Gå til innhold

Ta imot Jesus.


Anbefalte innlegg

Hei Sabell.

 

...

 

 

 

Det høres da iallefall ut som du har Bibelkunnskap, så du har kanskje engang vært kristen iallefall? Men hvordan kan du sitere Koranen? At Gud har flere rom er naturligvis, som jeg har tatt opp, at det er rom for alle våre kristne sekter, slike som katolikkene, Jehovahs vitner, pinsemenigheten og mange mange andre. Felles for de som skal bo i Guds Hus er jo nettopp troen på Jesus Blod. Kan du iallefall svare om du tror på det? Ved Jesu blod er man velkommen i Guds Hus, men noe aner meg at du kjenner godt til dette allerede.

Det er ikke bibelsk som du hevder, at man er frelst uten Jesus, kan du i det minste innrømme det?

Vi er IKKE alle Guds hjelpere, mange mennesker blir av GUd klart og tydelig referert til som å ha Satan som far, Løgneren, djevelen, til far!

 

For å fjerne enhver tvil om Jesus/kontra himmel/helvete, har jeg lånt et svar på dette fra følgende hjemmeside:

http://www.gotquestions.org/Norsk/Jesus-eneste-veien.html

 

 

Er Jesus den eneste veien til himmelen?

Spørsmål: "Er Jesus den eneste veien til himmelen?"

 

Svar: ”Jeg er i bunn og grunn et godt menneske, så jeg kommer til himmelen.” ”OK, jeg har gjort noen som er galt, men de fleste gjerningene er gode, så jeg kommer til himmelen.” ”Gud vil ikke sende meg til helvetet bare fordi jeg ikke lever etter Bibelen. Tiden har endret seg!” ”Bare virkelig onde mennesker, slike som barnemishandlere og mordere kommer til helvete.”

 

Disse er alle rasjonelle tanker som finnes hos de fleste mennesker, men sannheten er, at de er alle løgner. Satan, styreren over verden, planter disse tankene i hodene våre. Han og alle andre som følger hans veier, er en Guds fiende (1. Petersbrev 5:8). Satan lar seg alltid fremstå som god (2. Korinterbrev 11:14), men han har kontroll over alle tankene som ikke hører Gud til. ”For den verdens gud har forblindet de vantros sinn, så de ikke ser lyset fra evangeliet om Kristi herlighet, han som er Guds bilde” (2.Korinterbrev 4:4).

 

Det er en løgn å tro at Gud ikke bryr seg om små synder og at helvete er reservert for ”onde mennesker”. All synd skiller oss fra Gud, til og med de ”små hvite løgnene”. Alle har syndet og ingen er gode nok til å komme inn i himmelen på egen hånd (Romerbrevet 3:23). Å komme til himmelen er ikke basert på om det gode vi gjør overgår det onde; vi er alle ille ute dersom dette var tilfelle. ”Men det er av nåde, da er det ikke lenger av gjerninger. Ellers blir nåden ikke lenger gratis” (Romerbrevet 11: 6). Vi kan ikke gjøre noe for å fortjene å komme til himmelen (Titus 3:5).

 

”Gå inn gjennom den trange port! For vid er den port, og bred er den vei som fører til fortapelsen, og mange er de som går inn gjennom den” (Matteus 7:13). Gud vil ikke unnskylde noen deres synd, selv om alle mennesker lever i synd og det ikke er populært å tro på Jesus. ”I disse vandret dere før på denne verdens vis, etter høvdingen over luftens makter, den ånd som nå er virksom i vantroens barn” (Efeserbrevet 2:2).

 

 

 

Da Gud skapte verden var den perfekt! Alt var godt. Så skapte han Adam og Eva og gav dem en fri vilje. Dette for at de skulle ha et reelt valg om de ville adlyde Gud eller ikke. Men som de første menneskene Gud skapte, ble Adam og Eva fristet av satan til å gjøre imot Guds vilje. Og de syndet. Dette ødela for dem (og alle som kom etter dem, inkludert oss) slik at vi ikke kan ha et nært forhold til Gud. Gud er perfekt og kan ikke komme i nærheten av synd. Fordi vi er syndere kan vi ikke nærme oss ham på egenhånd. Derfor hadde Gud en plan slik at vi kan gjenforenes med han i himmelen. ”For så har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal fortapes, men ha evig liv” (Johannes 3:16). ”For syndens lønn er døden, men Guds nådegave er evig liv i Kristus Jesus, vår Herre” (Romerbrevet 6:23). Jesus ble født for å lære oss om veien og for å dø for syndene våre slik at vi skulle slippe. Tre dager etter Jesu død, stod han opp fra graven (Romberbrevet 4:25) og beviste at han overvant døden. Han ble en bro over kløften mellom oss mennesker og Gud. Derfor kan vi ha et personlig forhold til Gud når vi kommer til tro.

 

”Og dette er det evige liv, at de kjenner deg, den eneste sanne Gud, og ham du utsendte, Jesus Kristus” (Johannes 17:3). De fleste mennesker tror på Gud, selv satan tror på Gud. Men for å kunne ta imot frelse må vi stole på Jesus med alt vi har og alt vi gjør. ”… det er Guds rettferdighet ved tro på Jesus Kristus, til alle og over alle som tror. – For det er ingen forskjell” (Romerbrevet 3:22). Bibelen lærer oss at det er ingen annen vei til frelse uten gjennom Kristus. Jesus sier i Johannes 14:6, ”Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved meg.”

 

Jesus er den eneste frelsen, fordi han er den eneste som kan betale straffen for all synd (Romerbrevet 6:23). Ingen annen religion sier noe om dybden av eller alvorligheten av synd og konsekvensen av synd. Ingen annen religion tilbyr den totale betaling for synden, den som bare Jesus Kristus kan gi. Ingen annen ”religiøs grunnlegger” var Gud som ble menneske (Johannes 1:1-14) – den eneste måten syndeskylden kunne betales. Jesus måtte være Gud, slik at han kunne betale gjelden vår. Jesus måtte bli menneske slik at han kunne dø. Frelse er frelse bare gjennom troen på Jesus Kristus! ”Og det er ikke frelse i noen annen. For det finnes ikke noe annet navn under himmelen, gitt blant mennesker, som vi kan bli frelst ved” (Apostelgjerningene 4:12).

 

Har du tatt en beslutning om å bli kristen på bakgrunn av det du leste her? Dersom ja, klikk gjerne på knappen nedenfor: ”Jeg har tatt imot Jesus i dag”

-

Hvorfor tar du ikke Bibelen som Guds Ord når du siterer fra den, refererer til den gamle synden, og tydeligvis Jesu død for oss kristne på korset, men uten å annerkjenne den på dens ord?

Jeg kan godt finne de Bibelsitater som forteller at Guds Ord er ufeilbarlig, ingenting kan legges til eller trekkes fra osv. desverre har det ført til noen dårlige oversettelser. Om nødvendig går man tilbake til hebraisk, arameisk og gresk.

____________________________________

Apropos narkotika og fortsatt kristne, har jeg noe å fortelle, men det kan sjokkere:

Jeg nektet militæret og avtjente siviltjeneste på Dillingøy, sammen med andre kristne, hovedsaklig Jehovahs Vitner som alle som vet noe om Dillingøy vet at den er full av. Kort sagt, vi [jeg er dog ikke medlem av JV] nekter våpen, siden krigen mot verden skal utkjempes av Jesus og hans hærskarer, ikke oss. Vel. mens jeg var der på Dillingøy sjokkerte det meg at flere av de unge Jehovahs Vitner brukte både cannabis og hvite pulverstoffer! Det lot til at de hadde holdningen "Bare de Eldste (menn i komite) i menigheten ikke får vite det, så er det greit. Skjønner dere ikke at Gud ser dere?, spurte jeg. De betrodde imidlertid at dette er vanlig blandt de unge i JV. Jeg trodde det først bare gjaldt sigaretter, for det er også forbudt for dem, men her bruker de altså narkotiske stoffer til frivold nytelse! De sa at det ikke står noe om narkotika i Bibelen. DETTE kan dog etter min mening tolkes dithen, siden man kan spore narkotika i indre organer.Hva mener du?

Salmenes 26:2 "Prøv mig, Herre, og gransk mig, ransak mine nyrer og mitt hjerte!"

 

 

 

Du ser ut til å glemme dette 1000 år lange riket som først skal etableres. Kanskje det rett og slett er en omvendelsespolitikk fra guden. Slik at ikke fullt så mange trenger å gå i fortapelsen som dere snakker så hjertevarmt om? Kun en strøtanke.

 

Men, hvorfor nevner du ikke det 1000-årsriket i samme vending? Liker du å svovelpredikere på værst mulig måte?

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jo, men de må da blitt fristet til noe, enten å spise en frukt eller ha sex med Satan som du antydet. Mer om denne teorien her:

[TILLEGG]

Syns denne teorien virker litt rasistisk utifra denne videoen om at jødene er Satans barn. Sier ikke at du mener det. Vi må støtte Israel nå som alle nordmenn vil dem vondt, for det er mange jøder som skal vende seg mot Jesus når han kommer! :yes:

 

Barn vi får blir jo frukten av oss. Og om satan er den som leder til at vi får barn blir det ikke Guds frukt :) Og vi mennesker bærer jo også frukter. Som kan lede til fristelse og fall.Og da når Adam og Eva de begge to ble fristet så ville de ikke med det gi god frukt. Om disse to trærne symboliser menneskene Så kan med det ha spist frukt som var umoden fordi de enda ikke var modnet med Gud. De hadde jo enda heller ikke fått barn. Og med det førte de synden med seg. Satan er jo heller ikke moden med Gud. Men en trass engleunge ;)

 

http://youtu.be/7s-VqQC_JfQ

Lenke til kommentar

 

Skal vi spinne litt på denne:

 

Ok, vi har en felles type språk 3500 år før kristus. Det heter:

http://en.wikipedia.org/wiki/Proto-Indo-European_language

 

 

Man har hundene til Yama, som sannsynligvis er opphavet til Kerberos (Cerbereus):

http://en.wikipedia.org/wiki/Yama

 

Så historiene stikker dypt. Virkelig dypt. :ohmy:

 

Hvis du leser Johannes Åpenbaring nøye, så vil du forstå at denne mannen hadde et virkelig syn og ikke satt og diktet dette opp med tunga halvt hengende ut av munnen mens han klødde seg i hodet. Det spekuleres om skriftrullen han spiser som han fikk av Guds sendebud inneholdt noe som fikk ham i transe. Det er jo rart at dette nevnes. Tror ikke for min del bare det at dyret har flere hoder som cerberus at det er det samme dyret. det er jo bare det at de har flere hoder de har til felles. Vi vcet jo at det iallefall av og til blir født geiter med flere hoder. Da kunne jo like gjerne dette ha vært inspirasjonen til cerberus?

 

[Tillegg]

Dette med sex og satan..

 

 

Ok. Ser svaret ditt om sex og Satan, og at du ikke er særlig tilhenger av den tanken. Greit nok. Geiter, men de er jo ikke like skumle som ulver/sjakaler !

 

Egentlig ikke kun poenget om flere hoder! Hva med at Kerberos som vokter inngangen til døden? Og vi vet at beistet 666 skal kommer med død, og jeg trenger vel egentlig ikke utdype noe her annet enn det lille hintet ovenfor, sånn egentlig. Skal vi rote dypere etter begrunnelse for hvor beistet skal stå opp i fra, EVT. hva det skal lede til?

Endret av G
Lenke til kommentar

Ok. Ser svaret ditt om sex og Satan, og at du ikke er særlig tilhenger av den tanken. Greit nok. Geiter, men de er jo ikke like skumle som ulver/sjakaler !

 

Egentlig ikke kun poenget om flere hoder! Hva med at Kerberos som vokter inngangen til døden? Og vi vet at beistet 666 skal kommer med død, og jeg trenger vel egentlig ikke utdype noe her annet enn det lille hintet ovenfor, sånn egentlig. Skal vi rote dypere etter begrunnelse for hvor beistet skal stå opp i fra, EVT. hva det skal lede til?

 

Tror uansett ikke Johannes satt og diktet dette. Sammen med Ezekiel er det en av de mest utførlige, detaljerte englebesøkene i Bibelen. Men når du nevner ulv/sjakal og forbytting kommer jeg til å tenke på en film du kanskje hadde likt om du har sansen for slike historier. Den skal visst være bygget på en sann historie. Uten sammenligning for øvrig.

 

 

REDIGERT:

Vel, jeg la ut noen linker om dette, men de passer ikke i tråden, så jeg fjernet dem. Uansett, du kan søke på The Beast of Gévaudan om denne historien.

_____________________

 

Så altså, jeg syns ikke cerberus-teorien overbeviser meg om at dette er fantasi på tross av likhetspunktene, det er faktisk noe av det mest inspirerte i Bibelen for man kan lese at Johannes ikke kan ha diktet dette. Omtrent som at man ikke kan lure en løgndetektor.

https://www.youtube.com/watch?v=BztlWJvXdrk

 

BRUKER G:

"Du ser ut til å glemme dette 1000 år lange riket som først skal etableres. Kanskje det rett og slett er en omvendelsespolitikk fra guden. Slik at ikke fullt så mange trenger å gå i fortapelsen som dere snakker så hjertevarmt om? Kun en strøtanke.

Men, hvorfor nevner du ikke det 1000-årsriket i samme vending? Liker du å svovelpredikere på værst mulig måte?"

____________

Jo, 1000-års-riket er selvfølgelig en del av Åpenbaringen, men de aller værste kampene skjer jo i forkant. Det stemmer ikke at dette først skal etableres. Men det er forståelig, en vanlig begynnerfeil. Så det er det som skjer før 1000-års-riket vi advarer mot. Etter 1000-års-riket blir det krig en siste gang, og de som døde før 1000-års-riket skal ødelegges en gang for alle.

Revelation's significant turning points:

  1. First significant turning point: The angel (representing Christ ministering as our high priest) ceases his intercession and throws down his censor. Probation for the world ceases. No longer is there a mediator between the God and wicked man. Jesus rides out as King of kings at the head of the armies of heaven to do battle with the earth. The time of wrath begin, covering 14 incredible events known as the 7 trumpets (1st 7 plagues) and the 7 last plagues. These are also summarized in the opening of the seven seals.
  2. Second significant turning point: The Second Coming of Christ. Jesus resurrects the righteous dead, transforms the righteous living and takes them to heaven. The wicked are totally destroyed and the earth is devastated. Satan is bound to a desolate earth for 1000 years.
  3. Third significant turning point: The return of Christ, the New Jerusalem and the righteous to this world at the END of the millennium. The wicked dead are resurrected. Under Satan's command they gather to attack the New Jerusalem. They are stopped by God's appearing, and then judged on the basis of what they did (executionary judgment). They receive the due penalty for their sins by burning in a lake of fire until every vestige of them is gone (i.e. they are not burning forever). The same fire cleanses the earth, and God recreates the earth into a paradise.
Endret av Jesu Blodet Renser
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  1. First significant turning point: The angel (representing Christ ministering as our high priest) ceases his intercession and throws down his censor. Probation for the world ceases. No longer is there a mediator between the God and wicked man. Jesus rides out as King of kings at the head of the armies of heaven to do battle with the earth. The time of wrath begin, covering 14 incredible events known as the 7 trumpets (1st 7 plagues) and the 7 last plagues. These are also summarized in the opening of the seven seals.
  2. Second significant turning point: The Second Coming of Christ. Jesus resurrects the righteous dead, transforms the righteous living and takes them to heaven. The wicked are totally destroyed and the earth is devastated. Satan is bound to a desolate earth for 1000 years.
  3. Third significant turning point: The return of Christ, the New Jerusalem and the righteous to this world at the END of the millennium. The wicked dead are resurrected. Under Satan's command they gather to attack the New Jerusalem. They are stopped by God's appearing, and then judged on the basis of what they did (executionary judgment). They receive the due penalty for their sins by burning in a lake of fire until every vestige of them is gone (i.e. they are not burning forever). The same fire cleanses the earth, and God recreates the earth into a paradise.

 

Enoks bok

Englefyrstenes syndefall.

"Og det skjedde, etter at menneskebarnene hadde økt i de dager, ble det født dem vakre og tekkelige døtre. (1.Mos. 6,1)

2. Og englene, himmelens sønner, så og begjærte dem og sa til hverandre: Se, vi vil selv utvelge oss hustruer blant menneskenes døtre og få oss barn. (1.Mos. 6,2)

3. Og Semjasa, deres fyrste, talte og sa til dem: "Jeg frykter at dere ikke vil være villige til å utføre denne gjerning, og jeg alene skal lide for denne store synd."

4. Da svarte alle ham og sa: "Vi vil alle sverge en ed, og binde oss alle ved forbannelse, at vi ikke skal oppgi denne planen, men gjøre den til en gjerning"

5. Da svor de sammen alle, og bandt seg i felleskap gjennom forbannelser; og samlet var de to hundre.

6. Og de steg ned til Ardis, det er Hermons topp, og de kalte det Hermons berg, fordi de der hadde sverget og sammen bundet seg ved en forbannelse.

7. Og dette er navnene på deres fyrster: Semjasa, deres leder, Urakibarameel, Akibeel, Tamiel, Ramuel, Danel, Esekeel, Sarakujal, Asael, Armers, Batraal, Anani, Sakebe, Samsaveel, Sartael, Turel, Jomjael og Arasjal.

Kapittel 7

Og de tok seg hustruer, og hver og en utvalgte en for seg selv, og de begynte å gå inn til dem, og blandet seg med dem, og lærte dem trolldomskunster og besvergelser og gjorde dem kjent med skjæring av røtter og ulike treslag.

2. Og de ble gravide og fødte kjemper som var tusen "ells" høye (svensk oversettelse; 450 fot) (1. Mos.6.4)

3. Disse fortærte all næring til menneskene, inntil menneskene ikke kunne livnære seg selv.

4. Da vendte kjempene seg mot menneskene for å oppsluke dem.

5. Og de begynte å forsyndet seg mot fugler og dyr, og mot alle krypene skapninger, og fiskene, og slukte deres kjøtt seg imellom, og drakk deres blod.

6. Da klagde jorden over de urettferdige.

Kapittel 8

Menneskeslektens fordervelse.

Og Asael lærte menneskene å lage sverd og kniver og skjold og brystplater, og lærte dem å se hva som var bak dem*, og deres kunstverk; halskjeder og andre smykker, og bruk av sminke, og forskjønnelse av øyebryn, og de mest dyrebare og utsøkte stein og alle fargeemner til farging og jordens metaller.

2. Og det ble stor ondskap og mye horeri, og de syndet, og alle deres veier var fordervet.

3. Amazarak lærte åndemanerne og rot kuttere, Armers lærte besvergelsens løsning, Barakal underviste stjernetyderne, Akibeel tydning av tegn, Tamiel lærte astronomi, og Asaradel om månene bevegelse. * lage speil. ("Se hva som var bak dem" kan tyde på mer enn bare tilvirkning av speil, da speil er blitt brukt i okkultismen for å se inn i den åndelige verden)"

 

Esekiel 1

 

1 Det skjedde i det trettiende år, i den fjerde måned, på den femte dag i måneden, mens jeg var blandt de bortførte ved elven Kebar, at himmelen åpnedes, og jeg så syner fra Gud.

2 På den femte dag i måneden - det var det femte år efterat kong Jojakin var blitt bortført -

3 da kom Herrens ord til presten Esekiel, Busis sønn, i kaldeernes land ved elven Kebar, og Herrens hånd kom der over ham.

4 Og jeg så, og se, en stormvind kom fra nord, en stor sky med stadig luende ild; en strålende glans omgav den, og midt i den, midt i ilden, viste det sig noget som så ut som blankt metall.

5 Og midt i den viste det sig noget som lignet fire livsvesener, som så således ut: De hadde et menneskes skikkelse,

6 og hvert av dem hadde fire ansikter og hvert av dem fire vinger.

7 Deres ben var rette, og deres fotblad var som kloven på en kalv, og de blinket likesom skinnende kobber.

8 Og de hadde menneskehender under vingene på alle fire sider, og alle fire hadde ansikter og vinger.

9 Deres vinger rørte ved hverandre; de vendte sig ikke når de gikk; hvert av dem gikk rett frem.

10 Og deres ansikt lignet et menneskeansikt, og løveansikt hadde de alle fire på høire side, og okseansikt hadde de alle fire på venstre side, og ørneansikt hadde de også alle fire.

11 Således var deres ansikter. Og deres vinger stod ut fra hverandre oventil; hvert av dem hadde to vinger som rørte ved det andre, og to som dekket deres legemer.

12 Og hvert av dem gikk rett frem; dit hvor ånden vilde gå, gikk de; de vendte sig ikke når de gikk.

13 Og livsvesenenes utseende var likt glør, som brente likesom bluss; ilden fór om imellem livsvesenene, og den hadde en strålende glans, og det gikk lyn ut av ilden.

14 Og livsvesenene fór frem og tilbake likesom lynglimt.

15 Og jeg så livsvesenene, og se, det var et hjul på jorden ved siden av hvert av livsvesenene, og de vendte ut mot fire sider.

16 Hjulene så ut som om de var gjort av noget som lignet krysolitt, og alle fire var lik hverandre, og det så ut som om de var gjort således at det ene hjul var inne i det andre.

17 Til alle fire sider gikk de når de gikk; de vendte sig ikke når de gikk.

18 Hjulringene var høie og fryktelige, og de var fulle av øine rundt omkring på alle de fire hjul.

19 Og når livsvesenene gikk, så gikk hjulene ved siden av dem, og når livsvesenene hevet sig op fra jorden, så hevet også hjulene sig.

20 Hvor ånden vilde gå, gikk de, nettop dit hvor ånden vilde gå; og hjulene hevet sig ved siden av dem, for livsvesenenes ånd var i hjulene.

21 Når livsvesenene gikk, så gikk også de, og når de stod, så stod også de, og når de hevet sig op fra jorden, så hevet hjulene sig ved siden av dem, for livsvesenenes ånd var i hjulene.

22 Og over livsvesenenes hoder var det noget som lignet en hvelving, som blendende krystall å se til, utspent ovenover deres hoder.

23 Og under hvelvingen stod deres vinger rett ut, så de rørte ved hverandre; hvert av dem hadde på begge sider to vinger som dekket deres legemer.

24 Og når de gikk, hørte jeg lyden av deres vinger; det var som lyden av store vann, som den Allmektiges røst, et bulder som bulderet av en leir; når de stod, senket de sine vinger.

25 Og det lød en røst ovenover hvelvingen som var over deres hode; når de stod, senket de sine vinger.

26 Og ovenover hvelvingen som var over deres hode, var det noget som så ut til å være av safirsten, og som lignet en trone, og ovenpå det som lignet en trone, var det en skikkelse, som et menneske å se til.

27 Og jeg så noget som lignet blankt metall, å se til som ild, med en ring av lys omkring fra der hvor hans lender syntes å være, og opover. Og fra der hvor hans lender syntes å være, og nedover så jeg noget som så ut som ild, og den var omgitt av en strålende glans;

28 likesom synet av buen i skyen på en regndag, således var synet av glansen rundt omkring. Således så Herrens herlighet ut, slik som den viste sig for mig. Og da jeg så det, falt jeg på mitt ansikt og hørte røsten av en som talte.

 

 

Noen antyder at Samyaza er mest sannsynlig et annet navn for Satan (Heb: 'motstanderen'), som opprinnelig var en enhet stiftet i tjeneste for Gud; Han var vaktmester i Guds trone, men senere falt fra himmelen på grunn av sin stolthet i henhold til noen Abrahams tradisjoner . Jesus sier at han så Satan falle ned fra himmelen som et lyn i Lukas 10:18 .

Andre sier at Samyaza ikke bør forveksles med et annet navn for Satan , som noen mener ble "kastet ut" fra himmelen tidligere (grunner som tilbys inkluderer nektet å bøye seg for Adam . [2] ) Denne tolkningen peker på Rev 12:09 og Mos 06:04 som skildrer to separate faller fra himmelen, en av Satan ble kastet ned, den andre av Guds sønner velger å komme til jorden for å ta menneskelige koner.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Sabell, du nevnte:

Enoks bok....Ezekiel....

Tenker du sammenhengen med UFO?

 

Blodet Renser:

Men hva er din mening om Billy Meier og hans UFO-kultus?

Og....

Fikk du med deg det jeg hadde opplevd at unge i Jehovas Vitner ofte bruker narkotika? Det blir jo som en slik utvidet "Rumspringa" som Amishene har, hva mener du?

Endret av Jesu Blodet Renser
Lenke til kommentar

Sabell, du nevnte:

Enoks bok....Ezekiel....

 

 

Men det jeg synes er rart er at noen påstår jesus i bibelen så satan falle til jorden.

 

Lukas:

Han svarte: «Jeg så Satan falle som et lyn fra himmelen.

 

Men forklaringen er vel at englene har blandet seg for mye med mennesker og derfor skaper kaos og forvirring.

 

Jeg vet ikke hva jeg skal tro om ufoer. Men da er de sikkert Guds engler de også. Men at noen av de vil gjøre opprør mot Gud.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

Sabell, du nevnte:

Enoks bok....Ezekiel....

 

 

Men det jeg synes er rart er at noen påstår jesus i bibelen så satan falle til jorden.

 

Lukas:

Han svarte: «Jeg så Satan falle som et lyn fra himmelen.

 

Ja, syns det er opplagt at det er noe muffens med UFOene alle filmer. Og desuten er det masse andre rare greier på himmelen, ikke bare Flyvende Tallerkner. Tror du dette kan være Satans blendverk fra de fallne engler eller tegn fra Jeus selv? For vi hører om jo om tegn og undere i endetiden. Men hvorfor skulle Jesus bruke UFOer? Det høres mest ut som noe Satan må trenge.

 

Gorilla199 har noe om dette:

Joel 2:31

New International Version - UK (NIVUK)

31 The sun will be turned to darkness

and the moon to blood

before the coming of the great and dreadful day of the Lord.

Endret av Jesu Blodet Renser
Lenke til kommentar

Jeg er sterk i troen på at Gud ikke liker fanatiske kristne slik som trådstarter. Rett og slett fordi han fremstiller Gud som en hevngjerrig, selvsentrert, egoistisk, mannsjåvinistisk, psykopatisk drittsekk.

 

Vil man tale Guds sak, så er dette fullstendig feil måte å gjøre det på. Det eneste trådstarter oppnår i denne tråden, er å få folk til å ta enda sterkere avstand fra Gud og Jesus. Way to go!

 

Som en eller annen berømt person sa en gang i tiden; "Jeg har ingen ting i mot Gud. Det er fanklubben hans jeg ikke kan fordra." Og det er å treffe spikeren på hodet.

Lenke til kommentar

Jeg er sterk i troen på at Gud ikke liker fanatiske kristne slik som trådstarter. Rett og slett fordi han fremstiller Gud som en hevngjerrig, selvsentrert, egoistisk, mannsjåvinistisk, psykopatisk drittsekk.

 

Vil man tale Guds sak, så er dette fullstendig feil måte å gjøre det på. Det eneste trådstarter oppnår i denne tråden, er å få folk til å ta enda sterkere avstand fra Gud og Jesus. Way to go!

 

Som en eller annen berømt person sa en gang i tiden; "Jeg har ingen ting i mot Gud. Det er fanklubben hans jeg ikke kan fordra." Og det er å treffe spikeren på hodet.

Ja, da vil jeg faktisk spørre om du tror at Bibelens Gud er Gud, eller om det er en annen "gud" du mener?

Lenke til kommentar

 

 

 

Ja, syns det er opplagt at det er noe muffens med UFOene alle filmer. Og desuten er det masse andre rare greier på himmelen, ikke bare Flyvende Tallerkner. Tror du dette kan være Satans blendverk fra de fallne engler eller tegn fra Jeus selv? For vi hører om jo om tegn og undere i endetiden. Men hvorfor skulle Jesus bruke UFOer? Det høres mest ut som noe Satan må trenge.

 

Gorilla199 har noe om dette:

Joel 2:31

New International Version - UK (NIVUK)

31 The sun will be turned to darkness

and the moon to blood

before the coming of the great and dreadful day of the Lord.

 

Daniel er en av fyrstefallenes engler også .

 

Esekiel 28 inneholder en profeti mot kongen og byen Tyr. Etter fordømte kongen for å hevde å ha gudelignende kvaliteter, inkludert stor visdom, spør Esekiel rhetori-tisk i vers 3 "Er du klokere enn Daniel? Er ingen hemmelighet skjult for deg? "(NIV, uthevelse tilføyd). Profeten utsteder så en fordømmelse av både kongen og hans by som lukkes med den berømte profeti (v.18-19) at Tyrus ville bli redusert til aske "og vil ikke være noe mer."

 

Det er derfor også falne engler som har skrevet i bibelen. Og falne engler kan ha tatt vekk enoks bok i bibelen også. Eller enok kan være en fallen. Vi vet ikke hvem som er fallen eller ikke-Men er det sant som står at engler har tatt plass på jorden. Vær du sikker på at de har hjulpet til med det meste. Og også gjør alt for at vi ikke skal få komme til Gud igjen. Så hvordan vet vi at jesus ikke er en erkeengel? Hvordan vet vi at Jesus er Guds sønn? Hva om satan kledde seg ut? for å lage enda mer opprør. Fordi nå sloss man om hvem Jesus var og Gud er og hva Gud er? Eller kanskje satan bare diktet opp jesus?

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Hmm...mye her, skal sjekke ut dette, takk for mye informasjon, men mye av dette er apokryfisk, eller? Men Enoks bok sier at Semjase var en fallen engel, riktig? At de skulle parre seg med menneskene og gjorde en pakt sammen med de englene? Men så vidt jeg forstår har Billy Meier med sin UFO-kultus sier at Semjase kommer fra Pleiadene?

 

Du sa:

"Skriften forklarer at Satan og hans hær av falne engler herske over denne planeten,"

 

Ja, det skal være sikkert, hvordan kunne Satan ellers kjøpslå med jorden til Kristus?.

 

Du sa:

"Den parring av mennesker med engler resulterte i hybrid skapninger, onde ånder med menneskelige organer."

 


Men denne parringen skjedde jo noe tid etter Adam. Og det var jo etter parringen at kjempene ble født, før de var jo avkommet, ikke sant? Hvor mener du disse står iforhold til "de grå" som de kalles? Er de grå Satans "arbeidsbier" så og si? Nå prøver jeg bare å tenke litt i forhold til de man kan oppleve i virkeligheten.

 

SÅ, et viktig tema:

Har du opplevd noe overnaturlig? Jeg har sett mye,. men kvier meg for å ta noen avgjørelse om hva jeg ser. Jeg er IKKE overhodet noen profet. Jeg har vært sanndrømt, ja, men bare om mitt eget liv, så ikke som en profet. Men jeg har sett mye i dagslys også. Har til og med sett noe som jeg har sett katter har sett samtidig. Har du sett små "sveiseflammer" i luften? Jeg har sett dem ofte før, men sjelden nå lenger. Tror det er ånder av noe slag, for de beveger seg ofte som gullfisker. Oftest ca. et sekund eller et

halvt og så er de borte som i en annen dimensjon.

Lenke til kommentar

Ja, da vil jeg faktisk spørre om du tror at Bibelens Gud er Gud, eller om det er en annen "gud" du mener?

 

Jeg tror bibelen tar feil på flere områder når Gud beskrives. Og at de fanatiske kristne tar bibelens beskrivelse av Gud alt for bokstavelig.

Endret av Molekylet
Lenke til kommentar

 

Ja, da vil jeg faktisk spørre om du tror at Bibelens Gud er Gud, eller om det er en annen "gud" du mener?

 

Jeg tror bibelen tar feil på flere områder når Gud beskrives. Og at de fanatiske kristne tar bibelens beskrivelse av Gud alt for bokstavelig.

 

Jaha, mener du han har dårlige kommunikasjonsevner, da eller? Hvis Bibelen tar feil, kan du vel ikke tro det er Guds Ord?

Salomos Ordsprog 30:6

"Legg ikke noget til hans ord, forat han ikke skal straffe dig, og du stå som en løgner!"

Lenke til kommentar

 

Hmm...mye her, skal sjekke ut dette, takk for mye informasjon, men mye av dette er apokryfisk, eller? Men Enoks bok sier at Semjase var en fallen engel, riktig? At de skulle parre seg med menneskene og gjorde en pakt sammen med de englene? Men så vidt jeg forstår har Billy Meier med sin UFO-kultus sier at Semjase kommer fra Pleiadene?

 

Du sa:

"Skriften forklarer at Satan og hans hær av falne engler herske over denne planeten,"

 

Ja, det skal være sikkert, hvordan kunne Satan ellers kjøpslå med jorden til Kristus?.

 

Du sa:

"Den parring av mennesker med engler resulterte i hybrid skapninger, onde ånder med menneskelige organer."

 

Men denne parringen skjedde jo noe tid etter Adam. Og det var jo etter parringen at kjempene ble født, før de var jo avkommet, ikke sant? Hvor mener du disse står iforhold til "de grå" som de kalles? Er de grå Satans "arbeidsbier" så og si? Nå prøver jeg bare å tenke litt i forhold til de man kan oppleve i virkeligheten.

 

SÅ, et viktig tema:

Har du opplevd noe overnaturlig? Jeg har sett mye,. men kvier meg for å ta noen avgjørelse om hva jeg ser. Jeg er IKKE overhodet noen profet. Jeg har vært sanndrømt, ja, men bare om mitt eget liv, så ikke som en profet. Men jeg har sett mye i dagslys også. Har til og med sett noe som jeg har sett katter har sett samtidig. Har du sett små "sveiseflammer" i luften? Jeg har sett dem ofte før, men sjelden nå lenger. Tror det er ånder av noe slag, for de beveger seg ofte som gullfisker. Oftest ca. et sekund eller et

halvt og så er de borte som i en annen dimensjon.

 

hehe:) du er morsom :)http://www.mt.net/~watcher/angelicconspiracy.html

 

"Satan Has Great Power To Deceive

Understand this: Satan's power to deceive is much greater than most Christians realize.

  1. Jesus warned us about this with the statement, "and show great signs and wonders so as to deceive, if possible, even the elect" (Matthew 24:24).
  2. St. Paul echoed the idea in II Thessalonians 2:9, with the words, "...according to the working of Satan with all power, signs and lying wonders".

Unfortunately, contrary to what some believe, Christians are not immune to deception. The words of Jesus, "if possible", could be better translated, "whenever possible". This is an honest alternate reading of the original Greek, and more in line with reality. Christians have been deceived, and thereby seriously hurt, spiritually and otherwise, because of their ignorance of the dangers connected with UFOs.

If you as a Christian do not believe that Satan could be responsible for the UFO Phenomenon, then notice the term "all power" in the quote from St. Paul. It tells us that Satan's power to deceive is something very serious. It happens to be the Greek word "dunamis". It is the same word translated "possible" in the statement, "With God, all things are possible" in Matthew 19:26. Paul is saying that, as far as deception in the End Times is concerned, all things are possible with Satan. We are in the End Times now.

The terms "signs and lying wonders", attributed to Satan, and especially "lying wonders", are almost certainly a reference to, among other things, UFOs.

At the very least, UFOs constitute a massive effort on the part of Satan and his "principalities and powers" (Ephesians 6:12) to keep or divert people from saving faith in the Lord Jesus Christ, and, if possible, to ensnare them to the point of insuring their damnation. Satan also uses UFOs to seriously damage the lives of Christians."

 

"Contrary to what some Christians believe, there is no reason to believe from the Bible that anyone is predestined to damnation. As Paul said (I Timothy 2: 3 & 4), "God our Saviour...desires all men to be saved". But it is possible that a person can go so far into sin that he or she is lost beyond salvation. It appears that Satan uses UFOs to get people to go beyond the spiritual point of no return."

 

http://www.be-ready.org/deception.html

 

  1. He can, first of all, suggest thoughts to a person's mind in much the way that a hypnotist does. This is actually the mechanism of ordinary temptation. The difference is that the temptation takes place at the spiritual rather than the material level. The person who is hearing the devil's suggestions doesn't naturally realize that the thoughts are coming from the devil. A Christian, however, can recognize the devil's thoughts if he has been enlightened by the Holy Spirit and study of the Word, plus some experience in Christian living.
  2. In the same way, Satan can cause a person to believe that he remembers something that did not happen. This is the probable cause of "hypnotic regression" UFO stories. There have also been tragic consequences of this related to other issues, such as sexual molestation cases.
  3. Satan can also speak to humans in a voice that they hear "telepathically" within their minds. This phenomenon has been the original inspiration for some UFO cults.
  4. Satan can alter a person's perceptions by way of spiritual suggestion, making him think that he is having an experience that is not really happening. Similarly, he can alter a person's perceptions of a real experience in such manner that a person believes that he is experiencing something other than what is really happening. He can do this to the point that, like a hypnotist, he can cause a person to have real physical symptoms from "medical examinations" and "radiation poisoning" that never happened.
  5. He can briefly imitate God's power of creation to the point of making strange things appear that are real enough to be photographed, filmed, and tracked on radar, but that cannot exist permanently. That is why "real" UFO sightings seldom last long, usually only a few minutes and rarely more than a few hours. This is the source of "real" UFOs. It also accounts for ghosts, apparitions, seance manifestations and poltergeist phenomena.
  6. He can cause physical changes to material things that are real and permanent. (There is Biblical precedent for this idea; see Exodus 7:11 & 22.) This includes physical harm done to humans.
  7. Finally, he and his "principalities and powers" can masquerade as "aliens" and possibly as humans, just as the Bible says that he "transforms himself into an angel of light" (II Corinthians 11: 14 & 15). Or, looking at it differently, just as demons masquerade as deceased people in seances
Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Blodet Renser sa:

 

SÅ, et viktig tema:

Har du opplevd noe overnaturlig? Jeg har sett mye,. men kvier meg for å ta noen avgjørelse om hva jeg ser. Jeg er IKKE overhodet noen profet. Jeg har vært sanndrømt, ja, men bare om mitt eget liv, så ikke som en profet. Men jeg har sett mye i dagslys også. Har til og med sett noe som jeg har sett katter har sett samtidig. Har du sett små "sveiseflammer" i luften? Jeg har sett dem ofte før, men sjelden nå lenger. Tror det er ånder av noe slag, for de beveger seg ofte som gullfisker. Oftest ca. et sekund eller et

halvt og så er de borte som i en annen dimensjon.

 

hehe:) du er morsom :)http://www.mt.net/~watcher/angelicconspiracy.html

 

Morsom? Jeg tuller ikke, jeg er seriøs. Jeg har opplevd mye overnaturlig, men vil ikke brette ut alt her, det kan jeg heller gjøre i en PM senere. Jo, jeg er seriøs, jeg har sett noe som katter har reagert på, tre ganger, og da lurer man jo, når man ser/opplever ting som andre levende vesener også ser. Som sagt. Jeg ville aldri fortalt det sprøeste jeg har opplevd her engang, ikke bare fordi det ikke passer i tråden, men fordi bare en person som du kanskje ville tro meg.Hvis du vil så kan jeg sende deg en lenke til noe sensasjonelt på PM, men bare om du vil, jeg vil ikke legge det ut her for jeg vil ikke at det skal bli gjort narr av.

Ellers enig med UFO analysen. Jeg tenker slik. De ER her, det er det ingen tvil om, men i hvilken form? Og saken er, hvis de er her, hvorfor bortfører de oss og putter implantater i oss? Dette er et bilde av et implantat som ikke er operert ut av vedkommende:

post-355909-0-92173300-1403559490_thumb.jpg

post-355909-0-41944800-1403559490_thumb.jpg

Klikk på bildet for større, detaljert versjon.

 

____________

 

Og til Molekylet:

Sa: "Kanskje er den inspirert av Gud, "

Men hvis han bare har inspirert den, hvorfor ville han det hvis den ikke kom til å komme ut sann? Hvis det er noen som har inspirert den uten at den er sann, så må det jo være Satan som elsker halvsannheter og løgn, er det det du mener?

At han bare inspirerte noe og så kom det ut sånn? Det høres jo litt slepphendt og tafatt ut?

Endret av Jesu Blodet Renser
Lenke til kommentar

Morsom? Jeg tuller ikke, jeg er seriøs. Jeg har opplevd mye overnaturlig, men vil ikke brette ut alt her, det kan jeg heller gjøre i en PM senere. Jo, jeg er seriøs, jeg har sett noe som katter har reagert på, tre ganger, og da lurer man jo, når man ser/opplever ting som andre levende vesener også ser. Som sagt. Jeg ville aldri fortalt det sprøeste jeg har opplevd her engang, ikke bare fordi det ikke passer i tråden, men fordi bare en person som du kanskje ville tro meg.Hvis du vil så kan jeg sende deg en lenke til noe sensasjonelt på PM, men bare om du vil, jeg vil ikke legge det ut her for jeg vil ikke at det skal bli gjort narr av.

 

Ellers enig med UFO analysen. Jeg tenker slik. De ER her, det er det ingen tvil om, men i hvilken form? Og saken er, hvis de er her, hvorfor bortfører de oss og putter implantater i oss? Dette er et bilde av et implantat som ikke er operert ut av vedkommende:

attachicon.gifImplantat uten contrastforbedring.jpg

attachicon.gifImplantat med contrastforbedring.jpg

 

____________

 

 

 

Ja det vil jeg :)
Men ufoer og aliens vet jeg ikke nok om, men om det finnes så kan de være både gode og onde og samabeide med oss, og vi med dem tror jeg. Og at også de har en kamp med hverandre som det står i bibelen og vi med dem. både i det himmelske/åndelige og det fysiske/ jordelige. Og at Gud er forløsningen mellom det. Og at GUD er den himmelske Og jesus den jordelige forløsningen :)
Endret av Sabell
Lenke til kommentar

post-355909-0-10523100-1403562829_thumb.jpg

Klikk for større versjon.

Wiki:

http://en.wikipedia.org/wiki/1561_celestial_phenomenon_over_Nuremberg

 

Fra wiki, gjennom google translator:

"Fenomenet beskrives [rediger]

Teksten i fullformat kan oversettes som gir følgende beskrivelse av hendelsen:
"Om morgenen den 14 april 1561, ved daggry, mellom 4 og 5 am, inntraff en forferdelig apparition på sola, og da dette ble sett i Nürnberg i byen, før portene og i landet - av mange menn og kvinner. Ved første er det dukket opp i midten av solen to blodrøde semi-sirkulære buer, akkurat som månen i sin siste kvartal. Og i solen, over og under og på begge sider, fargen var blod, det sto en rund ball av delvis kjedelig, delvis svart jern farge. Likeledes er det sto på begge sider og som en torus om solen slike blodrøde enere og andre baller i stort antall, om lag tre i en linje og fire i en firkant, også noen alene. I mellom disse globuser var det synlig et par blodrøde kors, mellom hvilke det var blodrøde striper, blir tykkere bak og i front formbare som de stenger av siv-gress, noe som ble blandet, blant dem to store stenger, en på høyre, den andre til venstre, og i løpet av de små og store stenger det var tre, også fire og flere globuser. Disse alle begynte å slåss seg imellom, slik at de globuser, som var først i solen, fløy ut til de som står på begge sider, deretter, globuser stående utenfor solen, i små og store stenger, fløy inn i solen . Foruten de globuser fløy frem og tilbake mellom seg og kjempet voldsomt med hverandre i over en time. Og når konflikten i og igjen ut av solen var mest intens, ble de utmattet i en slik grad at de alle, som sagt ovenfor, falt fra solen ned på marken "som om de alle brent", og de deretter kastet bort på jorden med enorm røyk. Etter alt dette var det noe sånt som en svart spyd, veldig lang og tykk, synt; akselen pekte mot øst, poenget spisse vest. Uansett slike tegn mener, Gud alene vet. Selv om vi har sett, kort tid etter hverandre, mange slags tegn på himmelen, som blir sendt til oss av den allmektige Gud, for å bringe oss til omvendelse, vi fortsatt er, dessverre, så utakknemlig at vi forakter slike høye tegn og mirakler av Gud. Eller snakker vi om dem med latterliggjøring og kast dem til vinden, slik at Gud kan sende oss en skremmende straff på grunn av vår ungratefulness. Tross alt, den gudfryktige vil på ingen måte forkaste disse skiltene, men vil ta det til hjertet som en advarsel av sin barmhjertige Far i himmelen, vil reparere sine liv og trofast tigge Gud, at han kan avverge Hans vrede, inkludert brønnen -fortjente straff, på oss, slik at vi kan midlertidig her og stadig der, leve som hans barn. For det, kan Gud gi oss sin hjelp, Amen. Av Hanns Glaser, brev-maler av Nurnberg. "[8]"
Endret av Jesu Blodet Renser
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hmm...mye her, skal sjekke ut dette, takk for mye informasjon, men mye av dette er apokryfisk, eller? Men Enoks bok sier at ...

 

 

 

....

Men denne parringen skjedde jo noe tid etter Adam. Og det var jo etter parringen at kjempene ble født, før de var jo avkommet, ikke sant? Hvor mener du disse står iforhold til "de grå" som de kalles? Er de grå Satans "arbeidsbier" så og si? Nå prøver jeg bare å tenke litt i forhold til de man kan oppleve i virkeligheten.

 

SÅ, et viktig tema:

Har du opplevd noe overnaturlig? Jeg har sett mye,. men kvier meg for å ta noen avgjørelse om hva jeg ser. Jeg er IKKE overhodet noen profet. Jeg har vært sanndrømt, ja, men bare om mitt eget liv, så ikke som en profet. Men jeg har sett mye i dagslys også. Har til og med sett noe som jeg har sett katter har sett samtidig. Har du sett små "sveiseflammer" i luften? Jeg har sett dem ofte før, men sjelden nå lenger. Tror det er ånder av noe slag, for de beveger seg ofte som gullfisker. Oftest ca. et sekund eller et

halvt og så er de borte som i en annen dimensjon.

 

 

 

Jeg tror du bare er ute etter å ta av andres kredibilitet fra hans popularitet på internettet (Netflix med mere). Han har jo opplevd liknende syner som du beskriver. Så hva gjør deg så spesiell? At du forfekter kristen lære?

 

 

Jonas Elrod er hvem jeg snakker om:

https://www.google.com/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=jonas%20elrod%20wake%20up

 

http://www.spr.ac.uk/publication/wake

 

http://www.rottentomatoes.com/m/wake-up/

 

 

 

Movie Info

Jonas Elrod was a 37-year-old filmmaker who enjoyed a successful career shooting commercials, music videos, and documentaries when one day, while planning his next day's shooting schedule in a San Francisco hotel room, he began to see visions. Since that day, Elrod says he sees ghosts, demons, angels, colorful clouds of energy, and personal auras wherever he goes, and he can't explain what is happening to him or why. Elrod and his girlfriend began looking for a reason for this phenomenon, and ... More

 

 

eyeball2.jpg

 

 

 

Bare en ordinær medisinsk etablert sykdom??

http://www.damninteresting.com/chuck-bonnet-and-the-hallucinations/#continue

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Bonnet_syndrome

 

 

visual_cortex.jpg

 

It's only in your brain !?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...