Gå til innhold

Anbefalte innlegg

trur er en av grunnene til at jeg ikke la RM serien inn i første post var pga pris når den kom ut.

 

Ser den.  Til dagens priser er serien imidlertid en no-brainer etter min mening.

 

Og ja, Corsair RM750X V2 til 749 bør være et veldig godt kjøp.  Jeg ville ikke brydd meg om å spare en femtilapp på modellen under når prisene er så gode som de er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oof, får håpe det smaker. :p

Hva har du som krever en slik strømforsyning?

I dag er det vel stort sett:

2080 Ti SLI + i9-9940X på custom loop med overklokk.

Skjermkortene kan byttes ut i Vega eller Radeon VII, og CPU kan oppgraderes om nødvendig.

 

Om man går ned til en i9-9900k er 1000W nok, fjerner man så et 2080 Ti er 650W nok.

Lenke til kommentar

i'en får du styrt noe greier med corsair link viss jeg huske rett. Rett meg om jeg tar feil, trøtt på morningen!


Men uansett, kjøp litt for stor å du slipper viftestøy å den varer i mitt hode mye lengre da du slipper å belaste den 100%. Akkurat den tankegangen har jeg når jeg kjøper bil og, kjøper med litt større motor, for da slipper du å belaste den maks når man drar tilhenger og andre tyngre ting.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Har en 1000W psu liggende som skal være i neste bygg, dog en HX1000.

Er det kun for å slippe viften er vi visstnok flere, men ser ikke for meg noe fordel å gå HX1200i enn f. Eks "vanlig" 1000W.

 

Prisdifferansen mellom 1000 og 1200W er 89 kroner. Derfor ble det 1200 istedenfor 1000.

 

Men uansett, kjøp litt for stor å du slipper viftestøy å den varer i mitt hode mye lengre da du slipper å belaste den 100%.

 

 

Alltid deilig å ha psu til å kjøre i silentmode. Altså at vifta ikke spinner. Derfor er overkill psu kjekt å ha.

 

 

@sveibuen @Nizzen

Dette var absolutt tanken. Og jeg har som nevnt tidligere valgt ut deler for å få minimalt med statisk støy. Derfor er HXi ypperlig med vifteløs modus opp til 40% last. Så viftene skal ikke slå et eneste slag før jeg bruker ~480 watt. Eller annen last hvis jeg endrer vifteprofilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...