Gå til innhold

Ditt Drømme spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK. Her kommer mitt:

 

Spillet skal være laget for at flere kan spille sammen. Ikke over nettet, men på linking. Da er en helt sikker på at alle som spiller er seriøse. Spillet foregår på flere tropiske øyer, der det lever forskjellige pygmeer i stammer. (Ikke stygt ment) Du (de som eventuelt er med) starter på en stor øy midt i øygruppen. Der er det en stamme, som har en fredelig kultur, og der lærer du deg kunsten og jakte, fiske, plukke bær, lage våpen og slikt. Du treffer folk som gir deg småoppdrag, og du får høre rykter om diverse stammekriger. Jeg vil at spillet skal opplevest slik som Gothic spillene. Der utforsker du hver eneste bit av spilleverdnen, og prøver og finne våpen og dyr du kan fange.

Jakting skal være vanskelig. Dyrene merker deg og reagerer etter hvor stor de tror faren er, og selvsagt hva slags art du har støtt på. En jaguar kommer til og snike seg sakte unna, eller angripe deg på flekken. Du vil helst ha overtaket og angripe først, så du må derfor snike deg sakte inn på dem. Er det flere som spiller, skal en merke fordelene av og sammarbeide, en kan skyte piler, og en kan gå på med klubbe. Etterhvert finner du andre stammer rundt om kring, som du kan bli medlem av, stjele fra, handle fra og lære kunster fra.

Litt av meningen med spillet er at plutselig går den stammen til krig mot en annen stamme, og du en dag oppdager att noen spanjoler har slått leir på en av de ytterste øyene. Det kommer en hai inn i bukta der stammen bruker og sanke skjell osv. Mye skal skje hele tiden. Spanjolene kan ha æren av og være hovedplottet.

 

Våpen er klubber med krokodilletenner, spyd, kastespyd, Blåserør, Pil og bue...

 

Grafikken trenger ikke og være så veldig god. Noe lignende Morrowind skulle holde for meg. Den må også være laget for at du kan plukke alt av urter, klatre i trær og brekke av den greina for og lage en pil.

 

Jaja. Jeg hadde likt noe slikt.

Lenke til kommentar

Har alltid hatt en drøm om et spill som virkelig lar de som interesserer seg for skytevåpen og løs avtrekkerfinger få utfolde seg på skjermen. Ser for meg et spill som er todelt, hvor man i den ene delen trener med våpen (f. eks. på skytebane, jegertest, CQB-trening - alt etter hva slags våpen en trener med) og i den andre delen skal bruke det en har lært. Våpen er inndelt i forskjellige kategorier (si f. eks. pistoler, revolvere, skarpskytterrifler, assault-rifler, SMG'er og hagler) hvor en starter med noen få våpen og kan låse opp mange fler etter hvert. Ser gjerne også at dess mer vant en er med et våpen, dess bedre behandler en det (virker inn på stødighet, lading og så videre - har sett meg grundig lei på robot-soldater som lader om med mekanisk presisjon, monotone bevegelser og skjær selvfølgelighet, jeg vil se fumling!). Våpen kunne jo låses opp ved å vinne skytekonkurranser, jakte på villt eller ved å ta oppdrag som karrieresoldat. Og få vekk crosshairs! ;)

Måtte gjerne hatt med eksperimentelle våpen også, men noe sier meg at å jakte på elg med Bond-style laser-rifle ville bli litt kjedelig i lengden...:p

Lenke til kommentar

Et fantasy spill der man kan være hvilken rase/klasse man måtte ønske. Men man styrte det hele med sensorer på sin egen kropp og vr briller eller.no. Slik at man kunne slå med sverdet sitt på den måten man ville, ikke bare heve sverdet og hugge, heve sverdet og hugg igjen osv. Hvis man var en mage kunne man tegne symboler i luften for a kaste spells (noe alla B&W) :yes::yes:

Lenke til kommentar

Mitt drømmespill må være et VR spill satt i middelalderen (eller tilsvarende fantasy verden) hvor du kan leve et liv som ridder :D

 

Evt et tilsvarende spill i tolkiens verden hadde også vært spennende...

 

ser ut til at det nærmeste jeg kommer i nær framtid er div morrowind mods...

Middle Earth Mod

Adventure Middle earth

 

morrowind er for så vidt også et spill jeg har drømt lenge om, men det er litt for "urealistisk", (ikke det at middle-earth ikke er urealistisk, men der finnes det raser og folk jeg allerede har et forhold til, mens morrowind byr på masse "nytt")

 

En real-life middel-alder mod til morrowind hadde nok gjort meg glad for en stund (men mye vil ha mer ;))

 

[edit:] mod er et feil begrep i denne sammenhengen, beklager misforståelsen... jeg mener selvsagt total conversion

Lenke til kommentar

Mitt drømme"spill" er en Gigantisk og "Hyper-selfevovling and selflearning handsome A.I. Computer TM" som kan snappe opp tankene til folk rundt fra hele verden og generere DRØMMESPILLET ditt! Hvis du tenkte deg, "hmm, her skulle det vært litt annerledes, er ikke helt fornøyd her" så snapper "Hyper-selfevovling and selflearning handsome A.I. Computer TM"'en det opp og genererer det like that *knips*.

 

Ikke drømmespill da men liksom drømmespill minus _mespill_. For de som ikke skjønte så snakker jeg om "drøm". Altså en ønskedrøm :roll:

 

Jajo, det synes jeg hadde vært kjekt

Lenke til kommentar
mener at dette temaet har vært oppe før men,

 

Mitt drømmespill:

 

En blanding av følgende spill:

- The sims (tro det eller ei)

- Americas Army

- GTAIII

- Natural Selection

- C&C Generals

- Flight simulator

- osv

 

Kluet er det at først blir man født, dermed går man rundt som 3 åring i huset, å knuser vaser, spytter mat på mamma osv, kort sagt gjør alt det man alltid har hatt lyst til!

Etterhvert blir man eldre og begynner på skolen, her kan ma velge om å bry seg, eller bare gi F****, bryr man seg og får gode karakterer kan man søke jobb.

Som for eksempel i hæren (americas army)

eller i politiet, eller som jagerfly pilot osv....

 

Er klar over at dette spillet hadde vært ekstremt dyrt og vanskelig å få til, men du spurte etter mitt drømmespill! :)

 

presis det samme som jeg har tenkt egentlig!

Lenke til kommentar
Et fotorealistisk CSI-spill, som aldri endte og bare fotsatte å lagde oppdrag i en realistisk, simulert Las Vegas. Yay.

 

Ideen er bra, synd ingen i verden hadde klart førstebrett engang :roll: Ser for meg at du får tetthetsgraden av et metall ingen har hørt om, og må svare hva som skjedde :lol: holder meg til serien

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...