Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer det, husker ikke akkurat hvilken, men står lengre bak i tråden her!

 

Var et kjent problem, Corsair var ikke vanskelig, tok du kontakt direkte med dem så sendte de bare ny til deg! Ingen problem fra deres side. Men ja, problemet var viss du trykket kablene for langt inn. Ellers så var PSUen super!

Det var AX860i

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror Fantomtegningen hang seg opp i at prisguiden sa den var på lager, men så var den ikke det hos Elkjøp likevel.

 

Men jeg opplevde noe merkelig med lagerstatus hos Elkjøp selv. Hadde lagt en RM 850x i handlekurven når det stod 5+ på lagerstatus, kikket så rundt etter noe mer. Og når jeg så kom til kassen senere på kvelden, så fikk jeg beskjed om at PSU var tom på lager. Så jeg fjernet den fra handlekurven og gikk tilbake for å plukke med meg en 850W G2 i stedet. Men da stod RM 850x på siden med lagerstatus 5+ igjen. Så la RM 850x tilbake i kurven, og gikk til kassen igjen, og fikk så gjennomført handelen likevel. Står som reservert på "Min Side" nå..

Lenke til kommentar

Har en litt snål greie med en HX850i her nå.

 

Maskinen tryner tverrt hvis jeg prøver å starte rise of the tomb raider.

Maskinen tryner litt uti 3D Mark Timespy.

Maskinen tryner relativt kjapt i Far Cry 5.

 

Maskinen tryner IKKE hvis jeg slår av all OC.

Maskinen tryner IKKE hvis jeg bytter til en RM750x, selv om jeg beholder OC. Det er helt tydelig noe uggent med HX850i'en.

 

Spørsmålet må vel bli .. Tryner det fordi den ikke klarer høy last, tryner det fordi spenningsregulering er dårlig slik at systemet blir ustabilt under OC, eller er det termisk (viften nekter å starte, men den virker ikke varm).

 

Spent på hva selger klarer å teste seg frem til. Jeg håper det er enkelt, at den tryner fordi den ikke klarer lasten.

Det værste jeg vet er når man får det i retur med beskjed "ingenting galt" ... har hatt noen feider med slikt før, det virker ikke som de har noe bevisplikt. De kan bare si "det er ikke noe galt" og sende ... Fuuuu

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Derfor alltid kjekt å ha en annen pc å teste på.
Personlig har jeg lært at noen pcer rett og slett trenger en "plug-out" tid (koblet helt fra strømnettet) som jeg kaller det, uklart om det er psu eller hovedkort ( trolig sistenevnte ) som trenger å få ladet seg ordentlig ut og så opp igjen før man starter opp pcen, det går alt fra "overclocking failed" til treg lesetid på hd og til og med ustabilt minne (om det var noe overklokket ) så ved å gjøre dette er pcen oppe og går igjen helt fint.
Dette inntreffer heller ikke så ofte, men kjører Windows en update eller to må du nesten kjøre på med denne taktikken igjen...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Da står den til tømming her mens jeg tar meg en 3 dagers ?

 

Så får vi se .. spilte flere timer i natt uten problemer. Men i går kveld kræsja det et par ganger .. det er ikke konsekvent, og det er da jeg klikker.

 

Har oppdatert firmware på m.2, kaaaanskje det hjalp. PSU er gått fra "failed" til "suspect" bare. ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...