Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var en e39 av den strøkne sorten. Kunne sikkert fått 100k for den før uhellet.

 

Skal sette den på verksted i kveld så får de sett under forstillingen. Var jeg heldig kan det hende jeg bare trenger ny lykt. Panseret kunne kanskje berges, og frontfangeren så ikke så gal ut. Får se om jeg tar det på forsikringa. Har bonusfri skade, men har 6k i egenandel

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lakkering koster ca det samme som flytende gull dessverre, så prisene går fort opp når man må lakke. Jeg betalte nylig 6500 for å lakke en forskjerm(skjerm ikke inkludert, den kjøpte jeg selv), og fikk tilbud på å pusse ned og lakke taket(ingen retting e.l.) - 20k, eller enda mer på merkeverksted.

Lenke til kommentar

Det var en e39 av den strøkne sorten. Kunne sikkert fått 100k for den før uhellet.

 

Skal sette den på verksted i kveld så får de sett under forstillingen. Var jeg heldig kan det hende jeg bare trenger ny lykt. Panseret kunne kanskje berges, og frontfangeren så ikke så gal ut. Får se om jeg tar det på forsikringa. Har bonusfri skade, men har 6k i egenandel

 

Den sluttet å være strøken når du kjørte den i grøfta, så senk standarden din og finn deg en delebil. Alternativt så kan du kaste penger du aldri vil få tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var en e39 av den strøkne sorten. Kunne sikkert fått 100k for den før uhellet.

 

Skal sette den på verksted i kveld så får de sett under forstillingen. Var jeg heldig kan det hende jeg bare trenger ny lykt. Panseret kunne kanskje berges, og frontfangeren så ikke så gal ut. Får se om jeg tar det på forsikringa. Har bonusfri skade, men har 6k i egenandel

hvis du mener den er verdt 100k har du vel råd til 6k i egenandel?

Lenke til kommentar

 

Det var en e39 av den strøkne sorten. Kunne sikkert fått 100k for den før uhellet.

 

Skal sette den på verksted i kveld så får de sett under forstillingen. Var jeg heldig kan det hende jeg bare trenger ny lykt. Panseret kunne kanskje berges, og frontfangeren så ikke så gal ut. Får se om jeg tar det på forsikringa. Har bonusfri skade, men har 6k i egenandel

Den sluttet å være strøken når du kjørte den i grøfta, så senk standarden din og finn deg en delebil. Alternativt så kan du kaste penger du aldri vil få tilbake.

Nå vet ikke jeg verdien på gammel bmw, men om den i bruksstand bare er verdt 30k, for å sette et eksempel, så kan det være verdt å bruke litt tid og penger på å gjøre den strøken igjen.

Lenke til kommentar

Joda, men jeg tror ikke et panser, lykt og fanger fra en delebil vil avgjøre 70k. Det er jo ingenting som tilsier at deler fra delebil trenger å være spesielt verre enn delene man hadde før kollisjonen heller.

 

Hadde jeg hatt et uhell med karosserideler, så hadde det ikke vært tvil om at jeg hadde plukket delebil. Det er en av gledene med å eie en bil i den alderen.

Lenke til kommentar

Autofil/Dagbladet/Dinside har kåret årets bil og valget gikk til Opel Ampera-e. Altså en bil som forhandlerene ikke engang vil ta imot bestilling på og som ingen vet om/når fabrikken klarer å levere...

 

https://www.dinside.no/motor/ampera-e-karet-til-arets-bil-2018/68952389

 

Selv om jeg sannsynligvis hadde kjøpt en Ampera-e i år om det hadde vært mulig, så synes jeg det grenser til det absurde å kåre den til "årets bil" slik omstendighetene er.

 

Og det blir ikke bedre av begrunnelser som dette:

 

 

Og denne tilnærmingen var en av grunnene til at juryen valgte å ikke legge stor vekt på verken pris eller leveringssituasjon under kåringen. Jo, det er ventetid på Ampera-e, men det er ikke nevneverdig kortere ventetid på tilsvarende konkurrenter som er ventet å komme med like lang rekkevidde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Følger litt med på A6 markedet, denne blitt lagt ut for andre gang. Eneste fine er den største motoren og luftfjæring. Ellers er det ingenting. Lykke til med salg sier jeg bare... er hverken elseter eller adaptiv cruise en gang. Og ikke engang LED-baklys (visste ikke denne fantes uten LED baklys en gang?) da har man virkelig spart hver eneste krone når man kjøpte nybil til nærmere millionen uten å bruke noen hundrelapper på LED lykter bak

 

https://www.finn.no/109440076

Haha, det sier jeg også.. Stusser når jeg ser slike... T.o.m. din A6 av forrige modell var sjelden å se uten xenonlys. Men både den og nåværende er uten LED baklys når man ikke har xenon/LED foran. Trodde ikke du fikk nåværende A6 uten xenon/LED, men i utlandet gjør du nok det.

Min modell ser jeg faktisk en del uten xenon foran, dog nesten alltid med LED bak. Min har alt utstyret tilgjengelig på tiden egentlig, til og med Møller sa det var en av de fineste utstyrte de har hatt innom.

 

Det var litt pussig, da må det være mange som har ettermontert LED bak? Det var kun med xenonlys man fikk den med LED-lys bak, er jeg 99,99% sikker på. Ser ganske mye kjipere ut uten LED bak :) Deilig med mye utstyr, eneste som er kjipt er når det elektriske med tid og stunder begynner å svikte. Hatt noe særlig sinkslipp i lakken på din? Husker jeg måtte lakkere 1 dør pga dette, i tillegg var det en aksjon fra fabrikk som gjaldt listene som sitter nederst på dørene (kan ruste bak der), samt bak baklyktene på bakluken kunne det ruste, så der ble også noe utbedret. Alle dørene og bakluken måtte i den forbindelse lakkeres. Men verre var det med sinkslipp på Passat'en jeg hadde...

Lenke til kommentar

 

 

 

Følger litt med på A6 markedet, denne blitt lagt ut for andre gang. Eneste fine er den største motoren og luftfjæring. Ellers er det ingenting. Lykke til med salg sier jeg bare... er hverken elseter eller adaptiv cruise en gang. Og ikke engang LED-baklys (visste ikke denne fantes uten LED baklys en gang?) da har man virkelig spart hver eneste krone når man kjøpte nybil til nærmere millionen uten å bruke noen hundrelapper på LED lykter bak

 

https://www.finn.no/109440076

Haha, det sier jeg også.. Stusser når jeg ser slike... T.o.m. din A6 av forrige modell var sjelden å se uten xenonlys. Men både den og nåværende er uten LED baklys når man ikke har xenon/LED foran. Trodde ikke du fikk nåværende A6 uten xenon/LED, men i utlandet gjør du nok det.
Min modell ser jeg faktisk en del uten xenon foran, dog nesten alltid med LED bak. Min har alt utstyret tilgjengelig på tiden egentlig, til og med Møller sa det var en av de fineste utstyrte de har hatt innom.

Det var litt pussig, da må det være mange som har ettermontert LED bak? Det var kun med xenonlys man fikk den med LED-lys bak, er jeg 99,99% sikker på. Ser ganske mye kjipere ut uten LED bak :) Deilig med mye utstyr, eneste som er kjipt er når det elektriske med tid og stunder begynner å svikte. Hatt noe særlig sinkslipp i lakken på din? Husker jeg måtte lakkere 1 dør pga dette, i tillegg var det en aksjon fra fabrikk som gjaldt listene som sitter nederst på dørene (kan ruste bak der), samt bak baklyktene på bakluken kunne det ruste, så der ble også noe utbedret. Alle dørene og bakluken måtte i den forbindelse lakkeres. Men verre var det med sinkslipp på Passat'en jeg hadde...
Får VAG fremdeles ikke til å galve+lakke bilene skikkelig? De har jo slitt med sinkslipp i hvertfall 15 år nå.

 

De har mange fristende biler , men jeg styrer unna pga dette. 10år gamle passater og A6er har som oftest sjokkerende mye synlig rust , hvertfall de jeg ser.

Endret av boundishh
Lenke til kommentar

 

Får VAG fremdeles ikke til å galve+lakke bilene skikkelig? De har jo slitt med sinkslipp i hvertfall 15 år nå.

 

De har mange fristende biler , men jeg styrer unna pga dette. 10år gamle passater og A6er har som oftest sjokkerende mye synlig rust , hvertfall de jeg ser.

 

Vet ikke hvordan det er pr. d.d. Passat'en jeg hadde var en -07 reg. i -06. A6'n var fra samme tidsperiode. Hadde en VW CC reg. i 2012, der oppdaget jeg sinkslipp på 1 dør før jeg solgte den i 2015. Har ikke sett så mye på A6? Men Passat 2005 - 2010 er i alle fall bare å styre unna. En kompis hadde en 2010. Fikset og fikset rust, men kom tilbake. Fikk også tatt noe før garanti gikk ut, husker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...