Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg nevnte noe om dette i innlegget mitt, så hvis lesebrillene er på så ser du sikkert noen ord som godt kan forveksles til et svar om du virkelig vil.

Joda, men hva mener du så med "mer avslappet"? Det virker nesten som jenter som ikke drikker på slike arrangementer, ikke er like... avslappende for deg? Hva skal i så fall det bety?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er da ikke noe galt i være avholds om man vil være det. Er ikke slik at man må drikke. Er bare å la være det, man kan ha det morsomt da også. Egentlig kan det være litt kjipt å bli full, man mister på en måte seg selv. Blir det av og til selv da, men jeg gidder ikke å bli altfor full. Sier dumme nok ting i edru tilstand ;)

Lenke til kommentar

 

Jeg tror jeg nevnte noe om dette i innlegget mitt, så hvis lesebrillene er på så ser du sikkert noen ord som godt kan forveksles til et svar om du virkelig vil.

Joda, men hva mener du så med "mer avslappet"? Det virker nesten som jenter som ikke drikker på slike arrangementer, ikke er like... avslappende for deg? Hva skal i så fall det bety?

 

Jeg tenker avslappet forhold til alkohol. Ikke at de er mer eller mindre avslappende. Det betyr ikke at man skal bli sørpe drita å henge på alle utesteder hver helg.

 

Jeg liker jenter som kan ta en øl med meg i parken, liksom. Hadde dog ikke dumpet en jente jeg ellers hadde hatt det fint med av den grunn. Men som sagt, hadde vært et pluss om hun ikke var avholdsmenneske.

 

 

Anonymous poster hash: 0bec1...f8a

Lenke til kommentar

Selv drikker jeg ikke fordi jeg ikke liker smaken.

Det er mye 'mainstream' alkohol jeg ikke liker. F.eks Jägermeister og Cpt.Morgan - og lyst øl. Det finnes flere typer øl, vin og sprit enn hva jeg har av celler i kroppen.

 

Vær åpen til nye smaker - du vil garantert finne noe du liker. Noen smaker krever normalt noe 'tilvenning' - som øl og rødvin.

 

Ang. spørsmål til TS: Jeg har ikke noe problem, sett at du ikke holder deg unna sosiale treff og aktiviteter hvor andre nyter alkohol.

Lenke til kommentar

Syns det er postivt, jeg drikker selv veldig lite. Har problemer med å forstå mentaliteten for at det er helg la oss drikke oss sørpa fulle. Etter min erfaring er det bedre å drikke litt med venner og bekjente. Nok til at man har det hyggelig men at det ikke tipper over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser det er mange som sier at man kan kose seg på fester og slikt uten å drikke, men jeg synes faktisk det er pyton å være edru blant andre folk som drikker. Er man først på et sted hvor det drikkes så må man nesten være med å drikke selv etter min mening.

 

Når man er edru legger man mer merke til hvor irriterende folk blir, og hvor unødvendig høyt alle snakker og slikt. Man orker ikke å heve stemmen sin like mye som de andre, og da blir man fort overhørt. Ting blir bare mindre trivelig. Drikker man selv så blir man en del av vrøvlet selv, og ting går lettere. Men det kan jo være at de som er vant til å være avholds blant brisne/fulle folk blir mer vandt til det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser det er mange som sier at man kan kose seg på fester og slikt uten å drikke, men jeg synes faktisk det er pyton å være edru blant andre folk som drikker. Er man først på et sted hvor det drikkes så må man nesten være med å drikke selv etter min mening.

 

Når man er edru legger man mer merke til hvor irriterende folk blir, og hvor unødvendig høyt alle snakker og slikt. Man orker ikke å heve stemmen sin like mye som de andre, og da blir man fort overhørt. Ting blir bare mindre trivelig. Drikker man selv så blir man en del av vrøvlet selv, og ting går lettere. Men det kan jo være at de som er vant til å være avholds blant brisne/fulle folk blir mer vandt til det.

 

http://vimeo.com/68855377

 

For de som ikke gidder se kan det oppsummeres i at man i stor grad kan velge hvordan man vil tolke og reagere på omgivelsene, men hvis man ikke tenker over at man faktisk har et valg så vil man etter hvert ende opp i et spor som blir "standardinnstilling" for disse situasjonene.

 

Eller sagt med andre ord; Jeg er avholds og ser på fulle mennesker som en kilde til underholdning, fordi jeg overbevist om at jeg kan velge hvordan jeg vil reagere på verden. Dog, noen ganger er de kilde til skikkelige facepalms også ... :p

Lenke til kommentar

 

Hva synes dere gutter om jenter som ikke drikker? Kjedelige? KAn dere bli sammen med en jente uten at hun drikker? Alle i min vennekrets drikker og drar ut… :/ kanskje skal teste ut bylivet en gang.. :) Hvordan er det

 

J19

 

Anonymous poster hash: ac561...09e

Hva tenker dere om jenter som ikke drikker?

 

Anonymous poster hash: ac561...09e

 

 

Bare positivt. Personlig ville jeg foretrukket en rolig jente over en festløve.

Lenke til kommentar

Jeg er generelt sett skeptisk til folk som ikke rører alkohol, men det har mer med grunnene å gjøre. Jeg mener, det er ikke noe krav fra meg om at noen skal drikke, men en del folk har en del sære GRUNNER til ikke å drikke. Så om jeg ble kjent med ei jente som ikke drikker, pga. smak, eller rett og slett bare ikke føler for det er det ikke noen sak, men blir det snakk om at "det er djevelens vann" eller "er du klaaaar over hvor mange hjerneceller som dør", da skygger jeg banen.

Lenke til kommentar

 

Hva synes dere gutter om jenter som ikke drikker? Kjedelige? KAn dere bli sammen med en jente uten at hun drikker? Alle i min vennekrets drikker og drar ut… :/ kanskje skal teste ut bylivet en gang.. :) Hvordan er det

 

J19

 

Anonymous poster hash: ac561...09e

Hva tenker dere om jenter som ikke drikker?

 

Anonymous poster hash: ac561...09e

 

Jenter som ikke drikker er et TURN ON ser ikke hvorfor det skulle vært et turn off... selv om jeg drikker selv så er det ikke et problem at kjæresten min ikke drikker for å være ærlig synes det er helt perfekt med jenter som verken snuser, drikker eller røyker! synes det bare er utrolig tøft gjort.. selv om jeg sikkert hadde pressa inn litt drikke i kjeften din i fylla... eheh

Lenke til kommentar

En kjerring som er avholds hadde vært fullstendig uaktuelt. Dealbreaker! Uavhengig av årsak, enten det er pga religion, ikke takler eller liker alkohol, ect. For uansett, så tilsier det at verdiene våre er veldig forskjellig. Og personlighetene er nok også det da. (Med mindre det bare er snakk om en hvit periode selvfølgelig, noe som bare er en midlertidig tilstand som regel.)

Dessuten er jeg ofte i sosiale selskap og sammenkomster med alkohol og jeg trenger noen som kan føre seg selv sosialt i blant også (med alkohol i blodet), både med meg og uten meg, uten at det skal være noe problem. Nå sier jeg ikke at hun bør være en alkoholiker, for man burde kunne styre seg også naturligvis, men hvis hun ikke takler det i det hele tatt, så er hun ikke noe for meg. Og en edru person faller veldig fort utenfor på sånne samlinger.

Og jeg er jævlig skeptisk til folk som ikke drikker alkohol. Men det er muligens pga tidligere erfaringer. Og jeg stoler ikke et sekund på mennesker som ønsker å skåle med ikke-alkoholdige drikker. Og ikke skåler jeg med dem heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...