Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme at jeg hadde forventet en mer levende verden i Fallout. Nå er dette mitt første Fallout, men omgivelsene virker tommere enn forventet. Det eneste unntaket er når du treffer på raiders eller noen kryp, men da er det samme prosedyre i 90% av tilfellene; skyt og drep fiendene... repeate.

 

Jeg føler jeg savner noe å oppdage. Jeg har ennå ikke fått følelsen av å komme til et nytt sted og tenke "wow". Det blir mer "allrighty then, moving on".

 

Jeg vet ikke om det bare er meg eller om Fallout-spillene bare er sånn.

Hvilke andre spill kan du nevne som gir den "wow" følesen og hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjapt spm, er det noen som vet om en vendor som selger short/long recon scope for assult rifle? spiller på survivor og legger alle poengene mine på kule dmg perks så like må bruke to poeng på å få craftet det selv og det tar litt lang tid når man er godt oppi level 40 :p

spiller alltid glasscanon i sanne spill, men ganse gøy å rive swan i fillebiter på noen få skudd med en semi auto assult rifle :p

Lenke til kommentar

kjapt spm, er det noen som vet om en vendor som selger short/long recon scope for assult rifle? spiller på survivor og legger alle poengene mine på kule dmg perks så like må bruke to poeng på å få craftet det selv og det tar litt lang tid når man er godt oppi level 40 :p

spiller alltid glasscanon i sanne spill, men ganse gøy å rive swan i fillebiter på noen få skudd med en semi auto assult rifle :p

Jeg har bygd alt selv, så jeg har aldri kikket etter mods i butikkene. Kanskje Kleo i Goodneighbor. Enkelte fiender har nok også Recon Scope på¨våpnene sine når man er lvl 40, så da kan du alltids overføre modden hvis du finner det riktige våpenet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

kjapt spm, er det noen som vet om en vendor som selger short/long recon scope for assult rifle? spiller på survivor og legger alle poengene mine på kule dmg perks så like må bruke to poeng på å få craftet det selv og det tar litt lang tid når man er godt oppi level 40 :p

spiller alltid glasscanon i sanne spill, men ganse gøy å rive swan i fillebiter på noen få skudd med en semi auto assult rifle :p

Jeg har bygd alt selv, så jeg har aldri kikket etter mods i butikkene. Kanskje Kleo i Goodneighbor. Enkelte fiender har nok også Recon Scope på¨våpnene sine når man er lvl 40, så da kan du alltids overføre modden hvis du finner det riktige våpenet.

 

desverre finner jeg kun på snipers å de kan ikke brukes, men skal sjekke ut kleo

Lenke til kommentar

Så du kan spille som Snake? :p

He he, ja. Hvor tror du drømmen stammer fra? Jo det er selvsagt MGS1 ... og ørten år senere så har jeg jaggu en slik. Ute av produksjon og litt vond å få tak i. Deilig håndvåpen, men kanskje litt stor og tung, spesielt med demper og lykt/laser.

 

"Et offensivt tjenestevåpen", som amerikanerene kalte det da de leverte bestillingen til tyskland.

Lenke til kommentar

He he, ja. Hvor tror du drømmen stammer fra? Jo det er selvsagt MGS1 ... og ørten år senere så har jeg jaggu en slik. Ute av produksjon og litt vond å få tak i. Deilig håndvåpen, men kanskje litt stor og tung, spesielt med demper og lykt/laser.

 

 

"Et offensivt tjenestevåpen", som amerikanerene kalte det da de leverte bestillingen til tyskland.

 

Da er det kanskje vanskelig å få tak i reservedeler til den også? Er det slik at du bare tar den frem ved spesielle anledninger?

 

Som en fan av Ghost in the Shell, så kunne jeg tenkt meg Mateba 2006M. Men jeg er ikke med i noen skyteklubber, og jeg fikk aldri fullført jegerprøven, så da blir det airsoft istedet.

Lenke til kommentar

Noen som vet om settlers kan ta ting fra skap og workbenchen i basen? Jeg hadde lagret over 500 skudd til minigunen i enten et skap eller workbenchen, og når jeg kom tilbake etter å ha gjort noen quests så var skuddene borte samt. skudd til andre våpen... -.-

Ammo veier ingenting i spillet, ha det alltid på deg.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg vet iallfall at han har en 5960x på 4ghz og 16gb ram samt 2x 780 classy kort overklokka^^

 

99% sikker^/^

Notert ;)

 

Da er det vel også stor mulighet for at han utiliserer begge 780 kortene i SLI, kan være årsaken for det sorte ansiktet på karakteren.

Ville ha testet med en custom profil via Nvidia inspector, SLI av. Frame limiter 60 fps.

Test spille med "IpresentInterval=1" og "0", om "0" deffentlig cap via en ENB eller i Nvidia driveren (60 fps pga fysikk prb). 

Om settings er på ultra gå ned til high.

Er kortene godt overclocket ville jeg ha prøvd å satt kortene til orginal mhz på kjerne og minne.

 

 

I fallout4.ini forandre linjen : "sResourceDataDirsFinal=STRINGS\,"  til  "sResourceDataDirsFinal=STRINGS\, TEXTURES\, MUSIC\, SOUND\, INTERFACE\, MESHES\, PROGRAMS\, MATERIALS\, LODSETTINGS\, VIS\, MISC\, SCRIPTS\, SHADERFX\"

Skader ikke å prøve :).

 

Skader heller ikke å prøve å adde disse under "General" i ini om ikke allered prøvd -> 

*uInterior Cell Buffer=12
*uExterior Cell Buffer=72
*iNumHWThreads=8
 
Eventuelt lag et text dokument (kall det "CPU" feks) sammen med fallout4.exe med dette innholdet :
 
tMta ON
tMtrdfl ON
tMtr ppld
SAM 1 

 

I spillet aktiver console og skriv  bat "CPU" for så å sjekke om multithreading er aktivert.

 

Vil dette mirakuløst fikse probleme? aner ikke

 

Skal sjekke ut. Har spilt på Medium/High med moste opp alt når SLI støtte kom :p

Har slått av vsync og låst FPS cap til 60 i nvidia limiter - leste at dette var veien å gå, og det virker tilsynelatende fint tidligere.

 

Kan leke meg litt med innstillinger osv i ettermiddag, takk for tips.

 

 

- IpresentInterval=1

- Borderless

- Windowed 

 

Dette og full oppløsning har fungert fint hos meg siden dag 1.

Lenke til kommentar
 

Da er det kanskje vanskelig å få tak i reservedeler til den også? Er det slik at du bare tar den frem ved spesielle anledninger?

Som en fan av Ghost in the Shell, så kunne jeg tenkt meg Mateba 2006M. Men jeg er ikke med i noen skyteklubber, og jeg fikk aldri fullført jegerprøven, så da blir det airsoft istedet.

Nei denne tas frem så fort jeg har sjans. Våpenet tåler ekstremt mye. Det er gjort testinger ved å fylle hele våpenet med gjørme, det fungerer like fint. Også utført testskytinger med flere tusen skudd, uten pleie/olje, og det går fint. Har lest en plass at noen mente dette var det eneste våpenet man kunne ta med seg til helvete og tilbake - og når man var tom for kuler kunne man bare slå folk i hjel med det :p Det er laget for felt, men ble tatt ut av tjeneste fordi det ble for stort/tungt. Tyske ingeniører satte seg bare ned og fant ut hva som måtte til for å treffe kravene til amerikanerene, men desverre ble våpenet noe stort, nesten D.Eagle størrelse

 

Du må bare komme i gang med skyting, det er kjempegøy.

 

Beklager O.T.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på om det er en liten ting som kan gjøres for dere som trenger penger. Du må kunne lage ting i settlements og du skal selge noe. Dermed kreves skills for crafting og som ved all salg så påvirker charisma/perks hvor mye du får for varen.

 

1. Lag den største/dyreste enheten for vann (industrial purifier). Lag så mange du klarer - flere gir meg!

2. Koble de opp mot strøm (1 medium aggregat pr purifier)

3. Løp rundt og lek deg, spill spillet. Du kan ikke vente, fast travel eller sove for å bypass tid

4. Sjekk workbenchen din. Det vil der være purified water nå. antallet påvirkes av antall purifiers og tid gått.

5. Ta på deg findressen (char), drikk en øl og selg.

 

Metoden burde potensielt kunne dra inn flere tusen caps i timen.

Lenke til kommentar

 

Som i de 2 foregående spillene er skudd-lyden enorm i dette spillet. Foruten bra med subwooferkapasitet og romperistere fra før, har jeg i det siste oppgradert til Atmos og har nå 11 høytalere i surround. One-shot-kill ved bruk av VATS med hagle gir nå et nesten makabert drønn! Man blir så forbannet glad (og redd på samme gang) av slikt :)

Da må du få tak i en hunting rifle, også bygge dem om til 50-kaliber. Uten lyddemper såklart. :D

 

 

Har en slik, var en mindre kaliber med VATS bonus og stjerne på - som jeg bygget om til .50 kaliber - det er jo et helvetes drønn fra den også :) 

Lenke til kommentar

 

Med godt over 150 timer i spillet blir jeg bare mer og mer oppgitt over hvordan Bethesda kunne legge slik hoved historie inn i et spill som har en herlig verden å utforske. har enda ikke fullført, men har dog 3 ulike karakterer.
 
Jeg har ikke noe problem med at min karakter har blitt nedfryst i 200 år, men at bakgrunnen er satt. Og det er via den man blir drevet framover i spillet.
 
Skulle gjerne ha sett en helt annen hovedhistorie som hadde passet til spillet og de tilgjengelig funksjonene det tilbyr. De burde heller ha satset på å utvide historiene til de ulike fraksjonene man kan bli med i. Og eventuelt skaffet seg en familie etterhvert.
 
Burde man egentlig gå for den typen historie som er i Fallout 4 når man har lagd en så stor åpen verden med masse muligheter?
 
Håper at den første DLC'en gir mulighet til å spille en helt annen karakter der man slipper den latterlige hovedhistorien.
 
Frem til da får jeg kose meg med utforskninga og styre unna alt som har med den bortkomne sønnen å gjøre. Orker ikke flere øyeblikker der min karakter blir emo bare sønnen nevnes.

 

Jeg er tildels enig i kritikken om at F4 ble litt for lite rollespill.

 

Stemmeskuespillet har sannsynligvis satt spillet tilbake når det gjelder akkurat dette. Det er rett og slett for få muligheter i dialog til å kunne rollespille noe som helst, og for mye av dette faller så på fantasien til den som spiller. Jeg har rikelig med fantasi, men siden jeg ikke har satset på Charisma får jeg ingen mulighet til å velge noe som passer til min karakter - det er bare unntaksvis at jeg får noe å jobbe med i samtaler. Bobbi No-Nose er et eksempel på akkurat dette.

 

I tillegg er alle companions jeg har møtt så langt "good guys". Den eneste måten man kan spille en "ond" karakter på er å ikke gå inn i dialog i det hele tatt...

Lenke til kommentar

Som i de 2 foregående spillene er skudd-lyden enorm i dette spillet. Foruten bra med subwooferkapasitet og romperistere fra før, har jeg i det siste oppgradert til Atmos og har nå 11 høytalere i surround. One-shot-kill ved bruk av VATS med hagle gir nå et nesten makabert drønn! Man blir så forbannet glad (og redd på samme gang) av slikt :)

Jeg får med nVidia SHIELD TV idag, håper inderlig det lar seg gjøre å spille i stua via den. Skal visst funke fra PC'n på et eller annet vis. Har riktignok ikke Atmos, men fikk et par fine ny Klipsch Reference høyttalere inn denne uka. På den annen side så kommer jeg til å drepe Dogmeat om den smeller opp en dør når jeg er stressa og sniker meg rundt inne i en mørk kjeller...

Lenke til kommentar

 

 

Med godt over 150 timer i spillet blir jeg bare mer og mer oppgitt over hvordan Bethesda kunne legge slik hoved historie inn i et spill som har en herlig verden å utforske. har enda ikke fullført, men har dog 3 ulike karakterer.
 
Jeg har ikke noe problem med at min karakter har blitt nedfryst i 200 år, men at bakgrunnen er satt. Og det er via den man blir drevet framover i spillet.
 
Skulle gjerne ha sett en helt annen hovedhistorie som hadde passet til spillet og de tilgjengelig funksjonene det tilbyr. De burde heller ha satset på å utvide historiene til de ulike fraksjonene man kan bli med i. Og eventuelt skaffet seg en familie etterhvert.
 
Burde man egentlig gå for den typen historie som er i Fallout 4 når man har lagd en så stor åpen verden med masse muligheter?
 
Håper at den første DLC'en gir mulighet til å spille en helt annen karakter der man slipper den latterlige hovedhistorien.
 
Frem til da får jeg kose meg med utforskninga og styre unna alt som har med den bortkomne sønnen å gjøre. Orker ikke flere øyeblikker der min karakter blir emo bare sønnen nevnes.

 

Jeg er tildels enig i kritikken om at F4 ble litt for lite rollespill.

 

Stemmeskuespillet har sannsynligvis satt spillet tilbake når det gjelder akkurat dette. Det er rett og slett for få muligheter i dialog til å kunne rollespille noe som helst, og for mye av dette faller så på fantasien til den som spiller. Jeg har rikelig med fantasi, men siden jeg ikke har satset på Charisma får jeg ingen mulighet til å velge noe som passer til min karakter - det er bare unntaksvis at jeg får noe å jobbe med i samtaler. Bobbi No-Nose er et eksempel på akkurat dette.

 

I tillegg er alle companions jeg har møtt så langt "good guys". Den eneste måten man kan spille en "ond" karakter på er å ikke gå inn i dialog i det hele tatt...

 

Charisma har da alltid vært en veldig viktig faktor ift. dialogene i FO?

 

Ellers går det helt fint ann å være litt asshole i dialoger og skape en egosentrisk drittsekk karakter. Sjekk ut Cohhcarnage sin nylige "drug addicted ninja playtrough" i arkivet fra twitch på youtube.

 

Men at det er mangler ift. RPG, helt sikkert og garantert mangler i andre henseende også. Det finnes ting jeg savner men helheten holder meg interessert. Skulle jeg drevet med hardcore RPG så er ikke et open-world sandkasse spill type FO4, GTAV, TW3, Skyrim ol. det jeg ville gått for uansett.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Level 62. 392/349/15 i protection (ballistic/energy/radiation). Bruker kombinasjoner av ballistic weave, synth, combat og leather armor nå.  Damage vet jeg ikke, det er avhengig av veldig mange faktorer (sneak-bonus, perks, har man tatt noe chems osv osv).

 

Jeg two-shotta en lvl 60+ Behemoth på Very Hard/Survivor hvis det sier noe (sneak/VATS uten crit., ingen chems). Gauss Rifle sier 463 i damage.

 

Ift hovedoppdrag vet jeg ikke - kanskje lese på google hva oppdragene heter og se ift hvor du er.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...