Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014


dredg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har og vært plaget med varmeproblemer, men etter firmwareoppdateringen har det blitt bedre. Men da hadde allerede det lille dekslet til USB-porten falt ut. Var utrolig knotete å prøve å få det på plass, og jeg fikk det ikke til, så nå er jeg uten.

Nå har også to sprekker oppstått i bakglasset, skulle hatt gummideksel. Det er surt at en så kostbar telefon skal være så skjør. Telefonen fungerer fint, men er jo nå ikke vanntett. Nå tenker å kjøpe denne http://www.ebay.com/itm/Shockproof-Rugged-Hybrid-Impact-Armour-Rubber-case-cover-for-Sony-Xperia-Z2-/380968935340?pt=US_Cell_Phone_PDA_Cases&var=&hash=item58b3849fac eller lignende. Noen som har erfaringer?

Endret av Alfadir
Lenke til kommentar

Er det bare meg som ikke skjønner noe av varsellampa på denne telefonen? Noen ganger blinker den blått, noen ganger grønt og andre ganger blinker den hvitt. Hva er greia med det, og finnes det en måte å endre dette på? :hmm:

 

Bare flisespikkeri, men jeg er litt nysgjerrig på om de forskjellige fargene har en betydning. Er forøvrig kjempeglad i denne funksjonen, sparer meg for mye bry ved å blinke når det skjer noe fremfor at jeg må sjekke det selv.

Lenke til kommentar

De jeg har lært meg utenatt:

 

Blått blink - Facebook update
Grønt blink - Messenger
Hvitt blink - e-post/SMS

 

edit: om du vil endre på det, så skal man kunne laste ned en app - men har ikke prøvd dette selv
http://www.phonearena.com/news/How-to-change-the-notification-colors-of-your-phones-LED-light_id54242

Endret av TB-GORGONPLEX
Lenke til kommentar

Utvalget av armbånd til Z2 er helt latterlig dårlig. Det er riktignok noen måneder siden jeg kjøpte mitt, men jeg har ikke funnet noen større produsenter som er kjent for kvalitet som har armbånd for en telefon på størrelse med Z2. Alle har til Iphone og Samsung, men størrelsen til Z2'en gjorde at jeg havnet på et eller annet jallamerke som jeg kjøpte fra en svensk nettbutikk. Kvaliteten er så som så, men den får jo jobben gjort - men med moderat bruk nå i 3ish mnd må jeg snart kjøpe en ny.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til et godt valg av armbånd til å feste på overarmen til trening/løping med Xperia Z2?

 

Synes utvalget virker ganske dårlig. Er denne eller denne noe tess? Ser helst etter noe litt dyrere av bedre kvalitet..

 

Har den andre. Helt ok. Har ikke funnet noe bedre enda. Telefonen passer perfekt i den, og den holder seg på plass på armen i hvert fall.

Lenke til kommentar

Ok.. nå har telefonen begynt med en ny ting, den gidder ikke å lagre sms fra enkelte 5-sifrede numre... f.eks. hentemeldinger fra MyPack. Noen som vet hva som skal til for å få fikset dette?

 

En annen ting, merket en skranglelyd når jeg tapper forsiktig på øverste delen av bakglasset, noen som har det samme? Grunn til bekymring?

Lenke til kommentar

Tror det er meldingene som kommer opp som en "popup" på home-skjermen, disse ser ikke ut til å bli lagret. Vet ikke hvorfor de dukker opp på den måten, ser ut som om telefonen tolker de som noen slags system/nettverksmeldinger slik som mms-oppsett.

 

Den dagen Posten tilbyr valgfritt postkontor skal jeg gladelig bestille frakt via de i stedet...

Inntil videre er det uaktuelt å hente på postkontoret 1 km unna når jeg kan få sendt de samme varene til butikken 50 meter utenfor døra.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Posten tilbyr valgfritt postkontor, men ulike butikker/kjedeler har forskjellige avtaler. Norgesgruppen (Kiwi, Meny etc.) har vel stort sett sikret seg Posten, mens bl.a. Rema1000 og Spar (og sikkert flere) har PostNord (MyPack). Du får ergo ikke levert pakker med posten til butikker som ikke har Post i Butikk, men du kan som regel velge postkontor selv. Heldigvis for meg er det 100m mellom Kiwi og Rema1000 her jeg bor, så spiller ingen rolle :p

Lenke til kommentar

Rart at mange får sprekker, Jeg er forsiktig med min, Men så er jeg 14 og aktiv så skulle trodd at jeg hadde samme problem, Enten er det jeg som er heldig, Eller dere som er uforsiktige :p

Tja, jeg vil si det er produksjonsfeil eller en innebygd svakhet. Det er for mange her i tråden som mener telefonen IKKE har fått noen form for hardhendt behandling og likevel fått sprekk.

 

Uansett nå er nå telefonen min reparert, jeg en snau tusing fattigere (967,-) og så sitter jeg med en telefon som jeg tviler på at tåler det jeg vil kalle for normal bruk...

 

Hvis du allikevel tør å kjøpe en slik telefon som ikke kan brukes, sjekk om det er noe "spenn" i bak-glasset før du skrur den på/setter den til lading....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...