Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ene oppsettet med 5960x og 2xtitan x trekker ca 700-720w i spill. Overklokket system.

 

Da er bare en antec hcp 1300 platinium tilkoblet. Trekk fra veggen målt med "kill a watt" fra clas olson.

Ja men overklokket 5960x trekker jo veldig mye mer enn 4770k da ? Og jeg kan jo droppe overklokk på skjermkortene når jeg vil ha det stille. 

Lenke til kommentar

Kjører en Antec 1300 og jeg legger ikke noe merke til vifta på PSU ved rundt 1000W last. Folk er jo forskjellige når det kommer til lyd, men føler det er blitt litt hysterisk dette med no-fan mode osv. 

 

At vifta ikke kjører ved lav last ser jeg bare på som en bonus. Ei vifte som kjører på rundt lav rpm vil uansett ikke høres blant resten av viftene i systemet mitt.

 

Hva som derimot er problemet er PSU'er der viftene kjører opp på sinnsyke hastigheter og overdøver alt annet. De vil jeg styre langt unna.

Lenke til kommentar

 

Kjører en Antec 1300 og jeg legger ikke noe merke til vifta på PSU ved rundt 1000W last. Folk er jo forskjellige når det kommer til lyd, men føler det er blitt litt hysterisk dette med no-fan mode osv. 

 

At vifta ikke kjører ved lav last ser jeg bare på som en bonus. Ei vifte som kjører på rundt lav rpm vil uansett ikke høres blant resten av viftene i systemet mitt.

 

Hva som derimot er problemet er PSU'er der viftene kjører opp på sinnsyke hastigheter og overdøver alt annet. De vil jeg styre langt unna.

 

Som f.eks xfx pro 850w core edition. Overdøver alt annet og høres 20 meter unna. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Corsair RMi serien, ser lovende ut.

Hva mener dere?

 

Her er hvertfall linken til JonnyGuru og han har ingenting negativt å si.

 

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&reid=432

 

Laget av CWT

 

Har Corsair endelig klart å komme tilbake igjen?

Eller vil den bare holde et par år?

 

Ser prisen ligger på rundt om likt som RM serien :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Corsair har vært der hele tiden de (til dems forsvar). De har lenge hatt strømforsyninger til alle slags behov og prisklasser.

Til motsetning fra noen andre hyppig omtalte psuer i denne tråden i x kilowatt platinum klasse (lepa,superflower osv)

Jeg er fremdeles fornøyd og imponert over en maskin med HX750 i daglig drift 24/7 (laget av CWT faktisk, dsg design)

http://www.jonnyguru.com/forums/showthread.php?t=7905

 

Problemet (tror jeg) er urealistiske forhåpninger og feil kjøpt enhet i forhold til bruksområde.

 

XFX laget av Seasonic får jo også stryk tidligere i tråden.

Så dette med hvem som lager (av de store OEMs) begynner å bli moot og man må heller se disse OEMs produkter opp mot hverandre i segmenter.

 

Det er ikke så mange elektronikk fabrikker igjen nå i 2015 kontra 10-15 år siden. Men det som er skrevet på Internett er der for evig.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

HX serien til Corsair var helt fantastisk etter det jeg har erfart! Så dreit dem seg ut med CX og RM serien.

 

Nå virker det som dem har kommet bra tilbake igjen med RMi serien!

 

Føler dem har levd litt på rykte en serie og to.

 

Ja, dem har disse store og gode PSUene, men tar ikke dem med, da det ikke er til hvermanns :)

 

 

 

 

 

Ang XFX, så ser man jo hvordan dem sier de vil ha PSUen, spare penger hvor som helst, å satser på at siden dem blir produsert hos Seasonic så er dem "safe" 

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Poster her selv om det er litt o.t. (Det er iallfall om PSU).

 

Fikk svar på RMA'n vedr Antec HCP 1300. Den er kaputt og Deal.no vil gi meg penger tilbake. De dekker ikke hele summen - de trekker 20% pga 1. års bruk. 

 

Er dette normal praksis? Jeg syntes det virker veldig rart. De kan ikke gi meg ny enhet tydeligvis, og de vil heller ikke dekke hele summen.

 

Noen som kjenner lovverket her?

Lenke til kommentar

Poster her selv om det er litt o.t. (Det er iallfall om PSU).

 

Fikk svar på RMA'n vedr Antec HCP 1300. Den er kaputt og Deal.no vil gi meg penger tilbake. De dekker ikke hele summen - de trekker 20% pga 1. års bruk. 

 

Er dette normal praksis? Jeg syntes det virker veldig rart. De kan ikke gi meg ny enhet tydeligvis, og de vil heller ikke dekke hele summen.

 

Noen som kjenner lovverket her?

Ehh, Hva faen egentlig? Første jeg tenker på..

 

De har ikke noe overhodet som kan være en erstatning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...