Gå til innhold

Ditt Drømme spill


Anbefalte innlegg

Mitt drømmespill blir Halo som MMOFPS.

Hauger av kjøretøy og fly, teamwork all the way, psykologisk vurdering før du kan spille det slik at man slipper personer som bare ødelegger for andre. :wink:

Hvis man i tillegg klarer å få inn en god historie og det beste fra Planetside så tror jeg folk hadde gått man av huse for å få tak i dette spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt drømmespill blir Halo som MMOFPS.

Hauger av kjøretøy og fly, teamwork all the way, psykologisk vurdering før du kan spille det slik at man slipper personer som bare ødelegger for andre. :wink:  

Hvis man i tillegg klarer å få inn en god historie og det beste fra Planetside så tror jeg folk hadde gått man av huse for å få tak i dette spillet.

 

[bitter] Okay- du mener Halo omtrent slik det faktisk var tiltenkt før Microsoft kjøpte opp Bungie... [/bitter]

Lenke til kommentar

Jeg har ihvertfall flere drømmespill.

 

Først og fremst den strategiske delen:

Et spills som starter opp som i Sims. Du bygger deg opp en person med valg av karierre osv. Forhåpentligvis så er det veien mot militære som skal være karrieren. Du blir med der og må ut på oppdrag i ekte FPS stil. Med oppdragene så vil du også øke i gradene og etterhvert så styrer du folk rundt. Til å begynne med som i Flashpoint og deretter som i C&C Generals. Du jobber dermed deg oppover i systemet og til slutt er du stormannsgal fordi du skal ta over veien i ekte Civ stil. Når jorda er tatt over så vil man etterhvert få kontakt med aliens og da kan man få en kloning av Homeworld, Galactic Civilitation og Orion 2(Ikke 3 da den ikke var så bra.) Rett og slett at man begynner som en ussel liten person men til slutt ender som herskeren av galaxen. Et spill som kan ta lang tid å gjennomføre.

 

Andre tingen er friheten i et spill. Det at man faktisk kan gjøre hva som helst. Man kunn godt ta Freelancers måte å være i space med Morrowind sinn måte å være på planetene, gjerne også en dæsh med GTA3 i byene med biler osv. Da hadde man hatt masse steder og utforske, mange mennesker å prate med og få oppdrag overalt. Friheten til å gjøre akkurat hva du vil i spillet er mitt drømmespill.

Lenke til kommentar

En ting jeg kom til å tenkte på: Det som går igjen når folk tenker på "drømmespill" er spill som blander masse sjangere og ting man kan gjøre. Problemet når en liten spillutgiver skal lage spill er at det stort sett blir begrenset til en sjanger fordi man ikke har tidressursser til å lage noe mer, hvis det skal bli skikkelig bra. (Vel, Derek Smart prøver jo å få med ALT i Battlecruiser-serien sin, men han har jo heller ingen formening om sine egne begrensninger..)

 

POENGET mitt, iallfall: Tenk om en bunch store utvikler-grupper gikk sammen om å lage "the mother of all computer-games". Hver gruppe tar seg av en gameplay-sjanger i spillet. Feks id tok seg av fps-ting, blizzard tar rts-ting, grand turismo-folka bilkjøring etc etc.. Og tråkle hele sulamitten sammen til en verden der du kan gjøre alt mulig forskjellig.. :-)

 

Veldig tidlig eksempel på sjanger-blanding er f.eks Savage og Natural Selection-mod'en til Half-life. Der har de jo blandet rts og fps... Bra start ..

 

Tenk å sloss i rommet civ-style strategisk først, så når en kamp starter skifter det om til taktisk rts i full Homeworld-3d, så kan man hoppe inn i en fighter for litt rom-dogfighting a la Freespace, og så forsøke å docke med og kapre et fiendeskip, lede infanteri-angrepet der inne som en Doom-spacemarine... :-D

 

Det ville nok koste vannvittig mye penger, kreve stor samarbeidsvilje mellom utgiverne, og ta fryktelig lang tid å utvikle dette spillet... then again hadde jeg nok vært villig til å betale firesifret beløp for å spille et sånt spill. :-D

Lenke til kommentar

et

annet drømmespill er et spill hvor man kan gjøre hva man hvil når man hvil

 

Spillet skal hete the world in your hands

 

Du kan reise rundt i hele verden skaffe forskjellige jobber bli kriminell

freds kjemper osv

 

og at hver eneste krinkel og krok var nøyaktig likt som øyet ser det i virkeligheten

 

Tenk deg å stå uten for ditt eget hus på skjærmen..

Snike deg in i bin ladens huler

 

et spill du virkelig kunne spillt i all evighet...

 

JEG GADD IKKE Å SETTE KOMMA OG PUNKTUM

FORDI JEG ER LAT :)

 

*Animasjon slettet av moderator*

Lenke til kommentar

mitt drømme spill er at man må ha en slaks tanke sak på hode som sender deg inn i en verden alla matrix. men man skal ikke kunne dø i den virkelige verden da, og man skal ha mer kontroll. denne matrix verden trenger ikke bare være nåtid, man skulle kunne velge hvilken tid den skulle være i, og om den skulle være fantasy alla tolkin verden. osv.

 

drømme spille kommer når man har teknologi til og lage verdener som man er like bra som den ekte. man må kunne buke sine egene sanser der og.

 

 

et dilemma er at noen folk som kke er helt stabile eller yngere folk kan fort komme til og blande disse verdenne, men da er det bare og sperre dem inne i fantasi verdenne :evil::lol:

Lenke til kommentar

jeg hadde likt om det var et spill som er satt i en stor by alla GTA:VC, men du var en draps etterfosker, og du skulle løse spenende og kompliserte saker, og når de vet hvem skurken er, så tilkaler du backup og tar på deg en skuddsikker-vest, så ettervert blir storien mer og mer komp, og actionfylt, så du har en arbeids plass på politistasionen og kan vandre fritt i byen, det må vere første persons og ikke tredie.

Lenke til kommentar
Hele verden digitalt :D
Ja det hadde jo absolutt vært et drømme spill! Men det er ikke så veldig realistisk at noe sånnt kommer med det første da... :lol:

 

Tenk deg hvor mye det ville kosta og utvikle?

 

Hvem ville finansiert det?

 

Det hadde jo solgt sinsvakt mye, men tror likevel utgivern ville gått med et ganske bra underskudd.

 

Hvis det i det hele tatt hadde latt seg gjøre

Lenke til kommentar
Hele verden digitalt :D
Ja det hadde jo absolutt vært et drømme spill! Men det er ikke så veldig realistisk at noe sånnt kommer med det første da... :lol:

 

Tenk deg hvor mye det ville kosta og utvikle?

 

Hvem ville finansiert det?

 

Det hadde jo solgt sinsvakt mye, men tror likevel utgivern ville gått med et ganske bra underskudd.

 

Hvis det i det hele tatt hadde latt seg gjøre

 

Hehe det er lov å drømme. Men det kommer nok aldri til å skje :smile:

Lenke til kommentar

Jeg vil tro noe a'la dette:

 

Ett FPS spill som dekker alle større kriger/konflikter fra 1. verdenskrig og til dags dato (1. og 2. verdenskrig, Korea og Vietnam, begge i Irak, + alt annet...). Med kjøretøyer, fly/helikoptere, båter, o.l. som kan brukes ubegrenset. Ikke maps med begrensede bevegelighetsmuligheter men noe mer a'la OFP og BF 1942 (bare større og mer detaljrikedom).

Må også ha gode singleplayer og multiplayer kampanjer (bl.a. co-op på mp), ordentlig editor hvor det er lett å lage egne maps, kjøretøy osv...

 

+ masse andre ting også, men som jeg ikke gidder å skrive her :wink:

 

...men dette spillet hadde vel blitt noget stort tenker jeg...men det er lov å drømme! :smile:

Lenke til kommentar

Jeg vil tro noe a'la dette:

 

Ett FPS spill som dekker alle større kriger/konflikter fra 1. verdenskrig og til dags dato (1. og 2. verdenskrig, Korea og Vietnam, begge i Irak, + alt annet...). Med kjøretøyer, fly/helikoptere, båter, o.l. som kan brukes ubegrenset. Ikke maps med begrensede bevegelighetsmuligheter men noe mer a'la OFP og BF 1942 (bare større og mer detaljrikedom).

Må også ha gode singleplayer og multiplayer kampanjer (bl.a. co-op på mp), ordentlig editor hvor det er lett å lage egne maps, kjøretøy osv...

 

+ masse andre ting også, men som jeg ikke gidder å skrive her :wink:

 

...men dette spillet hadde vel blitt noget stort tenker jeg...men det er lov å drømme! :smile:

Lenke til kommentar

mitt drømmespill er ett mmorpg, ala world of warcraft grafikk ("tegneserie" grafikk som er PERFEKT, ikke tafatte forsøk på "realistisk grafikk), koblet med en AI (skikkelig AI, ikke sånn script, matematisk AI, men en virkelig) for hver spiller, som er koblet opp mot en "super AI" som styrer hele serveren... på denne måten ville man få personaliserte spill, endeløse quests og MYE mer atmosfære + evig variasjon og innhold...

 

det er drømme spillet mitt :) sånn ca

Lenke til kommentar
mitt drømmespill er ett mmorpg, ala world of warcraft grafikk ("tegneserie" grafikk som er PERFEKT, ikke tafatte forsøk på "realistisk grafikk), koblet med en AI (skikkelig AI, ikke sånn script, matematisk AI, men en virkelig) for hver spiller, som er koblet opp mot en "super AI" som styrer hele serveren... på denne måten ville man få personaliserte spill, endeløse quests og MYE mer atmosfære + evig variasjon og innhold...

 

det er drømme spillet mitt :) sånn ca

 

Apropos: Min drømme-mmorpg ville ha AI-styrte moderators som kicket og bannet spillere for godt ved minste tegn til drittunge-tendenser.

(med terminator-stemme) "You have been found guilty of leet-speak. You account is terminated!" (etterfulgt av kræsj til desktop)

Lenke til kommentar

En annen MMORPG/MMOFPS-drøm.

 

Et krigspill slik som Battlefield 1942, men satt i en massiv verden som var en realistisk modell av hele Europa (skalert ned for å ikke få store, tomme områder). Støtte med opp til f.eks. 100.000 spillere på en server. Nye spillere logger inn på en av sidene, allierte eller aksemaktene, og blir med i en bataljon. Bataljonene består av ordentlige mennesker, og sjefer som også er ordentlige spillere. Veteran-spillere (som har gått opp hele rang-stien) styrer igjen bataljonene og hvor de skal forflytte seg i Europa for å stå mot fienden.

 

Etter hvert går du opp i rang, og kan bli kaptein, general og så videre. Sjefsspillerne må legge strategier på kart som blir tilgjengelig til alle "på den siden", og må arrangere transport av styrker. Byene er fylt med NPC-sivile som må beskyttes, eller drepes hvis du er "på den siden". Selv om dette hovedsakelig ville vært en FPS, ville det hatt seriøse rollespill-elementer, hvor du begynte i en treningsleir, ble sendt avgårde og gikk opp i rang. I tillegg hadde du en familie "der hjemme" som du fikk brev av og sånn. Morsomt.

 

Jeg vet at World War II Online prøver seg på dette, men det er et elendig forsøk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...