Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har installert windows helt på nytt og regnet med at det som var av drivere forsvant da. (fikk beskjed om at alle drivere forsvant da jeg tok den "refresh" saken i win8.

 

 

skjermledningen er sjekket flere ganger (siden den virker fint når jeg bruker det integrerte kortet på hovedkortet så regner jeg med den er ok)

Har og koblet til begge power tilkoblingene på toppen av skjermkortet når dette står i. det er ut som kortet sitter fint i socketen og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har installert windows helt på nytt og regnet med at det som var av drivere forsvant da. (fikk beskjed om at alle drivere forsvant da jeg tok den "refresh" saken i win8.

 

 

skjermledningen er sjekket flere ganger (siden den virker fint når jeg bruker det integrerte kortet på hovedkortet så regner jeg med den er ok)

Har og koblet til begge power tilkoblingene på toppen av skjermkortet når dette står i. det er ut som kortet sitter fint i socketen og.

Da ser det desverre ut som om det er et problem med Gpu`en, Du sier at kabinettet har vært uten sidedør for å få det kjøligere eller sjekke temp. Du har vell ikke tatt knekken på det via ESD? :)

 

Trist når pc`en ikke fungere optimalt, Jeg har vært veldig uheldig, Men nå som den funker så skal jeg ikke kødde med deg ^!^

Lenke til kommentar

 

Har installert windows helt på nytt og regnet med at det som var av drivere forsvant da. (fikk beskjed om at alle drivere forsvant da jeg tok den "refresh" saken i win8.

 

 

skjermledningen er sjekket flere ganger (siden den virker fint når jeg bruker det integrerte kortet på hovedkortet så regner jeg med den er ok)

Har og koblet til begge power tilkoblingene på toppen av skjermkortet når dette står i. det er ut som kortet sitter fint i socketen og.

Da ser det desverre ut som om det er et problem med Gpu`en, Du sier at kabinettet har vært uten sidedør for å få det kjøligere eller sjekke temp. Du har vell ikke tatt knekken på det via ESD? :)

 

Trist når pc`en ikke fungere optimalt, Jeg har vært veldig uheldig, Men nå som den funker så skal jeg ikke kødde med deg ^!^

 

 

Hehe, tror ikke det skal være noe fare for at den har blitt ødelagt pga noe har kortsluttet eller at jeg har klart å lage en liten grøn overledning ;) i noe. den har stått ganske for seg selv og jeg har ganske enkelt gjort det siden det er veldig lenge siden jeg har satt i sammen en maskin og ønsker å kunne holde øye med den.

 

Maskinen funker ikke nå. Eller, den virker så lenge jeg ikke har skjermkortet i maskinen.om jeg putter inn skjermkortet så er det samme problem.

 

Prøvde å installere noen amd chatalyst drivere nå siste gangen og ikke asus sine drivere(sikkert samme greiene med litt forskjellige interface).. med samme resultat. flimringen startet midt under installasjonen av driverne.

Ja, Men skjer det etterpå? Står tydelig under driver install at skjermen kan flimre :)

 

Har ventet 30 min uten at det blir noe endring.

Lenke til kommentar

 

 

Har installert windows helt på nytt og regnet med at det som var av drivere forsvant da. (fikk beskjed om at alle drivere forsvant da jeg tok den "refresh" saken i win8.

 

 

skjermledningen er sjekket flere ganger (siden den virker fint når jeg bruker det integrerte kortet på hovedkortet så regner jeg med den er ok)

Har og koblet til begge power tilkoblingene på toppen av skjermkortet når dette står i. det er ut som kortet sitter fint i socketen og.

Da ser det desverre ut som om det er et problem med Gpu`en, Du sier at kabinettet har vært uten sidedør for å få det kjøligere eller sjekke temp. Du har vell ikke tatt knekken på det via ESD? :)

 

Trist når pc`en ikke fungere optimalt, Jeg har vært veldig uheldig, Men nå som den funker så skal jeg ikke kødde med deg ^!^

 

 

Hehe, tror ikke det skal være noe fare for at den har blitt ødelagt pga noe har kortsluttet eller at jeg har klart å lage en liten grøn overledning ;) i noe. den har stått ganske for seg selv og jeg har ganske enkelt gjort det siden det er veldig lenge siden jeg har satt i sammen en maskin og ønsker å kunne holde øye med den.

 

Maskinen funker ikke nå. Eller, den virker så lenge jeg ikke har skjermkortet i maskinen.om jeg putter inn skjermkortet så er det samme problem.

 

Prøvde å installere noen amd chatalyst drivere nå siste gangen og ikke asus sine drivere(sikkert samme greiene med litt forskjellige interface).. med samme resultat. flimringen startet midt under installasjonen av driverne.

Ja, Men skjer det etterpå? Står tydelig under driver install at skjermen kan flimre :)

 

Har ventet 30 min uten at det blir noe endring.

 

Da mistenker jeg Gpu, Min stemme går til den, Kan jo også høre med Andrull, Arni Noreng, Nizzen, Sveibuen, Minhund.. osv, Da alle de er egentlig utrolige smarte ^!^ :)

Lenke til kommentar

Tenkte å prøve ditt forslag med å fjerne drivere og installere de på nytt enda en gang, Som jeg sa så er det en stund siden sist, så har sikkert bare godt av å feilsøke litt.

 

er en stor fan av smarte mennesker så skal ta kontakt med de om jeg ikke finner en løsning.

 

Takk for hjelpen så langt.

Lenke til kommentar

Hassy-E er dessverre rådyrt og uaktuelt enn så lenge. :tease: Gleder meg enormt til nye lanseringer. Kjenner jeg er ordentlig spent faktisk. Aller mest på bærbare. Har mest troen på at Apple sin nye MacBook Air kommer til å ta i bruk potensialet til den nye teknologien raskest. :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Hassy-E er dessverre rådyrt og uaktuelt enn så lenge. :tease: Gleder meg enormt til nye lanseringer. Kjenner jeg er ordentlig spent faktisk. Aller mest på bærbare. Har mest troen på at Apple sin nye MacBook Air kommer til å ta i bruk potensialet til den nye teknologien raskest. :)

Synes du egentlig 5820k er dyr?

Jeg sitter på en 1090t og synes dette virker som tidenes oppgradering akkurat nå.

Den koster 3k, som er ca 500 spenn mer enn 4790k, men du får 6! intel kjerner og lukseriøse hovedkort.

Lenke til kommentar

Ja, relativt til Haswell, DDR3 og Z97, synes jeg at det blir en dyr oppgradering. Koster minst 2000 kroner ekstra om du regner med hele pakken. Det mener jeg er mye når det bare er snakk om den rimeligste Haswell-E prosessoren. :wee:

 

Har optimalisert Black Refinery i dag i forhold til dagens markedspriser for de forskjellige merkene. Er ikke gjort noen større endringer ytelsesmessig. Har imidlertid oppgradert til 512GB SSD, i håp om at enda færre trenger å gå til innkjøp av egen harddisk. PSU har også fått en overhaling til Corsair RM 750W, da Corsair CS 650W har dårlig tilgjengelighet for tiden.

Lenke til kommentar

Tor du ikke 5820k blir en ny sweetspot? Spesielt når man tenker på at 6 kjerner bare kommer til å bli mer og mer nyttig.

 

Jeg tenker ikke dersom du oppgraderer fra ivy bridge eller haswell (for tidlig å oppgradere), men dersom du har et eldre system, amd system eller bygger for første gang. Det virker bare logisk å gå for 5820k over 4790k da du får to ekstra kjerner uten å måtte betale mot fem tusen bare for prosessoren. Dette forutsetter selvfølgelig at behovet for 6 kjerner vil melde seg i nærmeste fremtid, men jeg håper ihvertfall det :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Problemet er ikke bare prisen på prosessoren. Du må også ha et X99 hk og de koster 600 kr mer enn et ok 1150 hk så da ender du opp med å betale 1200 kr mer som for noen kan være for mye. Jeg er enig i at det er en god investering når du går litt opp i prisklasse, men ikke til de budsjettene Agentspoon prøver å dekke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er ikke bare prisen på prosessoren. Du må også ha et X99 hk og de koster 600 kr mer enn et ok 1150 hk så da ender du opp med å betale 1200 kr mer som for noen kan være for mye. Jeg er enig i at det er en god investering når du går litt opp i prisklasse, men ikke til de budsjettene Agentspoon prøver å dekke.

+ Ram som er dobbelt så dyrt for noe 1gen ram

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...