Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Det er et bra kort, men kan like gjerne gå for Asus Radeon HD 290 DirectCU II for en hundrelapp mindre og få tre valgfrie spilltitler med på kjøpet. :)

 

Det kortet er ikke et av valgene jeg får når jeg konfigurerer pakken fra Komplett.

 

Det står i grunn mellom Tri-x R9 290, GTX 780 eller gtx 780Ti. Jeg vurderer virkelig 780Ti, men det er ganske mye dyrere enn de to andre alternativene, og egentlig litt overkill siden jeg vanligvis spiller i 1080p.

 

Jeg er bare litt bekymret for at Tri-x R9 290 er litt "gammelt" i forhold. Eller er det jeg som er litt på bærtur... ?

 

bærtur :) Det er 280x som er rebranded, 290(x) er nye chipper ;)

 

Det var da litt godt å høre :)

 

Ville du valgt Tri-X R9 290 (uten x) i stedet for GTX 780?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Det er et bra kort, men kan like gjerne gå for Asus Radeon HD 290 DirectCU II for en hundrelapp mindre og få tre valgfrie spilltitler med på kjøpet. :)

Det kortet er ikke et av valgene jeg får når jeg konfigurerer pakken fra Komplett.

 

Det står i grunn mellom Tri-x R9 290, GTX 780 eller gtx 780Ti. Jeg vurderer virkelig 780Ti, men det er ganske mye dyrere enn de to andre alternativene, og egentlig litt overkill siden jeg vanligvis spiller i 1080p.

 

Jeg er bare litt bekymret for at Tri-x R9 290 er litt "gammelt" i forhold. Eller er det jeg som er litt på bærtur... ?

bærtur :) Det er 280x som er rebranded, 290(x) er nye chipper ;)

Det var da litt godt å høre :)

 

Ville du valgt Tri-X R9 290 (uten x) i stedet for GTX 780?

Jo hei, jeg må jo innrømme at jeg er Grønn, så jeg liker nVidia best. Som du ser i signaturen min så har jeg et 780 Classified, så jeg ville valgt 780. De går nok opp i opp akkurat mellom de kortene der :) så velg amd om du (eksempel) spiller bf4, eller nVidia om du spiller ac4, watch dogs.

 

Håper dette hjalp ihvertfall litt :)

Lenke til kommentar

Et godt spørsmål, hvordan klarer noen og bygge i noe mindre enn bitfenix prodigy? Klarte så vidt og få hendene mine inn der, jeg :p

Er det så vanskelig da? Du trekker kablene opp på forhånd, innstallerer minne og CPU + kjøler før du setter hovedkort i.... og bruker eventuelt pinsett i de vanskeligste hjørnene for de små kablene. :p

 

Sammenligne med noen vokse kabinett også da :p R4 er jo lite!

Tenkte du noe slikt? :hmm: Cooler Master Cosmos II Ultra

 

Nei.. det er ikke en middels stor CPU-kjøler.

post-150259-0-70954400-1401142542_thumb.png

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! Jeg skal nå bygge PC for første gang, og trenger hjelp til innkjøp. Har lagt ut egen post, men blitt sendt hit. Har laget et oppsett som jeg lurer på om vil passe sammen? Er dette et bra sett til prisen? Får jeg med alt som trengs for en funksjonerende PC, inkludert kabler etc? Andre forbedribger? Budsjett er egentlig max 6000,-
Sett: https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1401203&su=E1E5EA9F-604F-4BC3-9A18-F52536A6F746

Endret av Human Dartboard
Lenke til kommentar

Hei! Jeg skal nå bygge PC for første gang, og trenger hjelp til innkjøp. Har lagt ut egen post, men blitt sendt hit. Har laget et oppsett som jeg lurer på om vil passe sammen? Er dette et bra sett til prisen? Får jeg med alt som trengs for en funksjonerende PC, inkludert kabler etc? Andre forbedribger? Budsjett er egentlig max 6000,-

Sett: https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1401203&su=E1E5EA9F-604F-4BC3-9A18-F52536A6F746

Beklager sent svar. Er på ferietur. :) Jeg synes du skal ta en kikk på Black Shell-bygget i første innlegg. Det koster en tusenlapp mindre, og gir deg vesentlig høyere spillytelse. AMD R9 270X er vel hele 40% kjappere enn GTX 750 Ti. Ellers er det også et bedre bygg i form av at du får høyere kvalitet på strømforsyning, du får CPU kjøler som gir lavere støynivå og enkel overklokking og en høyere kapasitet på SSD. Hovedkortet har bedre spesifikasjoner, og en smule subjektivt, vil jeg si at kabinettet er mer stilrent, og rent objektivt, enklere å innstallere i.

 

Har du behov for ekstra lagring, vurder om du ikke kan overføre harddisken fra den gamle maskinen, eller bruke ekstern lagring. 240GB holder egentlig til ganske mye. Om det IKKE er nok, kan du fremdeles investere i en harddisk og holde deg langt innenfor budsjett.

 

Kabler er inkludert, men om du vil ha trådløst internett, må du kjøpe et nettverkskort. Operativsystem kommer også ved siden av. :)

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hei! Jeg skal nå bygge PC for første gang, og trenger hjelp til innkjøp. Har lagt ut egen post, men blitt sendt hit. Har laget et oppsett som jeg lurer på om vil passe sammen? Er dette et bra sett til prisen? Får jeg med alt som trengs for en funksjonerende PC, inkludert kabler etc? Andre forbedribger? Budsjett er egentlig max 6000,-

Sett: https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1401203&su=E1E5EA9F-604F-4BC3-9A18-F52536A6F746

 

Beklager sent svar. Er på ferietur. :) Jeg synes du skal ta en kikk på Black Shell-bygget i første innlegg. Det koster en tusenlapp mindre, og gir deg vesentlig høyere spillytelse. AMD R9 270X er vel hele 40% kjappere enn GTX 750 Ti. Ellers er det også et bedre bygg i form av at du får høyere kvalitet på strømforsyning, du får CPU kjøler som gir lavere støynivå og enkel overklokking og en høyere kapasitet på SSD. Hovedkortet har bedre spesifikasjoner, og en smule subjektivt, vil jeg si at kabinettet er mer stilrent, og rent objektivt, enklere å innstallere i.

 

Har du behov for ekstra lagring, vurder om du ikke kan overføre harddisken fra den gamle maskinen, eller bruke ekstern lagring. 240GB holder egentlig til ganske mye. Om det IKKE er nok, kan du fremdeles investere i en harddisk og holde deg langt innenfor budsjett.

 

Kabler er inkludert, men om du vil ha trådløst internett, må du kjøpe et nettverkskort. Operativsystem kommer også ved siden av. :)

Ser bra ut det, men er ikke prosessoren litt veik? Og er ikke Intel mer kjent/bedre? Og er ikke 4GB RAM litt lite? Skal brukes til gaming :)

Lenke til kommentar

Ved budsjetter pcer så kommer AMD CPUen veldig godt ut :)

 

 

Ang lite ram, så er det bare å "oppgradere" til 8GB :)

 

 

 

Black Shell er laget for å gi deg en grei spillopplevelse til billigst mulig.

 

 

Dette bygget gir deg MEST ytelse pr krone du betaler.

DU får ikke noe bedre til den prisen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som Sveibuen sier. Om du betaler mer, får du bedre, men i den prisklassen er AMD best. 4GB minne duger i de aller, aller fleste spill, og om en da har minne til overs (slik som tilfellet ville vært med 8GB), ville ikke det hadd en effekt på ytelse. Imidlertid dukker det opp noen titler som vil ta fordel av 8GB, og derfor er Black Refinery også satt opp med 8GB. I et budsjettbygg, er det på den andre siden nedprioritert. :)

 

Skal du ha Intel, synes jeg egentlig like godt du kan gå for en i5 prosessor, type i5 4670K.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som regel når du oppgraderer CPU så oppgraderer du hovedkort også, for da er det kommet nytt brikkesett.

 

 

Black Refinery er jo en god del bedre maskin som jeg vil anbefale viss du har pengene til den.

Du kan jo uansett gjøre litt småforandringer.

 

Men de to maskinene der er et godt utgangspunkt.

 

 

Ang å finne et tilsvarende oppsett som Black Shell, men med Intel oppsett, så blir det fort en tusen til to tusen kroner dyrere.

 

 

Black Refinery er jo en bedre maskin på alt som jeg vil påstå varer en stund lengre med tanke på ytelsen du får i den pakken.

Lenke til kommentar

Som regel når du oppgraderer CPU så oppgraderer du hovedkort også, for da er det kommet nytt brikkesett.

 

 

Black Refinery er jo en god del bedre maskin som jeg vil anbefale viss du har pengene til den.

Du kan jo uansett gjøre litt småforandringer.

 

Men de to maskinene der er et godt utgangspunkt.

 

 

Ang å finne et tilsvarende oppsett som Black Shell, men med Intel oppsett, så blir det fort en tusen til to tusen kroner dyrere.

 

 

Black Refinery er jo en bedre maskin på alt som jeg vil påstå varer en stund lengre med tanke på ytelsen du får i den pakken.

Ah, ok. Men ang. ytelse på dette, vil maskina takle nyere spill? Dialog 3, civilization V, Mafia2? Hva med battlefield 4, Cod, etc? Tenker da på Black Shell.

 

Edit: ser også at det er forskjellig sokker på hovedkort og prosessor i Black Shell? FM2 mot FM2+ ? Det blir vel galt, eller? :) Noen anbefalinger til annet hovedkort som selges hos komplett eller cdon?

Endret av Human Dartboard
Lenke til kommentar

Det med AMD og "forskjellige" sockets er at dem er bakoverkompatible. Som regel 1 generasjon tilbake :)

Detter jo egentlig bare bra :)

 

 

 

 

De spilla du nevner, Black Shell skal nok klare å starte spilla og du får nok en ok bildeflyt :)

Daså! Men er det noen som har forslag til passende hovedkort fra cdon eller komplett? :) går nok for dette oppsettet, bare med ekstra RAM.

 

Edit; fant et selv som jeg tror vil passe, men kan noen bekrefte at hele listen passer sammen? Fant skjermkort på tilbud; R9 280. Ser det har kommet bedre ut i tester, så velger derfor dette. Men ser dog at det er 3GB, mens på hovedkortet står det noe om maks 2GB grafikk RAM. Kan det stemme?

Har jeg nok strøm/kabler fra hovedkort og strømforsyning til alle komponentene i oppsettet?

Endret av Human Dartboard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...