Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014


dredg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et aldri så lite spørsmål til dere som har hatt telefonen en stund. Jeg lurer egentlig bare på hvor ripesikker skjermen på denne telefonen er og om det er nødvendig med en skjermbeskytter? Jeg har jo Sony's flip deksel, så skjermen er jo rimelig beskyttet når den ikke er i bruk.

 

Hadde forøvrig en Samsung Galaxy S2 før og den holdt seg ripefri uten skjermbeskytter til jeg la den ifra meg tilfordel for denne.

Lenke til kommentar

Den google baren er det bare å fjerne. Trykk og hold inne på startskjermen så kommer det opp et valg om å skjule den. Forøvrig så likte jeg at ikonene ble større og klokka fremhever timene.

 

Skjer absolutt ingen ting når jeg holder inne på google baren, uansett hvor jeg trykker og holder.

 

Har et aldri så lite spørsmål til dere som har hatt telefonen en stund. Jeg lurer egentlig bare på hvor ripesikker skjermen på denne telefonen er og om det er nødvendig med en skjermbeskytter? Jeg har jo Sony's flip deksel, så skjermen er jo rimelig beskyttet når den ikke er i bruk.

 

Hadde forøvrig en Samsung Galaxy S2 før og den holdt seg ripefri uten skjermbeskytter til jeg la den ifra meg tilfordel for denne.

 

Går greit til hverdags, men har fått én ripe i skjermen etter jeg var på en militærøvelse og telefonen lå å slang litt på benken i en båt mens det var en del sjø.. Så helt ripesikker er den ikke.

Lenke til kommentar

Jeg blåser i riper. Jeg vil unngå KNUST skjerm. Det skjedde med min forrige telefon, og jeg var uten telefon hele sommeren mens jeg ventet på reparasjon. Reparatørene hadde også ferie.

Jeg kjøpte et billig og superbra skjermfolie på Ebay etter tips her på forumet. Det heter Nillikin.

Jeg er ikke ekspert, men det ser meget bra ut. Tror det kostet 60 kroner.

 

 

Du vil fjerne Google-baren, men gjør det på feil måte.

Du skal ikke trykke på den. Du skal trykke noen sekunder på et ledig sted på start-skjermen. Da får du noen valg.

Du får bl.a. en "Skjul"-knapp til høyre på Google-baren. Det er den du skal trykke på for å få vekk dritten.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ekstremt usikker om den blir bestilt eller ikke, pga problemet med at glasset sprekker :\ Greit at det sprekker ved uvøren bruk, men at det sprekker av seg selv er lite OK.

Har hatt min siden den kom ut no, og eg har både mistet den i bakken, brukt den månedsvis uten deksel eller noe og har den i lomma.

Glasset har verken sprekt eller blitt riper i, så vil tro dette er veeeeeeeeeldig individuelt!

Lenke til kommentar

Var veldig bekymret for dette jeg også, men det har tilgode å sprekke. Har mistet den én gang fra ca. 1m høyde og rett i flisene på badet (landet på hjørnet av metallrammen). Gikk fint.

Slikt som dette gjør at jeg er rimelig sikker på at glasset mitt knuste på grunn av produksjonsfeil. Den hadde garanter ikke tatt noen meters drop, i verste fall kommet borti en kant mens den lå i lomma. Men Sony mente det var "brukerfeil"....

Lenke til kommentar

Noen som har rootet telefonen og prøvd OTA til 4.4.4 (.167-oppdateringen)?

 

Jeg vil gjerne ha nyeste firmware, men ikke på bekostning av root. Er heller ikke så ivrig på root at jeg vil åpne bootloaderen og ødelegge DRMfilene slik at kameraet blir verre :/

 

Ellers andre tanker om oppdateringen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...