Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Får kanskje gå over på helauto spec og prøve litt 5.56 :)

Det er egentlig litt latterlig at gauss gir mange mange ganger mer skade enn en fucking kanon liksom (broadsider).

 

Men den er kjekk å ha, jeg liker den jo egentlig. Bare litt vel OP.

egentlig. Bare litt vel OP.

Først litt om V.A.T.S. Det er jo en av viktigste "grunnsteinene" og mer kjente spillmekanikken i fallout universet. Klart de ville la det være en grunn til å få folk til å bruke V.A.T.S i det hele tatt etter de polerte fps delen i fallout 4 ;).

Ang gauss, må si meg litt uenig at den er "op" ifh. til en svartkrutt kanon. De heftigste elekromagnetiske projektildrivende.. Øh, litt usikker på hva jeg skal kalle det, vi sier våpen, de sender et projektil opp til 8 mach's hastighet og vil gi det projektile abnormalt, sinnsykt, faensteikemegsåmye anslagsenergi at det er skummelt :D. Det sagt, gauss er OP, true.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, ser poenget ditt vedr Gauss (Rail Gun kan vi jo kalle den), og hastighetsleddet er i andrepotens i begrepet kraft (newton), så hastighet teller jo en del. Men masse er også med i kraft så en stor kanonkule hadde gjort nytte for seg den også :)

Samma det, dette er jo et spill, men jeg syntes det er litt trist at Gauss er så OP, fordi uansett hva av tøffe fiender jeg treffer på så bruker jeg den. Det blir liksom ikke noe skikkelig alternativ virker det som.

Legendary Glowing Alpha Deathclaw? Gauss....

Legendary Super Mutant Warlord? Gauss..osv osv

 

Når det gjelder VATS så kan jeg skjønne at det skal ha sine fordeler. F.eks få inn flere kjappe skudd i sneak-mode med bonuser. Og så critical da. Men når jeg løper rundt i en eller anna super mutant base. Jeg er ikke i sneak og jeg er sett og tar skudd. Hvis jeg skyter en super mutant da midt i hue, du ser du treffer så gjør jeg så-og-så mye skade. Hvis jeg gjør akkurat det samme i VATS så gjør jeg gjerne ekstremt mye mer skade. Det er samme våpen, og jeg treffer på samme plass. 

 

Det syntes jeg blir feil. VATS er et targeting system. Det er ikke ett "jeg-gjør-ting-i-slow-mo-så-da-gjør-kulene-mine-mer-skade-av-en-eller-anna-grunn" system

Lenke til kommentar

Selv går jeg tom for olje (til turrets) og kobber - legger opp lys og stæsj overalt - er jo elektrikker :)

 

Men er nok settlements for en stund, har begynt med Railroad quests.

jeg vil si at Olje er den ressursen det er mest manko på, ikke adhesive som mange mener rundt på nettet sier da dette enkelt kan kraftes. Kobber også til dels men får ofte større mengder av det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

De har nå begynt å angripe meg på The Castle. Jeg kan ikke reise dit selv om det er en av mine settlements  :hmm:

Jeg har ikke tatt parti med noen faction ennå fordi jeg er ikke så langt i main story. Men det jeg lurer på kan ha skjedd er at jeg har truffet (friendly fire) noen av de folka når det ble angrepet av noen raiders. Eller så har jeg gjort noe annet tullball. Kan reise til alle andre settlements, men the castle er fucked. Vurderer å drepe alle der som kan drepes, ta ned alle antenner osv. Drittsekker altså.

Lenke til kommentar

Joda, ser poenget ditt vedr Gauss (Rail Gun kan vi jo kalle den), og hastighetsleddet er i andrepotens i begrepet kraft (newton), så hastighet teller jo en del. Men masse er også med i kraft så en stor kanonkule hadde gjort nytte for seg den også :)

Samma det, dette er jo et spill, men jeg syntes det er litt trist at Gauss er så OP, fordi uansett hva av tøffe fiender jeg treffer på så bruker jeg den. Det blir liksom ikke noe skikkelig alternativ virker det som.

Legendary Glowing Alpha Deathclaw? Gauss....

Legendary Super Mutant Warlord? Gauss..osv osv

 

Når det gjelder VATS så kan jeg skjønne at det skal ha sine fordeler. F.eks få inn flere kjappe skudd i sneak-mode med bonuser. Og så critical da. Men når jeg løper rundt i en eller anna super mutant base. Jeg er ikke i sneak og jeg er sett og tar skudd. Hvis jeg skyter en super mutant da midt i hue, du ser du treffer så gjør jeg så-og-så mye skade. Hvis jeg gjør akkurat det samme i VATS så gjør jeg gjerne ekstremt mye mer skade. Det er samme våpen, og jeg treffer på samme plass. 

 

Det syntes jeg blir feil. VATS er et targeting system. Det er ikke ett "jeg-gjør-ting-i-slow-mo-så-da-gjør-kulene-mine-mer-skade-av-en-eller-anna-grunn" system

Skjønner hva du mener. Selv er jeg snart lvl 70 å jeg har levnet de beste armorene og våpene til fordel for større utfordring i ødemarken. Karakteren min ser mer eller mindre ut som ei "kråke" nettopp ferdig i en sentrifuge -> 

X5c9f9I.jpgJeg bruker en del modder som f.eks en som gjør at jeg kan kombinere litt flere armor-typer -> 

http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/2228/?.

Men jeg storkoser meg enda, 136 timer klokket inn på saven. Ikke en gang gjennomført main story, alt for opptatt med exploring, settlements, lorehunting. Huff,  "Has no life" :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du lov til å si at du har lagt fra deg de beste armorene hvis du jukser ? :p

Juks og juks.. Jeg har 179 i DT på survival å har lagt i 130+ timer av min tid i leveling på en fair måte. Vet ikke hva jeg skal si til det,  men jeg respekterer meningen din. Skulle absolutt ha holdt fingrene fra modder til førstegangs gjennomspilling var unnagjort, men jeg ble for svak.. :D Jeg har moddet siden F3 kom i 2008, utvider gameplay med ting som jeg personlig synes hører hjemme i universet. Ikke modder som gir meg fordeler egentlig, tvert om faktisk. Men det er opp til en hver hvilket syn dem har på det. 

 

Edit  : 

 

Denne er fin for å gjøre ødemarken ubarmhjertlig uten rad-x og radaway -> 

http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/829/?.

 

Her er en som gir meg en klar fordel fremfor en u-moddet playthrough og det du så fint kaller juks :D ->

http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/333/?.

Kjører lik damage for npc og min karakter, dvs x3 vs x3 damage. Jeg føler det er mye mer "realistisk" at alle parter tåler mindre, samtidig tvinger det meg til å spille mye mer forsiktig som feks sniper med gerilja krigføring som "hovedfag", men som som du sier er det vel helt ærlig litt juks ;)

Endret av SHITBENDER
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Neida, mods er flott det. Men den armor mod'n som gjør at man kan ha flere lag med klær på seg (som da gir mer prot.) er jo litt juks. Det samme med consol commands som gjør at man kan sette hvilken som helst leg perk på hvilken som helst item.

 

Mods som går på texture packs, bedre kart og slike ting er jo kult.

 

Og så kan man vel kjøre på med mods og commands etter hvert man har lvl mye og ikke kommer noe særlig videre. Starte spiller og slå på god mode er jo litt unødvendig kanskje.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Personlig så bruker jeg bare ting som erstatter teksturer, og noen mods som fikser små irritasjoner. Er egentlig det jeg er takknemlig for med mods. Alle spill har noen små ting du ikke liker, og med mods kan du faktisk fjerne det å skreddersy spillet ditt slik som du vil. Syns det er en mektig og positiv ting i dagens spillsamfunn. Men altså spillet må jo være bra på egne ben også, og Fallout 4 er så absolutt verdt å spille vanilla stylez! 

 

Ah, har ikke sjekket ut så mange mods enda, har gjort dogmeat hvit. Også har jeg Craftable ammo, for jeg mener det er helt riktig å måtte ha i spillet. 

Lenke til kommentar

Jepp det stemmer. Det var bare 20 når jeg reiste dit. Dumme pipboy. Det så bare så rart ut, fordi alle stod midt i en åker (selv om de har fått oppdrag) så det hele virket rimelig kaotisk. Men i build mode så står det 20.

 

Jeg er så frustrert over hele settlement greia. Det funker ikke skikkelig.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...