Gå til innhold

Dere som ikke bruker blinklys


-Just-Me-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et annet bevis på egoisme, er når jeg kjører lenge bak en bil og ser hvordan personen gir totalt f i både vikeplikt, blinklys, avstand til bilen foran osv.

 

Så kommer det en politibil og havner foran bilen. Da kjørern som en engel. Så personen VET hvordan det skal gjøres, men velger bevisst å drite i det.

 

HVORFOR? Har fortsatt ikke fått svar fra dem det gjelder.... Post som anonym, jeg driter det

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg driver å øvelseskjører og kommer også ofte over dette problemet. Som ny bilist er man så klart ekstra usikker og da hjelper det ikke at veiene er fulle av egoistiske idiodter. Det er spessielt irreterende når man står å skal ut på en større vei med kø bak, biler kommer støtt og stadig. Så er det en idiot som svinger av innkjørslen uten tegn, da kunne jeg tatt luka, men blir heller stående sammen med de andre.

Lenke til kommentar

Jeg tror deg. Tror du meg hvis jeg sier at jeg kjenner bilførere som ikke engang klarer å skille mellom høyre og venstre i trafikken?

Ja, for jeg er en av de. :p

Eller på en måte ikke. Jeg vet godt forskjellen i trafikken. Jeg har bare litt problemer med å koble ordet "høyre" mot retningen høyre. Jeg vet jo utmerket godt hvilken side av veien jeg skal bruke, hvilken fil jeg skal bruke og hvilken side jeg har vikeplikt for. Det har blitt bedre de siste årene men da jeg tok lappen måtte jeg si ifra til kjørelærerne at jeg hadde høyre/venstre-dysleksi.

 

Og dette er faktisk langt fra uvanlig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva er årsaken når du ikke kan? At du ikke når spaken fordi du snakker i mobilen? Burde du kjøre bil hvis du ikke kan bruke blinklyset når det kreves?

Er ingen spesiell årsak til at jeg ikke kan. Jeg synes bare at det er så rart i og med at alle som har skrevet her i denne tråden bruker blinklys absolutt 100% av gangene, samtidig som de sier at det er så mange som ikke bruker blinklys. Hater folk som snikskryter seg selv opp i skyene. Selv om tråden er beregnet for folk som ikke bruker blinklys så er det jo ingen av dem som har skrevet her..

Lenke til kommentar

Jeg synes bare at det er så rart i og med at alle som har skrevet her i denne tråden bruker blinklys absolutt 100% av gangene, samtidig som de sier at det er så mange som ikke bruker blinklys. Hater folk som snikskryter seg selv opp i skyene.

 

Jeg finner ingen i denne tråden som hevder de er perfekte og alltid bruker blinklys

Lenke til kommentar

Jeg regner med at dere som klager over blinklysbruk er like flink når det kommer til riktig kjørelys og parkeringslys sant?

 

Det er en større plage for meg. I en rundkjøring eller I et kryss kan du ta det rolig å se ting an. Du trenger ikke å stresse å bli forbanna fordi hvis tullingen hadde blinket hadde DU kommer 30 sek før hjem til middag.

 

Hvis noen derimot står som en tulling, I ro langs veien med 110 watt I sentrert I trynet mitt - da blir jeg forbanna.

 

Eller de jævla idiotene som blinker på meg når jeg ligger over 80 på motorveien...

Lenke til kommentar

Jeg regner med at dere som klager over blinklysbruk er like flink når det kommer til riktig kjørelys og parkeringslys sant?

 

Det er en større plage for meg. I en rundkjøring eller I et kryss kan du ta det rolig å se ting an. Du trenger ikke å stresse å bli forbanna fordi hvis tullingen hadde blinket hadde DU kommer 30 sek før hjem til middag.

 

Hvis noen derimot står som en tulling, I ro langs veien med 110 watt I sentrert I trynet mitt - da blir jeg forbanna.

 

 

 

Da mener du biler som står parkert i veikanten med fjernlys på. Enig i at det er en uting...men hvor ofte forekommer det?

Sammenlignet med manglende blinklysbruk så blir det som en ørliten dråpe i havet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå var denne tråden rett mot dem som ikke bruker blinklys, og skulle man tatt med alt som irriterer i trafikken, hadde det blitt utrolig mange tråder.

 

Kan ikke snakke for andre her inne, men jeg tar ALLTID på parklys når jeg står parkert i mørket, slik at det ikke kan skape misforståelser, irritasjoner og farlige situasjoner for andre.

 

Og kunne ikke vært mer enig i at mangel på denne kunnskapen som rett lys er utrolig irriterende. Er borti det omtrent hver gang jeg kjører i mørket. Folk som står langs veien med vanlig nærlys på.

 

Så er det det evige spørsmålet: Egoisme, mangel på kunnskap, eller forglemmelse?

Endret av The Catalyst
Lenke til kommentar

Eller de jævla idiotene som blinker på meg når jeg ligger over 80 på motorveien...

 

Du tenker på når du ruger i venstrefeltet?

I tilfelle du gjør det og sinker de bak er det bare å komme seg til høyre og slippe de forbi.

Det er bare idioter som ruger i venstrefeltet, de burde blitt avrettet.

 

 

Da mener du biler som står parkert i veikanten med fjernlys på. Enig i at det er en uting...men hvor ofte forekommer det?

Sammenlignet med manglende blinklysbruk så blir det som en ørliten dråpe i havet.

 

Fjernlys er nok ikke like vanlig som nærlys, men det er fortsatt ganske vanlig.

Begge deler utsetter mennesker for livsfare.

 

Er man avhengige av at noen har på parklys i det dem står i ro for å konstatere at dem ikke beveger seg burde du ikke hatt sertifikat.

 

Verre er det vel at man ikke ser forbi lysveggen de genererer..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er påbudt å blinke når du skal ut av en rundkjøring, men du bør selvfølgelig også blinke når du skal til venstre.

Dersom du ikke blinker, så er det jo gitt at du skal til venstre, siden det er påbudt å blinke ut. Bare synd folk er idioter og ikke kan kjøre rundkjøringer.

 

For min del skal jeg innrømme at jeg slurver med bruk av blinklys til tider, men av hensyn til andre blinker jeg for å gi signal i situasjoner som feks rundkjøringer, der folk står å venter.

 

Men, i rundkjøringer er ikke blinkingen det verste. Det største problememt er at folk voerhode ikke klarer å plasere seg rett før rundkjøringen (skal man til høyre eller rett frem, skal man ligge i høyre fil, mens venstre skal i venstre fil). Har flere ganger holdt på å få en idiot i siden som tror at bare folk som skal rett til høyre, skal i høyrefila. Sist en gammel tosk i merce.

 

Eller de jævla idiotene som blinker på meg når jeg ligger over 80 på motorveien...

Sansynligheten er vell stor for at du da er idioten som ligger i venstrefila og blokkerer trafikken.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

De eneste gangene jeg ikke har blinket er de gangene jeg har tatt meg selv i det etterpå fordi jeg har fått veibeskrivelse av noen eller vært i en litt stresset situasjon. Det er noe som skjer den beste (uten jeg på noen måte prøver å påstå at jeg er en mester sjåfør, jeg gjør nok drøssevis av feil som alle andre, men akkurat blinkingen holder jeg oppe så godt jeg kan), men er det noe som irriterer meg så er det når folk ikke gidder å blinke. Når du spør dem hvorfor får du kanskje som svar: "Nei, det var jo ingen bak meg, eller rundt". Det er jo greit det, men hvorfor i helvete legger du det bare ikke inn som en vane at du skal blinke, så slipper du å hele tiden sjekke om det er folk rundt deg for å se om du må blinke? Det er jo ekstra jobb.

 

Også har du de andre som sier at: "Trenger ikke blinke når du plasserer deg riktig". Så da vil jeg spørre folk, hva er det som faktisk trumfer her? er det plassering eller er det blinking?

Jeg tenker at blinking er som språk fordi det er signalement, mens possisjon er som kroppsspråk, her i Norge er vi et lavkontekst land, hvilket betyr at det man sier er det som gjelder, ikke hvordan man sier det. Men hadde vært greit å få vite hva det er som faktisk er gjeldende i forhold til loven (hvis det står noe om det i loven).

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...