Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har forresten vurdert å anbefale bærbare PCer, men har slått fra meg tanken da jeg selv ikke ville kjøpt en bærbar per i dag. Det skyldes utelukkende at jeg tror at Broadwell-prosessorene som kommer ut senere i år, vil snu markedet på hodet, og få alt før det til å se utdatert ut. Med langt lavere strømnivå, får en rimelige maskiner som varer en hel dag. Også verdt å merke seg at det går sterke rykter om at det blir trendy med vifteløse maskiner. Det kan spare en del plass og støy. SSDer blir stadig billigere, og en kan med all grunn tro at 256GB blir en mer vanlig størrelse i slutten av 2014. Kombinert med at den integrerte grafikken blir kraftigere, og kan kjøre flere og flere spill, vil fremtidens bærbare som kommer ut i år, være på et helt annet praktisk nivå.

Lenke til kommentar

Hei! Hvordan kan men enklest lage Black Shell med trådløst nettverkskort?

 

Enten kan du kjøpe et trådløst nettverkskort, eller du kan kjøpe et hovedkort med innebygget WiFi.

 

Hovedkort med innebygget WiFi er gjerne mini-ITX, som er mindre enn microATX-kortet i det foreslåtte oppsettet. Det betyr at den foreslåtte prosessorkjøleren muligens ikke vil passe, du får mindre utvidelsesspor, det er trangere å komme til med kabler m.m. Slike kort koster ca 250kr mer og har bra nettverksytelse (802.11ac 5+2.4GHz).

 

Separat nettverkskort koster fra hundrelappen for et enkelt 802.11n single-band (2.4Ghz) kort, opptil 550kr for dual-band 1300mbit 802.11ac.

 

Åssen router har du, og har du planer om å oppgradere denne?

 

Forslag hvis du ikke har 5GHz-bånd på din router, og ikke har tenkt å anskaffe det i nærmeste fremtid: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1034881

 

Hvis du har dual-band 802.11n router: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1723135

 

Hvis du har 802.11ac: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2090126

Endret av iCrap
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for at du hjelper til i tråden. Stiller meg bak innlegget. :)

 

Intel Pentium G3258 er et spennende produkt jeg leste en test av for noen dager siden. Vet at den lønner seg i USA med de prisene som er der. Skal sjekke i morra om det samme gjelder for Norge. Fordelene er lavere strømforbruk og noe høyere spillytelse. Ulempen er lavere multicore-ytelse, og at en trenger et Z87 / Z97 hovedkort for å få overklokket. Det betyr at den er dyrere, og en må vurdere om det er verdt det.

Lenke til kommentar

Kan jo tenkes at vedkommende ikke har uttak for ethernet i rommet PCen står. :)

 

Edit: Oi, den kunne kanskje tolkes litt sarkastisk ser jeg siden det er så åpenlyst. Men mente bare at det nok er en del som faktisk ikke har bedre muligheter enn en ruter, selv for en stasjonær.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Uffamei... Bestemte meg for å kjøpe denne "black refinery" buildn som min første pcbygger med spesifikasjonene som lå framme 16 juni, da var gigabyte Z87X anbefalt som hovedkort, samtidig stod det vel også at man kunne like gjerne slenge med 2400 mhz minnebrikker da disse kostet ca samme som 1600 mhz. Problemet oppstod da gigabyte hovedkortet ikke støtter så høye minnefrekvenser:(

 

Ivrig som jeg er har jeg allerende begynt å skru på ting, da jeg stolte litt for mye på denne guiden som lå på internett, noe som seff var litt naivt. (prøver ikke å flame noen, bare er litt frustrert)

 

Uflaks, trådstarter oppgraderte nok dette dagen etter jeg bestilte komponentene :S

 

Går hele drittn til helvette hvis jeg starter pcn med disse 2400 mhz minnebrikkene på gigabyte hovedkortet, eller vil den bare klare å utnytte 1600 mhz uten å be meg dra til helvette? Big let down :(

 

Håper det bare er noe jeg har misforstått

 

Lenke til kommentar

Uffamei... Bestemte meg for å kjøpe denne "black refinery" buildn som min første pcbygger med spesifikasjonene som lå framme 16 juni, da var gigabyte Z87X anbefalt som hovedkort, samtidig stod det vel også at man kunne like gjerne slenge med 2400 mhz minnebrikker da disse kostet ca samme som 1600 mhz. Problemet oppstod da gigabyte hovedkortet ikke støtter så høye minnefrekvenser:(

 

Ivrig som jeg er har jeg allerende begynt å skru på ting, da jeg stolte litt for mye på denne guiden som lå på internett, noe som seff var litt naivt. (prøver ikke å flame noen, bare er litt frustrert)

 

Uflaks, trådstarter oppgraderte nok dette dagen etter jeg bestilte komponentene :S

 

Går hele drittn til helvette hvis jeg starter pcn med disse 2400 mhz minnebrikkene på gigabyte hovedkortet, eller vil den bare klare å utnytte 1600 mhz uten å be meg dra til helvette? Big let down :(

 

Håper det bare er noe jeg har misforstått

Har du prøvd XMP?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...