Gå til innhold

Anmeldelse: Forza Motorsport 5


Anbefalte innlegg

Liker Forza 5 veldig godt! Artigste billøpene jeg har kjørt på noen konsoll i hvert fall. Det er plenty av biler uten å måtte ty til microtransactions. Men det kunne vært flere baner. Synes vel anmelderen er vel streng her. 8/10 er vel mer på greip i mitt hode.

 

Å kjøpe Xbone nå importert fra utlandet, kun for Forza 5? Der ville jeg tenkt meg om kanskje. Jeg ville tenkt meg om uansett tror jeg hvis det kun var ett spill som interesserte uansett hvor bra det var. Jeg koser meg de de andre spillene til Xbox også, Ryse, Assassins Creed, BF4, CoD,,, NBA,... så angrer ikke på det når jeg den fra Tyskland,.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal dere anmelde alle spillene til en konsoll som ikke en gang er i salg i Norge?

Er ikke det litt spesielt? :p

Vi kommer til å anmelde mange av lanseringsspillene slik at det er enklere for folk å gjøre seg opp en mening om de skal forhåndsbestille/vente eller kjøpe PlayStation 4 eller ikke kjøpe noen av dem. Like før Xbox One omsider lanseres i Norge løfter vi på ny frem vår tidligere dekning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Joda, greit sånn dere gjorde med PS4 sine spill, altså uka før.

Her snakker vi tross alt om en konsoll som pr. idag ikke har noen dato og kan komme alt fra Januar til Mars.

 

Mindre styr å bare vente. Eller har dere bare lite å skrive om siden dere tar det nå? :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

De ligger nærmere Mario Kart enn hva Forza gjør i alle fall. For noen betyr det at de er uinteressante, men andre er mer altetende. De er nevnt som alternative bilspill, ikke som eksempler på bedre simulatorer.

Det burde presiseres bedre. Ikke bare er spillene du anbefaler svake hva gjelder det meste, de er også på et helt annet sted innenfor bilspillsjangeren. "Om du ønsker å drifte Gt1 biler eller liker å kunne rase inn i en sving i 180 bremse til 80 og så klare seg.." kunne vært et svar.

 

Forza har fokusert på å gjøre selve kjøringen interessant, hvorvidt de har fått til drt denne gang er jeg ikke sikker på, men å når dere anbefaler to rene arcadespill istedet kunne dere jo likegodt anbefalt Dragon Age.

Lenke til kommentar

Det burde presiseres bedre. Ikke bare er spillene du anbefaler svake hva gjelder det meste, de er også på et helt annet sted innenfor bilspillsjangeren. "Om du ønsker å drifte Gt1 biler eller liker å kunne rase inn i en sving i 180 bremse til 80 og så klare seg.." kunne vært et svar.

 

Forza har fokusert på å gjøre selve kjøringen interessant, hvorvidt de har fått til drt denne gang er jeg ikke sikker på, men å når dere anbefaler to rene arcadespill istedet kunne dere jo likegodt anbefalt Dragon Age.

Jeg anbefaler kun Forza 4 i omtalen, det det siktes til her er de redaksjonelle anbefalingene under omtalen, som er basert på Gamer.no sine omtaler av bilspill. Hvis du leser omtalene det linkes til står det nok nærmere forklart hva slags opplevelser de tilbyr. Jeg skriver for eksempel i konklusjonen av omtalen til Grid 2 følgende: "Det er slett ikke realistisk, men formidler i stedet en Hollywood-fantasi om actionfylt bilkjøring hvor høye hastigheter, platekontakt og breisladder er de tre viktigste ingrediensene."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi kommer til å anmelde mange av lanseringsspillene slik at det er enklere for folk å gjøre seg opp en mening om de skal forhåndsbestille/vente eller kjøpe PlayStation 4 eller ikke kjøpe noen av dem. Like før Xbox One omsider lanseres i Norge løfter vi på ny frem vår tidligere dekning.

Fikk bilde i hodet av kelneren i Mr. Creosote sketsjen i Monty Python's The Meaning of Life... "But sir, it's only wafer-thin!"

 

Edit: https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=lhbHTjMLN5c#t=83

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Da ble XboxOne og forza 5 avbestilt, håper MS råtner... :p

Det mest skuffende er at det ikke er noen ordentlige kompatible ratt/pedaler, tenker på de som har investert tusenvis av kroner på skikkelig fanatec ratt tidligere, som de ikke får brukt lengre. MadCatz skulle ha noe som skulle støtte xboxOne, men de har bare søppel iforhold til Logitech/Fanatec.

Nei får heller nyte GT6 til PS3 og GT7 når det kommer til PS4. Forza 5 blir det nok ikke, kanskje i fremtiden det blir Forza 6 hvis MS skjerper seg og lærer av feilene sine.

Lenke til kommentar

Tøft gjort å slå så hardt ned på microtransactions, det hører ikke hjemme i denne typen spill. Ikke bare fordi det er blodsug, men fordi folk som velger å gjøre det mister hele gleden ved å spille. Det er jo juksekoder som koster penger...

 

Når det er sagt virker anmeldelsen veldig krass sammenlignet med flere andre jeg har lest (bla. IGN og Gamespot med 8.8/10 og 9/10). Det er klart ting er subjektivt, en begge deres anmeldere likte godt funksjonen om "delt AI" eller hva man skal kalle det. At kjørestilen til motstanderne hentes fra nettet.

 

Eller syns jeg du har mange gode argumenter for å trekke spillet så langt ned, høres ikke veldig gjennomtenkt ut alt dette. Klart man skal kjøre for seier!

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at mange har gitt det langt høyere karakterer. Jeg kan også forstå hvordan det er mulig å like spillet godt, hvis man bare bryr seg om de aspektene som faktisk fungerer bra. Men for meg er det for mye som ikke fungerer til at jeg kommer til å se tilbake på spillet som et høydepunkt eller en klassiker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...