Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hva grunnlaget for boten er. For alt jeg vet kan hengeren være sikret på en ordentlig måte (ser slik ut på bildet) og selv operasjonsleder sier at det ikle er 'helt etter boka', hvilket jeg tolker til atbdet ikke er ulovlig. Vel, vel, fører samtykket ikke til førerkortbeslag, så da ender det kanskje i retten?

 

Eneste som kan være trasig er å rygge, evt gjennomføre krappe svinger.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er hvorfor man ser på 5-7 år gamle luksussedaner. Markedet for slike er omtrent ikke-eksisterende, og driftskostnadene vil være skyhøye. Sikkert greit hvis man vil ha en komfortabel bil og samtidig brenne opp litt penger, men spørs om det er særlig fornuftig. Ikke kult å kjøpe en bil som er forholdsvis dyr og så har man ikke råd til å bruke den fordi mange dyre feil oppstår. 

Ellers, sjekk ut http://www.honestjohn.co.uk

Bra side der det står mye info om vanlige feil

Her er linken for 2010-2017 A8: https://www.honestjohn.co.uk/carbycar/audi/a8-2010/

Ikke mye info å finne om bilen egentlig, går jo ikke så mange slike biler rundt omkring så lite rapporter å finne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Rekke- og V6er diesel kakler ikke, de brummer. Tror ikke du har sittet på med slike biler før jeg.

 

Kameraten min skal kjøre såpass mye at det er unødvendig å kaste bort penger på drivstoff. Han vil ha noe behagelig med stor og god plass da han er lang og forholdsvis bred. Vedlikeholdskostnader har han råd til også, han er bare nysgjerrig på hva som anses som mest durabelt av BMW og Audi. 

 

5-serie og A6 med mindre motorer koster det samme som disse forresten...

Endret av Slettet-3RYwwc
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Hvis han tydeligvis har råd til å i verste fall bruke mange titusener i året på vedlikehold har han penger til å kjøpe en nyere bil.

Han har mulighet til å få fikset ting veldig rimelig.

 

Går det ikke ann å få svar på spørsmål man stiller, fremfor de man ikke stiller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB

Hvis du tenker på E65 så var det litt tull med de i elektronikken og slikt, ja, men er ikke så ille som folk skal ha det til. Kom seg mye på faceliften også. Alle biler har sine svake punkter, Audi også. Angående motor så er M57'ene som sitter i 730D også veldig solide så lenge de er vedlikeholdt riktig. Har en kompis med samme motor i bilen sin som har gått 630kkm+ og enda er i daglig bruk uten problem. 

Lenke til kommentar

Min runda 285k i går. Kjøpt på 213500 august 2015. Har jo flere biler også som jeg bruker også. Men er jo meg som er hovedbruker og det er ytterst sjelden at andre enn meg bruker mine biler. Saab 9-5 2.0t som jeg har kjørt med nå siste åra som bruksbil. Men har sommerbil som er Peug505 også bruker jeg litt andre biler ved behov.

Lenke til kommentar

Jaja... jeg kjører ikke til noe verksted det er noe som ikke er helt slik de skal være. Har det jeg trenger for skikkelig diagnose hos meg selv og verktøy for å gjøre jobben. Turbo bytta jeg selv i garasjen, merka at den svetta litt mer enn den burde og tok da en liten kveldsøkt med å skifte ut. Slapp da turbohavari, men andre ville nok bare kjør og ikke skiftet før det hadde ryki.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...