Gå til innhold

Ta imot Jesus.


Anbefalte innlegg

 

har ikke trykket på den videoen og kommer ikke til og gjøre det heller men du kan bli den hellige hånd

Deaktivert av eieren til å kunne spilles på andre nettsteder :)

 

Sabell, jeg spør deg, er du kristen? Hvorfor blander du da inn andre religioner og new-age? Jeg respekterer om du ikke vil svare, men du bør være klar over at dette er det ikke rom for hvis du ønsker frelse. Dette er det ikke rom for ifølge Bibelen.

MATTEUS 12:30

"Den som ikke er med Meg, er imot Meg."

post-355909-0-00003800-1403430866_thumb.jpg

Endret av Jesu Blodet Renser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi islam sier alle mennesker er like. Bare mennesker.

 

 

Islam sier vel ikke akkurat at alle mennesker er like. Kvinner er for eksempel underlagt mannen,

 

 

Ikke ulikt hva bibelen sier.

 

 

MATTEUS 12:30

"Den som ikke er med Meg, er imot Meg."

 

 

Snakk om å dra alle under en kam...

Endret av PantZman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

MATTEUS 12:30

"Den som ikke er med Meg, er imot Meg."

 

 

Snakk om å dra alle under en kam...

 

Det betyr at det finnes ingen mellomting. Ingen mellomverden. Spøkelser o.l. er onde ånder som taler til mennesker for å villede dem og forlede dem til åndemaning. Ved dommens dag skal de som hviler (de døde) og de levende dømmes. Det er to utganger, himmel eller helvete.

Hebreerbrevet 10,26-27

”For dersom vi holder på og synder med vilje etter at vi har lært sannheten å kjenne, da er det ikke lenger tilbake noe offer for synder, men bare en forferdelig gru for dom, og en nidkjærhetens brann som skal fortære de gjenstridige”

Lenke til kommentar

 

Dere burde alle være ham takknemlige, dere syndere, han gav sitt blod. Han gav sitt blod, og dere tar ikke imot.

 

"Det finnes to veier. En til himmelen og en til helvete. Vil du til himmelen så setter du inn penger på kontoen på skjermen"

Det var budskapet jeg fikk fra videoen og det er også noe av roten til Kristendommen og fleste andre religioner - penger og makt over folket.

En av grunn-taktikkene til Kristendommen er bruk av frykt. Eller scare tactics* som du tydelig får servert i videoen.

 

 

TROR DU VIRKELIG DET ER GRATIS Å LAGE TV??

Ta en titt pådenne videoen så vil du se at Henning Lunde er en dedikert mann, og klart sier ifra at det er frivillig å gi, uansett om man til og med bør vurdere en gave, liten eller større, til og med om man har lite fra før. Gaver til Guds menn lønnes tifold!

https://www.youtube.com/watch?v=Xb7S4hGS9-E

Endret av Jesu Blodet Renser
Lenke til kommentar

 

Gud har drept flere enn noen andre fiksjonelle karakterer så da satser jeg heller på Djevelen.

Evig pine før lojalitet til din skaper? Enda en Jesus døde forgjeves for.

 

Han har ikke skapt meg, det har mine foreldre. Det finnes heller ingen beviser for at guden din har skapt noe annet heller.

Ifølge eventyrboken din så er gud alles far, ikke bare Jesus. Han skapte Jesus for å dø. Ikke mye til et offer spør du meg. Det hele virker som en iscenesatt svindel for å prøve å gi alle skyldfølelse.

 

Det er ingen som har død for meg sålenge jeg har levd og for ~2000 var jeg ikke født. Ergo han døde ikke for meg.

 

Djevelen er forresten bare nok en scare tactic for å skremme sauene (folk). Hyrderene (de religiøse tullingene) roper "ulv!" og de redde sauene kommer løpende.

 

 

 

 

 

"Det finnes to veier. En til himmelen og en til helvete. Vil du til himmelen så setter du inn penger på kontoen på skjermen"

Det var budskapet jeg fikk fra videoen og det er også noe av roten til Kristendommen og fleste andre religioner - penger og makt over folket.

En av grunn-taktikkene til Kristendommen er bruk av frykt. Eller scare tactics* som du tydelig får servert i videoen.

 

 

TROR DU VIRKELIG DET ER GRATIS Å LAGE TV??

Ta en titt pådenne videoen så vil du se at Henning Lunde er en dedikert mann, og klart sier ifra at det er frivillig å gi, uansett om man til og med bør vurdere en gave, liten eller større, til og med om man har lite fra før. Gaver til Guds menn lønnes tifold!

Ikke gratis nei, men dyrt trenger det heller ikke være. Er det noe de brenner virkelig for burde de kunne gjort det gratis.

 

Det siste minner mest om et lokketilbud.

Endret av PantZman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Han har ikke skapt meg, det har mine foreldre. Det finnes heller ingen beviser for at guden din har skapt noe annet heller.

Ifølge eventyrboken din så er gud alles far, ikke bare Jesus. Han skapte Jesus for å dø. Ikke mye til et offer spør du meg. Det hele virker som en iscenesatt svindel for å prøve å gi alle skyldfølelse.

 

Det er ingen som har død for meg sålenge jeg har levd og for ~2000 var jeg ikke født. Ergo han døde ikke for meg.

 

Djevelen er forresten bare nok en scare tactic for å skremme sauene (folk). Hyrderene (de religiøse tullingene) roper "ulv!" og de redde sauene kommer løpende.

 

 

 

Ta en titt pådenne videoen så vil du se at Henning Lunde er en dedikert mann, og klart sier ifra at det er frivillig å gi, uansett om man til og med bør vurdere en gave, liten eller større, til og med om man har lite fra før. Gaver til Guds menn lønnes tifold!

Ikke gratis nei, men dyrt trenger det heller ikke være. Er det noe de brenner virkelig for burde de kunne gjort det gratis.

 

Det siste minner mest om et lokketilbud.

 

Salomos Ordsprog 9:10

Det Norsk Bibelselskap 1930 (DNB1930)

10 Å frykte Herren er begynnelsen til visdom, og å kjenne den Hellige er forstand.

__________________

Han døde ikke i din levetid, han døde før du var født for synden du begår i dette livet. Ingen er syndfri!

Dårlig av deg å angripe Henning Lunde slik. Tror du virkelig han gjør dette for penger? Han har reist mye rundt og forkynnet. Han ofrer innsats i et vanlig arbeidsliv for en mye større og viktigere sak. Vil du si han ikke er oppriktig? At han gjør dette for å bli rik? Tror du ikke Lunde vet at det er vanskeligere for en rik å komme inn i Guds rike enn for en kamel å komme gjennom et nåløye?

Jeg foreslår at du tar en titt på denne, før du så slemt dømmer Henning. Eller inneholder kanalen hans masse annet kristent stoff, som jeg varmt kan anbefale, noe for enhver.

https://www.youtube.com/watch?v=0aWiGr4ADDA

Lenke til kommentar

 

Han døde ikke i din levetid, han døde før du var født for synden du begår i dette livet. Ingen er syndfri!

 

Så han var synsk? Rart han ikke kunne forutse at Adam og Eva ville gjøre den første synden. Bibelen er skrevet med mange motsigelser, noe som gjør det umulig å være syndfri. Det er en evig ond sirkel produsert av de religiøse. Uansett hva du gjør så er det ikke nok.

 

Dårlig av deg å angripe Henning Lunde slik. Tror du virkelig han gjør dette for penger? Han har reist mye rundt og forkynnet. Han ofrer innsats i et vanlig arbeidsliv for en mye større og viktigere sak. Vil du si han ikke er oppriktig? At han gjør dette for å bli rik? Tror du ikke Lunde vet at det er vanskeligere for en rik å komme inn i Guds rike enn for en kamel å komme gjennom et nåløye?

Jeg foreslår at du tar en titt på denne, før du så slemt dømmer Henning. Eller inneholder kanalen hans masse annet kristent stoff, som jeg varmt kan anbefale, noe for enhver.

 

Jeg angriper ikke Henning. Han er hverken bedre eller værre enn noe mange andre eventyrfortellere som ønsker å leve av å prate vås. Istedenfor å gå rundt og skape redsel for en fiktiv fare blant folket så kan de holde det for seg selv.

Disse folkene har ropt ulv i ~2000 år. De sier mange ord om kjærlighet, men det egentlig budskapet er hva du må være redd for. De slår deg med ene hånden mens de trøster deg med den andre.

Det er mange andre hypoteser (verdensreligioner), hvorfor velge denne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Han døde ikke i din levetid, han døde før du var født for synden du begår i dette livet. Ingen er syndfri!

 

Så han var synsk? Rart han ikke kunne forutse at Adam og Eva ville gjøre den første synden. Bibelen er skrevet med mange motsigelser, noe som gjør det umulig å være syndfri. Det er en evig ond sirkel produsert av de religiøse. Uansett hva du gjør så er det ikke nok.

 

Dårlig av deg å angripe Henning Lunde slik. Tror du virkelig han gjør dette for penger? Han har reist mye rundt og forkynnet. Han ofrer innsats i et vanlig arbeidsliv for en mye større og viktigere sak. Vil du si han ikke er oppriktig? At han gjør dette for å bli rik? Tror du ikke Lunde vet at det er vanskeligere for en rik å komme inn i Guds rike enn for en kamel å komme gjennom et nåløye?

Jeg foreslår at du tar en titt på denne, før du så slemt dømmer Henning. Eller inneholder kanalen hans masse annet kristent stoff, som jeg varmt kan anbefale, noe for enhver.

 

Jeg angriper ikke Henning. Han er hverken bedre eller værre enn noe mange andre eventyrfortellere som ønsker å leve av å prate vås. Istedenfor å gå rundt og skape redsel for en fiktiv fare blant folket så kan de holde det for seg selv.

Disse folkene har ropt ulv i ~2000 år. De sier mange ord om kjærlighet, men det egentlig budskapet er hva du må være redd for. De slår deg med ene hånden mens de trøster deg med den andre.

Det er mange andre hypoteser (verdensreligioner), hvorfor velge denne?

 

Jo, det visste han, men ville det ikke være galt av ham å ta fra dem muligheten til å utøve sin frie vilje ved å stoppe dem? Ville vi da ikke bare være roboter? Eva tok, den første synderen skapt av Adams ribbein, Adam delte. Delte i skylden. Delte skylden til oss all. Gud i sin miskunn sendte sin sønn for å dø for å gi dem av oss som tror på han en sjanse til å unslippe Evas katastrofale trass av Gud.

-

Tvert imot, ingenting man kan gjøre ER nok, fordi man ingenting trenger å gjøre. FRELSE ER GRATIS VED TRO! At man skal etterstrebe et rettskaffent liv i etterkant, har med ditt ønske om å tjene Gud å gjøre, ikke om frelse. Den er gitt fritt ved troen på Jesus.

-

Man velger Herren Guds Ord fordi den med sin utspredelse har vist at den er riktig bok. Bibelen er verdens mest trykte bok, og denne samme boken sa selv at alle autoriteter på jord er insatt av Gud for flere tusen år siden! Idag ser vi resultatet! Skjønner du hvor jeg vil hen? Det er ved dette bevist! Ved Jesu blod er vi fri! Og ved vår tro!

Endret av Jesu Blodet Renser
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sabell, jeg spør deg, er du kristen? Hvorfor blander du da inn andre religioner og new-age? Jeg respekterer om du ikke vil svare, men du bør være klar over at dette er det ikke rom for hvis du ønsker frelse. Dette er det ikke rom for ifølge Bibelen.

 

 

MATTEUS 12:30

"Den som ikke er med Meg, er imot Meg."

attachicon.gifJESU BLOD FOR DEG.jpg

 

Så skal kongen si til dem på sin høyre side: ‘Kom hit, dere som er velsignet av min Far, og ta i arv det riket som er gjort i stand for dere fra verdens grunnvoll ble lagt. 35 For jeg var sulten, og dere ga meg mat; jeg var tørst, og dere ga meg drikke; jeg var fremmed, og dere tok imot meg; 36 jeg var naken, og dere kledde meg; jeg var syk, og dere så til meg; jeg var i fengsel, og dere besøkte meg.’ 37 Da skal de rettferdige svare: ‘Herre, når så vi deg sulten og ga deg mat, eller tørst og ga deg drikke? 38 Når så vi deg fremmed og tok imot deg, eller naken og kledde deg? 39 Når så vi deg syk eller i fengsel og kom til deg?’ 40 Og kongen skal svare dem: ‘Sannelig, jeg sier dere: Det dere gjorde mot én av disse mine minste søsken, har dere gjort mot meg.’

41 Så skal han si til dem på venstre side: ‘Gå bort fra meg, dere som er forbannet, til den evige ild som er gjort i stand for djevelen og englene hans. 42 For jeg var sulten, og dere ga meg ikke mat; jeg var tørst, og dere ga meg ikke drikke; 43 jeg var fremmed, og dere tok ikke imot meg; jeg var naken, og dere kledde meg ikke; jeg var syk og i fengsel, og dere så ikke til meg.’ 44 Da skal de svare: ‘Herre, når så vi deg sulten eller tørst eller fremmed eller naken eller syk eller i fengsel uten å komme deg til hjelp?’ 45 Da skal han svare dem: ‘Sannelig, jeg sier dere: Det dere ikke gjorde mot én av disse minste, har dere heller ikke gjort mot meg.’ 46 Og disse skal gå bort til evig straff, men de rettferdige til evig liv.»

 

Det handler ikke om å være i mot Jesus eller ikke det handler om hvilke gjerninger man gjør...Og man trenger ikke være kristen for å være frelst. Fordi Gud helligjør de som tror på Gud. Og med det blir vi Guds hjelpere. Enten vi er kristne eller ikke. Og frelsen har Gud allerede gjort klar for oss før vi ble født. Derfor er alle Guds hjelpere, men den gamle synden er fortstatt på jorden. fordi man handler ikke etter Guds vilje. Og gjør man risikerer man å bli drept også. Men la Gud være med å gjør du Guds vilje så vil du få komme til himmelen. Men da må du ha tilhengere. Og da nytter det ikke å si korsfest ham. For det er det man gjør når man dømmer utfra tro fordi den er ikke lik ens egen. Og mener den andre tro er bedre enn en annens. Det finnes bare en Gud, men det finnes mange "Jesuser" Og hva hjelper det å snakke i tunger når man ikke har gode gjerninger? Og for deg så er jeg ikke frelst fordi du følger Bibelen. Bare Gud vet om jeg er frelst eller ikke. Og det ikke på bekostning av hvilken religion jeg har eller ikke. Ved nåden er man frelst. Og vi alle er født uten selv og velge å bli født. Tror du Gud gav oss synd fordi vi ble født? Og at vi egentlig ikke skulle vært til da? Og syndene jeg begår har jo Jesus gjort opp for oss i følge bibelen, som igjen også gjør alle syndfri. Da kan man ikke igjen si at vi er syndere. Fordi da korsfester man jesus igjen også. Jesus har gjort opp for oss. Og da er det jo bare å tro det som står der da!

 

Om jeg er kristen er det sikkert bra uansett :) Men jeg vet ikke hva jeg er selvom jeg vil gjerne holde meg til Gud. Og dessuten Har Gud mange rom i himmelen. Og da trenger man ikke høre at det ikke er rom for utenom bibelens Gud. Og jeg blir sliten av folk som skal kaste på seg sin tro der jeg må ta imot jesus for å bli frelst. Vi kan tro vi er frelst mange allikevel ikke være det selvom vi tar imot jesus vel? Det er jo nok av folk som fortsatt slår sine barn koner menn bruker narkotika er pengegriske o.s.v selvom de mener de har tatt i mot Jesus. Og med det tror de slippes fri fordi Jesus gjør de syndfri og da ber de bare om tilgivelse også gjør de det igjen allikevel. Om man vil bli frelst gir man seg til Gud. Men hva er så GUD? For i følge bibelen var Gud ond også. Men når man blir kristen overskygger man det fordi GUD er god. Og da er det heller ingen som holder seg til det som står i bibelen. Men med det flytter vår tro inn i bibelens Gud. Og da kan man jo ikke være en sann kristen heller. Fordi det som vi tror strider jo i mot bibelen. Og jeg tror Gud er God. Så med det er jeg ikke kristen heller :(

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Hei Sabell.

 

Det høres da iallefall ut som du har Bibelkunnskap, så du har kanskje engang vært kristen iallefall? Men hvordan kan du sitere Koranen? At Gud har flere rom er naturligvis, som jeg har tatt opp, at det er rom for alle våre kristne sekter, slike som katolikkene, Jehovahs vitner, pinsemenigheten og mange mange andre. Felles for de som skal bo i Guds Hus er jo nettopp troen på Jesus Blod. Kan du iallefall svare om du tror på det? Ved Jesu blod er man velkommen i Guds Hus, men noe aner meg at du kjenner godt til dette allerede.

Det er ikke bibelsk som du hevder, at man er frelst uten Jesus, kan du i det minste innrømme det?

Vi er IKKE alle Guds hjelpere, mange mennesker blir av GUd klart og tydelig referert til som å ha Satan som far, Løgneren, djevelen, til far!

 

For å fjerne enhver tvil om Jesus/kontra himmel/helvete, har jeg lånt et svar på dette fra følgende hjemmeside:

http://www.gotquestions.org/Norsk/Jesus-eneste-veien.html

Er Jesus den eneste veien til himmelen?


Spørsmål: "Er Jesus den eneste veien til himmelen?"

Svar:
”Jeg er i bunn og grunn et godt menneske, så jeg kommer til himmelen.” ”OK, jeg har gjort noen som er galt, men de fleste gjerningene er gode, så jeg kommer til himmelen.” ”Gud vil ikke sende meg til helvetet bare fordi jeg ikke lever etter Bibelen. Tiden har endret seg!” ”Bare virkelig onde mennesker, slike som barnemishandlere og mordere kommer til helvete.”

Disse er alle rasjonelle tanker som finnes hos de fleste mennesker, men sannheten er, at de er alle løgner. Satan, styreren over verden, planter disse tankene i hodene våre. Han og alle andre som følger hans veier, er en Guds fiende (1. Petersbrev 5:8). Satan lar seg alltid fremstå som god (2. Korinterbrev 11:14), men han har kontroll over alle tankene som ikke hører Gud til. ”For den verdens gud har forblindet de vantros sinn, så de ikke ser lyset fra evangeliet om Kristi herlighet, han som er Guds bilde” (2.Korinterbrev 4:4).

Det er en løgn å tro at Gud ikke bryr seg om små synder og at helvete er reservert for ”onde mennesker”. All synd skiller oss fra Gud, til og med de ”små hvite løgnene”. Alle har syndet og ingen er gode nok til å komme inn i himmelen på egen hånd (Romerbrevet 3:23). Å komme til himmelen er ikke basert på om det gode vi gjør overgår det onde; vi er alle ille ute dersom dette var tilfelle. ”Men det er av nåde, da er det ikke lenger av gjerninger. Ellers blir nåden ikke lenger gratis” (Romerbrevet 11: 6). Vi kan ikke gjøre noe for å fortjene å komme til himmelen (Titus 3:5).

”Gå inn gjennom den trange port! For vid er den port, og bred er den vei som fører til fortapelsen, og mange er de som går inn gjennom den” (Matteus 7:13). Gud vil ikke unnskylde noen deres synd, selv om alle mennesker lever i synd og det ikke er populært å tro på Jesus. ”I disse vandret dere før på denne verdens vis, etter høvdingen over luftens makter, den ånd som nå er virksom i vantroens barn” (Efeserbrevet 2:2).

Da Gud skapte verden var den perfekt! Alt var godt. Så skapte han Adam og Eva og gav dem en fri vilje. Dette for at de skulle ha et reelt valg om de ville adlyde Gud eller ikke. Men som de første menneskene Gud skapte, ble Adam og Eva fristet av satan til å gjøre imot Guds vilje. Og de syndet. Dette ødela for dem (og alle som kom etter dem, inkludert oss) slik at vi ikke kan ha et nært forhold til Gud. Gud er perfekt og kan ikke komme i nærheten av synd. Fordi vi er syndere kan vi ikke nærme oss ham på egenhånd. Derfor hadde Gud en plan slik at vi kan gjenforenes med han i himmelen. ”For så har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal fortapes, men ha evig liv” (Johannes 3:16). ”For syndens lønn er døden, men Guds nådegave er evig liv i Kristus Jesus, vår Herre” (Romerbrevet 6:23). Jesus ble født for å lære oss om veien og for å dø for syndene våre slik at vi skulle slippe. Tre dager etter Jesu død, stod han opp fra graven (Romberbrevet 4:25) og beviste at han overvant døden. Han ble en bro over kløften mellom oss mennesker og Gud. Derfor kan vi ha et personlig forhold til Gud når vi kommer til tro.

”Og dette er det evige liv, at de kjenner deg, den eneste sanne Gud, og ham du utsendte, Jesus Kristus” (Johannes 17:3). De fleste mennesker tror på Gud, selv satan tror på Gud. Men for å kunne ta imot frelse må vi stole på Jesus med alt vi har og alt vi gjør. ”… det er Guds rettferdighet ved tro på Jesus Kristus, til alle og over alle som tror. – For det er ingen forskjell” (Romerbrevet 3:22). Bibelen lærer oss at det er ingen annen vei til frelse uten gjennom Kristus. Jesus sier i Johannes 14:6, ”Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved meg.”

Jesus er den eneste frelsen, fordi han er den eneste som kan betale straffen for all synd (Romerbrevet 6:23). Ingen annen religion sier noe om dybden av eller alvorligheten av synd og konsekvensen av synd. Ingen annen religion tilbyr den totale betaling for synden, den som bare Jesus Kristus kan gi. Ingen annen ”religiøs grunnlegger” var Gud som ble menneske (Johannes 1:1-14) – den eneste måten syndeskylden kunne betales. Jesus måtte være Gud, slik at han kunne betale gjelden vår. Jesus måtte bli menneske slik at han kunne dø. Frelse er frelse bare gjennom troen på Jesus Kristus! ”Og det er ikke frelse i noen annen. For det finnes ikke noe annet navn under himmelen, gitt blant mennesker, som vi kan bli frelst ved” (Apostelgjerningene 4:12).

Har du tatt en beslutning om å bli kristen på bakgrunn av det du leste her? Dersom ja, klikk gjerne på knappen nedenfor: ”Jeg har tatt imot Jesus i dag”

-

Hvorfor tar du ikke Bibelen som Guds Ord når du siterer fra den, refererer til den gamle synden, og tydeligvis Jesu død for oss kristne på korset, men uten å annerkjenne den på dens ord?

Jeg kan godt finne de Bibelsitater som forteller at Guds Ord er ufeilbarlig, ingenting kan legges til eller trekkes fra osv. desverre har det ført til noen dårlige oversettelser. Om nødvendig går man tilbake til hebraisk, arameisk og gresk.

____________________________________

Apropos narkotika og fortsatt kristne, har jeg noe å fortelle, men det kan sjokkere:

Jeg nektet militæret og avtjente siviltjeneste på Dillingøy, sammen med andre kristne, hovedsaklig Jehovahs Vitner som alle som vet noe om Dillingøy vet at den er full av. Kort sagt, vi [jeg er dog ikke medlem av JV] nekter våpen, siden krigen mot verden skal utkjempes av Jesus og hans hærskarer, ikke oss. Vel. mens jeg var der på Dillingøy sjokkerte det meg at flere av de unge Jehovahs Vitner brukte både cannabis og hvite pulverstoffer! Det lot til at de hadde holdningen "Bare de Eldste (menn i komite) i menigheten ikke får vite det, så er det greit. Skjønner dere ikke at Gud ser dere?, spurte jeg. De betrodde imidlertid at dette er vanlig blandt de unge i JV. Jeg trodde det først bare gjaldt sigaretter, for det er også forbudt for dem, men her bruker de altså narkotiske stoffer til frivold nytelse! De sa at det ikke står noe om narkotika i Bibelen. DETTE kan dog etter min mening tolkes dithen, siden man kan spore narkotika i indre organer.Hva mener du?

Salmenes 26:2 "Prøv mig, Herre, og gransk mig, ransak mine nyrer og mitt hjerte!"

Endret av Jesu Blodet Renser
Lenke til kommentar

Jo, det visste han, men ville det ikke være galt av ham å ta fra dem muligheten til å utøve sin frie vilje ved å stoppe dem? Ville vi da ikke bare være roboter? Eva tok, den første synderen skapt av Adams ribbein, Adam delte. Delte i skylden. Delte skylden til oss all. Gud i sin miskunn sendte sin sønn for å dø for å gi dem av oss som tror på han en sjanse til å unslippe Evas katastrofale trass av Gud.

-

Tvert imot, ingenting man kan gjøre ER nok, fordi man ingenting trenger å gjøre. FRELSE ER GRATIS VED TRO! At man skal etterstrebe et rettskaffent liv i etterkant, har med ditt ønske om å tjene Gud å gjøre, ikke om frelse. Den er gitt fritt ved troen på Jesus.

Han visste det, men kunne ikke gjort det enklere for dem? Kunnskapen de trengte for å ta den smarteste og beste avgjørelsen var jo i selve treet. De måtte altså spise av treet for å vite om de gjorde rett eller galt. De visste jo ikke om godt eller ondt før de spiste av treet.

 

Så at et eller to mennesker har gjort noe for ~2000 år siden skal alle synde for? Det hele høres ut som nok en "scare tactic" og middel for å gi folk dårlig samvittighet. Sikkert et godt middel for å få lydige sauer.

Dette var sikkert logisk tankegang for ~2000 år siden.

Skal dagens etterkommere stå ansvarlig for hva som har blitt gjort gjennom hele menneskehetens historie? Høres dette rettferdig ut?

 

Jeg påtar meg ikke noe som helst ansvar for hva Adam og Eva gjorde, dette står de ene og alene ansvarlig for.

 

Arvesynden er bare nok et påfunn fra long-gone maktgriske religiøse tullinger.

 

Utifra hvordan majoriteten av de kristne oppfører seg er det ikke vanskelig å se det er "bare å tro på gud for å komme til himmelen" tankegangen som gjelder, De går ut i verden og driver hor (sett gjerne inn den "synden" du ønsker) og så går de kanskje i kirka og ber om tilgivelse, så er det ut på gata igjen og fortsette som de gjorde.

Lenke til kommentar

Hei Sabell.

 

Det høres da iallefall ut som du har Bibelkunnskap, så du har kanskje engang vært kristen iallefall? Men hvordan kan du sitere Koranen? At Gud har flere rom er naturligvis, som jeg har tatt opp, at det er rom for alle våre kristne sekter, slike som katolikkene, Jehovahs vitner, pinsemenigheten og mange mange andre. Felles for de som skal bo i Guds Hus er jo nettopp troen på Jesus Blod. Kan du iallefall svare om du tror på det? Ved Jesu blod er man velkommen i Guds Hus, men noe aner meg at du kjenner godt til dette allerede.

Det er ikke bibelsk som du hevder, at man er frelst uten Jesus, kan du i det minste innrømme det?

Vi er IKKE alle Guds hjelpere, mange mennesker blir av GUd klart og tydelig referert til som å ha Satan som far, Løgneren, djevelen, til far!

 

For å fjerne enhver tvil om Jesus/kontra himmel/helvete, har jeg lånt et svar på dette fra følgende hjemmeside:

http://www.gotquestions.org/Norsk/Jesus-eneste-veien.html

Er Jesus den eneste veien til himmelen?

Spørsmål: "Er Jesus den eneste veien til himmelen?"

 

Svar: ”Jeg er i bunn og grunn et godt menneske, så jeg kommer til himmelen.” ”OK, jeg har gjort noen som er galt, men de fleste gjerningene er gode, så jeg kommer til himmelen.” ”Gud vil ikke sende meg til helvetet bare fordi jeg ikke lever etter Bibelen. Tiden har endret seg!” ”Bare virkelig onde mennesker, slike som barnemishandlere og mordere kommer til helvete.”

 

Disse er alle rasjonelle tanker som finnes hos de fleste mennesker, men sannheten er, at de er alle løgner. Satan, styreren over verden, planter disse tankene i hodene våre. Han og alle andre som følger hans veier, er en Guds fiende (1. Petersbrev 5:8). Satan lar seg alltid fremstå som god (2. Korinterbrev 11:14), men han har kontroll over alle tankene som ikke hører Gud til. ”For den verdens gud har forblindet de vantros sinn, så de ikke ser lyset fra evangeliet om Kristi herlighet, han som er Guds bilde” (2.Korinterbrev 4:4).

 

Det er en løgn å tro at Gud ikke bryr seg om små synder og at helvete er reservert for ”onde mennesker”. All synd skiller oss fra Gud, til og med de ”små hvite løgnene”. Alle har syndet og ingen er gode nok til å komme inn i himmelen på egen hånd (Romerbrevet 3:23). Å komme til himmelen er ikke basert på om det gode vi gjør overgår det onde; vi er alle ille ute dersom dette var tilfelle. ”Men det er av nåde, da er det ikke lenger av gjerninger. Ellers blir nåden ikke lenger gratis” (Romerbrevet 11: 6). Vi kan ikke gjøre noe for å fortjene å komme til himmelen (Titus 3:5).

 

”Gå inn gjennom den trange port! For vid er den port, og bred er den vei som fører til fortapelsen, og mange er de som går inn gjennom den” (Matteus 7:13). Gud vil ikke unnskylde noen deres synd, selv om alle mennesker lever i synd og det ikke er populært å tro på Jesus. ”I disse vandret dere før på denne verdens vis, etter høvdingen over luftens makter, den ånd som nå er virksom i vantroens barn” (Efeserbrevet 2:2).

 

Da Gud skapte verden var den perfekt! Alt var godt. Så skapte han Adam og Eva og gav dem en fri vilje. Dette for at de skulle ha et reelt valg om de ville adlyde Gud eller ikke. Men som de første menneskene Gud skapte, ble Adam og Eva fristet av satan til å gjøre imot Guds vilje. Og de syndet. Dette ødela for dem (og alle som kom etter dem, inkludert oss) slik at vi ikke kan ha et nært forhold til Gud. Gud er perfekt og kan ikke komme i nærheten av synd. Fordi vi er syndere kan vi ikke nærme oss ham på egenhånd. Derfor hadde Gud en plan slik at vi kan gjenforenes med han i himmelen. ”For så har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal fortapes, men ha evig liv” (Johannes 3:16). ”For syndens lønn er døden, men Guds nådegave er evig liv i Kristus Jesus, vår Herre” (Romerbrevet 6:23). Jesus ble født for å lære oss om veien og for å dø for syndene våre slik at vi skulle slippe. Tre dager etter Jesu død, stod han opp fra graven (Romberbrevet 4:25) og beviste at han overvant døden. Han ble en bro over kløften mellom oss mennesker og Gud. Derfor kan vi ha et personlig forhold til Gud når vi kommer til tro.

 

”Og dette er det evige liv, at de kjenner deg, den eneste sanne Gud, og ham du utsendte, Jesus Kristus” (Johannes 17:3). De fleste mennesker tror på Gud, selv satan tror på Gud. Men for å kunne ta imot frelse må vi stole på Jesus med alt vi har og alt vi gjør. ”… det er Guds rettferdighet ved tro på Jesus Kristus, til alle og over alle som tror. – For det er ingen forskjell” (Romerbrevet 3:22). Bibelen lærer oss at det er ingen annen vei til frelse uten gjennom Kristus. Jesus sier i Johannes 14:6, ”Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved meg.”

 

Jesus er den eneste frelsen, fordi han er den eneste som kan betale straffen for all synd (Romerbrevet 6:23). Ingen annen religion sier noe om dybden av eller alvorligheten av synd og konsekvensen av synd. Ingen annen religion tilbyr den totale betaling for synden, den som bare Jesus Kristus kan gi. Ingen annen ”religiøs grunnlegger” var Gud som ble menneske (Johannes 1:1-14) – den eneste måten syndeskylden kunne betales. Jesus måtte være Gud, slik at han kunne betale gjelden vår. Jesus måtte bli menneske slik at han kunne dø. Frelse er frelse bare gjennom troen på Jesus Kristus! ”Og det er ikke frelse i noen annen. For det finnes ikke noe annet navn under himmelen, gitt blant mennesker, som vi kan bli frelst ved” (Apostelgjerningene 4:12).

 

Har du tatt en beslutning om å bli kristen på bakgrunn av det du leste her? Dersom ja, klikk gjerne på knappen nedenfor: ”Jeg har tatt imot Jesus i dag”

 

Hva om bibelen er satans evangelium da`? Siden alle har satan til Far som du sier?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Spørsmål: "Er Jesus den eneste veien til himmelen?"

 

Svar: ”Jeg er i bunn og grunn et godt menneske, så jeg kommer til himmelen.” ”OK, jeg har gjort noen som er galt, men de fleste gjerningene er gode, så jeg kommer til himmelen.” ”Gud vil ikke sende meg til helvetet bare fordi jeg ikke lever etter Bibelen. Tiden har endret seg!” ”Bare virkelig onde mennesker, slike som barnemishandlere og mordere kommer til helvete.”

 

Disse er alle rasjonelle tanker som finnes hos de fleste mennesker, men sannheten er, at de er alle løgner. Satan, styreren over verden, planter disse tankene i hodene våre. Han og alle andre som følger hans veier, er en Guds fiende (1. Petersbrev 5:8). Satan lar seg alltid fremstå som god (2. Korinterbrev 11:14), men han har kontroll over alle tankene som ikke hører Gud til. ”For den verdens gud har forblindet de vantros sinn, så de ikke ser lyset fra evangeliet om Kristi herlighet, han som er Guds bilde” (2.Korinterbrev 4:4).

 

Så det er satan som styrer jorden? Veldig allmektig gud må jeg si.

 

Det jeg har lest av bibelen sier meg at det er gud som er den onde. Det er gud som har flest drap på tapeten.

 

Gud har flere millioner liv på samvittigheten, mens djevelen/satan har et tosiffret tall. Gud ikke har problemer med å drepe for småting.

Lenke til kommentar

 

Sabell:

Hva om bibelen er satans evangelium da`? Siden alle har satan til Far som du sier?

 

 

______

 

Nei, nei, nei alle har da ikke Satan som far! Det er ikke bibelsk. Noen har det:

Johannes 8:44

En Levende Bok (LB)

44 For dere er barn av djevelen, og dere elsker å gjøre det han gjør. Han var en morder fra begynnelsen av, en som hater sannheten – det er ikke en tøddel sannhet i ham. Når han lyver, så er det helt naturlig for ham, for han er løgnens far.

 

For øvrig syns jeg du må tenke over hva du sier om Guds Ord hvis du virkelig er en av de utvalgte. Men du må selv ta det valget.

 

_____________

 

 

Til Pantzman:

Ja, det stemmer at Satan styrer verden, det er Bibelsk. Enkel test: Hvordan kunne ellers Satan friste Jesus med verdensherredømme hvis han ikke styrte her. Han ble styrtet til jorden av en hensikt for å friste og teste menneskene, så dette ER et eksempel på Hans allmektighet.

-

Når det gjelder å betvile Guds "moral", som dere hedenske ateister konstant gjør:

Leksen Job måtte lære var at ingen kjenner årsakene i himmel og på jord som Gud! Vi har ingen autoritet til å betvile ham, som i seg selv er blasfemisk, det er det mange Bibelvers som viser. Prøv en fri google search med noen nøye utvalgte søkeord!

Endret av Jesu Blodet Renser
Lenke til kommentar

Han visste det, men kunne ikke gjort det enklere for dem? Kunnskapen de trengte for å ta den smarteste og beste avgjørelsen var jo i selve treet. De måtte altså spise av treet for å vite om de gjorde rett eller galt. De visste jo ikke om godt eller ondt før de spiste av treet.

 

Så at et eller to mennesker har gjort noe for ~2000 år siden skal alle synde for? Det hele høres ut som nok en "scare tactic" og middel for å gi folk dårlig samvittighet. Sikkert et godt middel for å få lydige sauer.

Dette var sikkert logisk tankegang for ~2000 år siden.

Skal dagens etterkommere stå ansvarlig for hva som har blitt gjort gjennom hele menneskehetens historie? Høres dette rettferdig ut?

 

Jeg påtar meg ikke noe som helst ansvar for hva Adam og Eva gjorde, dette står de ene og alene ansvarlig for.

 

Arvesynden er bare nok et påfunn fra long-gone maktgriske religiøse tullinger.

 

Utifra hvordan majoriteten av de kristne oppfører seg er det ikke vanskelig å se det er "bare å tro på gud for å komme til himmelen" tankegangen som gjelder, De går ut i verden og driver hor (sett gjerne inn den "synden" du ønsker) og så går de kanskje i kirka og ber om tilgivelse, så er det ut på gata igjen og fortsette som de gjorde.

Hvis Adam og Eva bokstavelig talt hadde handlet om de aller, aller to første menneskene, så hadde uthevingen din kanskje vært en middels god innvendelse.

 

Hva med alle de som ikke leser A&E som bokstavtro kreasjon eller (begrenset) proto-historisk modell, har innvendingen din noe for seg da? Svært lite.

 

Hva om A&E faktisk er israels historie i miniatyrutgave? (mange likheter, eller hur)

 

Tenk deg å gi all mulig slags kunnskap til en liten naken ett-åring som driver å krabber rundt på gulvet, men uten erfaringen som følger med. Antagligvis hadde denne ettåringen, i likhet med Eva, plutselig syntes det var veldig kleint å være naken. Det er heller ikke gitt at det er særlig smart å gi en ett-åring all mulig slags kunnskap, uten som sagt erfaringen som følger med i prosessen.

 

In fact, å vite forskjellen mellom galt og rett er jo selve the point i GT-loven.

 

Så er det selvsagt pussig at dagens mennesker skal lide for noe andre har gjort for mange år siden. Det høres nesten litt for craazy ut til å være sant, at enkelte av dagens unge vitenamesere fortsatt må ta etterfølgene og lidelsene fra noe som skjedde lenge før de i hele tatt var påtenkt.

 

..dette er sikkert bare er påfunn av long-gone maktgriske politikere, for å følge den samme utmerkede logikken.

 

..gud som er den onde

Med andre ord, verken du eller de kristne tror på en gud som er ond (: Da har dere jo mer til felles enn man skulle tro ;o Endret av limahc
Lenke til kommentar

 

 

 

Sabell:

Hva om bibelen er satans evangelium da`? Siden alle har satan til Far som du sier?

 

 

______

 

Nei, nei, nei alle har da ikke Satan som far! Det er ikke bibelsk. Noen har det:

Johannes 8:44

En Levende Bok (LB)

44 For dere er barn av djevelen, og dere elsker å gjøre det han gjør. Han var en morder fra begynnelsen av, en som hater sannheten – det er ikke en tøddel sannhet i ham. Når han lyver, så er det helt naturlig for ham, for han er løgnens far.

 

For øvrig syns jeg du må tenke over hva du sier om Guds Ord hvis du virkelig er en av de utvalgte. Men du må selv ta det valget.

 

_____________

 

 

 

 

Alle er skapt av en Far Og han er Himmelen og jordens skaper :) Og hvordan kan da satan ha skapt oss sammen med Gud? Fordi da lyver jo Gud om at har skapt oss. Og da kan jo ikke Jesus eller noen være Guds barn. Og igjen hvordan kan en si han er Guds barn og med det dømme oss til helvete fordi vi ikke er Guds barn. Da har han jo allerede syndet mot Gud. Med å si at vi er hos satan. Gud kan ikke både gjøre oss syndefri samtidig si at vi er syndere. Da går jo Gud i mot seg selv. Og vil falle som satan selv. Slik bibelen gjør mange steder. Og med det blir jeg satans barn også. Fordi jeg ikke hører på deg?Da har jo Gud dømt oss alle til helvete da? Og det står jo at han sendte satan ned på jorden i bibelen. Så hvem er satan`? Er det jesus eller er det Gud eller er det satan. I såfall hvorfor ville Gud at satan skulle bo på jorden sammen med menneskene i følge bibelen? Eller lyver bibelen også?

 

Jesus døde og kom til himmelen derfor er han satt fri fra satan som bor på jorden? Vil Gud at vi alle skal dø kanskje så vi blir fra fra satan som han selv sendte hit? Vi kan uansett ikke være syndere på bekostning av hva Gud har valgt for oss. Og i følge bibelen så har han gitt oss satan på jorden sammen med sin englehær. Og da skal mennesker få skylden for at de ikke har Gud til far Og må ta imot jesus for å bli fri fra hva Gud har gjort? Det henger ikke på grep...Ikke nok med det sendte han menneskene ut av paradis fordi Satan var der også. S vi skal få skylden for satan ? Denne Gud i bibelen er ikke sann! Han gjør ikke annet enn å dømme mennesker til helvete.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Ja, da har du vist hvor du står. Ikke si at jeg skal dømme deg, det skal jeg ei, har jeg heller ikke sagt, men du har vist hvor du står. Du har imidlertid, så vidt jeg vet, enda ikke spottet Den Hellige Ånd. Jeg kjenner deg likevel ikke. Har du tilegnet deg bibelkunnskapen din for å kverulere med kristne? Vær klar over at den ondes makt er manifestert overalt, vi har også mange reportasjer fra sør-amerika, men her en fra afrika:

 

[Redigert]

Jeg ser fra tittelene, det er IKKE deg jeg sikter til.

Endret av Jesu Blodet Renser
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...