Gå til innhold

Hvorfor er gamere så frekke osv?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er så mange

gamere så raske til å svare frekt, være fornærmende mot spillere som ikke er like flinke som dem, har annen konsoll og slikt? :shrug: waz das sheize bro!

 

Det virker som om:

 

1: Alt er en konkurranse for dem

2: De tror de er noe (arroganse)

3: De er drama-queens :sick:

 

Og ikke lat som du ikke har lagt merke til det , fordi det vet jeg du har

med mindre du ble født i går. Dette merkes som regel online.

Påstandene mine er basert på flere dager tilbringt med vennene mine,

online på spill til PS3, PC og på spillrelaterte YouTube filmer.

Der kryr det av ord som "kuksuger" og "motherfucker"

og for hva? Fordi noen tapte en kamp, eller for at en noob vant over en veteran som viser seg å være dårlig taper osv

grin mer

Lenke til kommentar

1: Alt er en konkurranse for dem

2: De tror de er noe (arroganse)

3: De er drama-queens :sick:

  1. Når jeg spiller online er jeg alltid i kompetetiv modus, jeg prøver alltid å gjøre det best mulig. Min mening er at du heller kan spille singleplayerspill eller på casual-servere om du ikke er interessert i å spille best mulig.
  2. Selvfølgelig tror jeg at jeg er noe, det er ikke negativt å være arrogant om man vet hva man snakker om.
  3. Kan godt hende, det er jammen bra man kan filtrere ut disse personene da.

 

Hvorfor ordlegger folk seg mer frekt på internett spør du?

  • De har ikke like god kontroll på banneord og uhøflige ord på engelsk som jeg har på norsk.
  • De kan gjøre det.
  • H*n som henges ut er faktisk så inkompetent at det fortjenes, for eksempel nekter h*n å motta råd fra andre spillere eller saboterer for sitt eget lag.
Lenke til kommentar

Tror aldri jeg har gått berserk i online spill mot noen. Nærmest jeg har kommet er å si til mine kamerater i TS eller skype hva jeg mener om det skjer, men sjeldent at det er noe mer en lame o.s.v. Oftes er det mere at vi prater om hva han/de burde gjort anderledes o.l. Men sjeldent skitkasting.

 

Det morsomste med folk som eksploderer er jo om man prater rolig til dem og forklarer ting. Er som regel tilfelle at de som eksploderer har gjort noe feil.

Lenke til kommentar

Et fint eksempel her er jo når man prøvde MOBA-spill for første gang, eller første rundene med Heroes of Newerth (som jeg tok litt sent, kjøpte noen mnd før det ble freemium.)

 

Tror jeg fikk mer flaming på mine to første runder der, enn jeg fikk på en måned i andre spill. Er jo ikke lov å være nybegynner på newbie-serverne en gang.

Lenke til kommentar

Folk som er på internett tør å være frekkere fordi de kan gi fritt utløp for sine følelser uten tanke på konsekvenser og konfrontasjoner; ansikt til ansikt altså. Kombiner det med spilling, konkurranseinnstinkt, ego, osv. og sjansen for at folk er frekke øker.

 

De som har frekke kan ha forskjellige grunner: De kommer hjem og spiller og gir utløp for all frustrasjon som de har opplevd hele dagen; fra problemer i jobb og familie. Vi vet meget godt de fleste hadde ikke sagt det de hadde skrevet hvis du hadde møtt dem personlig. De ser bare dumme ut da for andre mennesker, mindre sjanse for det på nett.

Lenke til kommentar

 

  1. Når jeg spiller online er jeg alltid i kompetetiv modus, jeg prøver alltid å gjøre det best mulig. Min mening er at du heller kan spille singleplayerspill eller på casual-servere om du ikke er interessert i å spille best mulig.
  2. Selvfølgelig tror jeg at jeg er noe, det er ikke negativt å være arrogant om man vet hva man snakker om.
  3. Kan godt hende, det er jammen bra man kan filtrere ut disse personene da.

 

 

1. Om ein er interessert i å spele best mogleg betyr ikkje så mykje. Det kan godt vere ein prøver hardt på nettopp det, men ein kan fort berre bli møtt av regelrett hat likevel.

2. Ein treng ikkje å vere arrogant sjølv om ein veit at ein er god.

3. Det kan ein ikkje alltid. Ta LoL som eit døme, skal ein filtrere ut halve laget sitt?

 

Eg prøver ikkje å vere kranglete, men desse punkta forsvarer på ingen måte idiotisk oppførsel på nett.

 

Uansett, eg trur heller ikkje gamers er verre enn andre, men når ein speler eit spel og konkurrerer på nett så er ein jo i ein setting der ein raskt kan bli litt ekstra ivrig. Eg vil tru alder kan spele ei rolle, men ingen opplever konsekvensar når dei skjeller ut nokon over internett, uansett kor gamle dei er og ofte faktisk uansett om dei er anonyme eller ikkje. Det er jo berre å sjå kva enkelte skriv på Facebook under fullt navn, eller i kommentarfelta til avisene, det er heilt hårreisande kva ein brått blir villig til å seie når personen du snakkar med ikkje står rett føre deg.

 

Eg trur spørsmålet kan endrast til kvifor folk på internett er så frekke, og at svaret ganske deprimerande er fordi dei kan.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har vel litt med det Assagne sier, med en maske sier folk hva de vil.

 

Kanskje, men som jeg nevnte for et par sider siden er det ganske mange, da spesielt tenåringer, som også driver på sånn når de driver med brettspill, kortspill og miniatyrer. Hadde ikke rasket over om det gjaldt sport også.

Lenke til kommentar

 

Kanskje, men som jeg nevnte for et par sider siden er det ganske mange, da spesielt tenåringer, som også driver på sånn når de driver med brettspill, kortspill og miniatyrer. Hadde ikke rasket over om det gjaldt sport også.

 

Virkelig? Jeg tror ikke jeg noen gang har opplevd dårlig oppførsel i sammenheng med brett eller kortspill, hverken fra voksene eller ungdom, kan du gi mer detaljer om under hva forhold dette er normalt?

 

I fotball og annen sport har jeg opplevd drittslenging men det har også ofte blitt svart med "vold" og forblir ett engangstilfelle.

Lenke til kommentar

 

Virkelig? Jeg tror ikke jeg noen gang har opplevd dårlig oppførsel i sammenheng med brett eller kortspill, hverken fra voksene eller ungdom, kan du gi mer detaljer om under hva forhold dette er normalt?

 

Som jeg nevnte for et par sider siden, jeg har drevet aktivt med Magic og Warhammer i mange år, både med venner, semi-organisert og i turneringer. Dårlige tapere og folk som prøver å jukse er nesten uunngåelige. Enkelte av dem er godt voksne, men flertallet er yngre. Et av de mer populære Warhammer-forumene, Dakka Dakka, har en lang tråd om dårlige erfaringer med problemspillere, jeg kan jo se om jeg klarer å spore den opp.

 

Edit: Værsgod, åtte sider elendighet, utelukkende fra fjes til fjes-situasjoner.

Endret av Okapi
Lenke til kommentar

 

(...)

 

Edit: Værsgod, åtte sider elendighet, utelukkende fra fjes til fjes-situasjoner.

 

:ohmy: ok, du har overbevist meg, 40k er definitivt like ille som internett. Det var rett og slett skummel lesing.

 

Hvis det viser seg at dette forumet er representativt for 40k gir det sterke grunner til å tro at det kan være noe koblet til spill.

 

Men siden jeg ikke spiller hverken 40k eller Magic, kan du informere meg litt om hva konsekvensene for spillere som viser seg å være negative elementer?

 

Av det jeg leste var det en del snakk om "banning fra butikk", noe som jeg ikke helt forstår som konsept. Og det virket som at det eneste fysiske som skjedde var mot motstanderens enheter, jeg vet at disse spillene er veldig mannsdominerte men fra utsiden ser det ut til at det er en total mangel på tradisjonelle mannlige raseriutbrudd(aka fysisk vold). Noen teorier fra innsiden om hvorfor det er tilfellet? Eller er det bare underrapportert?

Lenke til kommentar

er som oftast fordi noen som drar ned laget . Problemet er at og innrøme feil er vanskligere ein og finne feil på andre (selv når fakta feil)

er mange ganger noen driter seg ut så får noen andre skylden, har selv vært møte med folk som dikter opp tullball eller finner ein syndebukk (dette er VELDIG stort problem i lag spill som AoS spill som også kjent som Lol/Dota ect

 

derimot i spill som NS2 eller Arma som er litt mer voksent, ser dei stygt på den som begynner og klage sån eller rett og slett hiver dei i commander stolen eller holde skjeft og klage. derimot NS2 har ein rar ting emd at om commander ikkje bruker mic får han skjeft?

poenget mitt er at det er veldig frustrerende når man er den som må dra lasset, akkurat som gruppearbeid i skullene (noe drit so skulle vært avskaffet for lengst) der 1-2 gjør alt og resten bare spiser på deiras arbeid.

hvordan unngå dette? er veldig enkelt. bli med i meir voksene lag eller servere som har null toleranse for drittsekker og "lavspill" som vi kaller det.

Lenke til kommentar

Enig i det meste som er blitt sagt her og siden jeg for øyeblikket spiller FF: A Realm Reborn, var det ett sitat på Youtube jeg la fort merke til.

 

Probably the biggest shock of this game was upon reaching lvl 50 and seeing the community turn into this super aggressive mob that expected absolute perfection and knowledge from every party member.

 

Noe som er helt på trynet da "Hard Mode" boss fighter i FF får nye "mechanics/moves" som man ikke har sett før da. Men dette er vel en gjenganger i MMO spill kanskje?

 

@ arni90:

2. Selvfølgelig tror jeg at jeg er noe, det er ikke negativt å være arrogant om man vet hva man snakker om.

 

Men det er mulig å være:

http://www.thefreedictionary.com/humble

http://www.thefreedictionary.com/modest

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De fleste idioter som snakker dritt til hverandre I LoL og Dota 2 er voksne mennesker i 30 årsalderen. Vanligvis veteraner som klager på noob spillere.

 

LoL består av drittunger og tenåringer sier de fleste. Vel dette er litt feil. Det er voksne menn i 20-40 årene som sitter og klager/flamer på hverandre. Det samme i Dota 2 også.

 

Teamgame med noobs/nybegynnere på laget fører til agressjon og vold hos flinke spillere.

Endret av Anvilycus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...