Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er plenty produsenter som er fullt ut i stand til å lage strømforsyninger i aller høyeste klasse, det er ikke der forskjellene ligger.  De forårsakes når merkevareinnehaveren bestiller PSUer fra produsent.  Da spesifiseres hvilken spesifikasjoner som ønskes og hva man er villig til å betale, utfra hvilken avanse man vil ha på produktene og hvilket markedssegment produktet er myntet på.

 

Hvis man vil tjene mest mulig penger betaler man så lite som mulig for høyest mulig effekt og driter i produktets pålitelighet/holdbarhet.

 

Hvis man vil levere kvalitet og beholde en lojal kundemasse betaler man ikke bare for det det koster å produsere et produkt som inneholder kvalitetskomponenter, men også for tiden det tar å kvalitetskontrollere produksjonen på skikkelig vis.

 

Den beste indikasjonen på hvilken strategi som er brukt ligger i hvor lang garantitiden er.  De dårligste er i utgangspunktet hvilken produsent som er brukt (med enkelte unntak) eller hvilken logo som står på esken, siden en produsent som CWT fullt ut er i stand til å produsere like gode produkter som Seasonic eller Flextronics - hvis kunden betaler dem for å gjøre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Omvendt :)

 

Men ja .. Det finnes ikke noe galt i å kjøpe Seasonic.

 

Her er en liste over produsenter.

https://www.tomshardware.com/reviews/power-supply-oem-manufacturer,2913-4.html

 

Seasonic og Delta er iallfall solide navn innen PSU. Flextronics og FSP også vel (?).

Jeg vet ikke hvem som er "gull standarden" her .. Godt mulig det er Seasonic.

Super Flower er vel også en produsent som lager mye bra? G2 1600w fikk 9.9 hos johnnyguru samt at de jo lager under eget navn også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på hva dere mener med at andre "produsenter" ikke er å gå for?

Corsair sine PSU'er har nå vært på hver eneste anbefaling jeg har lest de siste årene, fra RMx til AX. Og nå mener man at disse ikke er gode nok, selv om HX1200 er laget av CWT, likevel får 9.4 i score av JonnyGuru?

 

Er dette blitt noe fanboy fenomen, at kun de dyreste eller kun OEM er bra nok?

Lenke til kommentar

Jeg selv sitter på en Cooler Master V1000 som er produsert av Seasonic, er storfornøyd! Billig og den gangen jeg kjøpte, betalte vel rundt eller litt over 1000kr for den :)



Jeg er ikke noen fanboy av noe som helst merke.

Jeg gir generelle anbefalinger.

Ser på første side så ligger det inne flere forskjellige OEM.

 

 

Over til dårlige PSUer:
Chieftec? Noen som husker dem? Håper ingen bruker dem i dag. Var super billige, folk handla og pcen sa poff, hvor strømforsyningen da ofte tok med seg hk, ram, gpu etc. Dyrbar erfaring.

NorthQ og mist? De var skumle, min bror hadde en Mist og der sa det poff og kom røyk ut av PSUen, var heldig, kun hovedkortet som røyk.

Finnes noen dårlige merker og andre gode merker.

CWT har tidligere hatt et midt på 3 rykte på kvalitet, men ja, de kan nok lage super gode PSUer også!

Lenke til kommentar

Jeg selv sitter på en Cooler Master V1000 som er produsert av Seasonic, er storfornøyd! Billig og den gangen jeg kjøpte, betalte vel rundt eller litt over 1000kr for den :)

 

 

 

Jeg er ikke noen fanboy av noe som helst merke.

Jeg gir generelle anbefalinger.

Ser på første side så ligger det inne flere forskjellige OEM.

 

 

Over til dårlige PSUer:

Chieftec? Noen som husker dem? Håper ingen bruker dem i dag. Var super billige, folk handla og pcen sa poff, hvor strømforsyningen da ofte tok med seg hk, ram, gpu etc. Dyrbar erfaring.

NorthQ og mist? De var skumle, min bror hadde en Mist og der sa det poff og kom røyk ut av PSUen, var heldig, kun hovedkortet som røyk.

 

Finnes noen dårlige merker og andre gode merker.

CWT har tidligere hatt et midt på 3 rykte på kvalitet, men ja, de kan nok lage super gode PSUer også!

 

Q-tec psu  :rofl:

 

Tidenes værste etter min mening :D

 

En 500w var vel egentlig 200w eller.no :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skal sette sammen en server her av deler jeg har liggende fra tidligere maskiner. I samlingen fant jeg da to stk psu så da trenger jeg en oppdatering fra dere som kan dette på hvilken av de jeg bør gå for eller om de er bare å kvitte seg med begge to.

 

Den ene er en NZXT hale 90 psu 80+ gold 550W og den andre er en Evga Supernova 750W G2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...