Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra parkering midt i en utkjørsel.

 

 

Handler på Madlakrossen et par ganger hver uke, og ser uten unntak alltid noen som parkerer dårlig (eller stopper på idiotiske plasser) ved de butikkene. Slår aldri feil.

 

Siste plassen jeg setter min bil hvertfall. Alltid folk som har alltid for dårlig tid som slenger fra seg bilene der. Han fikk en lapp med med "Årets parkering" fra meg på ruta.

Lenke til kommentar

Ingen som har meninger om nye toyota gt 86/ subaru brz?

 

Tbh syns jeg det kan virke som om de har failet litt, for en Mazda Rx-8 gjør alt den gjør, bare bedre, og med større plass. RWD, LSD, større bagasjeplass (mest trolig), bedre plass i baksetet, bedre handling (i hvertfall tilsvarende tipper jeg.) og kraftigere motor, i hvertfall i første omgang, lest at Subaru kommer med en sti versjon med 300hk.

 

Blir spent på å lese tester av den, og på pris.

Lenke til kommentar

Tbh syns jeg det kan virke som om de har failet litt, for en Mazda Rx-8 gjør alt den gjør, bare bedre, og med større plass. RWD, LSD, større bagasjeplass (mest trolig), bedre plass i baksetet, bedre handling (i hvertfall tilsvarende tipper jeg.) og kraftigere motor, i hvertfall i første omgang, lest at Subaru kommer med en sti versjon med 300hk.

 

Blir spent på å lese tester av den, og på pris.

Har du kilder på dette? Vet at for en tid tilbake så avkreftet Subaru ryktene om denne STI utgaven, men de bekreftet at det kom en tilsvarende bil motormessig, eneste som racing utgave.

01-subaru-brz-gt300-live-628.jpg

 

Har lest et par tester av disse, og utrolig nok kom subaruen et hakk foran toyotaen. Til tross for at det omtrent er identiske biler.

 

Personlig liker jeg subaruen best MTP utseende og det at det har kommet i fra ganske sikre kilder (hos Subaru. Toyota har avkreftet dette så vidt jeg har fått det med meg.) at det bare er å bytte ventlifjører en beskjeden sum så har du en motor som varver oppimot 9000rpm og har ca 40 hester mer på dette.

Lenke til kommentar

Tbh syns jeg det kan virke som om de har failet litt, for en Mazda Rx-8 gjør alt den gjør, bare bedre, og med større plass. RWD, LSD, større bagasjeplass (mest trolig), bedre plass i baksetet, bedre handling (i hvertfall tilsvarende tipper jeg.) og kraftigere motor, i hvertfall i første omgang, lest at Subaru kommer med en sti versjon med 300hk.

 

Blir spent på å lese tester av den, og på pris.

Har du kilder på dette? Vet at for en tid tilbake så avkreftet Subaru ryktene om denne STI utgaven, men de bekreftet at det kom en tilsvarende bil motormessig, eneste som racing utgave.

01-subaru-brz-gt300-live-628.jpg

 

Har lest et par tester av disse, og utrolig nok kom subaruen et hakk foran toyotaen. Til tross for at det omtrent er identiske biler.

 

Personlig liker jeg subaruen best MTP utseende og det at det har kommet i fra ganske sikre kilder (hos Subaru. Toyota har avkreftet dette så vidt jeg har fått det med meg.) at det bare er å bytte ventlifjører en beskjeden sum så har du en motor som varver oppimot 9000rpm og har ca 40 hester mer på dette.

 

 

Nei, det kan være det er avkreftet, jeg leste det bare på en random side når jeg undersøkte litt om de. Syns også subaruen ser best ut utvendig, men de har jo en grufull "spoiler" som ligger limt på bagasjerommet, og har 2 vinger på ca. 20cm på hver side av bilen som stikker såvidt ut.

 

Høres vell drøyt ut med 9k, men hvem vet, blir spent på skikkelige tester av de. Men syns de er for lite gjennomtenkt mtp hvordan rx-8 er utformet i forhold.

 

edit: http://www.motortrend.com/roadtests/coupes/1112_2013_subaru_brz_prototype_first_drive/

Endret av Revolution
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...