Gå til innhold

Battlefield 4 - Teknisk tråden!


Anbefalte innlegg

Har Omega driveren ja, så vet ikke helt hva som kan vere problemet :/
Er det ATI 5850BE og Phantom II 955 (snart på tide å bytte kanskje? :p)

Men har aldri hatt dette problemet før. Skulle bare ta meg noen games i går (første på 1/2 år), og så skjer dette.. Må restarte PC hver gang

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynte plutselig å få problemer med BF her, kommer opp at BF.EXE har sluttet å svare, enda jeg ikke har spurt den om noe. Prøvde å kjøre en fiks av spillet, men fortsatt det samme, prøvde å klokke ned CPU og GPU for å utelukke ustabil overklokk, men nei. Løsning min ble da å bare avinstallere hele dritten.

Lenke til kommentar

Har Omega driveren ja, så vet ikke helt hva som kan vere problemet :/

Er det ATI 5850BE og Phantom II 955 (snart på tide å bytte kanskje? :p)

 

Men har aldri hatt dette problemet før. Skulle bare ta meg noen games i går (første på 1/2 år), og så skjer dette.. Må restarte PC hver gang

 

Kjøpte ny pc da bf4 kom ut. Var trøbbel i 14 dager (som viste seg å være feil på hk). Gikk i retur.

 

Prøvde etter noen måneder å legge det inn på "gamlepcn". Spiller nå på en i3-540 med 5850 selv. I starten fikk jeg massevis av memoryleak. Googla meg grønn og blå. Prøvde alt som ble skrevet. Til slutt fungerte det.

 

Jeg aner ikke hva som hjalp... Nå fungerer alt smertefritt. Bortsett fra litt lav fps. Alt av settings på low og WSXGA+ (1680x1050).

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Hjelper omega drivern på ett 7950 kort?

Måtte låne meg ett kort når mitt 7970 ikke akkurat var 100% oppegående lenger, venter bare på komplett nå, raska på.

Mitt 7970 fungerer problemfritt på BF4 hvertfall..

 

Hvilket nytt kjøpte du deg? - eller reklamasjon?

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Kortet fungerte ikke bra i noen spill og det var feil på det, jeg spurte om å få penger ifra komplett, sendte mail, men de sa at jeg egentlig ikke kunne velge, men i en mail på mandag så står det at jeg får tilbake penger istedenfor nytt kort.

Har ikke bestemt meg enda, men ett gtx970 strix frister, selv om jeg er er litt hardbarka ati/amd fanboy på grafikk siden, men så spørs det da hva amd kommer med neste gang de slipper ett nytt kort, så jeg er litt sånn, skal jeg kjøpe nå eller vente, men som sagt, ett 970 strix frister mye.

Akkurat nå har jeg lånt meg ett 7950 kort, så er ingen krise for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Kortet fungerte ikke bra i noen spill og det var feil på det, jeg spurte om å få penger ifra komplett, sendte mail, men de sa at jeg egentlig ikke kunne velge, men i en mail på mandag så står det at jeg får tilbake penger istedenfor nytt kort.

Har ikke bestemt meg enda, men ett gtx970 strix frister, selv om jeg er er litt hardbarka ati/amd fanboy på grafikk siden, men så spørs det da hva amd kommer med neste gang de slipper ett nytt kort, så jeg er litt sånn, skal jeg kjøpe nå eller vente, men som sagt, ett 970 strix frister mye.

Akkurat nå har jeg lånt meg ett 7950 kort, så er ingen krise for øyeblikket.

Skal sende 980 til rma, blir 970 Strix... i Sli. ser ut som et greit kort ;) Satset på det jeg ville^^

Lenke til kommentar

Kortet fungerte ikke bra i noen spill og det var feil på det, jeg spurte om å få penger ifra komplett, sendte mail, men de sa at jeg egentlig ikke kunne velge, men i en mail på mandag så står det at jeg får tilbake penger istedenfor nytt kort.

Har ikke bestemt meg enda, men ett gtx970 strix frister, selv om jeg er er litt hardbarka ati/amd fanboy på grafikk siden, men så spørs det da hva amd kommer med neste gang de slipper ett nytt kort, så jeg er litt sånn, skal jeg kjøpe nå eller vente, men som sagt, ett 970 strix frister mye.

Akkurat nå har jeg lånt meg ett 7950 kort, så er ingen krise for øyeblikket.

Jeg ville nok ha vurdert et AMD kort eller ventet til de kommer med noe nytt.

 

Men det er mest fordi jeg er en gammel ATI bruker, så holder meg til de kortene. :p hadde nvidia for mange år siden, var bare tull med det.

Så holder meg nok til dem en stund fremover. :p

Lenke til kommentar

Tja, hvis det ikke blir noe nytt nå, så blir det å vente å se hva AMD kommer med.

Har egentlig aldri hatt problemer med ati/amd, to kort har halvveis dødd for meg i to forskjellige maskiner, men hadde ett nvidia kort for mange år siden, hadde ikke noe problemer med det heller.

 

Det er vel 50/50 med problemer hos begge parter med tanke på alt mulig, men enkelte kan jo være mer uheldig enn andre så klart.

 

Jeg må også ha en SSD, men jeg har vanskelig for å bestemme meg, hvem og hva som skal kjøpes og når.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Jeg har hatt AMD, 280X og 7970, og 7950 (7970 og 280X er samme kort da, men et var fra XFX og et er fra ASUS)

 

Folder med 7970, har kræsja et par ganger pga driver, men Omega driver hjalp der ser det ut som.

 

har hatt 780, 780Ti og 980.

 

Har forsatt et 780Ti som folder 24/7, har et 980 som skal til Rma, har ikke hatt problemer med noen av de kortene ihvertfall.

 

Har hatt småproblemer med begge parter pga overklokk osv.. men nå er da ingen ting stock i mitt system. ;):)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor mye Vram som trengs for å kjøre resolutionscale på maks?

Har et MSI GTX 980 4gb, men spillet klikker etter en kort stund når jeg har satt den på 200%. Kjører forøvrig alt annet på low utenom Mesh som jeg har på Ultra og spiller i 1080P

 

Her er noe fra battle-log forum:

 

 

I can play on 1080p 200%, with my [email protected] and 2x4GB 680s SLI. Can't remember what FPS I got when I tried, as my monitor is 1440p so I don't actually play at that setting normally, but it was a playable FPS. God knows what I'd need to go 200% at on my native resolution.
Edit.... Just had another quick go on Firestorm which is one of the most taxing maps and I was getting 30-40FPS but it felt and looked horrible, not smooth at all. Turning off MSAA completely (since resolution scale does much the same thing only better) and I got 60FPS and it seemed smooth and played OK. Was using just over 3Gb GPU memory. So 4Gb memory not a problem just couldn't render it smoothly.
yup - had another few goes. 4Gb is plenty - was only using 3Gb at 1080p/4xmsaa/200% although even with 2x 4GB 680 SLI it was clunky and not really playable. Was showing 30-40FPS, but going below 30 when it heated up a bit. At 1440p/200%/4xMSAA is was obviously dying on its arse so to speak. I was getting about 20FPS as long as nothing was happening but the second I tried to fire off an RPG it dropped to <8FPS and under fire it was like watching a slide movie of BF4. Memory usage was almost maxed out at just under 4000MB although it did go slightly over that at a couple of points. Don't think that was the issue as it wasn't maxing out - but obviously the GPUs just couldn't handle it. I'd have thought 780 Ti SLI would be just enough for 1080p/4xMSAA/200%, but you'd have no headroom for memory.

 

Hvor mye nvidias komprimering hjelper på 9xx vet jeg ikke :)

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Bf 4 er spillbart over 100fps. De som gidder å spille under 60 fps er en gåte for meg. Det får man med gtx 680 og 200 res scale.

Hadde 3-way gtx 680 sli og måte skru ned til under high i 1440p for å ikkje bruke opp 2gb vram. 3 gb holder i 1440p ultra. res scale på toppen krever mye. 780ti sli liker max 150% res scale før det smålagger/stuttrer.

Lenke til kommentar

Jeg synes BF4 på low å 150% res scale ser rimelig bra ut, men så fort jeg setter slideren opp mot 200% så klikker spillet etter en stund 5-10 minutter. FPSen er grei å holder seg på 120fps som jeg har låst den til så vet ikke helt hva det er som skjer? På 200% så ser spillet helt supert ut selv på low settings.

BF4 med Ultra settings synes jeg bare blir grøtete å det blir vanskeligere å se fienden.

Lenke til kommentar

Jeg synes BF4 på low å 150% res scale ser rimelig bra ut, men så fort jeg setter slideren opp mot 200% så klikker spillet etter en stund 5-10 minutter. FPSen er grei å holder seg på 120fps som jeg har låst den til så vet ikke helt hva det er som skjer? På 200% så ser spillet helt supert ut selv på low settings.

BF4 med Ultra settings synes jeg bare blir grøtete å det blir vanskeligere å se fienden.

 

Det som ser bra ut er 3x 1440p monitorer i portrett på ultrasettings. 4320x2560 :xmas::green:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...