Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, å betale for eventuelle skader jeg påfører selv er greit nok. Min egen uforsiktighet eller dumhet. Men å betale 10.000+ fordi en drittunge tilfeldigvis gikk forbi bilen min og brukte 10 sekunder med nøkkelen er utrolig surt. Nesten bra at jeg ikke tok ham på fersken, for jeg kan forestille meg at det er vanskelig å beherske seg i en slik situasjon. Vold er jo ikke så smart, og ville vel gjort alt verre, men tror kanskje rasjonaliteten hadde bukket under for følelsene.

Endret av Olsenhower
Lenke til kommentar

Vel, nå blir det jo først en pen 4-dørs ut av det, deretter kommer coupeen. Men at den er pen er helt rett. At DinSide velger å kalle bilen overraskende er litt ... vel ... overraskende. Jeg trodde de hadde fulgt såpass godt med at det var langt fra noen bombe at også BMW kaster seg på denne bølgen som Mercedes CLS "startet".

Lenke til kommentar

Jeg trodde de hadde fulgt såpass godt med at det var langt fra noen bombe at også BMW kaster seg på denne bølgen som Mercedes CLS "startet".

De fulgte jo på med Concept CS, men så ble den skrinlagt pga. finanskrisen. Så det er litt overraskende at de likevel lager en bil i den klassen.

 

Synes også jeg husker å ha sett noen spionbilder av nye 6-serie cab. Så det kommer kanskje da 6-serie sedan/coupesedan som vi ser her, en ren 3-dørs coupe og en cab.

Lenke til kommentar

De fulgte jo på med Concept CS, men så ble den skrinlagt pga. finanskrisen. Så det er litt overraskende at de likevel lager en bil i den klassen.

 

Synes også jeg husker å ha sett noen spionbilder av nye 6-serie cab. Så det kommer kanskje da 6-serie sedan/coupesedan som vi ser her, en ren 3-dørs coupe og en cab.

 

Nei, det er ikke særlig overraskende. BMW var en av de som klarte seg aller best ut av finanskrisen, og når Mercedes for tiden utvikler ny CLS, og når Audi har lansert sin fem-dørs A5, var det bare "rett og rimelig" at BMW ikke skulle sitte på gjerdet. At 6-serien også kommer som vanlig coupé og etterhvert cabriolet er nærmest selvsagt. Det som foreløpig er uavklart er om den cabrioleten får stoff- eller metall-tak.

 

rublings: Rent designmessig konkurrerer den kanskje ikke med CLS, som i mine øyne er meget lite pen. Men markedsmessig er de jo så direkte konkurrenter som overhodet mulig, med A5 Sportback som outsider.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke særlig overraskende. BMW var en av de som klarte seg aller best ut av finanskrisen, og når Mercedes for tiden utvikler ny CLS, og når Audi har lansert sin fem-dørs A5, var det bare "rett og rimelig" at BMW ikke skulle sitte på gjerdet.

Nei, det er i grunn ikke overraskende. Men litt rart er det dog siden de hadde kommet ganske langt med Concept CS for så å legge det helt dødt. I tillegg har de 5-serie GT. Så kan forstå DinSide når de mener det er overraskende.

 

rublings: Rent designmessig konkurrerer den kanskje ikke med CLS, som i mine øyne er meget lite pen. Men markedsmessig er de jo så direkte konkurrenter som overhodet mulig, med A5 Sportback som outsider.

Det er nok den kommende A7 som blir konkurrenten her. Og nye CLS blir nok langt penere enn dagens.

Lenke til kommentar

Ja, selvsagt. Liten glipp der. A7 blir en direkte konkurrent til CLS og 6GT.

 

Dessuten kan det jo tyde på at BMW ikke la CS-konseptet helt dødt likevel. Vi vet jo ikke hvor langt utviklingen av dem rakk å komme, før de tok en pause, men at de bruker mye av det de drev med for tre år siden, er vel ikke unaturlig å tenke.

 

Det har vel ikke kommet så mange spionbilder på den kommende CLS, men jeg tviler på at den blir veldig sjokkerende. At den blir penere enn forgjengeren tror jeg nok, men det skal ikke mye til, hehe. Regner med fronten blir noa ala E-klasse coupé. Nå husker jeg ikke detaljene rundt den kommende CLS, men den står vel på en ren E-klasse-plattform, og ikke en blanding mellom E og C, slik E-klasse coupé gjør?

Lenke til kommentar

Bangle forlot BMW-skuta for et drøyt år siden, så dette er nok mer van Hooydonk sitt verk, selv om den er sterkt inspirert av CS- Concept, som dukket opp våren 2007. Tror en ren Bangle-bil ville vært litt dristigere i linjeføringene.

 

Jøss, følger ikke helt med jeg rett og slett! Derfor den nye 5-serien ble så konservativ i forhold til modellen den overtok for.

 

Er det bare jeg som føler at A7 og A5 dekker jevnt over de samme behovene, slik som "klæsjen" mellom X1 og X3 i BMW-flåten? A7 er jo bare litt større, du får jo A5 i 4-dørs utgave om jeg ikke tar helt feil?

 

Ellers ble det svarte felger til bilen min, legger ved et bilde om noen skulle være interessert i å se hvordan det ble.

post-60379-1272669605,0059_thumb.jpg

Lenke til kommentar

1-serien din ser bad-ass ut. Til å være 1-serie i hvert fall. :p

 

Føler nok at X1 og X3 er nærmere hverandre enn A5 og A7. A7 blir vel som en sporty A8, mens X3 har et lite identitesproblem siden X1 er en liten SUV og X5 er en stor SUV. Ser ikke helt behovet for en bil i mellom der nå. Men mangfold er jo bare bra uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...