Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014


dredg

Anbefalte innlegg

 

Da er det nye toppmodell på gang fra Sony, og her må det selvfølgelig oppgraderes. Jeg har per i dag en XZ som egentlig har skuffet meg litt, mest grunnet skjermen på den og batteri. Men i Z2 så ser dette ut til å være fikset så til de grader, med 3200 mAh og IPS skjerm. Også høytaleren, som forsåvidt er en vits på Z har fått seg en kraftig oppgradering med stereohøytalere. Det eneste jeg umiddelbart kommer på den skulle hatt er Qi-lading, men det funker greit med docken også.

 

 

 

Har lagt inn forhåndsbestilling hos Netshop 5790,- det er vel en smule dyrt, men de fleste flaggskip telefonene som kommer på markedet ligger jo rundt 6k i disse dager. Ser også at man får med Sony Smartband, er dette noe å spare på tror dere?

 

Noen som vet noe ca lanseringsdato i Norge?

Endret av dredg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser Telenor opererer med 11. april som dato når dei får den inn. Blitt dyr hobby å oppgradere til nyeste Sony heile tida når dei lanserer ny toppmodell kvart halvår:p Men har lyst å bytte ut min Z1 med Z2 sjøl sida dei endelig har putta inn ein skikkelig skjerm for en gongs skyld. Har savna det på både Z og Z1.

Lenke til kommentar

Har lagt inn bestilling på netonnet for den store sum 5999,- og er en av de første i køen, så er så og si garantert å få den så fort de får den på lager

Gleder meg stort , oppgraderer fra Samsung Galaxy S3 (rooted og kjører cyanogenmod) så blir en grei oppgradering vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt Z, og har hatt den i ca. 10 måneder.

Alle andre har Z1 og skal oppgradere til Z2, er virkelig Z så gammeldags?

 

Jeg liker Z på mange måter, men tror likevel jeg kommer til å oppgradere til Z2 pga. batterikapasiteten.

Ofte er batteriet nede på 38% etter en arbeidsdag, om det var fullt da jeg dro på jobb. Har alltid laderen med meg når jeg går på jobb.

Jeg begynner å bli lei av det dårlige batteriet i Z, selv om det ellers er en god telefon.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Blir mer og mer lei av batteriet i Z for hver dag som går....

I dag har jeg vært på noen få timers fjelltur, og nesten ikke brukt mobilen.

Batteriet var fullt i morges.

Likevel hadde jeg 38 prosent i ettermiddag etter turen.

 

Jeg vet jeg kan spare strøm ved å slå av 4G, men det er tross alt en 4G-telefon, og 3G-nettet er så overbelastet at det sjelden fungerer tilfredsstillende...

 

60 dager igjen av bindinga til Djuice...

Lenke til kommentar

Er det noen som har sammenliknet antennen i Z og Z2?

Har den mer følsom antenne, eller er den dårligere?

Bra dekning ved svakt signal er viktig.

Tålmodighet må til Mannen med ljåen. Det er vanskelig å sammenlikne når produktet ikke er tilgjengelig enda, men når Sony får'n i gear så kommer det nok Z2'ere i hopetall ut fra fabrikken, både for testing og salg.

Lenke til kommentar

Noen som vet om lilla fargen på z2 er lik som de tidligere telefonene?

 

Kikka på z1 sin lillafarge, og denne er fin; men de bildene jeg har sett nå virker det som at lilla fargen er en anelse lysere...men det kan jo være bare at bildet er tatt i lysere omgivelser eller no...

Lenke til kommentar

Har lagt inn bestilling på netonnet for den store sum 5999,- og er en av de første i køen, så er så og si garantert å få den så fort de får den på lager

Gleder meg stort , oppgraderer fra Samsung Galaxy S3 (rooted og kjører cyanogenmod) så blir en grei oppgradering vil jeg tro.

 

 

Da var Z2'n bestilt :dribble:

Gleder meg til å bytte ut Galaxy S3'n.....

Får jeg spørre hvor oppgraderingsbehovet kommer fra? Jeg har selv S3, men opplever ikke så mange mangler med denne. Kameraet kunne vært bedre, men ellers.

Lenke til kommentar

 

Får jeg spørre hvor oppgraderingsbehovet kommer fra? Jeg har selv S3, men opplever ikke så mange mangler med denne. Kameraet kunne vært bedre, men ellers.

 

Skjerm, prosessor, batteri, kamera, 4K?

 

S3 har nødvendigvis ikke mangler, men alt er en kraftig oppgradering i Z2.

Endret av Trollhest
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg vil gjerne denne men jeg har hørt/sett et sted (rykte?) om at Z-serien har dårlig wifi-antenne. Kan det avkreftes/bekreftes?

 

Jeg har nå HTC One X (fra middelalderen;-)), veldig solid telefon, men den har en absolutt ubrukelig wifi-antenne. Jeg vil gjerne vite hva jeg kan forvente.

 

Forstår at ikke noen kan svare om Z2 men hvis Z og Z1 har det så er jo muligheten til stede for at det ligger i genene til Z-serien.

 

Takk for svar:-)

Lenke til kommentar

 

Har lagt inn bestilling på netonnet for den store sum 5999,- og er en av de første i køen, så er så og si garantert å få den så fort de får den på lager

Gleder meg stort , oppgraderer fra Samsung Galaxy S3 (rooted og kjører cyanogenmod) så blir en grei oppgradering vil jeg tro.

 

 

Da var Z2'n bestilt :dribble:

Gleder meg til å bytte ut Galaxy S3'n.....

Får jeg spørre hvor oppgraderingsbehovet kommer fra? Jeg har selv S3, men opplever ikke så mange mangler med denne. Kameraet kunne vært bedre, men ellers.

 

 

Grunnen til jeg oppgraderer er disse punktene: skjerm, kraftigere HW, vann/støvsikker (til en hvis grad), batteri, kamera, og ikke minst 4G, samt jeg er lei av s3 og ønsker noe nytt design og brukermessig.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg vil gjerne denne men jeg har hørt/sett et sted (rykte?) om at Z-serien har dårlig wifi-antenne. Kan det avkreftes/bekreftes?

Takk for svar:-)

At Sony har hatt problemer med WiFi og delvis Bluetooth både ang S-V-Z seriene har vært en godt kjent hemmelighet som er ganske så omdiskutert på Sony's Support forum, gå inn på ønskelig modell så finner du ganske mye om dette emnet.

http://talk.sonymobile.com/

Endret av almeli
Lenke til kommentar

 

Har lagt inn bestilling på netonnet for den store sum 5999,- og er en av de første i køen, så er så og si garantert å få den så fort de får den på lager

Gleder meg stort , oppgraderer fra Samsung Galaxy S3 (rooted og kjører cyanogenmod) så blir en grei oppgradering vil jeg tro.

 

 

Da var Z2'n bestilt :dribble:

Gleder meg til å bytte ut Galaxy S3'n.....

Får jeg spørre hvor oppgraderingsbehovet kommer fra? Jeg har selv S3, men opplever ikke så mange mangler med denne. Kameraet kunne vært bedre, men ellers.

 

Har gått i gulvet og har blitt treg som f...

Har prøvd factory reset, men hjelper ikke

Lenke til kommentar

Til trådstarter, jeg har lest at den har QI støtte flere steder... https://prisguiden.no/produkt/sony-xperia-z2-203240

 

Står i prisguiden.

Har gjennomgått spesifikasjoner Sony har lagt ut om Z2 - og det nevnes ikke QI-lading noen plasser, heller ikke i White paper:

http://www-support-downloads.sonymobile.com/d6503/whitepaper_EN_D6502_D6503_D6543_1.pdf

 

Det nærmeste Z2 kommer trådløs lading er magnetdocken.

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...