Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SIR WOLFIE 87 skrev (8 minutter siden):

På hvilken måte er Airflow dårlig? Er det viftene som er problemet? Kjøper sjelden ting før jeg leser diverse reviews, og kabinettet har fått i all hovedsak positiv kritikk fra det jeg har sett.

Er forresten Komplett som bygger denne, så regner med at de tar høyde for airflow osv. Regner med at CPU kjøler blir montert i topp slik de gjorde med min forrige PC som jeg kjøpte i 2014 (var et Corsair Obsidian 650d den gangen).

Det er en dør i front som hindrer god luftflyt, det problemet er ikke på Mesh variantene. Fractal sine vfter er gode, men lar man dem ikke få puste så hjelper det ikke uansett hvor gode vifter man har.

Lenke til kommentar
11 minutes ago, TheKims said:

Det er en dør i front som hindrer god luftflyt, det problemet er ikke på Mesh variantene. Fractal sine vfter er gode, men lar man dem ikke få puste så hjelper det ikke uansett hvor gode vifter man har.

Ja, du sier noe der. Uansett så har jeg lest en god del reviews på dette nå og det er ingen som regelrett klager over luftflyten, så at den er ''elendig'' velger jeg å stole på at den ikke er.

Om det er noen her som faktisk bruker et S2 og synes airflow er avgjørende dårlig så er det bare å nevne det. Takker uansett for innspill, det ble travelt i går når de endelig åpnet opp for bestilling.

Lenke til kommentar

Har S2 på HTPC, men den kjører svært sjeldent noe hardt, og døra står stort sett på gløtt da DVD-spiller brukes til ripping 
Stor sjanse for at det blir S2 på ny PC også, så jeg kan flytte HDD cages til HTPC
Har innsug i front og ut bak, toppen er dekket

Nåværende PC i Meshify bråker mye mer

Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 skrev (2 minutter siden):

Ja, du sier noe der. Uansett så har jeg lest en god del reviews på dette nå og det er ingen som regelrett klager over luftflyten, så at den er ''elendig'' velger jeg å stole på at den ikke er.

Om det er noen her som faktisk bruker et S2 og synes airflow er avgjørende dårlig så er det bare å nevne det. Takker uansett for innspill, det ble travelt i går når de endelig åpnet opp for bestilling.

Elendig luftflyt er det ikke, men Meshify har bedre luftflyt.

Visst støy er viktig så er nok S2 et bedre valg over Meshify, og visst temperaturer er viktigst så er Meshify et bedre valg. Så det er pluss og minus med begge deler.

Lenke til kommentar

Dette er å kaste perler foran svin.

S2 er i sjiktet blant de 33,333% dårligste på markedet med tanke på luftflyt, altså vil mer enn 66,666 % av kabinettene på markedet være et bedre valg. Omtaler tar ikke stilling til at det er kommet RTX 3080 med effekt 320-450W avhengig av modell. Grafikkort lå tidligere på 170-250W.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, BadCat said:

Dette er å kaste perler foran svin.

S2 er i sjiktet blant de 33,333% dårligste på markedet med tanke på luftflyt, altså vil mer enn 66,666 % av kabinettene på markedet være et bedre valg. Omtaler tar ikke stilling til at det er kommet RTX 3080 med effekt 320-450W avhengig av modell. Grafikkort lå tidligere på 170-250W.

Du nevner mye prosenter, men om f.eks CPU/GPU kommer til å ligge på 65-70c under load mot 50-55 i de beste kabinettene så er det likegyldig for meg. Har ingen planer om å overklokke.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (1 minutt siden):

Bare å ta av døra i front så har du en stillere meshify  

Det har jeg gjort på mitt Fractal Define C Mini, men det ser ikke så veldig pent ut akkurat. Vurderer litt om jeg skal ta drillen frem og prøve å lage noen hull i frontpanelet for å få litt bedre luftflyt.

Lenke til kommentar
SMO skrev (På 6.11.2020 den 11.31):

Kabinett: Lian Li TU150 + Noctua NF-S12B Redux vifte  NZXT H1 Black // Ønsker et mer kompakt kabinett, ser flere gode erfaringer med dette kabinettet!

Hovedkort: MSI B450I Gaming Plus AC

Prosessor: AMD Ryzen 5 3600 Burde jeg gått for nye Ryzen 5-serie? Mulig det øker prisen, men er det verdt det?

Skjermkort: Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC Største bekymring, kjøper jeg noe som allerede er utdatert? Burde jeg vente på bedre tilgjengelighet på feks 3070/3060?

Minne: Corsair Vengeance LPX 3200MHz 16GB

SSD: Kingston A2000 NVMe M.2 1TB

Strømforsyning: EVGA Supernova G3 650W

Strømforsyning kan du droppe da det er inkl i H1-kabinettet.
Nye Ryzen 5 er absolutt verdt det, men det øker prisen som du sier. Har du råd og mulighet til å vente til R5 5600x er på lager, ville jeg kjøpt den. Men da ville jeg også gått for et Msi B550-hovedkort.
5700XT er gode skjermkort, men fremstår som fullstendig utdatert sammenlignet med RTX3070 og Big Navi.
Må du velge mellom ny eller gammel CPU kontra ny eller gammel GPU ville jeg kjørt på med gammel cpu og valgt nyere GPU.
B550-hovedkortene er kompatible med siste generasjon Ryzen cpu, så du kan oppgradere til en slik over nyttår dersom tilgjengeligheten bedrer seg, og du føler det er nødvendig.

Lenke til kommentar
iknutis skrev (3 timer siden):

- Snip -

Hei!

Foreløpig kommet frem til dette og konkludert med det samme som du poengterer. Noe annet jeg burde endre? Ellers blir det å legge inn bestilling, mistenker ikke at Black Week / Black Friday gir særlige avslag.

 

Kabinett:  NZXT H1 Black

Hovedkort: MSI MPG B550 GAMING EDGE WIFI hovedkort

Prosessor: AMD Ryzen 5 5600X Prosessor

Skjermkort: Venter på bedre tilgjengelighet.

Minne: Corsair Vengeance LPX 3200MHz 16GB

SSD: Kingston A2000 NVMe M.2 1TB

Lenke til kommentar
SMO skrev (18 minutter siden):

Dette blir riktig, jeg som hadde glemt å endre!

Takk!

Jepp, jeg syns iaffal det ser ut som et bra oppsett til det meste. Det finnes helt sikkert raskere (og dyrere) ram du kan velge, men Corsair LPX har jeg god erfaring med fra før, så jeg kan ikke forstå at det vil oppleves som noen flaskehals. Tror du blir godt fornøyd med denne. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...