Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014


dredg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste nettopp hva de har funnet ut på service i dag. I følge dem er LCD knust, og skal ha nesten 4000 kroner for å reparere det.

 

Hadde ei lita skramme i glasset, og det skal de ha 4000 kroner for å reparere? En telefon som i utgangspunktet var dritt i fra før av.

 

ARGH!

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare bestille ny skjerm selv og montere den?

Koster deg rundt 300 kroner for ny skjerm.

 

Anyways, Må jeg tulle rundt med innstillinger for å få tilbake menyen på skjermen?

Har fullscreenmode 100% av tiden, uansett hva jeg gjør.

 

Slik at jeg må sveipe ned på toppen av skjermen for å få opp menyen, også gå tilbake f.eks

Kjører Cyanogenmod.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Kjedelige nyheter, og enig i at det var ekstremt stiv pris!

Du kan jo undersøke med andre aktører, som f.eks. http://www.doktormobil.no/ ?

 

Blir å klage først, for det blir helt uaktuelt å betale så mye for rep. Det fulgte med mye feil på telefonen, feilene ble klagd inn, og telefonen skulle sendes inn etter Sony fant problemet med samtalelyden. LCD var ikke knust i det hele tatt. Det var et hakk i glasset som knapt var synlig.

 

Får nesten lyst til å slenge alt av Sony-produkter rett i søpla nå.

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare bestille ny skjerm selv og montere den?

Koster deg rundt 300 kroner for ny skjerm.

 

Anyways, Må jeg tulle rundt med innstillinger for å få tilbake menyen på skjermen?

Har fullscreenmode 100% av tiden, uansett hva jeg gjør.

 

Slik at jeg må sveipe ned på toppen av skjermen for å få opp menyen, også gå tilbake f.eks

Kjører Cyanogenmod.

 

Also: Det ene lokket mitt vil ikke holde seg igjen, men det ser helt rett ut, flere som har problemer med det?

 

Tar 2 minutter så hopper den ut av seg selv.

 

Det er da det lokket som simkort og ladekabelen er ved.

 

Jo, men det vil ikke reparere feilene som fulgte med telefonen.

Fikk en telefon bygd i uke 17. og fikk den med latterlig mange feil.

Lenke til kommentar

Noen andre som har opplevd at telefonen har klart å komme seg unna tastelåsen i lomma? Har på tap to wake. Har ikke opplevd slik siden jeg hadde telefon med knapper på istedenfor touch-skjerm.

Ja, det der skjer med meg også.

 

Latterlig å filme i 4k, tar ikke lenge før den er overopphetet.

 

 

Jo, men det vil ikke reparere feilene som fulgte med telefonen.

Fikk en telefon bygd i uke 17. og fikk den med latterlig mange feil.

 

Hvor kan jeg se hvilken uke min er produsert i?

 

Vekten på telefonen er så skjeiv, uansett hvor jeg putter den så hopper den på gulvet :p

 

Har brukt den i 2 uker tror jeg.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

 

Noen andre som har opplevd at telefonen har klart å komme seg unna tastelåsen i lomma? Har på tap to wake. Har ikke opplevd slik siden jeg hadde telefon med knapper på istedenfor touch-skjerm.

Ja, det der skjer med meg også.

 

Latterlig å filme i 4k, tar ikke lenge før den er overopphetet.

 

 

Jo, men det vil ikke reparere feilene som fulgte med telefonen.

Fikk en telefon bygd i uke 17. og fikk den med latterlig mange feil.

 

Hvor kan jeg se hvilken uke min er produsert i?

 

Vekten på telefonen er så skjeiv, uansett hvor jeg putter den så hopper den på gulvet :p

 

Har brukt den i 2 uker tror jeg.

 

 

i minnekort-luken finner du en liten "lapp" der det står batch. 14w17 f.eks. 17 er da ukenummer.

Lenke til kommentar

Det er et godt spørsmål, har selv irritert meg mye over det der, og jeg trodde egentlig i dag at det var blitt en mer eller mindre standard løsning på det til nå.

 

Men satt selv med et Sony headset nå jeg brukte Samsung & iPhone, som da ikke virket, og jeg måtte kjøpet inn nytt headset til bruk på Samsung & iPhone, og nå som jeg har Z2, virker ingen av headsettene jeg brukte på Samsung og iPhone på Sony-en igjen... :wallbash:

 

Så nå har jeg sluttet å kjøpe headset med mikrofon og bruker det kun til musikk..

 

Hadde samme problem med min Z2 da jeg fikk den. Jeg fant en løsning som jeg postet lenger bak

 

(...) men løsningen er å klikke på play/pause knappen på fjernkontrollen til headsettet, da blir det gjenkjent med en gang. Problemet er dog at fjernkontrollen på ledningen ikke fungerer lenger :p, men det er ikke noe stress siden jeg aldri bruker den til noe annet enn play/pause uansett.

 

Lenke til kommentar

 

Det er et godt spørsmål, har selv irritert meg mye over det der, og jeg trodde egentlig i dag at det var blitt en mer eller mindre standard løsning på det til nå.

Men satt selv med et Sony headset nå jeg brukte Samsung & iPhone, som da ikke virket, og jeg måtte kjøpet inn nytt headset til bruk på Samsung & iPhone, og nå som jeg har Z2, virker ingen av headsettene jeg brukte på Samsung og iPhone på Sony-en igjen... :wallbash:

 

Så nå har jeg sluttet å kjøpe headset med mikrofon og bruker det kun til musikk..

 

Hadde samme problem med min Z2 da jeg fikk den. Jeg fant en løsning som jeg postet lenger bak

 

(...) men løsningen er å klikke på play/pause knappen på fjernkontrollen til headsettet, da blir det gjenkjent med en gang. Problemet er dog at fjernkontrollen på ledningen ikke fungerer lenger :p, men det er ikke noe stress siden jeg aldri bruker den til noe annet enn play/pause uansett.

 

Sony Smartkey kan kanskje løse løse problemet med knapper som ikke fungerer. Finnes i Google play.

Lenke til kommentar

Oppdaget i ferien at den gamle Z1 telefonen ikke lengre var vanntett, og fikk hastelevert en Z2 til Sverige. men etter kun et par dager var det en sprekk i bakglasset, wtf?? tenkte jeg, for telefonen hadde ikke gått i bakken eller fått noen slag.. Tenkte jo egentlig at ok, da har den vel fått en smell jeg ikke merket.

 

Tilbake på jobb begynte jeg å google etter reparasjon, og oppdager at disse telefonene tydeligvis har svakheter med bak-glasset og titter nærmere på sprekken.

Den går fra midt på ladeluka på skrå ned til volumknappen, og når en ser på speilbildet i glasset vises det tydelig at de 2 "bitene" ikke ligger i plan, sprekken er en helt tydelig topp, så her må det da ha vært spenninger i glasset fra før?

 

Jeg har hatt "store" smarttelefoner siden Nokia Commicator serien ble sluppet, og eneste telefonen jeg har klart å knuse før dette var en S3 som datt ut av lomma og ned på betongen idet jeg skulle sette meg inn i bilen.

Lenke til kommentar

Jafo70

Høres ikke dumt ut, det med spenn i glasset, er mistenkelig mange som har sprekker i glasset på disse modellene om dagen som ikke aner hvordan det har oppstått. Greit at alle telefoner kan knuse, men da har folk som regel mistet dem i bakken også, noe som ikke alltid virker være tilfellet med en del av Sony's siste modeller. Tror nok Sony ingeniørene må jobbe med en bedre løsning på det punktet der.

 

Hadde samme problem med min Z2 da jeg fikk den. Jeg fant en løsning som jeg postet lenger bak

 

(...) men løsningen er å klikke på play/pause knappen på fjernkontrollen til headsettet, da blir det gjenkjent med en gang. Problemet er dog at fjernkontrollen på ledningen ikke fungerer lenger :p, men det er ikke noe stress siden jeg aldri bruker den til noe annet enn play/pause uansett.

 

 

Bare trykke eller holde den inne?

 

Har tidligere erfart at en del ikke kompatible headset virker normalt når man holder play/pause/svare nede, men det blir jo litt slitsomt i lengden. Uansett takk for tipset, jeg skal teste dette når jeg har kommet meg hjem i kveld :)

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Bare trykke eller holde den inne?

 

På mine plugger var det bare å trykke én gang som gjorde trikset. Jeg mistenker dog at det må gjøres for hver gang man plugger de inn/ut. Det var et Nocs NS400 (android) sett jeg prøvde med. Så lenge det virker er jeg forsåvidt fornøyd, da jeg uansett planlegger å gå til anskaffelse av en BT fjernkontroll slik at jeg slipper å ha ledningen ned i lomma, og slipper å ta opp tlf støtt og stadig.

Lenke til kommentar

Da ser det ut til at min Samsung Galaxy S3 (GT-I9300) begynner å nærme seg "døden" - den er treg, sprekk i glasset og kommer ikke til å få noen flere oppdateringer. Har savnet KitKat lenge nok nå.

 

Etter å ha lest litt om dagens toppmodeller, så falt valget på Sony Xperia Z2, den var ikke på lager hos leverandøren arbeidsgiver bruker, men skulle komme tidlig neste uke.

 

Burde jeg velge sort (med Bluetooth headset (verdi 259), eller hvit med Smartband? Har ikke behov for headsettet, men usikker på om hvit er litt for feminin?

 

Andre tips vedr. denne telefonen? Ser det er en del som har hatt problemer med bakglasset?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...