Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var ny bil endelig på plass! Venter nå bare på nytt eksosanlegg (GWR Superstreet TwinTip), nye kåper+minispoiler på bagasjelokket (originalt fra Mazda), samt kanskje også noen senkefjærer etterhvert. Tenker også å foliere en rød stripe langs de nye kåpene som kommer på, bare for å bryte opp svart/gråfargen litt  :)

 

 

19400595_1783150118368895_73354654865744

 

 

 

Venter bare på godværet neste uke nå her i sør :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er på ingen måter overrasket over at Tesla har barnesykdommer, men har aldri helt fått oversikt over hvordan den generelle oppfatningen er.

En ting er barnesykdommer, noe alle produsenter har. Ofte dreier det seg om at ledningsnett fort viser seg å være dårlig plassert eller andre mindre ting som må endres på samlebåndet. Men når feilen er gjentatt over en lengre tid, samt at det er snakk om ganske store feil som jeg har vist til tyder mye på at Tesla ikke tar særlige grep annet enn å rette feilen på ettermarkedet slik at kunden må styre med dette, og det er for dårlig.

 

Ikke bare Tesla som har feil da. Nyere Bmw, Audi, Mercedes er vel rimelig hyppig på verksted pga små og store ting. Det på nye modeller også. Både vannlekasjer, el-feil, egr-ventiler og andre større feil. Bmw slet jo med subframe som delte seg på E46, både pre-face og facelift, enda dette var noe som oppsto allerede med E36. Alle bilprodusentene har slurvefeil.

Skulle også sett litt mer info om dette. Jeg sitter på info om alt som skjer på ettermarkedet for bl.a. Audi, og jeg har ikke samme oppfatning som deg. Dog skjer det innkallingsaksjoner der det registreres samme feil over tid og volum på samme modell, og samtidig med denne aksjonen endrer fabrikken på produksjonen slik at feilen elimineres fra fødselen av. Der skiller Tesla seg ut med at de tydeligvis IKKE gjør dette, annet enn med noen grove unntak der det virkelig er fare for liv og helse ref saken om at parkeringsbremsen plutselig sluttet å virke.

 

--

 

 

PS Grattis med FEEET bil, Konkulf. Den der kommer nok til å gjøre sommeren altfor kort :)

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Merkelig hvordan jeg på ti år har gått fra å ha 2Fast 2Furious Skyline som drømmebil til noe sånt som en de-badget RS7 eller S 65 AMG coupe.

Lenke til kommentar

Ville aldri montert sånn ebay Kinaprodukt på en Audi.

 

Minner meg om en bekjent. Kjøper rutere for 2-300 kr fordi det er tull å bruke 1000 kr på det. Og så ender han opp med å kjøpe fire rutere fordi de bryter sammen pga lav kvalitet.

De fra Møller er nok laget på samme fabrikk skal du se, kanskje 10kr ekstra for litt finere materialer og finish.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skulle jeg gjerne sett dokumentasjon på.

I Kina produseres ting konsentrert i distrikter, og konkurransen er hard -

Mener å huske du jobber for Møller? Hvis du finner ut av produsenten/leverandøren kan jeg få pris fra den samme(er slikt jeg jobber med), så ser vi hva resultatet blir.

Det er trossalt bare snakk om noen dioder, en linse, en switch og litt ledning - selv i toppkvalitet skal det godt gjøres å betale mer enn $10 for det. For sammenlignens skyld har vi en boks som styrer hvilken som helst varmepumpe fra mobil, den har innebygd GSM-modul, flere brytere og kretskort, strøm-adapter og ledningsnett - det koster ca $30 i god kvalitet. Men kjøper du den i butikk med toshiba-logo koster den selvsagt 2000kr.

Endret av toth
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis man kjøper ny bil, er det ikke da en selvfølge at man får velge akkurat hvordan min vil ha bilen?

For en tid siden jeg lurte på ny bil og spurte hos en forhandler, så mente han at jeg absolutt måtte ta en av to
som de hadde stående i butikken. 
Sa at jeg trodde man fikk velge farge, utstyr osv og få bestilt akkurat som man ville ha den. Man selger unnvek
å svare på det, og bare terpet på "men det er disse 2 vi har nå..".
Kjøpte ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...