Gå til innhold

Nå er endelig Intels nye ekstrem-prosessor lansert


Anbefalte innlegg

Jeg hadde et bittelite håp om at det ikke bare var overskriften som løy.

 

Men akk, det var nok bare forventede 4790k/4690k. Det er ikke akkurat en ekstrem-prosessor, og får heller ikke ekstrem-navnet til Intel.

 

Så får vi vente litt til før Intel faktisk lanserer ekstremprosessoren, 5960X. :)

 

Mulig jeg trenger nye briller eller at overskriften har blitt endra, men jeg kan ikke se at det står at dette er en ekstrem prosessor noe sted? Med forbehold om at skumlesinga mi ikke har fått med seg alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg hadde et bittelite håp om at det ikke bare var overskriften som løy.

 

Men akk, det var nok bare forventede 4790k/4690k. Det er ikke akkurat en ekstrem-prosessor, og får heller ikke ekstrem-navnet til Intel.

 

Så får vi vente litt til før Intel faktisk lanserer ekstremprosessoren, 5960X. :)

Mulig jeg trenger nye briller eller at overskriften har blitt endra, men jeg kan ikke se at det står at dette er en ekstrem prosessor noe sted? Med forbehold om at skumlesinga mi ikke har fått med seg alt.

 

Står i overskriften... Både på linken i førstepost og på tråden. Mens selve artikkelen har forandret overskriften sin. :)

 

 

 

Nå er endelig Intels nye ekstrem-prosessor lansert
Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg hadde et bittelite håp om at det ikke bare var overskriften som løy.

 

Men akk, det var nok bare forventede 4790k/4690k. Det er ikke akkurat en ekstrem-prosessor, og får heller ikke ekstrem-navnet til Intel.

 

Så får vi vente litt til før Intel faktisk lanserer ekstremprosessoren, 5960X. :)

Mulig jeg trenger nye briller eller at overskriften har blitt endra, men jeg kan ikke se at det står at dette er en ekstrem prosessor noe sted? Med forbehold om at skumlesinga mi ikke har fått med seg alt.

 

Står i overskriften... Både på linken i førstepost og på tråden. Mens selve artikkelen har forandret overskriften sin. :)

 

 

 

Nå er endelig Intels nye ekstrem-prosessor lansert

 

Ja riktig, takk for oppklaringa!

Lenke til kommentar

Andrull : Jeg burde egentlig skjønne deg og din lidenskap her. Har selv vært der for noen år tilbake. Så lenge du synes det er moro, så gå for det! :dremel:

 

Blir mer spennende å se hva Intel får til med Broadwell og 14nm prosessen. Kanskje vi ikke får se særlig høyere frekvens over det Haswell 4790K klarer på 22nm, men kan hende vi får endelig se 8-kjerne versoner i mainstream og high-end segmentet i 2015/16. Da kan det hende min i7 2600K endelig blir byttet ut ;-)

Lenke til kommentar

men kan hende vi får endelig se 8-kjerne versoner i mainstream og high-end segmentet i 2015/16. Da kan det hende min i7 2600K endelig blir byttet ut ;-)

Hvorfor tror du det?

Siden 5960X er bekreftet 8-kjerne tror du det kommer i en prosessor til 1500 kroner neste år, det er temmelig naivt.

2600K er da allerede utdatert i mange sammenhenger.

Mainstream 6 kjerne om 2 år kanskje, 8 kjerne om 5-6 år?

Husk at 980X kom 6-kjerne første kvartal 2010. Fortsatt 4 år etter det har ikke mainstream mer enn 4 kjerner.

Hvis man regner litt sånn på det er det ikke sikkert man får mainstream 8-kjerne på 10 år enda.

Lenke til kommentar

 

men kan hende vi får endelig se 8-kjerne versoner i mainstream og high-end segmentet i 2015/16. Da kan det hende min i7 2600K endelig blir byttet ut ;-)

Hvorfor tror du det?

Siden 5960X er bekreftet 8-kjerne tror du det kommer i en prosessor til 1500 kroner neste år, det er temmelig naivt.

2600K er da allerede utdatert i mange sammenhenger.

Mainstream 6 kjerne om 2 år kanskje, 8 kjerne om 5-6 år?

Husk at 980X kom 6-kjerne første kvartal 2010. Fortsatt 4 år etter det har ikke mainstream mer enn 4 kjerner.

Hvis man regner litt sånn på det er det ikke sikkert man får mainstream 8-kjerne på 10 år enda.

 

 

Fordi jeg tror at 14nm prosessen muliggjør det. 5960X er et helt annet beist. Den presser nok allerede hva 22nm kan være god for uten at TDP er helt oppe i skyene. Det sies at TDP på den er på 140W. Dessuten er den for LGA 2011-3, X99 chipset og med fire kanals DDR4.

 

2600K utdatert!? Ehhh. Ivy Bridge var ca 10% raskere, Haswell noe samma over Ivy. Jeg kaller ikke 20-25% bedre for noen revolusjon akkurat.

 

Må du ha 120 fps da...? Mulig jeg er litt utdatert her, men trodde da 60 fps var perfekt flyt.

Lenke til kommentar

Da er du nok muligens litt utdatert ja. :) De fleste kan merke en rimelig god forskjell.

 

Har ikke 120Hz monitor selv, kun 60 Hz,men kan se at ting flyter langt fra perfekt.

 

Men har sett på andre som har det, og selv i windows/nettleser så flyter ting bedre. Ganske behagelig egentlig.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Da er du nok muligens litt utdatert ja. :) De fleste kan merke en rimelig god forskjell.

 

Har ikke 120Hz monitor selv, kun 60 Hz,men kan se at ting flyter langt fra perfekt.

 

Men har sett på andre som har det, og selv i windows/nettleser så flyter ting bedre. Ganske behagelig egentlig.

Kilder på at de fleste merker det?

Lenke til kommentar

 

Da er du nok muligens litt utdatert ja. :) De fleste kan merke en rimelig god forskjell.

 

Har ikke 120Hz monitor selv, kun 60 Hz,men kan se at ting flyter langt fra perfekt.

 

Men har sett på andre som har det, og selv i windows/nettleser så flyter ting bedre. Ganske behagelig egentlig.

Kilder på at de fleste merker det?
Hvis man tester 120hz så merker man forskjell. Dog det er noen som ikkje merker forskjell som fruen i huset. Ho bryr seg katta om data :p
Lenke til kommentar

Nei.

 

De på forumet som har prøvd 120 Hz skjermer (begynner jo å bli en del) har gitt gode tilbakemeldinger, og få/om noen som mener de ikke ser forskjell. Ja, og da trengs det ikke kilder eller tester. Men for min del, så synes jeg nesten at 60 Hz er såpass "hakkete" at jeg ikke ser på det som særlig vanskelig å merke en forskjell, i hvert fall ikke i en direkte sammenligning.

Men så klart, noen mer, andre mindre.

Du finner jo en del testmetodikk, og selv om f.eks denne: http://us.hardware.info/reviews/4592/vast-majority-of-gamers-prefers-120-hz-monitors

 

Er test med gamere, men ser ikke for meg at gamere har spesielt bedre syn på dette feltet enn andre.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...