Gå til innhold

Ta imot Jesus.


Anbefalte innlegg

 

 

SÅ, et viktig tema:

Har du opplevd noe overnaturlig? Jeg har sett mye,. men kvier meg for å ta noen avgjørelse om hva jeg ser. Jeg er IKKE overhodet noen profet. Jeg har vært sanndrømt, ja, men bare om mitt eget liv, så ikke som en profet. Men jeg har sett mye i dagslys også. Har til og med sett noe som jeg har sett katter har sett samtidig. Har du sett små "sveiseflammer" i luften? Jeg har sett dem ofte før, men sjelden nå lenger. Tror det er ånder av noe slag, for de beveger seg ofte som gullfisker. Oftest ca. et sekund eller et

halvt og så er de borte som i en annen dimensjon.

 

 

 

Jeg tror du bare er ute etter å ta av andres kredibilitet fra hans popularitet på internettet (Netflix med mere). Han har jo opplevd liknende syner som du beskriver. Så hva gjør deg så spesiell? At du forfekter kristen lære?

 

 

Hmm. Blir litt rart å skulle prøve å ta kredibiliteten til noen man aldri har hørt om? Nei, det forundrer ikke meg at andre har sett samme ting som dette. Så i så måte så...ser jeg vel ikke på meg selv som spesiell?

Skal sjekke ut disse linkene. :yes:

Ser foresten at en av disse artiklene prøver å bortforklare dette som et "syndrom" og snakker om "pasienter"?

Den er drøy, da? Man har vel kanskje et "syndrom" om man klarer å fotografere en UFO på høylys dag også? :rofl:

Endret av Jesu Blodet Renser
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 



Morsom? Jeg tuller ikke, jeg er seriøs. Jeg har opplevd mye overnaturlig, men vil ikke brette ut alt her, det kan jeg heller gjøre i en PM senere. Jo, jeg er seriøs, jeg har sett noe som katter har reagert på, tre ganger, og da lurer man jo, når man ser/opplever ting som andre levende vesener også ser. Som sagt. Jeg ville aldri fortalt det sprøeste jeg har opplevd her engang, ikke bare fordi det ikke passer i tråden, men fordi bare en person som du kanskje ville tro meg.Hvis du vil så kan jeg sende deg en lenke til noe sensasjonelt på PM, men bare om du vil, jeg vil ikke legge det ut her for jeg vil ikke at det skal bli gjort narr av.
Ellers enig med UFO analysen. Jeg tenker slik. De ER her, det er det ingen tvil om, men i hvilken form? Og saken er, hvis de er her, hvorfor bortfører de oss og putter implantater i oss?


Dersom det finnes medisinske forklaringer til hvorfor. F.eks.
http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Bonnet_syndrome

http://www.damninteresting.com/chuck-bonnet-and-the-hallucinations/#continue

SÅ blir du ikke gjort narr av. Tvertimot, så kan dette være et velment bidrag.

Men, kristne må regne med å kunne bli stillet spørsmål, stillet til veggs med motargumenter og latterliggjørelse, selv om det kan oppleves vondt så er det en del av menneskets måte å oppføre seg på. Latterliggjørelse kan være mild, og den kan være for ekstrem. Men, om man synes noe virker latterlig, så kan det hende det tiltrekker noe latterliggjørelse.

Jeg liker å bidra med lenker og stoff. Slik at jeg ikke ser ut som kun en ondskapsfull debattant som kun er ute etter å stille andre i dårlig lys. Selvfølgelig skal du fortsatt regne med at jeg kan være skarp, og forsøke arrestere dine kristne synspunkter. :)

På samme måte, som du "Jesu Blodet Renser". Lirer av deg med lange og til tider overveldende bibelsitater, kilder. Som kommer med svovelpredikantens måte å ordlegge seg på.

UFO-troende. Ja de stiller jo noenlunde i samme gate som kristne sånn i forhold til latterliggjørelse.

Nå er det en enormt stor forskjell mellom kristne og UFO-troende. Mens, kristne kommer med formaninger om helvete og svovel som har pågått i et par tusen år nå, og som har ødelagt manges liv. Politikk i land som er svært religiøse som USA, Iran med flere virker jo å ha "sinnsyke folkemasser" til tider, IKKE SANT !?

UFO-troende blir mer et litt artig bidrag, som ikke nødvendigvis henger bedre sammen med virkeligheten enn at universet er enormt stort. Brorparten av UFO-snakk er sannsynligvis like stort svada som kristendommen.

At universet er stort, og at man kan undre seg er en litt annen og noe mer realistisk sak.

 



Ja det vil jeg :)

Men ufoer og aliens vet jeg ikke nok om, men om det finnes så kan de være både gode og onde og samabeide med oss, og vi med dem tror jeg. Og at også de har en kamp med hverandre som det står i bibelen og vi med dem. både i det himmelske/åndelige og det fysiske/ jordelige. Og at Gud er forløsningen mellom det. Og at GUD er den himmelske Og jesus den jordelige forløsningen :)



Ikke la deg lure. Jeg tror det finnes kraftig programvare som kan lage slike flammemønstre og blinkende og dryssende fenomener som i videoen jeg nå skal vise til.

For hvorfor har vi så realistiske dataspill / konsollspill i våre dager...

Spør deg heller hvorfor disse tingene nesten aldri når fram til vanlig media, men kun postes som Youtube-videoer. Det finnes hundrevis av slike videoer på nettet antar jeg. Etter å ha kikket på et 20-talls slike selv. Her, sjekk selv:

Alt for et lite øyeblikk av popularitet (eng. FAME)





Er dette bare NOK ÉN skjermsparer for skrivepulten av din PC?


Litt tilbake til den kristne:

(ironi)Jesus kom til Kazakstan i 2011. Og du gikk glipp av det :):ohmy:(/ironi)









Og "de" som lenge har prøvd å si at endedagen er nær. Vil prøve å lure deg. Her om hendelser som ikke har skjedd, men skal skje veldig snart. Senere i år faktisk. Woooo. Bøø.





Og hvor enkelt er det ikke å manipulere og redigere inn litt lyder?





Brasil




USA - en gjeng UFO-entusiaster




14 minutter ut i denne video. Så drysser det ned gløder eller noe sånn




USO - Unidentified Submerged Objects






Mel Gibson deltakelse i alien-film. Signs (2002) er en elendig filmproduksjon.
http://en.wikipedia.org/wiki/Signs_(film)

Endret av LiamH
Dobbelt-post flettet.
Lenke til kommentar

"Men, kristne må regne med å kunne bli stillet spørsmål, stillet til veggs med motargumenter og latterliggjørelse, selv om det kan oppleves vondt så er det en del av menneskets måte å oppføre seg på. Latterliggjørelse kan være mild, og den kan være for ekstrem. Men, om man synes noe virker latterlig, så kan det hende det tiltrekker noe latterliggjørelse."

Helt enig... Hmmm....

 

"A similar sentiment is expressed by Douglas Adams in The Hitchhikers Guide to the Galaxy in reference to the temptation of Adam and Eve by God:

[God] puts an apple tree in the middle of [the Garden of Eden] and says, do what you like guys, oh, but don't eat the apple. Surprise surprise, they eat it and he leaps out from behind a bush shouting "Gotcha." It wouldn't have made any difference if they hadn't eaten it...Because if you're dealing with somebody who has the sort of mentality which likes leaving hats on the pavement with bricks under them you know perfectly well they won't give up. They'll get you in the end."

Endret av Jesu Blodet Renser
Lenke til kommentar

 

 

Ikke la deg lure. Jeg tror det finnes kraftig programvare som kan lage slike flammemønstre og blinkende og dryssende fenomener som i videoen jeg nå skal vise til.

 

For hvorfor har vi så realistiske dataspill / konsollspill i våre dager...

 

Spør deg heller hvorfor disse tingene nesten aldri når fram til vanlig media, men kun postes som Youtube-videoer. Det finnes hundrevis av slike videoer på nettet antar jeg. Etter å ha kikket på et 20-talls slike selv. Her, sjekk selv:

 

Alt for et lite øyeblikk av popularitet (eng. FAME)

 

 

 

 

Er dette bare NOK ÉN skjermsparer for skrivepulten av din PC?

 

 

Litt tilbake til den kristne:

 

(ironi)Jesus kom til Kazakstan i 2011. Og du gikk glipp av det :):ohmy:(/ironi)

 

 

 

 

 

 

 

Og "de" som lenge har prøvd å si at endedagen er nær. Vil prøve å lure deg. Her om hendelser som ikke har skjedd, men skal skje veldig snart. Senere i år faktisk. Woooo. Bøø.

 

 

 

 

Og hvor enkelt er det ikke å manipulere og redigere inn litt lyder?

 

 

 

 

Brasil

 

 

 

USA - en gjeng UFO-entusiaster

 

 

 

 

Jeg tror også en del av det er menneskelagde, men jeg tror det finnes høyere makter enn oss også utenfor vår atmosfære :) Og derfor er jesus og GUD best å forholde seg til :) Så vi ikke faller av helt...Men jeg tror ikke problemet er bibelen eller Gud, men derimot oss ;) for som bibelen å tro på en Gud og jesus feks skaper orden. Og det er på en måte en del av Gud også...Mens det motsatte blir mer mye forvirring og da blir vi undertrykt det onde som er på den måten satan. Og med det uvikler vi kaos. Og når man feks manipulerer verden til å tro på aliens og ufoer og andre overnaturlige ting så blir vi tatt vekk fra Gud. For noe er sant og noe er usant. Og da tar det enda lengre tid for oss å komme fram til hva som virkelig er sant, noe som er med på å skape orden sammen med Gud også. Og jesus var en god engel :) Og da igjen han kom fra en annen verden:) Fra Gud og så sa engelen fra den andre verden at hun skulle bli med barn. Og det var våre høyere makter engelene under Gud som var nest øverst etter Gud og som også noen gikk ned i det tredje etter synden. Men som nå er både i det tredje og det første etter Gud. Så med på jorden og i himmelen. Mens vi er i det 2 og tredje sammen med Gud. Men har engler Og Gud også i det første med oss :) Så kallt aliens:) Men Gud er ikke en engel da. Og Maria fikk barn med en Guds engel, men denne engelen hadde egentlig ikke lov til det. Og med det er Jesus Guds sønn. Og derfor også hadde en Far i himmelen :) Men Guds engler er egentlig alle gode, men som mennsker lytter de ikke til Gud alltid og derfor kommer vi i kaos under satan.

 

Som feks det er ikke noe verre enn at en japansk skikk er å spsie hjerne fra en levende ape, enn at en ailien begynner å tukle med våre hjerner...Så på den måten oprrette holder man det ondes problem, med hva vi gjør vil de også finne på å gjøre. Og når det kommer til inplntater så er også det en tukling med Guds natur som menneskene også bedriver. O.s.v Og på den måten sier de ifra at vi bør være forsiktig med hva vi holder på med, og at det såkallt finnes ett helvete også for de som ikke holder seg til Gud. Noe som ka være vanskelig. Men da har vi en gyllen regel i hvertfall :)

 

Og med det så skrev også Guds engler bibelen og andre skrifter gjennom menneskene :) For å opprettholde ordenen med Gud og et paradis på jord.

 

Og de vet så klart hva som vil komme og gå, for de er før og etter vår tid også :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Dersom det finnes medisinske forklaringer til hvorfor. F.eks.

http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Bonnet_syndrome

 

http://www.damninteresting.com/chuck-bonnet-and-the-hallucinations/#continue

 

SÅ blir du ikke gjort narr av. Tvertimot, så kan dette være et velment bidrag.

 

Det er verd å merke seg at hybridskapningane Nefilim/Refaim òg er kjenneteikna av genetisk patologi (kombinasjonen av desse må her kunne omtalast som eit syndrom):

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Polydactyly

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Gigantism

 

Vi kan idag forklare desse tilstandane etiologisk, men det er ingenting i vegen for at falne englar er det skjulte opphavet til kritiske mutasjonar.

 

For oss som lever idag er kjempene som skal stige fram i dei siste tider eit viktig teikn på Jesu gjenkomst. I Matt 24,37 seier som kjent Jesus at det skal verte som i Noahs dagar på ny, med stor seksuell umoral, vald og vondskap. Dan 2,40-43 profeterer om at englebreeding vil skje i dei siste tider. I Op 9,1-11 vert dei falne englane skildra som stjerner som fell frå himmelen til avgrunnen, og ut or avgrunnen kjem grashopper (hybridar) som skal kjempe for avgrunnsengelen Apollyon ("Øydeleggjaren").

 

Kunnskapen om englane gir oss ei djupare forståing om kvifor Gud måtte destruere sitt skaparverk i syndefloden. I 1. Mos 3,15 står det om fiendskapet mellom ættene til Ormen og kvinna, og at Jesus skulle kome frå kvinna si ætt. Det var denne reine blodlinja som stod i fare når englesønene fekk for stor makt. Dette kan også gi oss ei forståing om kvifor Israel skulle drepe alle folk i Kanaan under Josva. Vi kan lese om filistarfolket som levde på Gaza, eit av folka som levde i Kanaan før jødane, der gigantisme og polydactyli var vanleg (2. Sam 21,20). At desse ikkje vart utsletta, skapte mange problem for Israelsfolket.

 

Til sist er kjennskap til englane ei viktig åtvaring til kvinner av idag, om å ikkje eggje fram seksuelle lyster hjå englesønene. Paulus formanar klart i 1. Kor 11,9f: "Mannen vart heller ikkje skapt for kvinna skuld, men kvinna for mannen skuld. Difor skal kvinna, for englane skuld, ha noko på hovudet som teikn på sin rett." Dette står i samanheng med dei ord Paulus seier om at det er ei ære for kvinna å ha langt hår. Englane vert tiltrekt av det lange håret, og det er difor fornuftig at kvinner dekkjer til dette med eit hovudplagg.

Endret av Cair Paravel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Til sist er kjennskap til englane ei viktig åtvaring til kvinner av idag, om å ikkje eggje fram seksuelle lyster hjå englesønene. Paulus formanar klart i 1. Kor 11,9f: "Mannen vart heller ikkje skapt for kvinna skuld, men kvinna for mannen skuld. Difor skal kvinna, for englane skuld, ha noko på hovudet som teikn på sin rett." Dette står i samanheng med dei ord Paulus seier om at det er ei ære for kvinna å ha langt hår. Englane vert tiltrekt av det lange håret, og det er difor fornuftig at kvinner dekkjer til dette med eit hovudplagg.

 

Engler er forresten årsaken til homofili også :)

Lenke til kommentar

"Now Sophia, who is the Wisdom of Afterthought and who represents an eternal realm, conceived of a thought. She had this idea herself, and the invisible Spirit and Foreknowledge also reflected upon it. She wanted to give birth to a being like herself
without the permission of the Spirit (the Spirit had not given approval),
without her lover,
and without his consideration.

"Her partner did not give his approval; she did not find anyone who agreed with her; and she considered this matter without the Spirit's permission or any knowledge of what she had decided. Nonetheless she brought forth a child. And because of the unconquerable power within her, her thought was not an idle thought. Rather, something came out of her that was imperfect and different in appearance from her, for she had produced it without her lover.

[...]

"When Sophia saw what her desire had produced, it changed into the figure of a SNAKE with the face of a lion. Its eyes were like flashing bolts of lightning. She threw it away from her, outside that realm, so that none of the Immortals would see it. For she had produced it ignorantly. . . . She named her child Yaldabaoth.

"YALDABAOTH is the first ruler, who took great power from his Mother. Then he left her and moved away from the realms where he was born. He was strong, and created for himself other realms by means of a BRIGHT FLAME OF FIRE that still exists.

[...]

"Yaldaboath stationed seven kings to reign over the seven heavens, and five to reign over the depths of hell. He shared his fire with them, but did not give away any of the power of the light that he had taken from his Mother. For he is a being of ignorant darkness.

"When the light mixed with the darkness, it made the darkness brighter. When the darkness mixed with the light, it dimmed the light. The result was neither light nor darkness, but rather gloom.

[...]

He is wicked because of the Mindlessness that is in him. For he said,
'I AM GOD,
AND THERE IS NO OTHER GOD BESIDES ME,'
since he did not know from where his own strength had come.

"The rulers created for themselves seven powers. The powers in turn created for themselves six angels apiece, until there were three hundred sixty-five angels.

[...]

Yaldabaoth organized everything after the pattern of the first eternal realms that had come into being, for he wished to create beings that are like the Imperishable Ones. Not that he had seen the Imperishable Ones. Rather, the power that is in him, that he had taken from his Mother, produced the pattern for the world order.

"When he saw creation all around, and the throng of angels around him that had come forth from him, he said to them,
'I AM A JEALOUS GOD,
AND THERE IS NO OTHER GOD BESIDES ME.'
But by making this announcement, he suggested to the angels with him that there is another God. For if there were no other God, of whom would he be jealous?

[...]

"When the Mother realized that this dark shadow had come into being imperfectly, she understood that her lover had not collaborated with her. She repented with many tears. . . . A voice called from the exalted heavenly realm,
'MAN EXISTS,
AND THE SON OF MAN!'

"The first ruler, Yaldaboath, heard the voice and thought that it had come from his Mother. He did not realize its source.
It was from the holy Parent,
the completely perfect Forethought,
the image of the Invisible One,
that is, the Father of everything,
through whom everything came into being,
the first Man.

"He/she taught these things, and revealed him/herself in human shape.

"The entire realm of the first ruler quaked, and the foundations of hell shook. The bottomside of the waters above the material world was lit up by the image that had appeared. When all the authorities and the first ruler stared at this appearance, they saw the whole bottomside as it was lit up. And through the light they saw the shape of the image in the water.

[...]

"Yaldabaothh said to the authorities with him, 'Come, let us create a human being after the image of God and with a likeness to ourselves, so that this human image may give us light.'

"They created with their powers, and copied the features that had appeared. Each of the authorities contributed a physical feature corresponding to the figure of the image they had seen. They created a being like the first perfect Man, and said, 'Let us call it ADAM, that its name may give us power of light.'

[...]

"All the angels and demons worked together until they fashioned the physical body. But for a long time their creation did not stir or move at all. . . . They said to Yaldabaoth, 'Breathe some of your spirit into the face of Adam, and then the body will arise.'

"He breathed his spirit into Adam. The spirit is the power of his Mother, but he did not realize this, because he lives in ignorance. Thus the Mother's power went out of Yaldabaoth, and into the physical body that had been made to be like the One who is from the beginning.

"The body moved, and became powerful. And it was enlightened.

"At once the rest of the powers became jealous. Although Adam had come into being through all of them, and they had given their power to this human, yet Adam was more intelligent than the creators and the first ruler. When they realized that Adam was enlightened, and could think more clearly than they, and was free of evil, they took and threw Adam into the lowest part of the whole material realm.

[...]

"The first ruler saw the young woman standing next to Adam, and noticed that the enlightened Afterthought of life had appeared in her. Yet Yaldabaoth was full of ignorance. So when the Forethought of all realized what was happening, she dispatched emissaries, and they stole Life out of Eve.

"The first ruler raped Eve, and produced in her two sons, a first and a second: ELOHIM and YAHWEH.
Elohim has the face of a bear,
Yahweh has the face of a cat.
ONE IS JUST,
THE OTHER IS UNJUST.
He placed Yahweh over the fire and the wind,
and he placed Elohim over the water and the earth.
He called them by the names CAIN AND ABEL, for he meant to deceive."

Lenke til kommentar

Og til Molekylet:

Sa: "Kanskje er den inspirert av Gud, "

Men hvis han bare har inspirert den, hvorfor ville han det hvis den ikke kom til å komme ut sann? Hvis det er noen som har inspirert den uten at den er sann, så må det jo være Satan som elsker halvsannheter og løgn, er det det du mener?

At han bare inspirerte noe og så kom det ut sånn? Det høres jo litt slepphendt og tafatt ut?

Uansett hva du prøver å vri mine ord til, så kan bibelen inneholde både sannheter, halvsannheter og løgner. Om Satan står for løgnene aner jeg ikke, men det er nok heller de som har skrevet bibelen som har diktet fritt rundt faktiske hendelser, eller latt fantasien løpe fritt. En del er kanskje gjetninger, eller tolkninger av ting man på den tiden ikke helt forsto.

 

Mye er for lenge siden avslørt som tull og tøys, mens andre ting har man funnet bevis for at faktisk har skjedd (uten at det beviser at det finnes en bibelsk/kristen Gud). Så vi kan ikke med sikkerhet vite hva som er sant og ikke av det som står om Gud og Jesus.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Og til Molekylet:

Sa: "Kanskje er den inspirert av Gud, "

Men hvis han bare har inspirert den, hvorfor ville han det hvis den ikke kom til å komme ut sann? Hvis det er noen som har inspirert den uten at den er sann, så må det jo være Satan som elsker halvsannheter og løgn, er det det du mener?

At han bare inspirerte noe og så kom det ut sånn? Det høres jo litt slepphendt og tafatt ut?

Uansett hva du prøver å vri mine ord til, så kan bibelen inneholde både sannheter, halvsannheter og løgner. Om Satan står for løgnene aner jeg ikke, men det er nok heller de som har skrevet bibelen som har diktet fritt rundt faktiske hendelser, eller latt fantasien løpe fritt. En del er kanskje gjetninger, eller tolkninger av ting man på den tiden ikke helt forsto.

 

Mye er for lenge siden avslørt som tull og tøys, mens andre ting har man funnet bevis for at faktisk har skjedd (uten at det beviser at det finnes en bibelsk/kristen Gud). Så vi kan ikke med sikkerhet vite hva som er sant og ikke av det som står om Gud og Jesus.

 

Jeg ville ikke vri ordene dine, det var mer et forsøk på å få en utdypning av hva du mente. Enig i mye av det du sier, men jeg tror det ligger et dypere svar et sted. Veldig få som analyserer hva "inspirert av Gud" egentlig betyr, og på hvilket tidspunkt denne "inspirasjonen" slapp taket slik at vi endte opp med et helt bibliotek av fragmenter av oppråttnede rester av kopier av manuskripter som vi nå skal dechiffrere "Guds Ord" ut fra. Personlig tror jeg det står like mye åndemakter bak Bibelens tilblivelse som mennesker.

 

Men jeg kom over en interessant film (tittelen inneholder ordet Atheism, men filmen handler ikke om ateisme):

 

Endret av Jesu Blodet Renser
Lenke til kommentar

1

 

Hilsen
1Judas, Jesu Kristi tjener og Jakobs bror, hilser dem som er kalt, dem som er elsket av Gud, vår Far, og bevart for Jesus Kristus. 2 Barmhjertighet, fred og kjærlighet være med dere i rikt mål!
Vranglærerne og dommen over dem
3 Mine kjære! Jeg har hatt et inderlig ønske om å skrive til dere om frelsen vi har sammen. Men nå ser jeg meg tvunget til å sende dere noen formanende ord om å kjempe for den tro som de hellige én gang for alle har fått overlevert. 4 For det har sneket seg inn visse folk blant dere, ugudelige mennesker som for lengst er oppskrevet til dom. De misbruker vår Guds nåde til et utsvevende liv, og de fornekter vår eneste hersker og Herre, Jesus Kristus.
5 Jeg vil minne dere om noe, enda dere allerede vet alt dette: Herren berget folket ut av Egypt, men senere utryddet han dem som ikke ville tro. 6 Og de englene som ikke tok vare på sitt høye verv, men forlot sin egen bolig, dem holder han bundet i mørket med evige lenker til dommen på den store dagen. 7 På samme måte var det med Sodoma og Gomorra og nabobyene deres, hvor de levde i hor slik som disse englene, og i unaturlige lyster. De ble straffet med evig ild og er blitt et advarende eksempel.
8 Likevel gjør disse menneskene det samme. Drevet av sine syner gjør de kroppen uren, forakter den myndighet som er over dem, og spotter høyere makter. 9 Erkeengelen Mikael våget ikke å spotte og dømme djevelen den gang han lå i strid med ham om kroppen til Moses. Han sa bare: Må Herren refse deg! 10 Men disse menneskene spotter det de ikke kjenner, og det de forstår ut fra naturen, i likhet med dyr uten fornuft, det tjener til å ødelegge dem. 11 Ve dem! De har slått inn på Kains vei og har kastet seg ut i samme villfarelse som Bileam, som var ute etter egen vinning. De har gjort opprør som Korah og gått til grunne.
12 De er skamflekker ved kjærlighetsmåltidene deres, der de uten frykt eller skam spiser sammen med dere. De er gjetere som bare passer seg selv, skyer som driver for vinden uten å gi regn. De er trær uten frukt om høsten, dobbelt døde, ja, revet opp med rot. 13 De er bølger på opprørt hav, som skummer opp sin egen skamløshet. De er forvillede stjerner som det evige nattemørket venter på. 14 Det var også om dem Henok, Adams etterkommer i sjuende ledd, profeterte da han sa: «Se, Herren kommer med sine hellige engler i tusentall 15 for å holde dom over alle og kreve hvert menneske til regnskap for alle ugudelige gjerninger de har gjort, og for alle trassige ord de har rettet mot ham, disse gudløse synderne.» 16 Dette er folk som murrer og klager over sin skjebne, men som lever etter sine egne lyster. Med munnen taler de store ord, og de smigrer andre når de har nytte av det.
Bønn og omsorg
17 Men dere, mine kjære, må huske det som er forutsagt av vår Herre Jesu Kristi apostler 18 da de sa til dere: «I den siste tid skal det komme spottere som følger sine egne ugudelige lyster.» 19 Dette er de som skaper splid. De er rent menneskelige og har ikke Ånden.
20 Men dere, mine kjære, må bygge dere selv opp ved deres høyhellige tro under stadig bønn i Den hellige ånd. 21 Bli værende i Guds kjærlighet mens dere venter på at vår Herre Jesu Kristi barmhjertighet skal føre dere til evig liv. 22 Mot dem som tviler, skal dere være barmhjertige. 23 Andre skal dere berge ved å rive dem ut av ilden. Og mot andre igjen skal dere vise barmhjertighet med frykt, så dere til og med skyr kappen som er flekket til av kroppens begjær.
Lovprisning
24 Han som har makt til å bevare dere fra fall og føre dere fram for sin herlighet, jublende og uten feil, 25 han, den eneste Gud, vår frelser ved Jesus Kristus, vår Herre: Ham tilhører ære og majestet, velde og makt før alle tider, nå og i alle evigheter! Amen.

 

Hva mener de om at satan og erkeengelen Mikael lå i strid om Moses kropp egentlig?

 

Og hvorfor kaller man Jesus Jesus når Messias egentlig skulle kalles Immanuel?

 

Men alt dette skjedde forat det skulde opfylles som er talt av Herren ved profeten, som sier: Se, en jomfru skal bli fruktsommelig og føde en sønn, og han skal kalles Immanuel, det er utlagt: Gud med oss.

 

"Disse tre; Faderen, sønnen og den Hellige Ånd, er en og samme Gud. Vi vet at mennesket har en ånd, en sjel og et legeme, og at disse tre er ett menneske (1Tess 5:23). I tillegg vet vi at vi er skapt etter Guds bilde (1Mos 1:27). Da burde det ikke forundre noen at også originalen som vi er skapt etter har en ånd (den Hellige Ånd), en sjel (Faderen) og et legeme (Sønnen, Jesus Kristus, som nå har et herlighetslegeme i himmelen av samme type som vi en dag skal få (Fil 3:21)).

"For jeg er nidkjær for eder med Guds nidkjærhet; jeg trolovet eder jo med én mann, for å fremstille en ren jomfru for Kristus; 3men jeg frykter for at likesom slangen dåret Eva med sin list, således skal også eders tanker forderves og vendes bort fra den enfoldige troskap mot Kristus. 4For om det kommer en til eder og forkynner en annen Jesus, som vi ikke har forkynt, eller I får en annen ånd, som I ikke før har fått, eller et annet evangelium, som I ikke før har mottatt, da vil I gjerne tåle det! …"

 

Then he said, "Listen now, O house of David! Is it too slight a thing for you to try the patience of men, that you will try the patience of my God as well? 14"Therefore the Lord Himself will give you a sign: Behold, a virgin will be with child and bear a son, and she will call His name Immanuel. 15"He will eat curds and honey at the time He knows enough to refuse evil and choose good.…

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

"Now Sophia, who is the Wisdom of Afterthought and who represents an eternal realm, conceived of a thought. She had

this idea herself, and the invisible Spirit and Foreknowledge also reflected upon it. She wanted to give birth to a being like herself

without the permission of the Spirit (the Spirit had not given approval),

without her lover,

and without his consideration.

 

"Her partner did not give his approval; she did not find anyone who agreed with her; and she considered this matter without the Spirit's permission or any knowledge of what she had decided. Nonetheless she brought forth a child. And because of the unconquerable power within her, her thought was not an idle thought. Rather, something came out of her that was imperfect and different in appearance from her, for she had produced it without her lover.

 

[...]

 

"When Sophia saw what her desire had produced, it changed into the figure of a SNAKE with the face of a lion. Its eyes were like flashing bolts of lightning. She threw it away from her, outside that realm, so that none of the Immortals would see it. For she had produced it ignorantly. . . . She named her child Yaldabaoth.

 

"YALDABAOTH is the first ruler, who took great power from his Mother. Then he left her and moved away from the realms where he was born. He was strong, and created for himself other realms by means of a BRIGHT FLAME OF FIRE that still exists.

[...]

 

"Yaldaboath stationed seven kings to reign over the seven heavens, and five to reign over the depths of hell. He shared his fire with them, but did not give away any of the power of the light that he had taken from his Mother. For he is a being of ignorant darkness.

 

"When the light mixed with the darkness, it made the darkness brighter. When the darkness mixed with the light, it dimmed the light. The result was neither light nor darkness, but rather gloom.

 

[...]

 

He is wicked because of the Mindlessness that is in him. For he said,

'I AM GOD,

AND THERE IS NO OTHER GOD BESIDES ME,'

since he did not know from where his own strength had come.

 

"The rulers created for themselves seven powers. The powers in turn created for themselves six angels apiece, until there were three hundred sixty-five angels.

 

[...]

 

Yaldabaoth organized everything after the pattern of the first eternal realms that had come into being, for he wished to create beings that are like the Imperishable Ones. Not that he had seen the Imperishable Ones. Rather, the power that is in him, that he had taken from his Mother, produced the pattern for the world order.

 

"When he saw creation all around, and the throng of angels around him that had come forth from him, he said to them,

'I AM A JEALOUS GOD,

AND THERE IS NO OTHER GOD BESIDES ME.'

But by making this announcement, he suggested to the angels with him that there is another God. For if there were no other God, of whom would he be jealous?

 

[...]

 

"When the Mother realized that this dark shadow had come into being imperfectly, she understood that her lover had not collaborated with her. She repented with many tears. . . . A voice called from the exalted heavenly realm,

'MAN EXISTS,

AND THE SON OF MAN!'

 

"The first ruler, Yaldaboath, heard the voice and thought that it had come from his Mother. He did not realize its source.

It was from the holy Parent,

the completely perfect Forethought,

the image of the Invisible One,

that is, the Father of everything,

through whom everything came into being,

the first Man.

 

"He/she taught these things, and revealed him/herself in human shape.

 

"The entire realm of the first ruler quaked, and the foundations of hell shook. The bottomside of the waters above the material world was lit up by the image that had appeared. When all the authorities and the first ruler stared at this appearance, they saw the whole bottomside as it was lit up. And through the light they saw the shape of the image in the water.

 

[...]

 

"Yaldabaothh said to the authorities with him, 'Come, let us create a human being after the image of God and with a likeness to ourselves, so that this human image may give us light.'

 

"They created with their powers, and copied the features that had appeared. Each of the authorities contributed a physical feature corresponding to the figure of the image they had seen. They created a being like the first perfect Man, and said, 'Let us call it ADAM, that its name may give us power of light.'

 

[...]

 

"All the angels and demons worked together until they fashioned the physical body. But for a long time their creation did not stir or move at all. . . . They said to Yaldabaoth, 'Breathe some of your spirit into the face of Adam, and then the body will arise.'

 

"He breathed his spirit into Adam. The spirit is the power of his Mother, but he did not realize this, because he lives in ignorance. Thus the Mother's power went out of Yaldabaoth, and into the physical body that had been made to be like the One who is from the beginning.

 

"The body moved, and became powerful. And it was enlightened.

 

"At once the rest of the powers became jealous. Although Adam had come into being through all of them, and they had given their power to this human, yet Adam was more intelligent than the creators and the first ruler. When they realized that Adam was enlightened, and could think more clearly than they, and was free of evil, they took and threw Adam into the lowest part of the whole material realm.

 

[...]

"The first ruler saw the young woman standing next to Adam, and noticed that the enlightened Afterthought of life had appeared in her. Yet Yaldabaoth was full of ignorance. So when the Forethought of all realized what was happening, she dispatched emissaries, and they stole Life out of Eve.

 

"The first ruler raped Eve, and produced in her two sons, a first and a second: ELOHIM and YAHWEH.

Elohim has the face of a bear,

Yahweh has the face of a cat.

ONE IS JUST,

THE OTHER IS UNJUST.

He placed Yahweh over the fire and the wind,

and he placed Elohim over the water and the earth.

He called them by the names CAIN AND ABEL, for he meant to deceive."

 

@JesusBlodetRenser:

Du er ikke en særlig god "lærer" eller meddebatant. Du kopierer ut små utdrag uten kilde. Og gjør at folk må google for å finne hva dette er du presenterer hakket opp i småbiter.

 

Du har heller ikke etterlatt deg noen egne kommentarer om det du presenterer. Rett og slett en dårlig presentasjon dette her - Jesus Blodet Renser

 

__________

 

Da får jeg forsøke å belyse det du har presentert. Om ikke annet enn hva det er. Og en kilde til helheten slik at folk kan gjøre seg opp uavhengig mening om det som "er blitt skrevet":

 

Teksten stammer fra:

The Secret Book of John

(The Apocryphon of John)

Her er en kilde:

http://gnosis.org/naghamm/apocjn-davies.html

Dette er en skrift som ble forkastet av de ortodokse kristne, og blir sett på som en av de gnostiske kristne sektene.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

@JesusBlodetRenser:

Du er ikke en særlig god "lærer" eller meddebatant. Du kopierer ut små utdrag uten kilde. Og gjør at folk må google for å finne hva dette er du presenterer hakket opp i småbiter.

 

Du har heller ikke etterlatt deg noen egne kommentarer om det du presenterer. Rett og slett en dårlig presentasjon dette her - Jesus Blodet Renser

 

__________

 

Da får jeg forsøke å belyse det du har presentert. Om ikke annet enn hva det er. Og en kilde til helheten slik at folk kan gjøre seg opp uavhengig mening om det som "er blitt skrevet":

 

Teksten stammer fra:

The Secret Book of John

(The Apocryphon of John)

Her er en kilde:

http://gnosis.org/naghamm/apocjn-davies.html

Dette er en skrift som ble forkastet av de ortodokse kristne, og blir sett på som en av de gnostiske kristne sektene.

 

Først vil jeg si at jeg er ny med forum, så jeg kjenner ikke spillereglene særlig godt. Det var derfor jeg i begynnelsen dobbelpostet også. Kommer en oppdatering av brukernavn og ikon i løpet av kort tid. Ingen problem for meg i fremtiden å supplere linker.

 

Til denne spesifikke posten:

Ja dette ble jo selvfølgelig forkastet av de ortodokse kristne, fordi kosmologien og gudelæren som her legges fram totalt strider imot jødisk/kristen tro. Syns selv likevel denne kosmologien og gudelærenl beskriver en realitet som ligger tettere opp til vår virkelighet enn den ortodokse kristne.

Lenke til kommentar

Ok. Det er litt bedre når du også legger til noe av hva du selv tenker om tekstene du bidrar med. Fantastisk at du bidrar med å selv supplere litt kildelenker sånn etterhvert. :thumbup:

 

Interessant tanke du har, der du sier: "Syns selv likevel denne kosmologien og gudelæren beskriver en realitet som ligger tettere opp til vår virkelighet enn den ortodokse kristne."

 

Dette hadde jeg slett ikke regnet med fra noen jeg til nå oppfattet som "blodkristen". At du tar litt gnostisk stoff til deg.

 

http://gnosis.org/naghamm/apocjn-davies.html#font4

 

I den seksjonen som er markert i brun font (fra lenke over), så synes jeg ikke denne typen gnostiske kristnes tankesett skiller seg så ekstremt fra vanlig kristendom. Bortsett fra at svovelpredikeringen ikke er fullt så sterk som hos de ortodokse, så nevnes det nå likevel at en gruppe vil ha "feil ånd i seg". At det finnes en ondskapsfull variant av "den hellige ånd" som forsøker å villede istedetfor å veilede. Det sies også at en liten gruppe også vil være fortapt.

 

Så fortapelsen i denne gnostiske varianten finnes altså. For å ha pekt på det. Likevel ble dette manuskriptet forkastet av de ortodokse kristne.

Endret av G
Lenke til kommentar

Ok. Det er litt bedre når du også legger til noe av hva du selv tenker om tekstene du bidrar med. Fantastisk at du bidrar med å selv supplere litt kildelenker sånn etterhvert. :thumbup:

 

Interessant tanke du har, der du sier: "Syns selv likevel denne kosmologien og gudelæren beskriver en realitet som ligger tettere opp til vår virkelighet enn den ortodokse kristne."

 

Dette hadde jeg slett ikke regnet med fra noen jeg til nå oppfattet som "blodkristen". At du tar litt gnostisk stoff til deg.

 

http://gnosis.org/naghamm/apocjn-davies.html#font4

 

I den seksjonen som er markert i brun font (fra lenke over), så synes jeg ikke denne typen gnostiske kristnes tankesett skiller seg så ekstremt fra vanlig kristendom. Bortsett fra at svovelpredikeringen ikke er fullt så sterk som hos de ortodokse, så nevnes det nå likevel at en gruppe vil ha "feil ånd i seg". At det finnes en ondskapsfull variant av "den hellige ånd" som forsøker å villede istedetfor å veilede. Det sies også at en liten gruppe også vil være fortapt.

 

Så fortapelsen i denne gnostiske varianten finnes altså. For å ha pekt på det. Likevel ble dette manuskriptet forkastet av de ortodokse kristne.

Ja, gnostisisme var og er så mangt. Jeg vil nok betegne meg som noe annet enn gnostiker, men det er tre fire klassifikasjoner som griper i hverandre. Mange som hardnakket hevder at man ikke kan være agnostiker men bare ateist f. eks., og prøver å klassifisere agnostikere som ateister. Syns nå likevel at om man stiller seg tvilende, da er det i seg selv et ståsted, og man er ikke nødvendigvis ateist bare fordi om man ikke automatisk vil gå med på at Gud finnes.

Det som er viktig å forstå, både om jødedom, gnostisisme, og kristendom, og også islam, er at dette var overbevisninger i utvikling, konsepter som ble forandret over tid. Et eksempel er Satan, som opprinnelig ikke var personifisert, men ble skrevet med liten bokstav, satan, og betydde motstander eller beskylder. Han startet som en liten bifigur, og begrepet satan (liten s) blir også brukt om en av YHWH's engler. Gradvis ble han personifisert og senere den viktigste bikarakteren utenom Gud for de kristne.

 

4 Mosebok 22:22

Det Norsk Bibelselskap 1930 (DNB1930)

22 Men Guds vrede optendtes fordi han reiste, og Herrens engel stilte sig på veien for å stå ham imot da han kom ridende på sin aseninne og hadde sine to tjenere med sig.

.....opprinnelig......

Bamidbar 22:22

Orthodox Jewish Bible (OJB)

22 But the Af Elohim (G-d’s anger) was kindled as he was going; and the Malach Hashem stood in the derech (road) l’satan (for an adversary, opposer) against him. Now he was riding upon his donkey, and his two servants were with him.

_______________

 

[Redigert 27.06.2014.]

NB! Er heller ikke så blodkristen som det har virket, slik jeg skisserer i det redigerte åpningsinnlegget. Jeg har bare nært kjennskap til den umenneskelige doktrinen om Helveteslæren.

Endret av malmanomar
Lenke til kommentar

Det er lov å tro hvordan man vil. Og det er også en ærlig sak å si at man er i tvil om et og annet.

 

Vi blir alle og en hver farget av det miljøet man lærer i fra, enten dette er med religiøse tendenser eller fritt for disse. Man, vil også oppleve at gjennom livet så vil man skifte mening om et og annet. Enten det er hvilke politikere man liker, eller ikke liker. Hvilken tro man har eller ikke har...

Lenke til kommentar

Det er lov å tro hvordan man vil. Og det er også en ærlig sak å si at man er i tvil om et og annet.

 

Vi blir alle og en hver farget av det miljøet man lærer i fra, enten dette er med religiøse tendenser eller fritt for disse. Man, vil også oppleve at gjennom livet så vil man skifte mening om et og annet. Enten det er hvilke politikere man liker, eller ikke liker. Hvilken tro man har eller ikke har...

Mmmm, er ikke helt enig der.

Det er lov å tro hva man vil, men folk forveksler det med at det er lov å dytte alt man vil over på andre. Det var litt det mine opprinnelige poster gikk på. Skal det være lov å i det hele tatt konfrontere folk, eller prøve å overbise andre om at de risikerer å havne i Helvete? Nei, jeg mener at det er viktigere at man håndhever en attitud overfor dette som ligner den samfunnet har overfor rasisme. Etter min mening er slik spirituell utpressing mental mishandling og trakassering, men religiøse turer fram på det området som de vil. For å begrense skadevirkningene mener jeg å presse med Helvete burde reguleres slik som verbal trakassering ellers. Å kommunisere med folk med resultater som omhandles i de to vedlagte linken mener jeg burde være potensielt straffbart. Å legge ut om at ikke-troende kommer til Helvete til hvem man finner det for godt, er potensielt en meget sentral faktor i utviklingen avpsykiske problemer hos dem det rammer. Eksemplene er utallige, kanskje du snakker med et nå?

http://journeyfree.org/rts/

http://www.aftenposten.no/kultur/litteratur/--Bedre-dod-enn-homo-5574321.html

Endret av malmanomar
Lenke til kommentar

Jeg ser at du kan tillegge mitt forrige innlegg slike meninger. Innlegget er kun ment i motsatt retning, hvor man selv som man også etter norsk lov har full frihet til å tro på hva man vil, eller la være å tro på noe.

Det du nevner er også vesentlig. Så det er fint at du bringer det på banen. Jeg selv er heldigvis forskånt i barndommen for de mest ville troende. BORTSETT fra på ungdomsskolen, hvor kristendomslæreren som tilhørte en eller annen kristen sekt. Drev med svovelpredikering. Han latterliggjorde jo egentlig seg selv da, men samtidig var dette en fase av livet hvor man er litt sårbar for slik innflytelse.

Ellers vil jeg påpeke at det kan se ut til at norsk lovverk allerede "beskytter" norske borgere i den grad politiet kan håndheve en anmeldelse riktig, vel og merke. For lovverket i følge denne boken, forteller at svovelpredikering i dag er strengt forbudt, og slik har loven stått i flere tiår. Har ikke noen direkte lenke til lovdata. Kun de få setningene denne boken svakt sveiper over temaet. Så jeg må bare stole på hva boken sier om saken.:

dd3ac9a1226bbd6da4ec26e3010f2dd61e003667


Siterer malmanomar (tidligere bruker "Jesu Blodet Renser" opptil ca. innlegg 477) litt:

Skal det være lov å i det hele tatt konfrontere folk, eller prøve å overbise andre om at de risikerer å havne i Helvete? Nei, jeg mener at det er viktigere at man håndhever en attitud overfor dette som ligner den samfunnet har overfor rasisme. Etter min mening er slik spirituell utpressing mental mishandling og trakassering, men religiøse turer fram på det området som de vil. For å begrense skadevirkningene mener jeg å presse med Helvete burde reguleres slik som verbal trakassering ellers. Å kommunisere med folk med resultater som omhandles i de to vedlagte linken mener jeg burde være potensielt straffbart. Å legge ut om at ikke-troende kommer til Helvete til hvem man finner det for godt, er potensielt en meget sentral faktor i utviklingen avpsykiske problemer hos dem det rammer.



Det som skjer innenfor kirkeveggene, blir vel kirken forskånt straff for. Dersom de forteller om helvete og fortapelse. Tipper de går fri, i og med at det er frivillig å gå der for å hente "inspirasjon".

Men, om foreldrene har drasset deg dit, så vet jeg ikke om de kan klandres eller ikke. Mulig de også i enkelte tilfeller kan gå fri, dersom det ikke er for ekstremt da. I og med at de er "hjernevaskede", eller noe sånn.

NÅ SYNSER JEG NÅ DA FRYKTELIG ! Så er dere advart.

Skjer svovelpredikeringen på gaten, så vil jeg nesten kunne si, at du kan true dem med anmeldelse og ha saken din god på papiret. Oppsøker de deg på døren, så kan du jo fint si nei.

Men, religiøse spiller selvfølgelig mye på folks høflighet. Så når går de over streken egentlig, og når er det plutselig DU som ikke har sagt tydelig i fra at du ikke ønsker å høre om fortapelsen eller hva det måtte være som loven klarer å regulere på en fornuftig måte.

I og med at loven også taler for religionsfrihet, så er det ikke bare en slik rett fram lovfortolkning man står overfor.

 

- Enkelt fortalt så sier boken som er avbildet ovenfor:

 

"Du kan ikke love evig liv, og du kan heller ikke true med fortapelse"

 

 

Attpåtil, så har vi jo også en blasmefi-paragraf, som jeg tror enda står. Men, der er jeg noe usikker. Var det ikke den en norsk kjent forfatter strevde med, om jeg husker riktig fra norsk-timene på videregående skole??

 

Ok, norsk wikipedia sier at den står overfor å vedtas fjernet fra lovverket (blasmefi paragrafen).

 

 

SKUMLESTE straffeloven. Fant en paragraf som muligens treffer dommedagsprofetene midt i smørøyet:

 

 

§ 349. Med bøter eller med fengsel inntil 3 måneder straffes den som ved ugrunnet rop om hjelp, misbruk av nødsignal eller liknende forsettlig eller uaktsomt volder skrekk blant et større antall mennesker, sammenstimling eller utrykning av politi, brannvesen, ambulanse, lege eller den væpnete makt, eller som medvirker hertil.

På samme måte straffes den som gir falske opplysninger som er skikket til å framkalle frykt for noens liv eller helbred eller alminnelig forbitrelse eller fare for den alminnelige fred og orden, eller som mot bedre vitende eller uten å ha rimelig grunn til å anse ryktet for sant, offentlig utbrer et falsk rykte som er skikket til å framkalle slik virkning, eller som medvirker hertil.
0 Endret ved lover 18 juni 1971 nr. 81, 14 apr 1972 nr. 15, 16 feb 1979 nr. 3, 15 mars 1991 nr. 5.
Endret av G
Lenke til kommentar

Lager en ekstrapost, av hensyn til å framheve denne paragrafen, som jeg lette etter:

Lov om trudomssamfunn og ymist anna.



§ 10. Ingen må nytta usømelege overtydingsgrunnar, lovnader eller trugsmål eller gå fram på onnor misleg vis med føremål å få nokon til å gå inn i eller ut or trudomssamfunn.



Lenke til hele loven:

http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1969-06-13-25

Endret av G
Lenke til kommentar

Apg 5,29: "Ein skal lyda Gud meir enn menneske!"

 

Som kristne er vi pålagt å følgje det sekulære lovverk (Rom 13,1 og 1. Pet 2,13), men berre sålenge dette ikkje er i strid med Guds Ord.

 

Eg veit ikkje kva som her vert lagt i begrepet svovelpredikering. Omfattar dette gateevangelisering? Evangelisering overfor barn? Forkynning av himmel og helvete er ein naturleg del av den kristne bodskapen, og å hindre denne vil vere i strid med misjonsbefalinga (Matt 28,18-20). Eg ser meg difor ikkje bunden til det sekulære lovverk dersom det skulle innehalde restriksjonar mot fri evangelisering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...