Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Nürburgring er en opplevelse! Vi kjørte ned i en Audi A3 2.0 TDI. Ikke akkurat noe beist, men litt trøkk er det i den. Så utrolig mange fete biler. Når vi kom dit regnet det og det var noen biler som kjørte på banen mens den var stengt. Det var faktisk en MiTo, en annen liten bil og en Audi R8! Det var et sykt syn å se en R8 komme forbi i gud vet hvor mange kilometer i timen rett forbi en! Jeg stod rett bak gjerdet ved innkjørselen til banen og filmet med mobilen, syk lyd! Etter det ble det åpent for oss dødelige.

Det sluttet å regne etterhvert som vi begynte å kjøre så det var ikke så altfor dårlige forhold. Etter å ha kjørt igjennom halvparten av banen så tittet solen frem og det begynte å dampe så smått så smått fra banen, det var et pent syn det!

Vi greide også å ha litt for god fart igjennom en sjikane, sånn at vi kom med forhjulene oppe på "curbsa" i svingen. Litt skummelt selv om det var helt ufarlig.

Når vi var ferdige med å kjøre stilte vi oss på parkeringsplassen og slappet av litt. Der så jeg blant annet en kis som hadde for høyt lydutslipp på sin MV Augusta.

Så var min svigerfar så snill at han spurte en annen svenske om jeg kunne få sitte på, og det fikk jeg faktisk lov til, men han sa godt ifra om at det ikke var hans skyld om det skulle skje noe. Og hvilken bil var så dette? La meg si det sånn; 4-punktsbelte, veltebur, rundt 400 hester, 0-100 på rundt 4,5 sekund. Porsche 911 996 gt3!

 

Fytti faen! Spente på meg beltene feil første gang så svensken måtte hjelpe meg. Deretter var det rett ut på banen i full fart for å grisekjøre ALLE! Det er det sykeste jeg har vært med om! Makan til klister og grep i svingene og nedbremsing.. Satt som støpt i bøttesetene. Denne svensken må ha vært der rimelig mange ganger før, for han kunne jammen kjøre. Nei, det var en opplevelse for livet. Kan huske han sa at vi måtte kjøre en liten runde på veien etter vi var ferdige med løpet for å kjøle ned bremsene, jeg sa ikke akkurat nei takk til det heller!

 

Skulle gjerne lagt ut bilder fra turen, men jeg var så uheldig å miste alle bildene siden harddisken kræsja. Men det var ihvertfall en Porsche 996 Gt3 fra 2003/04, gul. En slik bil skal jeg glatt skaffe meg. :w00t:

Jeg tror denne svenske mannen var en tv-kjendis, men navnet vet jeg ikke.

 

Legger ved et lite bilde jeg fant..

304_web.jpg

Damn! Heldig! :dribble: Håper jeg får være med på noe lignende en gang i tiden. Ingen ting som slår banekjøring med spreke biler :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en litt generell mening om diverse bilvalg osv.

 

Folk må få lov til å velge den bilen de selv vil ha ut ifra følelser, uten å tenke på økonomi (drivstoff forbruk), hvor praktisk bilen er, utstyr, verditap +++.

 

Man lever da bare en gang!

 

Det er en synd at samfunnet mener jeg skal kjøre en kjip bil som bruker 0,3 på mila bare fordi jeg kjører mest alene og ikke trenger noe større.

 

Jeg vil heller kjøre en stor bil som bruker masse på mila fordi jeg har lyst!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du bor i Norge, her er vi dritkjedelige. Deal with it.

 

:p Men ja, du har helt korrekt.

 

 

Selv har vi handlet en ishvit Volvo XC60 med 20 tommere etc og jeg får hele tiden høre hvor jævla upraktisk det er angående møkk (siden svart er så jævla mye bedre) og for verdien etterpå... who cares. Så lenge man selv trives.

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg har en litt generell mening om diverse bilvalg osv.

 

Folk må få lov til å velge den bilen de selv vil ha ut ifra følelser, uten å tenke på økonomi (drivstoff forbruk), hvor praktisk bilen er, utstyr, verditap +++.

 

Man lever da bare en gang!

 

Det er en synd at samfunnet mener jeg skal kjøre en kjip bil som bruker 0,3 på mila bare fordi jeg kjører mest alene og ikke trenger noe større.

 

Jeg vil heller kjøre en stor bil som bruker masse på mila fordi jeg har lyst!

Men så koster bil penger da, de fleste kunne nok tenkt seg en annen bil enn de har men så var det dette med økonomi da. Men er enig i det meste du sier, men jeg mener at du bør kjøpe bil etter hjerte iallefall en gang i livet ditt, og ikke nødvendigvis hver gang.

Lenke til kommentar

Økonomi må jo styre litt. Men hvis man ikke kjører voldsomt mye, la oss si 8k i året, så har man som regelt råd til å ha en bil som bruker 1,5 liter på mila å bruke servelat på brødskiva, kontra 0,5 liter på mila å bruke roastbiff på skiva.

 

Alt handler om prioriteringer. Økonomidelen dreper (for meg) innkjøpet av en bil, ikke å eie bilen.

Lenke til kommentar

Usj, skal du ha LED må du være sikker på at det passer. Takler ikke når det kommer Volvo 240 med slike lys under lyktene... :sick:

 

Skal selvfølgelig gjøres profesjonelt om vi velger å ha det. Det er heller ikke snakk om å ha under lyktene, men inni hullet med den sølvstripa som går over der tåkelyset skulle vært.

 

 

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Leste nå nylig i bladet "Motor" at Maserati planlegger å lansere nye og rimeligere modeller. Først ut blir det en to-seter som skal videreføre gamle Maserati Spyder. Der etter vil det komme en sedan som vil være på størrelse med BMW 5-serie og vil faktisk i følge Maserati's sjef ikke koste mer enn en BMW 5-serie, skal vi tro hva som blir sagt. Med andre ord så velger Maserati å snobbe ned for å nå nye kunder. Jeg klandrer dem likevel ikke. Skal bilmerket overleve dagens tøffe marked må det gå den sure veien nedover.

 

EDIT: Dersom sportsligheten og den frekke lyden fra motoren opprettholdes sammen med lekkert design, kan det lett tenkes at den kommende Maserati-sedanen vil stjele kunder fra sine konkurrenter som BMW, Mercedes, Audi og Jaguar.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Er det normalt at det er smittsomt å bytte bil?

 

Når vi kjøpte en nybil nå nettopp, så gjorde plutselig naboen akkurat det samme.

Virker som det er slikt i den ene gata her ihvertfall. Først gikk han ene til innkjøp av en 530d og en 120 d, da kjøpte naboen en 535d, han andre en x5, så var det 525 og en 520... Og nå har han siste kjøpt en x1 og derfor har 3 av de andre naboene gjort det... Lulz

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...