Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FCA er jo big deal i USA. Det er jo enten FCA, GMC og Ford som gjelder der.

Det var ikke poenget mitt heller. Verken Fiat eller Chrysler er kjent for driftssikkerhet, byggkvalitet og høy teknisk kompetanse (jeg regner ikke med Ferrari, ettersom selskapet er skilt ut). De er også et selskap som sliter i motbakke, og Marchionne leter nå etter et selskap å fusjonere med.

 

Rimelig avansert denne:

Lenke til kommentar

Tror heller ikke dette er poenget i kontrakten. Men sånn forøvrig så har FCA kommet seg veldig på i pålitelighet i den siste tiden.

 

Jeg tror bare det er en Europeer som kunne tvilt på Google sitt valg, da Google er et amerikansk selskap, skal trolig satse mest på dette i USA, samt at f.eks Dodge er utrolig populære biler i USA.

Lenke til kommentar

Både Fiat og Chrysler (inkl. Dodge og Jeep) skårer forsatt ganske lavt på driftssikkerhet. Man trenger ikke være europeer for å stusse litt på samarbeidet. Chrysler har et litt frynsete rykte i USA, og har nærmest vært en kasteball mellom europeiske eiere de siste 20 årene. Google er et internasjonalt konsern, og burde derfor også vurdere andre samarbeidspartnere. Mulig at de mest interessante har egne prosjekter og ikke ønsker å ha Google med på laget.

 

Consumer Reports just called out Fiat Chrysler for its alarmingly bad quality

Endret av tlwrtpmc
Lenke til kommentar

Når jeg ligger bak Suzuki Swift og visse andre 4x4-biler ser jeg store, roterende deler av bakakselen er 100% eksponert - hvordan kan dette være trygt? Hva om de kjører over en søppelsekk eller lastestropp som får tak og spinner seg rundt akselen, det kan jo potensielt gjøre stor skade?

Lenke til kommentar

Tror det er større sannsynlighet for å kjøre ut av veien enn at det der skjer.

Why? Hvis det ligger en tom søppelsekk i veien kan da lett bli fanget opp.

Men OK, la oss heller ta eksempler der man en sjelden gang i blant skraper nedi noe med bilen, da er det jo bedre å ripe litt plast enn å slå direkte mot vitale deler.

De færreste biler har jo eksponerte aksler av en grunn vil jeg tro..

Lenke til kommentar

Tom søppelsekk av mykplast gjør neppe mye skade, for å ikke prate om at man må være veldig "heldig" med timingen.

 

Vitale deler er sjeldent nederst på bilen, bl.a skal ikke bremserør være det nederste punktet. Dessuten hjelper neppe et plastdeksel på 3mm noe særlig om bilen slår ned i bakken med stor kraft. Ubalansert aksel som er bøyd er det bare å hive.

Lenke til kommentar

Hallo folkens. Et spørsmål til dere som har DAB radio. Fungerer DAB slideshow på noen kanaler, dvs at det kommer opp bilde av kanalen/artisten på skjermen ?

Har inntrykk av at de fleste kanalene har det. Og enkelte av de kommerse kanalene sender også bilder med værmelding, nyheter, etc.

Lenke til kommentar

Ojå daså, får opp melding at det er no picture available når jeg trykker på dab slideshow. Men trykker jeg dab text så får jeg opp navn på sangen som spilles. Mulig at slideshow ikke er støttet på min Audi 2012 modell :(

Kan virke som det ikke er støttet da ja.

Kanaler som radiorock, p3 og p4 sender bilder hele tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Ojå daså, får opp melding at det er no picture available når jeg trykker på dab slideshow. Men trykker jeg dab text så får jeg opp navn på sangen som spilles. Mulig at slideshow ikke er støttet på min Audi 2012 modell :(

Prøvd når du står stille? Kan jo være en sikkerhetsfunksjon for å ikke stjele konsentrasjonen.

Lenke til kommentar

 

Ojå daså, får opp melding at det er no picture available når jeg trykker på dab slideshow. Men trykker jeg dab text så får jeg opp navn på sangen som spilles. Mulig at slideshow ikke er støttet på min Audi 2012 modell :(

Prøvd når du står stille? Kan jo være en sikkerhetsfunksjon for å ikke stjele konsentrasjonen.

Hae aldri vært borti det på dab, kun når det gjelder video.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...