Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, skjermkortet til MSI? Vel, enten er det en stor designfeil, eller så er det en løsning. :p Noen som har lyst å sponse 10-15k slik at dette bygget kan bli en realitet? Haha.

MiniFractal_zpsbdeef034.png

Det jeg mente er

Du skal jo ha en kabel i toppen av GPUen, hvordan skal du dytte den inn der? :p

Dvs. du må lage kabinettet litt høyere

Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg hva du mener! Joda, kabinettet tar ikke høyde for veggene, da det selvsagt krever litt å vite nøyaktig hvor mye plass en trenger ekstra til kabling og slikt. Det er bare de interne målene. :) Det jeg reagerte på var imidlertid at strøminngangen på MSI sitt skjermkort faktisk er samme vei som du putter kortet inn mot hovedkortet? :D

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg hva du mener! Joda, kabinettet tar ikke høyde for veggene, da det selvsagt krever litt å vite nøyaktig hvor mye plass en trenger ekstra til kabling og slikt. Det er bare de interne målene. :) Det jeg reagerte på var imidlertid at strøminngangen på MSI sitt skjermkort faktisk er samme vei som du putter kortet inn mot hovedkortet? :D

Sjekket ut NCASE?

Lenke til kommentar

Nei, den var ny for meg!

 

nsBi02C.jpg

Oooh, likte egentlig veldig godt løsningene her. I stedet for å plassere PSU på bunn, har de satt den ved siden av hovedkortet og gjort plass til et større skjermkort. Det kan være en bedre løsning først og fremst med tanke på orientering av kabler. Altså at de slipper å måtte rulles rundt en vegg for å få tilgang til komponentene.

 

Det eneste jeg ikke skjønner, er hvorfor de har valgt å gi plass til en 240mm radiator utover i bildet. Det tar jo enormt av plass i bredden. Jeg ville nok heller bare hatt en vifte i baksiden og latt bygget være tilnærmet slik som det er over. Om det er noen som ikke skjønner hva jeg mener, se her:

 

tWKbqKt.jpg

 

Hensikten er selvsagt å kunne ha vannkjøling, men da føler jeg igjen at det blir FOR mye entusiastbygg. De kunne spart mye ved å bare tilby luftkjøling.

 

Edit: Aha, de trenger den ekstra bredden til å få kablene rundt til skjermkortet, og plasserer radiatoren OVER skjermkortet for å utnytte bedre plass. Genialt. :green:

 

Nei, må si jeg virkelig hadde sansen for dette kabinettet.

 

Edit 2: Eller nei. PSUen er 150mm innover i kabinettet. Cirka det samme som hovedkortet + GPU. Å vri kablene rundt krever ikke SÅ stor plass. Her er det sannsynligvis muligheter for å gjøre kabinettet en del tynnere uten vannkjøling.

 

Edit 3: Når jeg tenker meg om er dette nesten identisk med et bygg jeg designet for cirka et år siden, men som jeg skrotet fordi jeg fant ut at strømkabelen jo ville stikke ut taket av kabinettet.

 

Skjermbilde_2014_05_26_kl_10_18_55.png

 

Dette her tenkte jeg aldri på... Herregud. Jeg bøyer meg i støvet.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Det med PSU-en åpner faktisk opp mulighetene for et 5 liter bygg jeg prøvde meg på tidligere. Da hadde jeg en Noctua NH-L9i som går sånn her:

 

Screen%20Shot%202013-06-18%20at%2012.36.

 

Og plasserte en SFX PSU over vifta. Noctua NH-L9i er 37 mm høy, mens PSUen er 63,5mm. Skjermkortet er 13 cm høyt.

 

Hmm, alternativt er det mulig å ha NH-L12, men ekskludere vifte nummer 2 på toppen. Da blir kjøleren 66 mm høy, og det går an å skvise inn en SFX PSU rett på toppen av kjølefinnene. Luft blir dratt fra front og ut bak.

 

Edit:

 

NewBuild_zpsef50c522.png

 

Sånn her tenkte jeg da.

 

Lilla = GPU, lyseblått = Noctua NH-L12, grønn = SFX PSU, oransje = 170 mm vifte

 

Da vil både PSU og hovedkort ha kontakt bak.

 

17,25 (L) x 21,5 (B) x 17 (H) cm

 

= 6,3 liter

 

Take that, Ncase M1!

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et bra kort, men kan like gjerne gå for Asus Radeon HD 290 DirectCU II for en hundrelapp mindre og få tre valgfrie spilltitler med på kjøpet. :)

 

Det kortet er ikke et av valgene jeg får når jeg konfigurerer pakken fra Komplett.

 

Det står i grunn mellom Tri-x R9 290, GTX 780 eller gtx 780Ti. Jeg vurderer virkelig 780Ti, men det er ganske mye dyrere enn de to andre alternativene, og egentlig litt overkill siden jeg vanligvis spiller i 1080p.

 

Jeg er bare litt bekymret for at Tri-x R9 290 er litt "gammelt" i forhold. Eller er det jeg som er litt på bærtur... ?

Lenke til kommentar

 

Det er et bra kort, men kan like gjerne gå for Asus Radeon HD 290 DirectCU II for en hundrelapp mindre og få tre valgfrie spilltitler med på kjøpet. :)

 

Det kortet er ikke et av valgene jeg får når jeg konfigurerer pakken fra Komplett.

 

Det står i grunn mellom Tri-x R9 290, GTX 780 eller gtx 780Ti. Jeg vurderer virkelig 780Ti, men det er ganske mye dyrere enn de to andre alternativene, og egentlig litt overkill siden jeg vanligvis spiller i 1080p.

 

Jeg er bare litt bekymret for at Tri-x R9 290 er litt "gammelt" i forhold. Eller er det jeg som er litt på bærtur... ?

 

bærtur :) Det er 280x som er rebranded, 290(x) er nye chipper ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...