Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (På 12.10.2020 den 20.13):

Endelig blir det artig å bygge PC igjen.

https://silverstonetek.com/product.php?pid=932&area=en

Det blir mulig å bygge et mini-ITX-oppsett som sparker rumpe uten å bestille boutique-kabinett fra fjerne land.

 

Så bra ut på papiret og hyggelig pris i USD hvertfall. Drømmen er jo en stillegående vannkjølt konfig til stuebruk.

Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (2 timer siden):

For 240+ fps gaming bør du enten gå for i5-10600K eller vente på Ryzen 5000 (og da være klar ved lansering 5. november for å kjøpe)

Det er ikke sikkert at Ryzen 5000 vil ta igjen Intel i spill heller, selv om AMD påstår de har fått det til.

Du bør også vurdere en større strømforsyning, det vil ikke være noe problem med et 3070, men om du finner ut at du vil ha et 3080 kan det være lurt med litt ekstra.

Takk. Planen er å vente på 5600x. Virker som det vil gi mer verdi for pengene, men 10600k virker som et bra alternativ. 

Forslag til annen psu? SF750 ser ut til å være utsolgt. 

Vil TU150 + 3070/3080 fungere greit temperaturmessig? 

Endret av diesto
Lenke til kommentar
diesto skrev (42 minutter siden):

Takk. Planen er å vente på 5600x. Virker som det vil gi mer verdi for pengene, men 10600k virker som et bra alternativ. 

Forslag til annen psu? SF750 ser ut til å være utsolgt. 

Vil TU150 + 3070/3080 fungere greit temperaturmessig? 

Virker som om det bare er Fractal Design og Corsair som lager større enn 600W. Har dessverre ingen andre forslag

Ingen anelse om temperaturer i et TU150, mulig det fungerer bedre å ha sideviftene til å dra ut varme, og viftene i bunn av kabinettet til å trekke inn kald luft?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

AMD har nylig lansert ny serie CPUer som kommer i butikkene i disse dager

AMD har også nylig lansert en ny serie skjermkort som ventes i butikkene i løpet av måneden

Nvidia lanserte for en måneds tid siden en ny serie skjermkort som ser ut til å bli ganske forsinket ut til butikkene

Intel var vel noe på gang til etter nyåret, men husker ikke helt hva

Fortell litt mer om bruksområde og budsjett så kanskje vi kan målrette en pakke mer mot ditt behov.

Lenke til kommentar
Raspeball skrev (På 25.10.2020 den 19.31):

SeaSonic?

Sitter å glaner på SFX(-L) psu'er selv. 

Jeg tenker liksom automatisk at seasonic focus sgx 650w eller fractal design ion sfx-l 650w er beste valg, siden disse har 120mm vifte.

Men johnny guru hadde ikke mye negativt å si om corsair sf600 plat heller, selv om disse har 92mm vifte.

Hmm ... Lener mot seasonic jeg da, med sin 10 år garanti. Ser at den har litt aggresiv vifteprofil ved høy last. 

SFX(-L) markedet er ikke mettet slik jeg ser. Dårlig inventar rundt forbi også.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
Kyrre S. skrev (På 3.11.2020 den 12.27):

Sitter å glaner på SFX(-L) psu'er selv. 

Jeg tenker liksom automatisk at seasonic focus sgx 650w eller fractal design ion sfx-l 650w er beste valg, siden disse har 120mm vifte.

Men johnny guru hadde ikke mye negativt å si om corsair sf600 plat heller, selv om disse har 92mm vifte.

Hmm ... Lener mot seasonic jeg da, med sin 10 år garanti. Ser at den har litt aggresiv vifteprofil ved høy last. 

SFX(-L) markedet er ikke mettet slik jeg ser. Dårlig inventar rundt forbi også.

Har Focus GX 850W, og er strålende fornøyd så langt (rundt 6 mnd).

Lenke til kommentar

Hei!
 

Lenge siden jeg har bygget noe selv, men interessen er der og jeg ønsker en build som kan stå på pulten. "The Crusader" passet midt i blinken, men etter hva jeg har lest er det kommet flere lanseringer i siste tid og jeg lurer derfor på om det kanskje er et dårlig tidspunkt å kjøpe på? Budsjett er helst mellom 10-15k, hovedsak til gaming og jobb. Strekker meg gjerne på budsjettet dersom det er behov. Er forøvrig ute etter lydløs og trådløs mus/tastatur også hvis noen har innspill her.

 

Kabinett: Lian Li TU150 + Noctua NF-S12B Redux vifte  NZXT H1 Black // Ønsker et mer kompakt kabinett, ser flere gode erfaringer med dette kabinettet!

Hovedkort: MSI B450I Gaming Plus AC

Prosessor: AMD Ryzen 5 3600 Burde jeg gått for nye Ryzen 5-serie? Mulig det øker prisen, men er det verdt det?

Skjermkort: Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC Største bekymring, kjøper jeg noe som allerede er utdatert? Burde jeg vente på bedre tilgjengelighet på feks 3070/3060?

Minne: Corsair Vengeance LPX 3200MHz 16GB

SSD: Kingston A2000 NVMe M.2 1TB

Strømforsyning: EVGA Supernova G3 650W

 

Tusen takk for eventuelle tilbakemeldinger. 

Lenke til kommentar

Hvordan ser dette ut? Noen kompatibilitetsproblemer eller lignende? Alt er valgt gjennom Komplett's konfigurator, så RAM burde passe til hovedkort for eksempel. Hvordan er det med 4 RAM sticks vs 2? Har lest litt og det skal visstnok være en brøkdel bedre enn 2 sticks på AMD CPU'er.

 

Fractal Design Define S2 Gunmetal - Case
ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC GAMING
AMD Ryzen 9 5900X
CM ML240L V2 CPU Cooler
HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 32GB (4x 8GB)
Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD PCIe 4.0 - Main Drive
Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD PCIe 3.0 - Secondary
ASUS ROG Strix B550-F GAMING
Corsair TX850M, 850W PSU

Lenke til kommentar

S2 har har elendig luftflyt og 3080 har lite hensikt uten. Ikke de beste komponentvalg.

Velg for eksempel.
https://www.komplett.no/product/1135146/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/midi-tower/cooler-master-masterbox-nr600
Kjøp ekstra vifter til inntaket i front.
Hovedkort med x570 chipset og bedre minne, 2x8 holder
https://www.proshop.no/RAM/GSkill-Flare-X-DDR4-3200-C14-DC-16GB/2587954
Lav latency og klokker over snittet, fin pris.

Hvis lommeboka er tykk.
https://www.komplett.no/product/1018531/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/midi-tower/cooler-master-mastercase-h500m

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 skrev (43 minutter siden):

Hvordan ser dette ut? Noen kompatibilitetsproblemer eller lignende? Alt er valgt gjennom Komplett's konfigurator, så RAM burde passe til hovedkort for eksempel. Hvordan er det med 4 RAM sticks vs 2? Har lest litt og det skal visstnok være en brøkdel bedre enn 2 sticks på AMD CPU'er.

Som BadCat nevner så er ikke luftflyten det beste i S2, men finnes S2 Meshify som løser det problemet.

Lenke til kommentar

På hvilken måte er Airflow dårlig? Er det viftene som er problemet? Kjøper sjelden ting før jeg leser diverse reviews, og kabinettet har fått i all hovedsak positiv kritikk fra det jeg har sett.

Er forresten Komplett som bygger denne, så regner med at de tar høyde for airflow osv. Regner med at CPU kjøler blir montert i topp slik de gjorde med min forrige PC som jeg kjøpte i 2014 (var et Corsair Obsidian 650d den gangen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...