Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

50% på hardware som psu, cpu og gpu er ekstremt bra :)

 

Bruttofortjenestene på slike produkter ligger i underkant av 10%. Det vil si at dette tilbudet gir stort tap.

Butikker pleier å kjøre 50% på slike komponenter ved EOL og lagerrydding. Se for eksemple Komplett sin superweekend, sjelden vi ser så høy rabatt på for eksempel grafikkort.

 

Slike tilbudet skjer likevel med noe mellomrom, men jeg vil ikke si at det skjer "ofte" ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Overraskelse på Computex : Superflower lanserer en ny Titanium serie med 550 / 600 / 650 / 750 / 850 / 1000 / 1200 og 1600W Psu'er og kommer også med en DIGITAL Titanium Psu på 1600W...

 

Så med andre ord vil vi nå få flere produsenter som velger å integrere bedre kontroll på hva som skjer i strømforsyningen via software for oss som ønsker bedre kontroll : http://www.tomshardware.com/news/super-flower-80-plus-titanium-digital-psu,29283.html

 

Forhåpentligvis dukker det også opp 650 til 1000 W modeller som støtter dette også.

 

Titanium effektivitet :

 

10% Belastning - 90% effektivitet.

20%       "            - 92        "

50%       "            - 94        "

100%       "          - 90        "

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere som bestile får nok PSUen, Er jo bare snakk om 50% tilbud på den, å slike tilbud skjer jo titt og ofte på andre produkter!

 

Så her sitte nå dere med en god hand ;)

 

Fikk nettopp mail fra ps.no  :realmad:

 

Hei!

 

Varen du har bestilt hos oss er dessverre gått ut av vårt og våre leverandøreres sortiment. Vi får ikke tak i denne varen mer.

 

ANTEC HCP 1300 Platinum Power Supply (0-761345-06260-2)

 

Fant ikke umiddelbart et godt erstatningsprodukt som jeg kan endre til. Jeg har derfor kansellert ordren. Du har betalt med VISA og jeg har refundert pengene til kortet. Pengene vil være tilbake på ditt kort/konto i løpet av få virkedager.

Lenke til kommentar

 

Dere som bestile får nok PSUen, Er jo bare snakk om 50% tilbud på den, å slike tilbud skjer jo titt og ofte på andre produkter!

 

Så her sitte nå dere med en god hand ;)

 

Fikk nettopp mail fra ps.no  :realmad:

 

Hei!

 

Varen du har bestilt hos oss er dessverre gått ut av vårt og våre leverandøreres sortiment. Vi får ikke tak i denne varen mer.

 

ANTEC HCP 1300 Platinum Power Supply (0-761345-06260-2)

 

Fant ikke umiddelbart et godt erstatningsprodukt som jeg kan endre til. Jeg har derfor kansellert ordren. Du har betalt med VISA og jeg har refundert pengene til kortet. Pengene vil være tilbake på ditt kort/konto i løpet av få virkedager.

 

 

Fikk samme beskjed  :hm:

Lenke til kommentar

Ja, men da vil de nok velge "tilsvarende pris" også...

Med andre ord, dere taper 50% rabatten :p

 

Noen her som også er litt ivrige etter å få kloa i en psu som er digital og kan leses ordentlig av og kontrolleres fra software? Joda, vet Corsair har sine , men etter min fiasko med HX 650 serien så har jeg valgt å styre godt unna , enda mer når en bekjent sin 1050 Waters kortsluttet med et brak og bang.

Lenke til kommentar

Super Flower har lansert en serie nå, Leadex Titanium, spent når disse kommer til norge!

 

Enermax har kommet med en på 550W som skal være digital og vifteløs viss jeg husker rett!

 

Men ka tid dem kjem i butikk her i norge er jo noe helt annet. Må nok sikkert kjøpe fra utlandet!

Lenke til kommentar

Har dem den ikke i sortimanget så er det jo en annen sak :) 

 

 

Du kan jo be dem endre til en tilsvarende PSU, det har dem inne ;)

 

Kjenner jeg blir litt irritert.

 

Ettersom vi ikke eies av en importør, kan vi fritt velge hvilke varer vi skal selge.

 

De kjørte samme stuntet mot min bror på et nettbrett for en stund siden. han etterlyste varen når jeg fikk mitt levert, og han ikke så snurten av sitt, og mens han pratet med de på telefonen så slettet de produktet fra websiden og påstod de ikke kunne skaffe ny. Men de hadde nøyaktig samme nettbrett i sortimentet med et annet varenummer (og annen pris). Når han påpekte det ble han tilbudt det... til en annen pris...

 

Hadde de bare innrømmet at de feilpriset varen, så er det noe annet for meg. Men når man har vært borti samme dritten med dem før, og tatt dem i direkte løgn, ja, jeg skal ta meg bryet med å avlegge karakter på prisjakt.  :grumpy:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.dinside.no/854181/mpx-rotet-med-prisen

 

En har vel gjennomført en avtale og skal vel da ha tilsvarende produkt? Pengene tilbake er vel ikke aktuelt?

 

Kundene her fikk pengene tilbake, men de fikk det maskinen egentlig kostet, altså full pris.

Etter det jeg kan huske slettet bare MPX ordrene og overførte pengene tilbake. Saken ble tatt videre og MPX måtte betale ut mellomlegget.

Endret av otl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.dinside.no/854181/mpx-rotet-med-prisen

 

En har vel gjennomført en avtale og skal vel da ha tilsvarende produkt? Pengene tilbake er vel ikke aktuelt?

 

Kundene her fikk pengene tilbake, men de fikk det maskinen egentlig kostet, altså full pris.

 

Det er kanskje derfor Multicom ikke tør innrømme feilprising?

 

Jeg er uansett usikker på om en bindende avtale er inngått med deres ordrebekreftelse, de tar jo forbehold om at varen må være tilgjengelig for levering innen deres estimerte tidsramme. Dette kan kanskje leses som et rent forbehold om levering i det hele tatt. Men i og med at de ikke sender noen annen ordrebekreftelse så tror jeg en bindende avtale om levering er inngått...

Lenke til kommentar

Barnehage her... Betal det ting koster, og slutt sutre for varer man ikkje får pga feilprising ;)

 

Det var jo ikke feilprising? PS.no har ikke nevnt noe om dette? Den er jo solgt til lignende pris tidligere?

Nettbutikkene burde jo ha litt mer kontroll over hva de har på lager? Kan jo ikke selge ting de ikke har? Da kan de bare legge ned...

Endret av otl
Lenke til kommentar

Barnehage her... Betal det ting koster, og slutt sutre for varer man ikkje får pga feilprising ;)

 

Kjenner jeg blir litt provosert når folk som tydeligvis har litt mer enn gjennomsnittet å rutte med til datautstyr kommer med slike flåsete kommentarer. Multicom har ikke vedgått feilprising. Så å forvente levering når ordrebekreftelse er mottatt er faktisk ikke "barnehage". Jeg synes på ingen måte det er grunn til å tro at det var feilprising heller. Et eller annet har åpenbart gått galt, men feilprising innrømmer de ikke. Så da har vi faktisk betalt det "ting koster".  :grumpy: (Måtte bruke "grumpy" siden han her  :realmad: har blitt helt rød jo. That just makes me  :realmad: )

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er hentet fra ps.no. Latterlig å lese 

 

"Lagerstatus er basert på informasjon fra våre leverandører og vårt eget lager. Normalt blir lagersaldo oppdatert hver time, men enkelte produkter oppdateres en gang i døgnet. Vi tar forbehold mot feil.

Evt. prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt vil derfor ikke få tilbakevirkende kraft med mindre opprinnelig pris er feil eller feil pris er oppgitt til PS.no fra vår leverandør.

PS.no forbeholder seg rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i feil ved annonsering, prissvingninger og lagersituasjon samt å levere tidligere enn forespeilet dato."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...