Jump to content
Hyperio

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Recommended Posts

Men fant ikke noen oversikt over hvordan det danske systemet virker med noen minutters gogglesøk.

 

Virker umulig.. lol, hva for en skrudd logikk er det de navigerer med der nede??

Share this post


Link to post

Når vi snakker om pris forskjell mellom lander.

 

Så på programmet "Bilfikserne" på Discovery istad hvor de fikset opp en Jaguar XJS. Den var helt strøken når de solgte den, og det oste av luksus. Men den endte så med at de fikk 2450£ for bilen, altså ca. 24 500,- NOK.

 

Så jeg må si at Norge kansje er overdyrt på bruktbiler og, noe jeg forsåvidt godt vet også. For idet jeg blar opp på finn.no å finner samme type modell med lik motor til priser pluss minus 160 000,- kroner for biler som er langt mindre strøkne, ja da må jeg le...

Share this post


Link to post

Når vi snakker om pris forskjell mellom lander.

 

Så på programmet "Bilfikserne" på Discovery istad hvor de fikset opp en Jaguar XJS. Den var helt strøken når de solgte den, og det oste av luksus. Men den endte så med at de fikk 2450£ for bilen, altså ca. 24 500,- NOK.

 

Så jeg må si at Norge kansje er overdyrt på bruktbiler og, noe jeg forsåvidt godt vet også. For idet jeg blar opp på finn.no å finner samme type modell med lik motor til priser pluss minus 160 000,- kroner for biler som er langt mindre strøkne, ja da må jeg le...

Nå er jo slike biler mye lettere å få tak i i England også da, og det KOSTER å holde en XJS strøken altså. England er faktisk en av de billigste landene å kjøpe bil i hele Europa. En annen faktor som spiller inn på brukbilprisen er jo vrakpant, som de såvidt jeg vet, ikke har i England. Der er (var hvertfall) slik at man ikke får penger, men må betale for å få skrota bilen.

 

XJS er nok et litt ekstremt eksempel, men det setter jo ting i perpektiv, absolutt!

Share this post


Link to post
Annonse

Bruttern kjøpte en XJS V12 sammen med noen kompiser. Den betalte de £950 for. De henta den i England, og kjørte den hjem til Norge uten noen problemer...

Share this post


Link to post

Sikkert festlige reperasjonskostnader til en gammel Jaguar da, så 10 lapper er vel litt misvisende. Ellers hadde jeg aldri blitt helt fortrolig med å ha rattet på høyre side, må jo bety forferdelig dårlig oversikt i trafikken!

Share this post


Link to post

Sikkert festlige reperasjonskostnader til en gammel Jaguar da, så 10 lapper er vel litt misvisende. Ellers hadde jeg aldri blitt helt fortrolig med å ha rattet på høyre side, må jo bety forferdelig dårlig oversikt i trafikken!

Høyreratt ja.. Kan ikke tenke meg det er det beste å kjøre rundt med.

Share this post


Link to post

Blir litt oppgitt når jeg sjekker prisen på Volvo i Sverige kontra Norge:

 

XC90 D5 185 hk R-design

 

Norge: 797 800 NOK

Sverige: 367 063 NOK

 

:(

 

Edit: Det ble verre:

 

XC90 V8 315 hk R-design

 

Norge: 1 417 800 NOK

Sverige: 481 150 NOK

Edited by Hyperio

Share this post


Link to post

Fatter ikke hvorfor du blir så oppgitt. Dere stemmer fram de rødgrønne, og da blir det sånn. Det er politisk vedtatt at store og tunge biler med stor motor skal være ekstremt dyre. Ikke det at jeg tror det hjelper stort å stemme noe annet, for de skal også betale for alle asylsvindlerne vi tar imot og de 8% som er "syke" og skal ha full lønn etc.

 

Sammenlign heller prisene på politisk korrekte biler som V70 DRIVe. Da er ikke prisforskjellen så ille.

Share this post


Link to post

Wææ, hvem vil vel ha en V70 med 109hk, wææ.

Får vel bare kjøpe gamle biler som sviner mer.. Jeg skal ha noe som gjør 0-100 på 10 sek, eller mindre, og som har litt plass. Heldigvis skimtes det dog et lite håp med el-bilene.

 

Ikke at jeg har råd til en V70 DRIVe heller, hverken i Norge eller Sverige..

Share this post


Link to post

Jeg stemmer ikke rødgrønt. :new_woot: Men tror heller ikke de borgerlige vil gjøre noen revolusjon på bilavgiftssiden. Det er alt for gjennomsyret og forankret i politikken, økonomien og til og med kulturen (janteloven etc.).

 

Og jeg driter i politiske korrekte biler. V70 DRIVe er jo bare en fullstendig forkjipet versjon av en i grunn bra bil.

Share this post


Link to post

Den får mye skryt den nye 5-serie. 535i (306HK) er vel hakket sprekere enn dens forgjenger 530i (272HK). Vi har forrige 5'er generasjons 530i (272HK) og den er det ganske mye futt i. Artig bil å kjøre. Det er som alltid delte meninger om designet. Fifth gear var i hvertfall lite begeistret for forrige generasjons 5'er når det kom til design, dersom jeg husker riktig.

 

Har så vidt vært inne på tanken om å kjøpe en ny 5'er, men har egentlig ganske lyst til å prøve ut den nye Jaguar XF. Alltid spennende å prøve noe nytt.

Edited by SLIguy

Share this post


Link to post

Motoren som sitter i 535i er en flott maskin. Har kjørt den i 5-serie GT tidligere (som i tillegg er en del tyngre), og det flytter seg. Kjørte den forrige 35i-motoren i Z4, og det var heller ikke kjedelig.

 

Forrige generasjon var omdiskutert, men jeg tror den har vokst på de fleste nå. Den nye har et mer dempet design, og minner meg faktisk litt om nevnte XF av en eller annen grunn.

Share this post


Link to post
Har så vidt vært inne på tanken om å kjøpe en ny 5'er, men har egentlig ganske lyst til å prøve ut den nye Jaguar XF. Alltid spennende å prøve noe nytt.

 

Uansett, så taper du ikke, liksom. :) Hva styrer du rundt i nå, forresten?

Share this post


Link to post

For øyeblikket har jeg min studentbil, en Skoda Fabia 08-modell. BMW 530i (05-modell om jeg ikke husker feil) er i min hjemby. Tanken er å kjøpe en ny bil om ikke så alt for lang tid. Tenker dette skjer om et år eller to, men har allerede begynt å sjekke markedet litt.

Edited by SLIguy

Share this post


Link to post

hehe, du har det greit. :)

 

Tipper du BMW'n vinner valget til slutt, men forstår du vil prøve noe annet. XF har en del mer karisma..

Share this post


Link to post

Må si at faceliften av Bmw X5 ble meget bra! Ble også imponert over utslippene på den nye Xdrive40d, 3 liters med 306(!)hk. Bare 3 gram over 3 literen med 211hk, og bare 0,1 liter mer på mila! Til sammenligning kan man se på dagens Volvo XC60 2,4d med 163hk som slipper ut 199g! (198g co2 på 40d) og med ca. samme dieselbruk på mila.

 

om nom nom:

 

 

 

 

Share this post


Link to post

X5 er grom den. Ikke kjørt så mye SUV før. Kjørt en del ML på jobben dog. Sitter jo å ruver over andre, og alt du ser er nazistjerna glinser :cool:

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...