Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014


dredg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Bose qc20, Android-utgave. Ikke billig, men fy fader for en kjekk liten sak.

Oi ja den var litt dyr.

Hadde S4 før og den var fullkompatibel med iphoneheadset. Så brukte der iportapro. Men av ein eller annan grunn så funkar ikkje mic til det på z2. Skulle ønske at det var same standard på 4 pol headset med mic.

 

Ingen som veit om noko billigare. Har funne nokon propper på ebay til 20 kr. Har bestilt men har små forventingar. Dei som følger med sitter ikkje i mine øyrer. Må ha slike som har gummipropper.

Lenke til kommentar

Alle forslaga til no er veldig dyre. Finnast det nok til under 500?

Alle forslaga til no er veldig dyre. Finnast det nok til under 500?

Alle forslaga til no er veldig dyre. Finnast det nok til under 500?

Da kan du se på Sony MDR-NC31EM f.eks, helt kurant headset til rundt 300 kr, fult kompatibelt med Sony telefoner, men ikke så mye annet.

Da kan du se på Sony MDR-NC31EM f.eks, helt kurant headset til rundt 300 kr, fult kompatibelt med Sony telefoner, men ikke så mye annet.

Da kan du se på Sony MDR-NC31EM f.eks, helt kurant headset til rundt 300 kr, fult kompatibelt med Sony telefoner, men ikke så mye annet.

Endret av esoteric
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et godt spørsmål, har selv irritert meg mye over det der, og jeg trodde egentlig i dag at det var blitt en mer eller mindre standard løsning på det til nå.

Men satt selv med et Sony headset nå jeg brukte Samsung & iPhone, som da ikke virket, og jeg måtte kjøpet inn nytt headset til bruk på Samsung & iPhone, og nå som jeg har Z2, virker ingen av headsettene jeg brukte på Samsung og iPhone på Sony-en igjen... :wallbash:

 

Så nå har jeg sluttet å kjøpe headset med mikrofon og bruker det kun til musikk..

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

 

Noen som vet hva den siste programvareoppdateringen inneholdt eller forbedret?

Om det er 17.1.2.A.0.314 du tenker på, så ser det ut til at den forbedrer samtalekvaliteten, forbedret lading ved lavt batteri og en forbedring av "Tap to Wake"-funksjonen. I tillegg er det vel generelle ytelsesforbedringer :)

 

Ref: PhoneArena.com

 

Det Sony mener med og forbedre lading bed lavt batteri er å deaktivere lading med Micro-USB kabler som ikke er Orginale Sony kabler. Helt siden jeg oppdaterte så får jeg ikke ladet med 90% av alle kabler, har prøvd 12 forskjellige, og ut av de funker 2 stk, Yeay.....

 

Ellers super fornøyd med telefonen, men det noe av poenget med en standardisering av ladekabler (micro usb) går bort om mobilen ikke vil lade med andre kabler enn originale Sony kabler.

Lenke til kommentar

 

 

Noen som vet hva den siste programvareoppdateringen inneholdt eller forbedret?

Om det er 17.1.2.A.0.314 du tenker på, så ser det ut til at den forbedrer samtalekvaliteten, forbedret lading ved lavt batteri og en forbedring av "Tap to Wake"-funksjonen. I tillegg er det vel generelle ytelsesforbedringer :)

 

Ref: PhoneArena.com

 

Det Sony mener med og forbedre lading bed lavt batteri er å deaktivere lading med Micro-USB kabler som ikke er Orginale Sony kabler. Helt siden jeg oppdaterte så får jeg ikke ladet med 90% av alle kabler, har prøvd 12 forskjellige, og ut av de funker 2 stk, Yeay.....

 

Ellers super fornøyd med telefonen, men det noe av poenget med en standardisering av ladekabler (micro usb) går bort om mobilen ikke vil lade med andre kabler enn originale Sony kabler.

 

Kødder du. Viss det stemmer har jo Sony gått vekk ifrå heile avtala om standard kabel. Er det verkeleg noko teknologi i ein usb-kabel som sier noko om kven den er? Er ikkje det berre ein dum kabel?

Lenke til kommentar

Funker fint med andre kabler her etter oppdatering. Det er forresten interessant å se hvor stor forskjell det er på kvaliteten på kabler ved å måle hvor mange mye ladestrøm telefonen tar i mot. Oppdaget at det ikke er mange av usb kablene jeg har som er av god kvalitet. Mulig de "nekter deg" å lade telefonen med dårlige kabler for å spare batteriet for påkjenninger.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke. Min fikk ei sprekk, så jeg satte teip over sprekka.

Jeg kjøpte så et gummideksel som beskytter baksida og sidene, men det er jo ikke vanntett akkurat.

Telefonen ligger mye bedre i hånda med et skikkelig gummideksel.

 

Jeg regner med å selge den brukt, litt billigere enn om den var helt ok.

Men det blir lenge til. Det er jo en meget god telefon.

Jeg hadde Xperia Z i ett år. Jeg kjøpte Z2 fordi Z hadde elendig batteri, mens Z2 er kjent for godt batteri.

Kanskje Z4 har enda bedre batteri når den tida kommer, i så fall oppgraderer jeg kanskje igjen.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Hei! Samboeren har fått problemer med sin z2. Den lå i sofaen og da hun skulle bruke den, var den kjempevarm og prøvde å boote opp. Holdt inne power og volume up for å slå av, men nå starter den bare på nytt hver gang hun kommer forbi xperia logoen. Prøver å komme inn i recovery mode via power og eksessiv trykking på volume up, men det nytter ikke. Telefonen er ikke tuklet med. Noen tips?

Lenke til kommentar

Funker fint med andre kabler her etter oppdatering. Det er forresten interessant å se hvor stor forskjell det er på kvaliteten på kabler ved å måle hvor mange mye ladestrøm telefonen tar i mot. Oppdaget at det ikke er mange av usb kablene jeg har som er av god kvalitet. Mulig de "nekter deg" å lade telefonen med dårlige kabler for å spare batteriet for påkjenninger.

 

 

Funka fint å lade min med ein ukjent usb-kabel + ipadlader

 

USB adapter har ikke noe å si, der funker alle, men hos meg så virker bare 2 av over 10 prøvde kabler, merkelig at andre ikke har dette problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...