Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvor mye Charisma må jeg har for å vinne alle samtaler?

Du kan ikke vinne alle samtaler, noe som er litt av poenget. Som i virkeligheten du kan ikke overtale alle. Men med 10 charisma burde jo det meste gå, vil jeg tro. Har ikke spilt en Charisma build enda.

Ny patch ute nå forresten, eller Steam laster ned noe ihvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjorde et side-quest i stad. Det ene alternativet i dialogen var merket rødt - dette gikk rett gjennom. 

Tok så å loadet og gjorde den samme dialogen men valgte nå den oransje. Dette ble fail  :hmm:

 

Trodde fargene på dialogteksten skulle si noe om hvor vanskelig det var å "vinne" dialogen men slik er det ikke virker det som.

 

 

 

Dette var forøvrig Covenant og Human Error mission. Dialogen var med en kar (Manny) i Compound tilknyttet det oppdraget.

For de som lurer så valgte jeg å frigi fangen og så drepe samtlige både i Compound og Covenant - og slik ble Covenant en settlement.

 

 

Lenke til kommentar

Gjorde et side-quest i stad. Det ene alternativet i dialogen var merket rødt - dette gikk rett gjennom. 

Tok så å loadet og gjorde den samme dialogen men valgte nå den oransje. Dette ble fail  :hmm:

 

Trodde fargene på dialogteksten skulle si noe om hvor vanskelig det var å "vinne" dialogen men slik er det ikke virker det som.

 

 

 

Dette var forøvrig Covenant og Human Error mission. Dialogen var med en kar (Manny) i Compound tilknyttet det oppdraget.

For de som lurer så valgte jeg å frigi fangen og så drepe samtlige både i Compound og Covenant - og slik ble Covenant en settlement.

 

 

Den ene var sikkert basert på strenght og den andre charimsa... Ellers er fargen hvor vanskelig det er generelt, ikke i forhold til dine stats.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke failet et eneste dialogvalg etter jeg maxed ut CHR, selv flere røde. (Men det kommer sikker til å skje en dag, da).

 

Av companions bruker jeg bare Dogmeat og er kjempefornøyd. Med perken hans så holder han godt fast i fiender og gir meg god tid til å plassere meg godt og bruke VATS eller bare sikte meg inn. Svake fiender dreper han alene. Eneste jeg synes er dumt er at det ser ikke ut som om armouren hans har noen effekt. 

Lenke til kommentar

Har hatt to skikkelige rare glitches i dag.

 

1. Stod å snakka med hu reporterdama (Piper) i Starlight Drive In. Plutselig, midt i dialogen hennes, besvimte hun og gikk på rompa. Reiste seg etter litt og prata videre.

 

2. Var på vei til et av de døve Minutemen oppdraga ("Gå til <location> og drep <fiende>"). Tror det var ved Thicket Excavations, like ved Sanctuary. Var i sneak-mode og tusla bortover mot Raider's. Plutselig føyk jeg til værs, alt ble bare hvitt med deler av pixler rundt forbi. Så klaska jeg i bakken etter 5-10 sekund og døde. WTF ?!?

 

Forøvrig blir ansiktet til survivoren min ofte sort og helt rart ofte.

 

Gode gamle Bethesda...

Lenke til kommentar

Har hatt to skikkelige rare glitches i dag.

 

1. Stod å snakka med hu reporterdama (Piper) i Starlight Drive In. Plutselig, midt i dialogen hennes, besvimte hun og gikk på rompa. Reiste seg etter litt og prata videre.

 

2. Var på vei til et av de døve Minutemen oppdraga ("Gå til <location> og drep <fiende>"). Tror det var ved Thicket Excavations, like ved Sanctuary. Var i sneak-mode og tusla bortover mot Raider's. Plutselig føyk jeg til værs, alt ble bare hvitt med deler av pixler rundt forbi. Så klaska jeg i bakken etter 5-10 sekund og døde. WTF ?!?

 

Forøvrig blir ansiktet til survivoren min ofte sort og helt rart ofte.

 

Gode gamle Bethesda...

Første jeg tenker når jeg leser innlegget ditt er at du plages pga fps.

Spiller du på pc, specs?

medium, high eller ultra settings?

SLI?

Låst fps (iPresentInterval=1), eller capper du fps via en ENB, AMD eller Nvidia driver ? 

modder og hvilken ? 

Endret av SHITBENDER
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg hadde forventet en mer levende verden i Fallout. Nå er dette mitt første Fallout, men omgivelsene virker tommere enn forventet. Det eneste unntaket er når du treffer på raiders eller noen kryp, men da er det samme prosedyre i 90% av tilfellene; skyt og drep fiendene... repeate.

 

Jeg føler jeg savner noe å oppdage. Jeg har ennå ikke fått følelsen av å komme til et nytt sted og tenke "wow". Det blir mer "allrighty then, moving on".

 

Jeg vet ikke om det bare er meg eller om Fallout-spillene bare er sånn.

Lenke til kommentar

Jeg vet iallfall at han har en 5960x på 4ghz og 16gb ram samt 2x 780 classy kort overklokka^^

 

99% sikker^/^

Notert ;)

 

Da er det vel også stor mulighet for at han utiliserer begge 780 kortene i SLI, kan være årsaken for det sorte ansiktet på karakteren.

Ville ha testet med en custom profil via Nvidia inspector, SLI av. Frame limiter 60 fps.

Test spille med "IpresentInterval=1" og "0", om "0" deffentlig cap via en ENB eller i Nvidia driveren (60 fps pga fysikk prb). 

Om settings er på ultra gå ned til high.

Er kortene godt overclocket ville jeg ha prøvd å satt kortene til orginal mhz på kjerne og minne.

 

 

I fallout4.ini forandre linjen : "sResourceDataDirsFinal=STRINGS\,"  til  "sResourceDataDirsFinal=STRINGS\, TEXTURES\, MUSIC\, SOUND\, INTERFACE\, MESHES\, PROGRAMS\, MATERIALS\, LODSETTINGS\, VIS\, MISC\, SCRIPTS\, SHADERFX\"

Skader ikke å prøve :).

 

Skader heller ikke å prøve å adde disse under "General" i ini om ikke allered prøvd -> 

*uInterior Cell Buffer=12
*uExterior Cell Buffer=72
*iNumHWThreads=8
 
Eventuelt lag et text dokument (kall det "CPU" feks) sammen med fallout4.exe med dette innholdet :
 
tMta ON
tMtrdfl ON
tMtr ppld
SAM 1 

 

I spillet aktiver console og skriv  bat "CPU" for så å sjekke om multithreading er aktivert.

 

Vil dette mirakuløst fikse probleme? aner ikke

Endret av SHITBENDER
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...