Gå til innhold

Ta imot Jesus.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

Forberede seg må man uansett. Som sagt, det er blasfemisk å profetere noen slik dato.

Apenbaring 16:15
Se, jeg kommer som en tyv; salig er den som våker og tar vare på sine klær, så han ikke skal gå naken og de skal se hans skam.

 

 

Jeg har også en fin visdom å bidra med: tyven kom i natt, og det eneste han etterlot seg, er månen som speiler seg i duggen på vinduskarmen - takk kjære tyven! :)

Lenke til kommentar

 

 

SVAR:

Jeg tror du er influert av new-age og østlig filosofi. Dette er Satans forsøk på å forpurre Jesus sanne tilbakekomst, også som en falsk antikrist. Vi skal se tegn på himmelen. Det vil være stort bedrag. En UFO-invasjon er ikke umulig.Som new-ager er du sikkert klar over UFO-realiteten, men skjønner kanskje ikke at det er et bedrag? Du sier Gud endrer seg, Gud endrer seg ikke. Han er av evighet til evighet.

 

" Og det er jeg selv som kan velge min tro, og ut fra det kan jeg finne sannheter som sikter til at det blir min virkelighet. "

-

Nei det kan du ei, der er Gud helt klar og tydelig:

2 Mosebok 20

20 Da talte Gud alle disse ord og sa:

2 Jeg er Herren din Gud, som førte dig ut av Egyptens land, av trælehuset.

3 Du skal ikke ha andre guder foruten mig.

4 Du skal ikke gjøre dig noget utskåret billede eller nogen avbildning av det som er oppe i himmelen, eller av det som er nede på jorden, eller av det som er i vannet nedenfor jorden.

5 Du skal ikke tilbede dem og ikke tjene dem; for jeg, Herren din Gud, er en nidkjær Gud, som hjemsøker fedres misgjerninger på barn inntil tredje og fjerde ledd, på dem som hater mig,

 

 

Skjønner du nå at new-age med sin "kosmiske kristusbevisthet" kan skape avstand til Gud?

 

Tegnene har alt begynt å vise seg...

 

Miracle Cross Face in the Sky Video

 

Daniel 7, 23

26
S
lik lød hans svar: «Det fjerde dyret betyr
at det skal komme et fjerde rike på jorden, et som er annerledes enn alle de andre
rikene. Det skal sluke hele jorden, tråkke den ned og knuse den.
De ti hornene betyr at
det skal
komme ti konger i dette riket. Og etter dem skal det komme enda en konge,
som er annerledes enn de tidligere. Han skal slå tre konger.
Han skal tale mot Den
Høyeste og fare hardt fram mot Den Høyestes hellige. Han skal sette seg fore å forandre
tider og lo
ver, og de hellige skal overgis i hans makt én tid og tider og en halv tid.
Da
skal retten bli satt. Herredømmet skal tas fra ham; det skal bli ødelagt og tilintetgjort for
godt.
Åp 16, 12
-
16.
Så tømte den sjette engelen sin skål ut på den store elven
Eufrat, og vannet i den tørket opp, slik at veien for kongene fra øst kunne ryddes. Og jeg
så tre urene ånder som lignet frosker, komme ut av dragens munn, ut av dyrets munn og
ut av den falske pro
fetens munn. For de er demoners ånder som gjør tegn, de går ut til
kongene på jorden og til hele verden, for å samle dem til krigen på Guds, Den

Allmektiges store dag.
«Se, jeg kommer som en tyv. Salig er den som våker og tar vare på
klærne sine, så han ik
ke går naken og de ser hans skam.»
2 Tim 3, 1
-
4
Men vit dette, at i de siste dager skal det komme harde tider. For da skal
menneskene være slike som elsker seg selv, elsker penger, skryter, er stolte, spotter, er ulydige
mot foreldre, e
r utakknemlige, vanhellige, uten naturlig kjærlighet, utilgivende, baktalere, slike
som er uten selvtukt, brutale, slike som er uten kjærlighet til det gode, forrædere, oppfarende,
oppblåste og slike som elsker lysten høyere enn de elsker Gud.
De har en yt
re form for
gudsfrykt, men fornekter dens kraft. Og slike skal du vende deg bort fra!
Et moralsk forfall blant de som har et gudsfryktens skinn. Det er verdsliggjøringen av kirken
som beskrives. Disse skal du vende deg fra.
Falske profeter og falske messia
ser beskrives i Matt 24,5,11:
For mange skal komme i Mitt navn
og si: «Jeg er Kristus.» Og de skal forføre mange
....
Mange profeter skal da stå fram og forføre
mange.''
Tidens tegn forteller at denne tidsalder nærmer seg et klimaks.
For noen er det et t
egn som peker mot dom. For oss som tror er det tegn som peker mot en ny
begynnelse.
Luk 21,28 Når alt dette begynner å skje, da rett dere opp og løft deres hoder, for deres forløsning
nærmer seg.»
La ikke hjertet bli grepet av angst. Tro på Gud og tro på meg! I min Fars hus er det mange rom. Var det ikke slik hadde jeg sagt dere det. For jeg går for å gjøre i stand et sted for dere. Og når jeg er gått bort og har gjort i stand et sted for dere, vil jeg komme tilbake og ta dere til meg, så dere skal være der jeg er.

Englene lovet at Jesus skulle komme tilbake igjen. Det står i Bibelen, Apostlenes Gjerninger 1,10-11. Da de stod og stirret opp mot himmelen og så etter ham idet han drog bort, stod med ett to menn i hvite klær foran dem og sa: Galileere, hvorfor står dere og ser opp mot himmelen? Denne Jesus som ble tatt opp til himmelen fra dere, han skal komme igjen på samme måte som dere har sett ham fare opp til himmelen.

Hvordan vil Jesu annet komme være? Det står i Bibelen, Lukas 21,27. Da skal de se Menneskesønnen komme i skyen med stor makt og herlighet.

Hvor mange vil kunne se ham når han kommer? Det står i Bibelen, Åpenbaringen 1,7. Se, han kommer i skyene! Hvert øye skal se ham, også de som har gjennomboret ham, og alle jordens folk skal bryte ut i klagerop over ham. Ja, sannelig, amen!

Hva kommer vi til å se og høre når han kommer? Det står i Bibelen, 1. Tessaloniker 4,16-17. For når befalingen lyder, og det høres et rop fra overengelen og støt i Guds basun, da skal Herren selv stige ned fra himmelen. Og de som døde i troen på Kristus, skal først stå opp. Deretter skal vi som er blitt tilbake og fremdeles lever, sammen med dem bli rykket opp i skyene, i luften, for å møte Herren. Og så skal vi være sammen med Herren for alltid.

Hvor synlig vil hans komme bli? Det står i Bibelen, Matteus 24,27. For som lynet begynner i øst og lyser like til vest, slik skal det være når Menneskesønnen kommer.

Hvilken advarsel har Kristus gitt oss slik at vi ikke skal la oss lure når det gjelder hans annet komme? Det står i Bibelen, Matteus 24,23-26. Om noen da sier til dere: Se her er Messias, eller: Der er han, så tro det ikke! For falske messiaser og falske profeter skal stå fram og gjøre store tegn og under, for om mulig å føre vill selv de utvalgte. Hør, jeg har sagt dere det på forhånd! Om de altså sier til dere: Han er ute i ødemarken, så gå ikke dit ut, eller: Han er inne i huset, så tro det ikke.

Vet noen nøyaktig når Kristus vil komme tilbake til jord? Det står i Bibelen, Matteus 24,36. Men den dag og time kjenner ingen, ikke englene i himmelen og heller ikke Sønnen, men bare Faderen.

Noen ganger kan vi mennesker være litt late. Hva ber Jesus oss gjøre for å motvirke dette? Det står i Bibelen, Matteus 24,42. Så våk da! For dere vet ikke hva dag deres Herre kommer.

Hvilken advarsel har Kristus gitt oss slik at vi ikke skal bli overrasket når Jesus kommer? Det står i Bibelen, Lukas 21,34-36. Vær på vakt, og la dere ikke sløve av svir og drikk eller av livets bekymringer, så den dagen plutselig kommer over dere som en snare. For den skal komme over alle dem som bor over hele jorden. Våk hver tid og stund, og be om å få kraft til å komme velberget fra alt dette som skal hende, og bli stående for Menneskesønnen.

Hvorfor tar det så lang tid før Kristus kommer tilbake? Det står i Bibelen, 2. Peter 3,8-9. Men én ting, mine kjære, må dere ikke glemme: For Herren er én dag som tusen år og tusen år som én dag. Det er ikke slik at Herren er sen med å oppfylle sitt løfte, som noen mener. Nei, han er tålmodig med dere, for han vil ikke at noen skal gå fortapt, men at alle skal nå fram til omvendelse.

Mens vi venter på Jesus, hvordan skal vi leve vårt liv? Det står i Bibelen, Titus 2,11-14. For Guds nåde er blitt åpenbart for å gi frelse til alle mennesker. Og hans nåde oppdrar oss til å si fra oss ugudeligheten og de verdslige lyster og leve i selvtukt, rettferd og gudsfrykt i den verden som nå er, mens vi venter på at vårt håp skal få sin salige oppfyllelse, og at vår store Gud og frelser Kristus Jesus skal komme til syne i herligheten. For Kristus gav seg selv for oss for å fri oss ut fra all urettferdighet og rense oss så vi kan være hans eget folk, som med iver gjør gode gjerninger.

Hvordan vil verden være når Jesus kommer tilbake? Det står i Bibelen, Matteus 24,37-39. Som det var i Noahs dager, slik skal det være når Menneskesønnen kommer. For i tiden før storflommen spiste og drakk de, giftet seg og giftet bort, like til den dag da Noah gikk inn i arken, og de skjønte ingenting før flommen kom og tok dem alle. Slik skal det også være når Menneskesønnen kommer.

Vil Kristus ha med seg belønning og gjengjeldelse når han kommer? Det står i Bibelen, Matteus 16,27 og Åpenbaringen 22,12. For Menneskesønnen skal komme i sin Fars herlighet sammen med sine engler og skal da gi enhver igjen etter det han har gjort. Se, jeg kommer snart og har min lønn med meg, for å gjengjelde enhver etter hans gjerning.

Hvorfor kommer Jesus tilbake? Det står i Bibelen, Hebreerne 9,28. Slik er også Kristus ofret én gang for å ta bort manges synder, og siden skal han for annen gang komme til syne, ikke for syndens skyld, men for å frelse dem som venter på ham.

Når Jesus kommer tilbake skal vi få oppleve realiteten i vår frelse. Det står i Bibelen, 1. Korinterne 1,7-8. Derfor mangler dere ikke noen nådegave, mens dere venter på at vår Herre Jesus Kristus skal åpenbare seg. Han skal også befeste dere inntil enden kommer, så dere kan stå uangripelige på vår Herre Jesu Kristi dag."

 

Antikrist kan du selv være som kaller alle for syndere?

 

http://www.youtube.com/watch?v=UdY85AavAQg

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

 

Og det er jo nettopp derfor GUD IKKE KAN REDDE OSS når satan får herske

 

Er Gud ikke i stand til å redde oss? Er Satan sterkere enn Gud? Da er jo ikke Gud allmektig likevel.

Jo han er allmektig, men vi har valget skjønner du :)

 

Det du egentlig mente var altså ikke "ikke kan" men "ikke vil"? Altså, han kan redde oss men vil ikke?

Lenke til kommentar

Gud har drept mange ifølge Bibelen, det er det ingen tvil om. Vi dreper vi også når vi mener det er "siste utvei" eller "det minste onde". Krig, forsvar og abort f.eks. Andre ganger tenker vi ikke engang over at vi tar noe liv. Det er fordi vi anser det aktuelle livet som mindre verdt.

Et vesen som dreper et likeverdig vesen er en drapsmann. Men er du en drapsmann når du slakter grisen, smekker ei flue, klipper gresset, eller tar antibiotika?

ifht Gud så rekker vi ikke Ham til tærne en gang. Ifht Gud - som det maksimalt største vesen, det nødvendige, og alle tings opphav (inkludert etikken) er vi ingenting. Gud er Gud om alle mann er døde, og alle land lå øde.

Vi oppfører oss som små drittunger som skal gjøre opprør mot sine foreldre. Vi er avhengige av å sitte i Guds fang for å kunne smekke til Ham i ansiktet.

 

Ok, så Gud har drept mange mennesker. Han er altså en gud som dreper mennesker. Det høres ikke særlig snilt ut.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det var et krypisk svar. Kan du svare mer direkte på det jeg spør om?

 

Du spør om Gud ikke kan redde oss jeg sier om vi vil. Det stod før du spurte. Men så vrenger du svaret mitt :) Og da gav jeg deg nytt svar. At Gud setter oss fri om vi vil. Gud er hos alle. Hvordan det ble kryptisk forstår jeg ikke. Men det er kanskje fordi du ikke vet at Gud er hos deg:)

 

http://bibelundervisning.com/pdf/fri_fra_det_onde.pdf

 

If you left, then go right ;)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

Det var et krypisk svar. Kan du svare mer direkte på det jeg spør om?

 

Du spør om Gud ikke kan redde oss jeg sier om vi vil. Det stod før du spurte. Men så vrenger du svaret mitt :) Og da gav jeg deg nytt svar. At Gud setter oss fri om vi vil. Gud er hos alle. Hvordan det ble kryptisk forstår jeg ikke. Men det er kanskje fordi du ikke vet at Gud er hos deg:)

 

http://bibelundervisning.com/pdf/fri_fra_det_onde.pdf

 

If you left, then go right ;)

 

Svaret er altså at Gud ikke vil redde oss? Han kan, men vil ikke?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det var et krypisk svar. Kan du svare mer direkte på det jeg spør om?

 

Du spør om Gud ikke kan redde oss jeg sier om vi vil. Det stod før du spurte. Men så vrenger du svaret mitt :) Og da gav jeg deg nytt svar. At Gud setter oss fri om vi vil. Gud er hos alle. Hvordan det ble kryptisk forstår jeg ikke. Men det er kanskje fordi du ikke vet at Gud er hos deg:)

 

http://bibelundervisning.com/pdf/fri_fra_det_onde.pdf

 

If you left, then go right ;)

 

Barn som dør i krigsrammede områder blir altså ikke reddet pga de selv ikke vil?

Lenke til kommentar

 

 

Svaret er altså at Gud ikke vil redde oss? Han kan, men vil ikke?

 

Gud har reddet oss :)

 

Du har fortsatt ikke svart på spørsmålet. Tidligere skrev du at "GUD IKKE KAN REDDE OSS når satan får herske". Hva er det som gjør at han ikke kan det? Er det at han ikke har evnen til det, eller at han ikke vil?

Lenke til kommentar

Ok, så Gud har drept mange mennesker. Han er altså en gud som dreper mennesker. Det høres ikke særlig snilt ut.

 

Moderator har tidlegare uttrykt at ein debatt om moral og etikk er for stor for denne tråden. Dei fleste kristne vil vere samde med deg i at Gud har tatt livet av mange menneske, så det er eigentleg ingenting meir å diskutere.

Lenke til kommentar

 

 

 

SVAR:

Jeg tror du er influert av new-age og østlig filosofi. Dette er Satans forsøk på å forpurre Jesus sanne tilbakekomst, også som en falsk antikrist. Vi skal se tegn på himmelen. Det vil være stort bedrag. En UFO-invasjon er ikke umulig.Som new-ager er du sikkert klar over UFO-realiteten, men skjønner kanskje ikke at det er et bedrag? Du sier Gud endrer seg, Gud endrer seg ikke. Han er av evighet til evighet.

 

" Og det er jeg selv som kan velge min tro, og ut fra det kan jeg finne sannheter som sikter til at det blir min virkelighet. "

-

Nei det kan du ei, der er Gud helt klar og tydelig:

2 Mosebok 20

20 Da talte Gud alle disse ord og sa:

2 Jeg er Herren din Gud, som førte dig ut av Egyptens land, av trælehuset.

3 Du skal ikke ha andre guder foruten mig.

4 Du skal ikke gjøre dig noget utskåret billede eller nogen avbildning av det som er oppe i himmelen, eller av det som er nede på jorden, eller av det som er i vannet nedenfor jorden.

5 Du skal ikke tilbede dem og ikke tjene dem; for jeg, Herren din Gud, er en nidkjær Gud, som hjemsøker fedres misgjerninger på barn inntil tredje og fjerde ledd, på dem som hater mig,

 

 

Skjønner du nå at new-age med sin "kosmiske kristusbevisthet" kan skape avstand til Gud?

 

Tegnene har alt begynt å vise seg...

 

Miracle Cross Face in the Sky Video

 

Daniel 7, 23

26
S
lik lød hans svar: «Det fjerde dyret betyr
at det skal komme et fjerde rike på jorden, et som er annerledes enn alle de andre
rikene. Det skal sluke hele jorden, tråkke den ned og knuse den.
De ti hornene betyr at
det skal
komme ti konger i dette riket. Og etter dem skal det komme enda en konge,
som er annerledes enn de tidligere. Han skal slå tre konger.
Han skal tale mot Den
Høyeste og fare hardt fram mot Den Høyestes hellige. Han skal sette seg fore å forandre
tider og lo
ver, og de hellige skal overgis i hans makt én tid og tider og en halv tid.
Da
skal retten bli satt. Herredømmet skal tas fra ham; det skal bli ødelagt og tilintetgjort for
godt.
-----

OSV.

Mange fine bibelhenvisninger her, men jeg syns tydelig jeg så new-age-påvirkning i forrige post. Hvordan stiller du deg til dette nye sammensuriumet som blander UFO-tilbedelse og engleskole og åndemaning, her i landet?

Lenke til kommentar

 

Mange fine bibelhenvisninger her, men jeg syns tydelig jeg så new-age-påvirkning i forrige post. Hvordan stiller du deg til dette nye sammensuriumet som blander UFO-tilbedelse og engleskole og åndemaning, her i landet?

 

Jeg tror ikke du vet hva new age er for noe :) Happy birthday jesus :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...