Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Som du ser, så er feillisten lang som et vondt år. 

Likevel, finner du et godt eksemplar og er heldig ellers, kan det funke meget bra.

Hvor mye skal du gi for denne da?

Jeg syns Volvo dieselmotoren er i overkant støyete og hadde nok ikke taklet den sånn sett.

Så er jeg ikke så nøye på drivstofforbruket siden det er bare en bitteliten del av bilholdet uansett, vedlikehold og verditap er som regel mye mer.

Er ikke mer en 40000kr for den, kjørt ca 280k. Så pengene får jeg ikke igjen uansett, blir nok en bil jeg kommer til å bruke helt til den detter i fra hverandre.

Men har du andre biler å anbefale så tar jeg gjerne i mot forslag, men automat er nå tingen for meg hvertfall etter min forgje bil.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Noen her som vet om frivillige brannmenn har rett til å bryte veiregler når de skal rykke ut? Har en kamerat som ofte kjører det dobbelte av fartsgrensen og kjører på rødt lys i privatbilen med nødblinken på når han får melding om brannalarm. Jeg syns det er greit, men er det noen regler rundt dette? Kompetansebevis eller noe?

Selvfølgelig er det ikke greit at en person som hverken har godkjent kjøretøy eller uttrykningstrening kjører gris på offentlig vei.

 

 

Vel, han har dette: http://utrykningsskole.no/kode160http://utrykningsskole.no/kode160

 

Og har kjørt utrykning i mange år.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Volvo V70 D5 163hk diesel automat, 2002 modell.

 

Er dette et dumt kjøp?

 

Hva skal jeg se etter når jeg skal gå å kikke på den?

Hva er typiske feil?

 

Jeg har Volvo V70 2.4L bensin, 2004 modell. Dette er en rekke 5'er, så mulig den er tyngre i fronten enn dieselen, men denne spiser hvertfall forstillingsdeler og hjullagre på jevnlig basis. Så om du har litt dårlige veier der du ferdes i det daglige kan det bli dyrt.

 

Utover det er det en nydelig bil å kjøre, støysvak, behagelig dempet, gode seter og fin motor. Gruer meg faktisk til jeg må bytte den ut.

 

/Espen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389

2016 Radical RXC Turbo 500

 

530hk og 600kg  :thumbup:

 

Her får du fullblods racerbil som er GATEGODKJENT  :w00t:

 

 

Skal bli spennende å se om de slår Nordschleiferekorden!

Endret av Bruker-68389
Lenke til kommentar

Ja, har bedt vedkommende kjøpe seg en vasker nå som kan fylles med varmtvann for å spyle av bilens bremser og underside om vinteren nå. Har det selv her og spylt over den bilen jeg bruker.

Link til produkt? Har tilgang til vaskehall, men mangler noe som kan brukes til å komme skikkelig til.

Lenke til kommentar

 

Ja, har bedt vedkommende kjøpe seg en vasker nå som kan fylles med varmtvann for å spyle av bilens bremser og underside om vinteren nå. Har det selv her og spylt over den bilen jeg bruker.

Link til produkt? Har tilgang til vaskehall, men mangler noe som kan brukes til å komme skikkelig til.

 

 

Har selv ikke vaskehall og er bare en mobil og oppladbar vasker som man får kjøpt hos Jula.

 

Grei måte å få spylt av bilen for salt i det minste om vinteren når den har vært innom saltdritten.

Lenke til kommentar

 

Ja, har bedt vedkommende kjøpe seg en vasker nå som kan fylles med varmtvann for å spyle av bilens bremser og underside om vinteren nå. Har det selv her og spylt over den bilen jeg bruker.

Link til produkt? Har tilgang til vaskehall, men mangler noe som kan brukes til å komme skikkelig til.
Til de fleste høytrykk kan du kjøpe et munnstykke for underspyling, eksempel https://consumer.nilfisk.no/no/products/Pages/product.aspx?pid=6411135&ppp=true
Lenke til kommentar

Det er typisk holdning til alle fanboys. En av grunnene til at jeg ikke tåler interessegrupper rundt biler er på grunn av for mange slike folk.

Fins seriøse, lukkede grupper også med tilhørende forum. Der folk ikke er totalt merkeblinde og faktisk snakker om det meste.

Dette der man ikke kan skjule seg selv bak et nick, pluss betalende medlemsskap per år.

Er vel faktisk de fleste jeg vet om som er bra sånn sett, har flere bilmerker og bryr seg ikke stort om akkurat det.

Merkefanatikere er uansett en veldig, veldig dum ting, og verst for dem det selv gjelder.

Lenke til kommentar

Ja, man må være åpen for mye, men her er det noen bilmerker jeg unngår :p .

 

Hadde værservice på bremsene på bilen. Skal ha den på EU innen august så greit at ting er i best mulig stand. Rengjorde, smørte opp og satte alt sammen igjen. Virker som ting fungerer hakket bedre så fint slike småjobber på kvelden.

 

Lenke til kommentar

Jeg tenker i hovedsak på åpne grupper, slik som Facebook eller car meets for et spesifikt merke. Er enig i at merkefanatikere er en veldig dum ting, men jeg synes derimot at det er greit å være for eksempel blodfan av Volvo 240, om du synes at miljøet rundt den bilen er topp.

 

Selv så er jeg stor fan av enkelte eldre BMW-modeller som E39, E31, E30 og E24 men anser meg ikke som lojal mot BMW, spesielt ikke når det kommer til nyere modeller. Kan nevne en drøss av biler jeg liker, som ikke er BMW, og det er vel det som gjelder.

 

Det er derimot mange bilmerker jeg ikke liker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...