Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Black Refinery inspirasjon.

Har blitt en del år siden jeg bytta kjøler selv og vurderer for første gang på 15 år bruke pcbygger i stedet for å bygge selv. (Vant til å kjøre med Stock kjølere)

 

Så langt ser det ut som kun komplett fortsatt tilbyr dette. (Tips gjerne om flere).

I den forbindelse har jeg et par spørsmål.

 

1. Er det verdt å skifte fra stokk kjøler til en av de lukkede vannkjølingssystemene Komplett tilbyr?

  • Cooler Master Seidon, Corsair H55 eller H66.

2. Er det noen som helst grunn til å gå for 16GB i stedet for 8?

3. Noen anbefaling til ram fra Kompletts liste?

 

Siste spørsmål: Burde jeg i stedet bygge selv å beholde Stock kjøler i stedet?

Lenke til kommentar

Mitt første bud vil selvsagt være å bygge selv, da du sparer mest på dette og får full kontroll over komponentene! :) Om du velger å bruke Komplett sin tjeneste, så synes jeg H55 er en grei kjøler fordi den har nokså lavt støynivå og kjøler bra. H66 har jeg dessverre ikke hørt om. :/

 

Det finnes for noen grunn til å gå fra 8GB til 16GB. De som driver ganske intenst med videoredigering, for eksempel. Ellers er det få spill som tar i bruk mer enn 8GB, så for de fleste blir det i realiteten et fett.

 

Ville gått for disse minnebrikkene:

 

https://www.komplett.no/crucial-ddr3-ballistix-sport-1600mhz-8gb/744179

Lenke til kommentar

Mitt første bud vil selvsagt være å bygge selv, da du sparer mest på dette og får full kontroll over komponentene! :) Om du velger å bruke Komplett sin tjeneste, så synes jeg H55 er en grei kjøler fordi den har nokså lavt støynivå og kjøler bra. H66 har jeg dessverre ikke hørt om. :/

 

Det finnes for noen grunn til å gå fra 8GB til 16GB. De som driver ganske intenst med videoredigering, for eksempel. Ellers er det få spill som tar i bruk mer enn 8GB, så for de fleste blir det i realiteten et fett.

 

Ville gått for disse minnebrikkene:

 

https://www.komplett.no/crucial-ddr3-ballistix-sport-1600mhz-8gb/744179

 

 

 

Ser prisforskjellen er ganske mye så her må jeg vel pusse støv av kunnskapene. Hva slags pasta er ok nå og hva het det stoffet man bruker for å rense toppen etter at man har tatt av stock kjøleren?

Lenke til kommentar

Skal du kjøpe nytt hovedkort og prosessor? Isåfall kommer ikke kjølepastaen ferdig pålimt, og du slipper å skrape av noe som helst fordi du aldri monterer stock-kjøleren. Det er ikke så stor forskjell mellom merker av kjølepasta, og den som følger med Cooler Master Hyper 212 EVO er utmerket i bruk. :)

Ahh takker igjen. Er jo praktisk hvis det følger med og tenkte ikke på at de kommer delt :).

Får se om de får inn de anbefalte strømforsyningene i løpet av neste uke og så få bestilt.

 

Takker igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...