Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014


dredg

Anbefalte innlegg

Vanntett telefon er et must for meg, selv om jeg ikke nødvendigvis bader med den. Regnvær er irriterende fordi skjermen mistolker vanndråper som fingre, men telefonen blir ikke ødelagt.

Jepp, jeg var på fjelltur i helga. Det regna kattepus, og mobilen min lå i en våt lomme. Mobilen låste seg opp, gikk inn på Facebook, fant et bilde av en venninne, fant kommentarfeltet, skrev inn: "9.", og postet det. Har hørt om lommeringing, men aldri lommefacebookkommentering.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Cirka du får legge G3 i saltvann en seks ukers tid og komme tilbake å fortelle om den fortsatt virker. Først da kan vi diskutere byggekvalitet. :-)

Hvorfor i all verden skal den ligge i saltvann i flere uker?

Var det alt av argumenter, så trenger det vel ikke ytterligere kommentar.

 

 

Det er forskjell på byggekvalitet og finish. Sony hadde kanskje noen produksjonsproblemer i starten på Z2 med noen glipper her og der. LG er vel ikke akkurat kjent for solide og driftsikre produkter selv om de kanskje er fine å se på. Husker med skrekk å gru tilbake til da de het GoldStar. :rofl:

Endret av Trond HB
Lenke til kommentar

Oppdaget i ferien at den gamle Z1 telefonen ikke lengre var vanntett, og fikk hastelevert en Z2 til Sverige. men etter kun et par dager var det en sprekk i bakglasset, wtf?? tenkte jeg, for telefonen hadde ikke gått i bakken eller fått noen slag.. Tenkte jo egentlig at ok, da har den vel fått en smell jeg ikke merket.

 

Tilbake på jobb begynte jeg å google etter reparasjon, og oppdager at disse telefonene tydeligvis har svakheter med bak-glasset og titter nærmere på sprekken.

Den går fra midt på ladeluka på skrå ned til volumknappen, og når en ser på speilbildet i glasset vises det tydelig at de 2 "bitene" ikke ligger i plan, sprekken er en helt tydelig topp, så her må det da ha vært spenninger i glasset fra før?

 

Jeg har hatt "store" smarttelefoner siden Nokia Commicator serien ble sluppet, og eneste telefonen jeg har klart å knuse før dette var en S3 som datt ut av lomma og ned på betongen idet jeg skulle sette meg inn i bilen.

Da er telefonen levert til service/reklamasjon.Selgeren i butikken hadde ikke veldig stor tro på at verkstedet ville godta reklamasjon, og regnet med at telefonen måtte sendes videre til Sony.

 

Fikk en ZTE som lånetelefon, og ja, det er forskjell på en "premium" telefon vs en billig telefon.

 

Holder dere oppdatert på utviklingen.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt 2 skins til mobilen, 2stk for 1fra Slickwraps.com og får en gratis fra D-Brand siden de er i tottene på hverandre, D-Brand har en mye bedre website og kvalitet ser bedre ut, Men skal bruke side ``Klisteret`` fra Sw pga den dekker den stygge blå rammen.

 

Noen andre som har en blå ramme til mobben?

 

EDIT: Jeg har ikke knust min skjerm, Ikke fått er ripe engang, Jeg som er en tenåring venner som har med knuste iphoner :tease:

 

Har fått en bitteliten skramme ved siden av micen (under) Den kan kun sees it sterkt lys, Såogsi perfekt^^

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Ville nok heller kjøpt ei veske ala CaseMate Tough eller Barely There pluss en glass skjermbeskytter fra f.eks. Nillkin eller Copter føre et slikt skin cover. Personlig liker jeg også Sony sitt originale flip cover godt.

Har allerede Skjermbeskytter i glass (kjlpt på spacworld) og sony sitt cover, Men byttet coveret ut faktisk igår da det støver noe sinnsykt :p

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere, jeg anbefaler på det sterkeste clearcoat. Siden jeg installerte clearcoat med det samme jeg fjernet beskyttelsesfilmen fra fabrikk hadde jeg aldri holdt i telefonen uten. Da clearcoat-filmen begynte å løsne litt i kanten for et par uker siden fikk jeg for første gang prøve telefonen uten film. Den er jo helt umulig å holde, ikke rart folk mister den! Nå har jeg fått ny film gratis siden det er livstidsgaranti, og ja, det funker helt fint å bruke en case utenpå filmen hvis man ønsker det.

Endret av Chriselv
Lenke til kommentar

 

Ville nok heller kjøpt ei veske ala CaseMate Tough eller Barely There pluss en glass skjermbeskytter fra f.eks. Nillkin eller Copter føre et slikt skin cover. Personlig liker jeg også Sony sitt originale flip cover godt.

 

Har allerede Skjermbeskytter i glass (kjlpt på spacworld) og sony sitt cover, Men byttet coveret ut faktisk igår da det støver noe sinnsykt :p

Nå er det vel ikke coveret som støver. :-D Enig i at støv fester seg lett i filten på innsiden.

Har CaseMate Tough på Z1 Compact og det beskytter veldig bra og tåler mye. Z2 blir kanskje litt stor med et slikt.

Lenke til kommentar

 

Det er et par stykker i denne tråden som har opplevd det samme. Husker ikke hvilken reaksjon de fikk fra forhandler. Men det er lett for forhandler å tro at den har blitt utsatt for unormal belastning.

 

Ja, det er vel det jeg frykter. Vanskelig å bevise at man ikke har gjort noe unormalt med telefonen sånn sett.

 

Liten sprekk på baksiden på min Z2.

Litt usikker på hvordan den oppstod.

Jeg satte en teip over, og satser på å selge den brukt når jeg kjøper ny toppmodell om minst et år.

Den funker greit, men jeg kan ikke skryte av at den er strøken.

Min telefon har kun en sprekk, ikke glasskår.

 

Dessverre litt mer enn bare en sprekk. Masse små sprekker over hele glassflaten. Hva det kom av aner jeg ikke.

 

Samme her, tok telefon ut av lomme, masse små sprekker over skjermen. Har behandlet denne veldig forsiktig, men kjente den ofte var varm og hadde en dårlig følelse ang. kvalitet. Kost for reparasjon 4.400,- blitt behandlet useriøst av Sony. No more Sony for me, og Z2 får terning kast 1! Styr unna folkens!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Samme her, tok telefon ut av lomme, masse små sprekker over skjermen. Har behandlet denne veldig forsiktig, men kjente den ofte var varm og hadde en dårlig følelse ang. kvalitet. Kost for reparasjon 4.400,- blitt behandlet useriøst av Sony. No more Sony for me, og Z2 får terning kast 1! Styr unna folkens!

 

Setter meg på den voksende listen over de som har fått knust skjerm... Telefonen lå på bordet i flere timer, jeg var innom av og til for å sjekke den og plutselig var skjermen delt i to. Jeg har aldri før vært så forsiktig med en ny telefon og den varte i hele 3 uker.

 

Pris for reparasjon hos Komplett er 2800,- som selvsagt er uaktuelt for å fikse en produksjonsfeil fra Sonys side. Neste skritt er vel å få Komplett til å ta det mot Sony, men jeg vet ikke om jeg kan forvente noe annet enn at de sier det er min skyld.

Lenke til kommentar

 

Samme her, tok telefon ut av lomme, masse små sprekker over skjermen. Har behandlet denne veldig forsiktig, men kjente den ofte var varm og hadde en dårlig følelse ang. kvalitet. Kost for reparasjon 4.400,- blitt behandlet useriøst av Sony. No more Sony for me, og Z2 får terning kast 1! Styr unna folkens!

 

Setter meg på den voksende listen over de som har fått knust skjerm... Telefonen lå på bordet i flere timer, jeg var innom av og til for å sjekke den og plutselig var skjermen delt i to. Jeg har aldri før vært så forsiktig med en ny telefon og den varte i hele 3 uker.

 

Pris for reparasjon hos Komplett er 2800,- som selvsagt er uaktuelt for å fikse en produksjonsfeil fra Sonys side. Neste skritt er vel å få Komplett til å ta det mot Sony, men jeg vet ikke om jeg kan forvente noe annet enn at de sier det er min skyld.

 

Har ikke skjedd meg min mobil, enda den falt rett i asfalt (dog i deksel) or i trappen (også med deksel) Tips: Aldri løp med mobilen i baklommen :p Glemmer det avogtil og da mister jeg den :/

Lenke til kommentar

Verkstedet avslo reklamasjon på min, så den er sendt videre til Sony.

 

Må forøvrig si jeg var grisefornøyd med Z1'en, mens overgangen til Z2 ble litt nedtur. Er jo en helt grei premium telefon, men manglet fullstendig den "wow" faktoren jeg opplevde med Z1.

Hvis det i tillegg viser seg at byggkvaliteten er så lav at den går i stykker etter 3 dager med forsiktig sommerferiebruk, hvor den ligger pent og rolig 16-20 timer i døgnet..... Blir reklamasjonen avslått blir nok dette siste telefon fra Sony for meg og.

Lenke til kommentar

Alle jeg snakker med klager over at det er lavt volum når jeg holder telefonen vanlig. Hvis jeg tilter den slik at micen er "inni" kjeften min er det ok, men da deaktiveres skjermlåsen og jeg begynner å trykke på tilfeldige ting med kinnet, og hører sev dårlig hva de andre sier.

 

Er dette et problem kun med enheten min, eller er det noe kjent? Må jeg returnere telefonen for å få det fikset?

 

Jeg skrudde av en av de støyvalgene, og det ble bedre.

 

 

Jeg fikk knust min skjerm for noen uker siden, 3500 inkl moms... :( Nå er skjermen overfølsom..

Lenke til kommentar

Da jeg kjøpte min Z2 fulgte det med et Smart Band, som jeg ikke engang har giddet å prøve.

 

Jeg vil selge den, men jeg må først spørre dere eksperter:

Er det noe problem å selge den?

Er den på noen måte låst til kun min telefon, eller vil han som kjøper den kunne bruke den med sin telefon?

Hva må jeg som selger vite?

 

Jeg har bare såvidt parret den med min telefon, og sett at den virker.

Ikke testet annet enn at Blåtann-forbindelsen virket.

Jeg er absolutt ikke interessert i denne tingesten.

Lenke til kommentar

Noen som har funnet en god løsning for å få opp notifications på lock screen? Jeg MÅ ha pin aktivert, og da opplever jeg at notification-apper som for. Eks. forhåndsviser sms-er ikke funker. Har testet Knock2+ og en som heter NILS.

Selv bruker jeg Heads-up notifications. Funker med pinkode.

Lenke til kommentar

Hvilket deksel er å anbefale til denne telefonen? Har nettopp bestilt en, og det er jo titusenvis av forskjellige deksler å velge imellom. :)

 

Sony sitt originale flipcover SCR10 eller et fra CaseMate (Barely There eller Tough) kan anbefales.

 

http://www.sonymobile.com/global-en/products/accessories/style-cover-stand-scr10/#black

http://www.case-mate.eu/smartphone/sony-xperia-cases/sony-xperia-z2.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvilket deksel er å anbefale til denne telefonen? Har nettopp bestilt en, og det er jo titusenvis av forskjellige deksler å velge imellom. :)

 

Sony sitt originale flipcover SCR10 eller et fra CaseMate (Barely There eller Tough) kan anbefales.

 

http://www.sonymobile.com/global-en/products/accessories/style-cover-stand-scr10/#black

http://www.case-mate.eu/smartphone/sony-xperia-cases/sony-xperia-z2.html

 

 

Sony's flipcover er bestilt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...