Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk tatt en titt på Golf GTI Edition 35 i dag. Må si at jeg hadde forventa litt mer for en bil som prismessig flørter seg inn mellom GTI og R (540.000,-). 235 hk, svarte speilhus, en litt dypere frontspoiler og elementer fra Golf R synes jeg blir for tynt til den prisen. De kunne lett gitt den et fetere stuk bak og en råere lyd..

Lenke til kommentar

Dæven den sivile BMW 3serien til UP er godt nok "sivil" :D

 

Kjørte ut på E6en ved Ås og satte cruisern på 110. Kjørte forbi en svart E91 på vei Inn i Nordby tunellen og la meg inn foran den, begge kjørte i ca 100 nå.

La merke til BMWen da han kjørte med parklys (angel eyes) og tåkelys, noe som er super sexy på den bilen.

 

Litt inn i Nordby tunellen kommer det en Merce Sprinter fra Bring i hundre og hælvette forbi oss. Like etter ser jeg ikke annet enn blått lys, skal tro jeg satt med hjertet i halsen ja!

 

Det er en tøff sivil politibil :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Litt inn i Nordby tunellen kommer det en Merce Sprinter fra Bring i hundre og hælvette forbi oss. Like etter ser jeg ikke annet enn blått lys, skal tro jeg satt med hjertet i halsen ja!

 

Det er en tøff sivil politibil :D

 

 

Skal tro jeg hater den følelsen, især den ene gangen det var meg de ville snakke litt med, men også bare når de kommer opp bak meg og ender opp med å kjøre forbi..

Lenke til kommentar

Ah, hater å se blålys bak meg, er snar å legge meg litt ut for å være sikker på at de vil forbi. Aldri skjedd annet enn det dog.

 

Men jeg husker en svart VW Passat sedan av ny type (3C), som hadde blålys bak grillen, var snar inn på bussholdeplassen, han la seg opp i 80-100 i 50-sona. Tenkte ikke så mye over det før jeg så at det var ungdom som kjørte bilen.

 

Så kom jeg til Shell senere, og der sto pinade politiet å snakket med dem og kikket inni bilen etter lysbryter. Latterlig at Politiet ikke har lov til å se under panseret uten tillatelse sier jeg bare. Neste gang det skjer skal jeg gå opp til politiet å spørre dem om det, for så å åpne panseret å si "Ja, når det først er åpna så".

 

Latterlige shitkids som aldri burde hatt lappen!

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som irriterer meg over folk som ikke klarer å holde seg i fila si, men driver å bytter fil hvert 5.sek og ligger helt oppi rævva på den foran? Skjønner ikke poenget, tror de at de kommer så mye raskere frem.

 

Merker at de skifter etter hvor raskt trafikken i hver fil beveger seg, noe som endrer seg hele tiden, dermed byttes det også fil konstant. Irriterende.

 

 

For ikke å nevne slike som dette:

:mad:

 

Edit: Det siste tilfellet er greit for meg om man er ukjent i området, og får en slik "oh shit, det er jo her jeg skal av". Men mange gjør slik bare for å snike i køen, og det er umåtelig frekt.

Endret av Apox
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

For ikke å nevne slike som dette:

Et lite stykke på motorveien til jobb er det så mange som presser seg slik over at for et års tid siden når jeg følgte som vanlig med på høyrefila (lå i venstre) bråbremset personen foran meg pga. av en foran han som presset seg inn i, jeg lå for nært (nok en ting du nesten må gjøre for at folk ikke skal presse seg inn og presse deg ut i grøfta) og så smalt det :)

5000 på verksted, joohuu!

Lenke til kommentar

Min personlige hat-liste:

1. Ikke bytt felt hele tiden. Det går knapt raskere, men forstyrrer trafikkflyten.

2. Venstrefeltet er i utgangspunktet forbikjøringsfelt, hvis det er plass skal du alltid ligge i høyrefeltet. HAAAATER folk som bosetter seg i venstrefeltet.

3. Du skal ikke blinke "inn" i rundkjøringa, hverken til høyre eller venstre. Unntaket er hvis du faktisk skal til høyre eller venstre i rundkjøringa. Dette for at trafikk til høyre for deg kan kjøre inn samme vei som deg..

4. Ligger du i venstre felt på vei inn i en rundkjøring så skal du, utrolig nok, ligge i venstre felt ut av rundkjøringa også der dette er tilgjengelig.

5. Du har faktisk vikeplikt ved feltbytte inni en rundkjøring. (!)

 

Men jeg skjønner at mange synes det er vanskelig å styre og bruke blinklyset samtidig, som oftest i en rundkjøring. Man må jo liksom gjøre minst to ting på en gang.. :roll:

Endret av Bjellesau Mr Gnu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Woho, fikk endelig høyre sidespeil og fikk byttet det i går. Gøy, nå har jeg speil med vidvinkel på begge sider. :)

 

Hvor fant du det?!?!?!?!?!

 

For ikke å nevne slike som dette: *youtube-klipp*

:mad:

 

Ikke akkurat on topic, men synes den passer! :p

http://www.youtube.com/watch?v=OT7xc_XqYO8

 

 

Er det bare jeg som irriterer meg over folk som ikke klarer å holde seg i fila si, men driver å bytter fil hvert 5.sek og ligger helt oppi rævva på den foran? Skjønner ikke poenget, tror de at de kommer så mye raskere frem.

 

Merker at de skifter etter hvor raskt trafikken i hver fil beveger seg, noe som endrer seg hele tiden, dermed byttes det også fil konstant. Irriterende.

 

Edit: Det siste tilfellet er greit for meg om man er ukjent i området, og får en slik "oh shit, det er jo her jeg skal av". Men mange gjør slik bare for å snike i køen, og det er umåtelig frekt.

 

Jeg var fæl på å skifte feil når jeg var yngre, men har i senere tid forstått at det er ikke er nødvendig, stort sett. I 19 av 20 tilfeller hvor jeg ser folk bytter felt, så kommer vi av motorveien på likt.

 

Den videoen, var ufin i form av at han kom veldig raskt og presset seg inn, men ved å gli inn så hadde det vært noe annet. Jeg kunne nok ha gjort det samme selv, men da hadde ikke lastebilen måtte bråbremse.

 

 

 

 

Min personlige hat-liste:

1. Ikke bytt felt hele tiden. Det går knapt raskere, men forstyrrer trafikkflyten.

2. Venstrefeltet er i utgangspunktet forbikjøringsfelt, hvis det er plass skal du alltid ligge i høyrefeltet. HAAAATER folk som bosetter seg i venstrefeltet.

3. Du skal ikke blinke "inn" i rundkjøringa, hverken til høyre eller venstre. Unntaket er hvis du faktisk skal til høyre eller venstre i rundkjøringa. Dette for at trafikk til høyre for deg kan kjøre inn samme vei som deg..

4. Ligger du i venstre felt på vei inn i en rundkjøring så skal du, utrolig nok, ligge i venstre felt ut av rundkjøringa også der dette er tilgjengelig.

5. Du har faktisk vikeplikt ved feltbytte inni en rundkjøring. (!)

 

Men jeg skjønner at mange synes det er vanskelig å styre og bruke blinklyset samtidig, som oftest i en rundkjøring. Man må jo liksom gjøre minst to ting på en gang.. :roll:

 

1 og 2, 120% enig! 3; blinker du inn i en rundkjøring, kan det gjøre at en som står til høyre og skal rett ut til høyre kan kjøre. Dvs bedre flyt. 4 er jo selvsagt, men må innrømme at jeg flyter litt når jeg er alene på veien :) 5 virker det som at de fleste kjenner til, men har du BMW/MB/Audi eller en større bil, så bryr folk seg bare ikke :p

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

5 virker det som at de fleste kjenner til, men har du BMW/MB/Audi eller en større bil, så bryr folk seg bare ikke :p

De bryr seg fort når du begynner å nærme deg millimetere i avstand. Bare å presse på, så stopper de. Vanligvis fører det til at ingen kommer seg videre, men bare å stå til de rygger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...