Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014


dredg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det selges covere eller beskyttelsesdeksel til Z2 i Norge? Nettbutikk eller fysisk, spiller ingen rolle. Den er alt for stor til å stappe i lomma, og å putte den løst i skolesekken er vel ikke akkurat et supersmart påfunn.

 

Spaceworld og Netshop selger CaseMate sine som etter min mening er det beste.

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere, jeg anbefaler på det sterkeste clearcoat. Siden jeg installerte clearcoat med det samme jeg fjernet beskyttelsesfilmen fra fabrikk hadde jeg aldri holdt i telefonen uten. Da clearcoat-filmen begynte å løsne litt i kanten for et par uker siden fikk jeg for første gang prøve telefonen uten film. Den er jo helt umulig å holde, ikke rart folk mister den! Nå har jeg fått ny film gratis siden det er livstidsgaranti, og ja, det funker helt fint å bruke en case utenpå filmen hvis man ønsker det.

Kjøpte du det direkte fra nettsiden, og i så fall; kom det seg inn i landet under momsgrensen inkludert frakt (200 kr) ?

Lenke til kommentar

 

Som nevnt tidligere, jeg anbefaler på det sterkeste clearcoat. Siden jeg installerte clearcoat med det samme jeg fjernet beskyttelsesfilmen fra fabrikk hadde jeg aldri holdt i telefonen uten. Da clearcoat-filmen begynte å løsne litt i kanten for et par uker siden fikk jeg for første gang prøve telefonen uten film. Den er jo helt umulig å holde, ikke rart folk mister den! Nå har jeg fått ny film gratis siden det er livstidsgaranti, og ja, det funker helt fint å bruke en case utenpå filmen hvis man ønsker det.

Kjøpte du det direkte fra nettsiden, og i så fall; kom det seg inn i landet under momsgrensen inkludert frakt (200 kr) ?

 

Beklager sent svar. Ja jeg kjøpte rett fra nettsiden uten å få noe momskrav.

Lenke til kommentar

10 dager batteri her folkens.

 

Her er min "hemmelighet"

 

Stamina mode på selvsagt, skrudd av auto synk. Bruker 3G/2G (3G fortrukket) nett. Ellers ringer jeg og tar imot og sende meldinger som vanlig. Tar en del bilder med flash også. Og litt musikk av og til. Trekker ca 3% hver natt. Bluetooth og NFC er av.

Lite facebook og film da jeg har et nettbrett med større skjerm som jeg bruker det til. Bruker svært sjeldent snapchat, men har det installert, sjekker av og til det jeg får tilsendt

post-14922-0-13130500-1410562821_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Tips til hvordan man kan unngå at telefonen blir vill bare det kommer antydning til fuktighet på skjermen? Var ute på jakt, og skulle smyge meg inn på noen dyr. Kjenner etterhvert at mobilen vibrerer som fæn i lomma, og ser etter. Da har telefonen gjort klar for å spille av musikk. Den har også tegnet et bilde i snapchat. Ikke nok med det, men den hadde også søkt i Google-bilder etter bilder som var maken til et bilde av de kreftrammede kvinnene som laget Call on me-parodi. Faen så irriterende.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid HATET den funksjonen.

Jeg vil heller trykke på en knapp for å velge modus.

Men jeg tror ikke den fungerer annerledes på andre telefoner?

Hadde vært veldig praktisk med en dedikert knapp for det ja. Hender spesielt skrivebordet ikke legger seg ned når jeg har telefonen liggende selvom alle programmene jeg trykker på er riktig rotert.

Lenke til kommentar

Går vel ikke an at skrivebordet/låseskjermen er rotert i liggende modus? Har aldri fått til det på min Z2 i alle fall..

 

Jeg sendte min Z2 inn på service fordi luken til sim-kort og ladekontakt datt av etter 3 uker. Nå er det 2 uker siden jeg leverte den, og har ikke hørt noe. Kan det virkelig ta så lang tid å sette i en ny? (Nå skal det sies at telefonen også ble levert med store problemer med samtalelyd, dekning, og signalstyrke)

Lenke til kommentar

Telefonen min er jaggu meg en jævel. Den prøver virkelig å drite meg ut når jeg har den i lomma.

 

For en liten stund siden så hadde den klart å åpne G-mail, lagt til alle ansatte på høgskolen jeg går på via fellesmail, og skrev noe lignende: "å popopopopopopopopop". Den var kun ett trykk fra å sende det.

 

En gang jeg var i garasjen og forventet at jeg var helt alene, så begynte jeg å høre en stemme. Trodde jeg var helt alene, og lurte på hvem det var som kom. Gikk ut og sjekket, mens stemmene fortsatte. Joda, lommeringing på gang.

 

Jeg har også en lockscreen-widget installert. I dag hadde telefonen klart å gå inn på innstillingene, og forsøkt å legge til en gesture-lås. Den hadde tegnet en fin strek, og var ett trykk unna å lagre det.

 

Noen andre som har opplevd at telefonen har klart å komme seg unna tastelåsen i lomma? Har på tap to wake. Har ikke opplevd slik siden jeg hadde telefon med knapper på istedenfor touch-skjerm.

Har du skrudd av "ta hurtig for å aktivere", "hurtiglasting" på kamera og satt på passord?

 

Hurtiglastingen til kameraet er veldig irriterende. Det er selvfølgelig individuelt hva skjermlåsen din er. Jeg foretrekker passord.

 

Andre irritasjonsmomenter: strømstyringa kom med varsel imens jeg skrev dette og klipp- og limfunksjonen i Chrome er litt vanskelig å få fram.

Lenke til kommentar

Jeg bor i et kollektiv med begrensning på data opp- og nedlasting. Og telefonen min er en jævel når det kommer til opplasting!

Dette skjer bare når jeg er på trådløst nett. På mobilnettet brukes kanskje et par hundre Mb daglig på nedlasting, veldig litebopp, mens på wifi håg det flere gigabyte på veldig få minutter, som jeg vistnok laster opp. Dette har da ført til lengre utestengelser på nettet, noe som er nokså irriterende..

Har en app som viser hvor mye data som brukes trådløst og mobilt. Har prøvd å skru av auto synk, uten at ting har endret seg.

Noen forslag?

Endret av satser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...