Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skrudde nettopp på pcn, vifter og alt surrer og går, grafikkort lyser ihvertfall. Ting ser levende ut inni der.

 

Så kom jeg til å tenke på min litt eldre HP w2558hc skjerm, som antagelig ikke fungerer med bare en enkel HDMI-kontakt fra skjermen og rett inn i pcn (mener jeg å huske, bare synd jeg har rotet bort den medfølgende kontakten ), selv om skjermen fungerer fint når jeg kobler HPn opp til min bærbare Asus med bare HDMI-kontakt.

 

Tok bilde av utgangen på pcskjermen og viste til en fyr på Clas Ohlson, som var 99 % sikker på at det var en vanli DVI-D ledning jeg trengte. Dette hjalp ikke når jeg koblet den til selv om den passet, og HPn tok den gode gamle "going to sleep" da den ikke fant noe kontakt.

 

her er linken til skjermen jeg har fra HP sine hjemmesider : http://www.hp.com/large/campaigns/personal_again/datasheets/w2558hcr3nq100808.pdf

 

Lurer på om jeg trenger en DVI-VGA eller om kanskje det er noe feil med pcn jeg bygde rett og slett. Noen tanker om dette?

 

Hadde vært fint å utelukke feil med skjermen så jeg vet at jeg kan gå igjennom ledningene og se om jeg har koblet feil, selv om jeg tror jeg skal gjøre det nå uansett. Pcn er jo helt utrolig stille, selv med begge kabinettsidene av lol, kanskje CPUen ikke er på i det hele tatt! :p

Lenke til kommentar

Ok, moving on.

 

Neste problem er nå denne beskjeden jeg får opp:

 

"reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key"

 

noe feil med ssdn min kanskje? hmm

 

Satte inn windows cdn:D

 

Installerer windows, så får vi se hva som skjer!

Endret av masterbator
Lenke til kommentar

Når du starter maskinenen må du trykke på hotkey for bios, antakelig delete, f12 eller noe i den duren (det står på det første skjermbildet du blir presentert med).

 

I bios må du finne instillinger for storage. Finn din ssd og sett den som boot drive og drive #1. Dette er litt forskjellig fra hovedkort til hovedkort, men let litt rundt i bios så tror jeg du skal kunne forstå hva jeg mener.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du starter maskinenen må du trykke på hotkey for bios, antakelig delete, f12 eller noe i den duren (det står på det første skjermbildet du blir presentert med).

 

I bios må du finne instillinger for storage. Finn din ssd og sett den som boot drive og drive #1. Dette er litt forskjellig fra hovedkort til hovedkort, men let litt rundt i bios så tror jeg du skal kunne forstå hva jeg mener.

Er dog lurt og installere Windows/OS først... :p
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Jeg sliter litt med å forstå hvorfor ATX er relevant lengre. I dag vil de aller fleste klare seg med M-ATX. Ser at det også tidligere er blitt diskutert tidligere å bytte ut kabinettet i Black Refinery til Define Mini og jeg støtter ihvertfall å gjøre det. Define Mini er også generelt billigere enn R4 så man vil få mulighet til å investere i et litt dyrere hk som kan ha bedre lydløsning og støtte for CFX/SLI.

Endret av Slettet-jDflNq
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med å forstå hvorfor ATX er relevant lengre. I dag vil de aller fleste klare seg med M-ATX. Ser at det også tidligere er blitt diskutert tidligere å bytte ut kabinettet i Black Refinery til Define Mini og jeg støtter ihvertfall å gjøre det. Define Mini er også generelt billigere enn R4 så man vil få mulighet til å investere i et litt dyrere hk som kan ha bedre lydløsning og støtte for CFX/SLI.

Har ikke flere ledige PCie slots, og jeg bruker at...

MEN for de fleste er nok matx mer enn nok!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Jeg er sikker på at de aller fleste som bruker disse listene sjeldent har behov for mer enn 2 skjermkort eller skjermkort + noe annet. De setter nok heller pris på å ha en litt mer kompakt PC som veier mindre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke så mye å oppdatere for Black Refinery eller Black Rubix, men vårt billigste alternativ Black Shell har byttet fra AMD X4 750K til Intel Pentium G3258. Grunnen bak er at Pentium G3258 har vist seg sterkere i spill, og legger ikke til kostnaden på bygget med det rimelige hovedkortet Asrock Z97 Aniverssary. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei,

 

Hva er forskjell mellom MSI Z97-G43 og MSI Z97M-G43? Tenkte å bruke MSI Z97M-G43 i gaming pc. Er det bare størrelse, færre pcie og sata-slots som er forskjellen mellom disse?

 

Er det noe forskjell mellom disse i forhold til overklokking muligheter eller andre viktige ting (vet ikke hva det kan være) som man trenger i gaming rig?

Lenke til kommentar

Heh, godtar den. :tease: Hva er ditt synspunkt på Asus Z97 Maximus Ranger VII? Skulle ønske Hardware eller noen kunne ta en samletest på hovedkort i forskjellige prisklasser.

 

Budsjett:

  • AsRock Z97 Anniversary
  • MSI Z97 PC Mate
  • Gigabyte GA-Z97P-D3

Mellombudsjett:

  • AsRock Z97 Pro4
  • MSI Z97 G43
  • Asus Z97-K
  • Gigabyte GA-Z97-D3H

 

High-end:

  • AsRock Z97 Extreme4
  • Gigabyte GA-Z97X-Gaming 7
  • MSI Z97 Gaming 7
  • Asus Maximus VII Ranger

 

Kunne hatt en entusiastkategori også, men den type kort til 2000 kroner hadde jeg aldri i livet mitt vurdert. :wee:

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Heh, godtar den. :tease: Hva er ditt synspunkt på Asus Z97 Maximus Ranger VII? Skulle ønske Hardware eller noen kunne ta en samletest på hovedkort i forskjellige prisklasser.

 

Budsjett:

  • AsRock Z97 Anniversary
  • MSI Z97 PC Mate
  • Gigabyte GA-Z97P-D3

Mellombudsjett:

  • AsRock Z97 Pro4
  • MSI Z97 G43
  • Asus Z97-K
  • Gigabyte GA-Z97-D3H

 

High-end:

  • AsRock Z97 Extreme4
  • Gigabyte GA-Z97X-Gaming 7
  • MSI Z97 Gaming 7
  • Asus Maximus VII Ranger

 

Kunne hatt en entusiastkategori også, men den type kort til 2000 kroner hadde jeg aldri i livet mitt vurdert. :wee:

Har dessverre veldig dårlig erfaring med Asus HK, samt kjenner mange andre med samme erfaringer, så unngår og anbefale dem, men Asrock, MSI og Gigabyte har jeg generelt sett gode erfaringer med!

Om man skal ha med noe ekstremt, så må det vel bli det ene OC kortet til Asrock!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...