Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014


dredg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk min Z2, og er relativt fornøyd.

 

Jeg er på jakt etter en dock, men det virker ikke som en slik løsning jeg ønsker er eksisterende? Noen som vet om en?

 

Jeg vil helst ikke at den skal ligge, men at den skal stå oppreist, fordi det er både mer praktisk, og det ser bedre ut. At den fungerer med et case er også ønskelig.

 

Her har du den teite docken som er helt uaktuell, og du har ikke mulighet for oppreist telefon.

 

$_57.JPG

Lenke til kommentar

YES! Etter garantisak, reklamasjonssak, purring på Telenor, og Telenor som purret på verkstedet så får jeg tilbake telefonen min uten å betale et rødt øre. Det lønner seg å stå på sitt!

 

Med ny skjerm tydeligvis, og nytt batteri. Håper den fungerer optimalt nå. :)

Lenke til kommentar

Hei, Vurderer Sony Z2. regner med at de fleste anbefaler den. Er jobbtelefon og trenger nå , så vente på z3 er nok ikke et alternativ. Hadde en Nexus 5 som ble knust som må erstattes.

 

Mitt spørsmål er hvor lenge tror man at Sony vil holde denne oppdatert?

 

Med tanke på Android L som kommer, vil den ha lengere støtte for dette feks. Gjerne ett år minst med siste versjon. Håpet jo å kunne vente til Nexus 6, men ser ikke sånn ut nå.

Lenke til kommentar

YES! Etter garantisak, reklamasjonssak, purring på Telenor, og Telenor som purret på verkstedet så får jeg tilbake telefonen min uten å betale et rødt øre. Det lønner seg å stå på sitt!

 

Med ny skjerm tydeligvis, og nytt batteri. Håper den fungerer optimalt nå. :)

 

Nesten samme historie her. Komplett's verksted sa knust skjerm ikke dekkes av garantien, så jeg sendte mail til Komplett og da har de sikkert snakket med Sony, for plutselig dukket telefonen opp i posten med reparert skjerm :)

 

Men etter alt dette måtte jeg for første gang bruke angreretten og sendte den tilbake til Komplett. Jeg turte rett og slett ikke å bruke telefonen i frykt for at den plutselig knuste igjen og jeg måtte krangle meg gjennom ennå en supportsak.

Lenke til kommentar

Kult :)

3 uker siden jeg sendte Z2en min på rep fordi motoren som lager vibrasjon i telefonen var defekt. Fikk tilbake nå, "resatt til fabrikkinstillinger og lagt inn siste firmware". Fy faen for noen talentløse idioter. Telefonen rister jo så jævlig høyt at det får utslag på richterskalaen, og det er til og med en egen diagnostics funksjon innebygd i sonys FW som enkelt lar dem teste dette.

 

Edit: Kan noen av dere med Z2 gjøre meg en tjeneste og gå til settings -> about phone -> diagnostics og trykke på vibrer og se om dere får samme lyd som jeg har under? Altså om det er normalt, eller om min faktisk er defekt?

 

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Kult :)

 

3 uker siden jeg sendte Z2en min på rep fordi motoren som lager vibrasjon i telefonen var defekt. Fikk tilbake nå, "resatt til fabrikkinstillinger og lagt inn siste firmware". Fy faen for noen talentløse idioter. Telefonen rister jo så jævlig høyt at det får utslag på richterskalaen, og det er til og med en egen diagnostics funksjon innebygd i sonys FW som enkelt lar dem teste dette.

 

Edit: Kan noen av dere med Z2 gjøre meg en tjeneste og gå til settings -> about phone -> diagnostics og trykke på vibrer og se om dere får samme lyd som jeg har under? Altså om det er normalt, eller om min faktisk er defekt?

 

 

Å dæven!

 

Det skal IKKE være slik.

Den vibrerer akkurat som alle andre mobiler, ikke høyere eller lavere.

 

Send den inn igjen, legg ved et skriv om hvordan de kan teste det.

Det er helt ubeskrivelig hvor mange av de folka som ikke har peiling.

Lenke til kommentar

Verkstedet avslo reklamasjon på min, så den er sendt videre til Sony.

 

Må forøvrig si jeg var grisefornøyd med Z1'en, mens overgangen til Z2 ble litt nedtur. Er jo en helt grei premium telefon, men manglet fullstendig den "wow" faktoren jeg opplevde med Z1.

Hvis det i tillegg viser seg at byggkvaliteten er så lav at den går i stykker etter 3 dager med forsiktig sommerferiebruk, hvor den ligger pent og rolig 16-20 timer i døgnet..... Blir reklamasjonen avslått blir nok dette siste telefon fra Sony for meg og.

Da har Sony også avslått reklamasjon, så da slipper Sony å selge flere telefoner til meg.

Dumt av meg å overtale kona til å kjøpe seg Z1 Compact.

 

Har ikke bruk for telefoner som etter et par dager hovedsaklig liggende i en Campingvogn går i stykker.

 

sonyZ2Bakglass.png

 

Legg merke til refleksjonen av hylla i glasset, som tydelig viser at glasset er sprukket utover.

 

Så for alle andre som trenger telefon som tåler normal bruk: Styr unna Sony!

Lenke til kommentar

Jeg fikk en liten sprekk på baksiden av min telefon kort etter å ha kjøpt den.

Bare sprekk, ikke glasskår eller løse biter.

 

Jeg har ikke klaget fordi jeg ikke kan være sikker på hvorvidt det er selvforskylt.

Men jeg er temmelig sikker på at det "bare skjedde" uten at jeg har vært uforsiktig.

 

Uansett, å bruke denne jalla-telefonen av glass uten gummideksel er galskap.

Da min telefon sprakk, gikk jeg til nærmeste Netcom-butikk og kjøpte et gummideksel.

Dekselet kan likne på dette:

 

3.jpg

 

Jeg fryktet først at de tykke gummikantene skulle gjøre den digre telefonen uhåndterlig, men tok grundig feil.

Den ble mye mer behagelig å holde i.

 

Jeg anbefaler et skikkelig gummideksel på telefonen. Jeg blir ikke overrasket om du får slike billig på Ebay.

Telefonen tåler ikke vanlig bruk uten deksel.

 

Min telefon fikk som sagt et sprekk på bakstykket. Det påvirker ikke apparatets funksjon, men den er muligens ikke vanntett lengre.

Jeg er uansett skeptisk til hvor vanntett den er, med den digre USB-luka som alltid åpner av seg selv. Men jeg bruker den i regn og våte omgivelser uansett.

Min vanntette mobiltelefon er min trofaste GPS og kamera under alle omstendigheter.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Vel har som nevnt hatt store telefoner siden Nokia Communicator på slutten av 90 tallet. Få av dem har hatt noe deksel og på disse 20 årene er det kun en som har blitt knust, mens denne Z2'en gikk filleveien etter 3 dager, hovedsaklig liggende helt stille og rolig midt i ferien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...