Gå til innhold

Ta imot Jesus.


Anbefalte innlegg

Er det nødvendige å være takknemlige for Jesu død på korset for å komme til himmelen? Er vi alle født syndere? Er det slik at fortellingen om Jesu død på korset virkelig har noe med et evt. liv etter døden å gjøre?

 

Kan vi feste lit til Det Gamle Testamentet?

 

 

 

Kan vi feste lit til Det Nye Testament?

 

 

 

Om vi ikke kan stole på disse tekstene, hvordan kan det da kreves av oss at vi uansett må tilbe Jesus som Gud for å unslippe Helvete? Dette fungerer som ødeleggende spirituell utpressing for enkeltindivider.

 

Kristendom, slik den praktiseres idag, har fremdeles ofte svært negative konsekvenser for enkeltmennesker tilhørende utsatte grupper.

http://www.aftenposten.no/kultur/litteratur/--Bedre-dod-enn-homo-5574321.html#.U6yULPl_uSo

 

Og i psykiatrien; Religiøst Trauma Syndrom:

http://journeyfree.org/rts/

 

Henning Lunde:

 

 

 

Redigert og oppdatert 26.06.2014

Innlegg om kristendom til litt før denne dato reflekterer et fundamentalistisk kristent syn og en konflikt jeg har vært konfrontert med over en periode på en rekke år.

 

Moderatormelding

 

 

Denne tråden er splittet ut fra Hvorfor er DU Kristen/Religiøs?

 

Innvendinger på moderering tas på PM.

 

LiamH

:)

 

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han ga sitt blod etter at han selv gjorde det nødvendig at han måtte gi sitt blod, fordi han sa at han måtte det, men han døde jo ikke egentlig, og dette visste han fra før av. :wee:

Slik løste han alle....klikk på bildet for stor versjon:

 

post-355909-0-06822900-1403413131_thumb.jpg

 

Endret av malmanomar
Lenke til kommentar

Gud skapte en hage med en slu slange og et tre man ikke fikk spise av og uten den frukten kunne ikke Adam og Eva vite hva som var rett og galt, så Eva visste ikke at det var galt å spiser av treet.

Virker ikke helt gjennomtenkt.

De fikk testet sin frie vilje. Eva valgte å ta av frukten og pådro oss arvesynden. Derfor måtte Jesus dø for å løse oss...

Lenke til kommentar

Henning Lunde er en velkjent mann i kristne miljøer. Han er velkjent spreder av Herrens ord i det ganske land.

Han virker til å være litt bakpå. Ikke helt ved sine fulle fem, så om du skal fremme "budskapet" så trur jeg du gjør en dårlig jobb ved å referere til han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Henning Lunde er en velkjent mann i kristne miljøer. Han er velkjent spreder av Herrens ord i det ganske land.

Han virker til å være litt bakpå. Ikke helt ved sine fulle fem, så om du skal fremme "budskapet" så trur jeg du gjør en dårlig jobb ved å referere til han.

 

Bibelen er fasit.

Lenke til kommentar

 

 

Henning Lunde er en velkjent mann i kristne miljøer. Han er velkjent spreder av Herrens ord i det ganske land.

Han virker til å være litt bakpå. Ikke helt ved sine fulle fem, så om du skal fremme "budskapet" så trur jeg du gjør en dårlig jobb ved å referere til han.

 

Bibelen er fasit.

 

Relevant fordi?

Lenke til kommentar

Gud hadde en mening med å la Bibelen bli den mest utspredte bok på jord. Akkurat som at det ikke finns noen makt innsatt på jord uten ved Gud, slik er det også for verdens mest leste bok.

Romerne 13:1

13 Vær lydige mot myndighetene, for det er Gud som har satt dem der. Det finnes ingen øvrighet uten at Gud har gitt den myndighet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Gud hadde en mening med å la Bibelen bli den mest utspredte bok på jord. Akkurat som at det ikke finns noen makt innsatt på jord uten ved Gud, slik er det også for verdens mest leste bok.

Romerne 13:1

13 Vær lydige mot myndighetene, for det er Gud som har satt dem der. Det finnes ingen øvrighet uten at Gud har gitt den myndighet.

 

 

Hvordan definere du og Gud "myndighetene"?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Dere burde alle være ham takknemlige, dere syndere, han gav sitt blod. Han gav sitt blod, og dere tar ikke imot.

 

 

Det er noe av det verste jeg har sett av forkynning (handler ikke om selve religionen, men en person som tydeligvis ikke har budskapet i sitt eget hjerte, men skråler som en papegøye, og det mest stabile i sendingen er den evige påminnelsen midt på skjermen, som sier hvor man skal levere i fra seg sitt jordiske gods og gull) - mer av denne sorten, og kristendommen må nesten bli både uinteressant og lite å tro på

 

Jeg kan akseptere at Jesus gav sitt blod for oss, men å sette en blodfattig papegøye til å preke hans sak, er å gjøre Jesus til statist for pengemas og juks

Hva mener du, dette sier seg vel selv? Gud er Jesu far og myndighetene er statsmakten i ethvert land.

 

Inkludert alle "mao" "Stalin" "Hitler" osv

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Henning Lunde har hatt talt Jesus sak i mange år, er det noen som er en oppriktig kristen, så er det ham

 

Jo, det betyr alle statsmakter. Husk at også Lucifer var en av Guds engler før han ble styrtet til jorden. Her kontrollerer han verdens regjeringer, det var kun slik han kunne tilby Jesu verdens som fristelse i ørkenen. Alt skjer ved Guds vilje.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Henning Lunde har hatt talt Jesus sak i mange år, er det noen som er en oppriktig kristen, så er det ham

 

 

 

Jeg har intet å utsette på personen,men har relativt lang øving og erfaring i aktiv lytting til "budskaper", og nevnte formidler har intet av de kjennetegnene som ekte formidlere har. Det behøver ikke bety at han ikke tror nok, men rett og slett ikke har personlig gjennomslagskraft, og for meg var det en heller flau affære. Hadde mine lærere vært like amatørmessige, så hadde jeg ikke giddet bruke tiden på å lytte med hjertet, men heller tatt en kopp kaffe, og latt papegøyen kose seg i sin egen babling

 

 

 

Jo, det betyr alle statsmakter. Husk at også Lucifer var en av Guds engler før han ble styrtet til jorden. Her kontrollerer han verdens regjeringer, det var kun slik han kunne tilby Jesu verdens som fristelse i ørkenen. Alt skjer ved Guds vilje.

 

Betyr det at vi skal støtte alle våre "Hitler"'e?

Lenke til kommentar

Etter Bibelen skal vi være underkastet, men vi akseptere hvem som styrer. Det er en plan med det, slik at alle får en sjans til å velge med sin frie vilje.


Så uansett hvem som styrer så er det Bibelen vi skal gå etter.

Endret av LiamH
Dobbelt-post flettet.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Etter Bibelen skal vi være underkastet, men vi akseptere hvem som styrer. Det er en plan med det, slik at alle får en sjans til å velge med sin frie vilje.

 

Det er nå en ting hva boken sier og hvordan den tolkes i dag, men hva sier ditt eget hjerte?

Så uansett hvem som styrer så er det Bibelen vi skal gå etter.

 

Ja, du sier det, men det handler om tolkninger, og tolkningen foregår i eget hjerte - så hva sier så det?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...