Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme at jeg hadde forventet en mer levende verden i Fallout. Nå er dette mitt første Fallout, men omgivelsene virker tommere enn forventet. Det eneste unntaket er når du treffer på raiders eller noen kryp, men da er det samme prosedyre i 90% av tilfellene; skyt og drep fiendene... repeate.

Jeg føler jeg savner noe å oppdage. Jeg har ennå ikke fått følelsen av å komme til et nytt sted og tenke "wow". Det blir mer "allrighty then, moving on".

Jeg vet ikke om det bare er meg eller om Fallout-spillene bare er sånn.

Jeg synes det er mye mer spennende å utforske i TES. I Skyrim kunne jeg rote meg bort i alt mulig, verdenen var jo veldig variert, med mange byer og grotter. Her ser jo alt ganske likt ut, og det føles ikke ut som om det er så mange historier å oppdage. Men nå er jo ikke Fallout TES heller da. Likte New Vegas da, der var det mye rart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt to skikkelige rare glitches i dag.

 

1. Stod å snakka med hu reporterdama (Piper) i Starlight Drive In. Plutselig, midt i dialogen hennes, besvimte hun og gikk på rompa. Reiste seg etter litt og prata videre.

 

 

Gode gamle Bethesda...

Hadde nesten samme greia med valentine. Han satt på rævve igjennom ett helt oppdrag helt til jeg fast travla. Da kom han seg på beina igjen.

Lenke til kommentar

 

Jeg vet iallfall at han har en 5960x på 4ghz og 16gb ram samt 2x 780 classy kort overklokka^^

 

99% sikker^/^

Notert ;)

 

Da er det vel også stor mulighet for at han utiliserer begge 780 kortene i SLI, kan være årsaken for det sorte ansiktet på karakteren.

Ville ha testet med en custom profil via Nvidia inspector, SLI av. Frame limiter 60 fps.

Test spille med "IpresentInterval=1" og "0", om "0" deffentlig cap via en ENB eller i Nvidia driveren (60 fps pga fysikk prb). 

Om settings er på ultra gå ned til high.

Er kortene godt overclocket ville jeg ha prøvd å satt kortene til orginal mhz på kjerne og minne.

 

 

I fallout4.ini forandre linjen : "sResourceDataDirsFinal=STRINGS\,"  til  "sResourceDataDirsFinal=STRINGS\, TEXTURES\, MUSIC\, SOUND\, INTERFACE\, MESHES\, PROGRAMS\, MATERIALS\, LODSETTINGS\, VIS\, MISC\, SCRIPTS\, SHADERFX\"

Skader ikke å prøve :).

 

Skader heller ikke å prøve å adde disse under "General" i ini om ikke allered prøvd -> 

*uInterior Cell Buffer=12
*uExterior Cell Buffer=72
*iNumHWThreads=8
 
Eventuelt lag et text dokument (kall det "CPU" feks) sammen med fallout4.exe med dette innholdet :
 
tMta ON
tMtrdfl ON
tMtr ppld
SAM 1 

 

I spillet aktiver console og skriv  bat "CPU" for så å sjekke om multithreading er aktivert.

 

Vil dette mirakuløst fikse probleme? aner ikke

 

Skal sjekke ut. Har spilt på Medium/High med moste opp alt når SLI støtte kom :p

Har slått av vsync og låst FPS cap til 60 i nvidia limiter - leste at dette var veien å gå, og det virker tilsynelatende fint tidligere.

 

Kan leke meg litt med innstillinger osv i ettermiddag, takk for tips.

Lenke til kommentar

Som i de 2 foregående spillene er skudd-lyden enorm i dette spillet. Foruten bra med subwooferkapasitet og romperistere fra før, har jeg i det siste oppgradert til Atmos og har nå 11 høytalere i surround. One-shot-kill ved bruk av VATS med hagle gir nå et nesten makabert drønn! Man blir så forbannet glad (og redd på samme gang) av slikt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nyeste driver først..

Å sier du det? Jeg trodde at hvis det fantes driver med støtte for SLI så var det trådløs overføring mellom min PC og nvidia sine hjemmesider.

 

:p

 

Har selvsagt lagt inn siste driver.

Hehe, det er jo en del her som ikkje vet om guru3d.com for å oppdatere seg med betadrivere ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om settlers kan ta ting fra skap og workbenchen i basen? Jeg hadde lagret over 500 skudd til minigunen i enten et skap eller workbenchen, og når jeg kom tilbake etter å ha gjort noen quests så var skuddene borte samt. skudd til andre våpen... -.-

 

Det kan de faktisk om basen blir angrepet. En gang tok en settler en gatling laser siden jeg hadde glemt en fusion core i workbenchen. Lagrer aldri ammo der mer.

Lenke til kommentar

Mulig det må være ammo til stede for at de skal ta dem i bruk, for jeg har all ammo med meg og opplever aldri sånt. På den annen side har jeg også eget våpenskap. Men hvis det er sånn at man kan lagre våpen og ammunisjon man vil settlerne skal benytte seg av i workbench, er jo det egentlig ganske kult. Hadde lagt av noen litt bedre skytere enn det hjemmelagde skrotet de drar rundt på, men det er så mas å dele ut.

Lenke til kommentar

Som i de 2 foregående spillene er skudd-lyden enorm i dette spillet. Foruten bra med subwooferkapasitet og romperistere fra før, har jeg i det siste oppgradert til Atmos og har nå 11 høytalere i surround. One-shot-kill ved bruk av VATS med hagle gir nå et nesten makabert drønn! Man blir så forbannet glad (og redd på samme gang) av slikt :)

Da må du få tak i en hunting rifle, også bygge dem om til 50-kaliber. Uten lyddemper såklart. :D

Lenke til kommentar

.50 cal skuffer meg så sykt i dette spillet. I NV så var .50 cal med incendiary rounds helt rått, men i Fo4 så syntes jeg rifla suger. Den gjør for lite skade og er for treig.

 

Assault Rifle med 308 receiver er mye bedre. Kjappere skuddtakt og mindre rekyl.

Gauss Rifle tar man frem på de tøffe fiendene.

 

Legendary Two-shot varianten av nevnte assault rifle er helt hinsides effektiv på stort sett alt, men på Super Mutants (de av høyere rang) så er Gauss Rifle å foretrekke, helts en leg. som gir fler skudd i VATS.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
Med godt over 150 timer i spillet blir jeg bare mer og mer oppgitt over hvordan Bethesda kunne legge slik hoved historie inn i et spill som har en herlig verden å utforske. har enda ikke fullført, men har dog 3 ulike karakterer.

 

Jeg har ikke noe problem med at min karakter har blitt nedfryst i 200 år, men at bakgrunnen er satt. Og det er via den man blir drevet framover i spillet.

 

Skulle gjerne ha sett en helt annen hovedhistorie som hadde passet til spillet og de tilgjengelig funksjonene det tilbyr. De burde heller ha satset på å utvide historiene til de ulike fraksjonene man kan bli med i. Og eventuelt skaffet seg en familie etterhvert.

 

Burde man egentlig gå for den typen historie som er i Fallout 4 når man har lagd en så stor åpen verden med masse muligheter?

 

Håper at den første DLC'en gir mulighet til å spille en helt annen karakter der man slipper den latterlige hovedhistorien.

 

Frem til da får jeg kose meg med utforskninga og styre unna alt som har med den bortkomne sønnen å gjøre. Orker ikke flere øyeblikker der min karakter blir emo bare sønnen nevnes.

Endret av 1969
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kyrre S: Ja, det kan jeg være enig i, men lyden er fantastisk. Det er litt bullshit at Gauss Rifle gjør 550+ skade, men hunting rifle bare gjør hva, 130? Det burde vært en større rifle som også brukte 50-kaliber, men som gjorde mer skade en en ombygd hunting rifle, men kanskje mindre enn Gauss Rifle. En mellomting. Sniper Rifle fra Fallout 3, eller Anti Material Rifle fra New Vegas. Jeg har nevnt dette før, men det er simpelthen for få våpen i Fallout 4.

1969: Helt enig. Stemmene er også et problem siden hver karakter man lager høres helt lik ut hver gang. Vel, det er ufattelig mange feil og mangler med spillet. Det er gøy, men det føles ikke som en Fallout-spill.

Kotaku har en fin artikkel om nettopp dette: http://kotaku.com/fallout-4-is-not-the-fallout-fans-fell-in-love-with-1745651992

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...