Jump to content

zaico

Medlemmer
  • Content Count

    2259
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

12 :)

About zaico

  • Birthday 01/24/1982
  1. Hvilken tv hadde du før denne? Dersom svaret er plasma, har du nedgradert..
  2. Bildekvalitet er ikke alt, en TV har mange kriterier. Det må og evalueres utifra pris. Hva 5 år gamle plasma kan er irrelevant for testere. De tester i forhold til de produktene som selges, de kan ikke anbefale produkter som ikke finnes. De kan heller ikke gi terningkast i forhold til hva som ikke finnes. Ingen reviews er lagd for at du bare skal se terningkast. Reviews forventer at du leser dem, og utifra det så finner du lett ut at OLED er det rette for deg om det er bildekvalitet du er ute etter. Hvis du kjøper uten å vite noe om det, så blir det litt som å dra på elkjøp og bar ebe om en grei TV til ca 20.000 kr. Sannsynligvis får du et suboptimalt produkt for deg, men slik er det når du baserer kjøpet ditt på en overfladisk terning. En Samsung 8serie eller Sony X modell koster like mye som en rimelig OLED, hva er ellers bedre på Samsung og Sony? Hos Sony er absolutt ingenting bedre, Samsung har muligens bedre smart-tv OS, ellers ser jeg ingenting som er bedre der heller.
  3. Jeg ser stadig tester i media hvor div Sony og Samsung tver får terningkast 6. Dette får meg til å lure på om journalistene er total innkompetent eller kjøpt og betalt. Ingen av dagens LCD/LED tver er i nærheten av en 5 år gammel god plasma, og i allefall ikke i nærheten av en OLED. Når en forbruker leser en test og ser en dyr tv får terningkast 6, gjerne det samme som en oled fra LG, da tror vedkommende at tvene er likeverdige, noe som overhodet ikke er tilfelle. Er overbevist om at her er det MYE ugler i mosen.
  4. LGen er mye mye mye bedre, oppløsning over full-hd har ingen betydning på en 55" om du sitter mer enn en meter fra tven
  5. Nokia moment fra Samsung... Hilsen eier av Samsung HU8505, som er sjalu på naboens full-hd oled
  6. Både Android og IOS (ver. 7 og nyere) kan blockere nummer, uten bruk av 3. parts app. Ellers er jo en god gammeldags ørefik ofte en løsning
  7. Om du bytter nummer kan du be operatøren å skjule ditt nye nummer fra nummeropplysningstjenester.. Dette er gratis, og ofte svært effektivt Hemmelig nummer koster 250,- pr mnd hos NetCom, vet ikke hva de andre tar. Dette er en tjeneste som er beregnet for de som er grovt trakasert, i fare el. Dette er kanskje noe overkill? Et annet effektivt virkemiddel er jo e be vedkommende la vær å plage deg?
  8. Dersom Apple lanserer noe ala ipad for bil. Med full tilgang til appstore etc. Så vil det være den soleklart beste navigasjon/stereo-løsning for bil pr i dag. Det vil også være den mest åpne bilplattformen. Nesten alle biler i dag har en "dum" og lite brukervennlig navigasjonsløsning, hvor softwareoppdateringer kommer flere måneder for sent. Kart koster 100vis av kroner, og bilen må på verksted for oppdateringer.
  9. Sonyen er muligens det beste brettet på markedet (og jeg er slett ikke sikker på det).. Men skjønner overhodet ikke hvorfor i all verden Note får bedre skår enn ipad. Note 10.1 oppleves vesentlig mer gammeldags og traust enn min gamle iPad 1. Testet Sony brettet såvidt i forrige uke, og var imponert over skjermen og responsen, så dette brettet er muligens på nivå med ipad 4.
  10. Synes det er helt latterlig at Staten skal bestemme hvilke avtaler du som privatperson skal få lov til å gjøre med din mobiloperatør. Det de heller bør fokusere på å få til, er at forbrukerne skal få opplyst hvor mye det faktisk koster å kjøpe seg ut av bindingsavtaler, og krav til at summen samsvarer med fordelen du har fått ved å inngå avtalen
  11. 1. Dette bør være lett å dokumentere. 2. Igjen en påstand som bør være lett å dokumentere. 3 og 4: Jeg ser at du anser posten din som motsvar til "svada", men punkt 3 og 4 er tatt ut av luften så vidt jeg kan se. "Folk" har ikke ønsket seg dette, men snarere har enkeltpersoner uttrykt at de ønsker seg dette. En stor forskjell. Om det snarere er snakk om forsatt "folkeopplysning" vil jeg påstå at dette er 2 punkt som vanskelig lar seg dokumentere, både for og mot. Det vil være en mengde faktorer som spiller inn når det kommer til størrelse. Hva åpent OS, minnekort, etc., kan en spørre seg hvor stor andel som ville ønsket seg dette om de forso hva det innebar. Når en bruker et begrep som fasit bør en også legge ved dokumentasjon på påstandene sine. -Deluze 1. http://www.amobil.no/artikler/iphone_4_har_minst_feil/79399 Gammel artikkel, men iphone 4 hadde faktisk problemer med nærhetssensor i starten. Kommer ikke på noen kjente feil på 4s. 2.Finner ingen info om dette på nett. Men svært mange, går rundt med telefoner med skader på skjerm. Dette gjelder både iphone, og andre telefoner med stor skjerm. 3. 50% av Norges befolkning er kvinner. 40% av Norges befolkning er over 45 år. Uten å ha noe vitenskapelig å slå i bordet med, vil jeg tørre å påstå at Menn mellom 14 og 35 er de som er aller mest opptatt av Smart-phones, og det er i denne aldersgruppa det selges klart mest telefoner med store skjermer. Denne aldersgruppa står for en ganske liten prosentandel av Norges befolkning. 4.Minnekort er det svært få som har bruk for, meg selv inkludert. Telefonene går mer og mer over på syncronisering mot sky-tjenester. Og jeg vil tørre å påstå at selv den minste iPhonen (16GB) holder for 99% av kjøperne. Men jeg synes også det er en uting at kunder ikke kan utvide minnet ved behov, og at Apple tar blodpris for noen GB ekstra. Åpent OS er først og fremst en fordel for utviklere av programvare, samt "nerdene". Enkelte bedriftsbrukere vil også ha fordel av dette mtp. integrering mot bedriftens CRM-systemer og/eller annen programvare bedriften bruker. Samtidig er dette også negativt ift. sikkerhet og stabilitet.
  12. Leste igjennom hele tråden, og her er det ekstremt mye svada fra "fans" av andoid, selv om jeg overhodet ikke skjønner at det er mulig å være fan av et småelekstrisk apparat. Myte 1: "iphone har dårlig kvalitet" fasit: iPhone har lavest reklamasjonsrate av samtlige telefoner som har vært på markedet de siste 10 årene, det er nesten aldri feil på en iphone ut av boksen, og det oppstår svært sjeldent feil på produktet av seg selv. Myte 2: Skjermen tåler ingenting fasit: Skjermen på iphone 4s tåler ca like mye som konkurrentene. Og ser man salgstall mot innleverte knuste telefoner, er tallene ganske like. Myte 3: Folk ønsker minnekort, åpent OS osv. fasit: Dette gjelder i beste fall 10% av kundene, de aller fleste ønsker en brukervennlig telefon, som tar ok bilder og som bare fungerer. Myte 4: Folk ønsker stor skjerm fasit: De fleste synes selv iphone 4s er for stor. Og svært mange velger bort HTC one X/Samsung S3 grunnet fysisk størrelse Jeg har jobbet i bransjen i ca 10 år, og har erfaringer fra alle typer kunder. Når det er sagt, ville jeg heller valgt en S3, nettopp fordi jeg foretrekker stor skjerm, og får tilgang til endel programvare som ikke finnes i appstore.
  13. Min Galaxy Note blir ekstremt varm i standby i lommen med jevne mellomrom, faktisk fått et stort brannsår av den. Så ble ikke veldig overasket av denne saken.
  14. Synes det er flott at Netshop rydder opp, men når Mobiltelefoner har 5 års reklamasjonsrett, så sier det seg selv at også alle dataprodukter har (bør ha, dersom loven skal ha noe som helst troverdighet) 5 års reklamasjonsrett. Når det er sagt, synes jeg egentlig ikke at Mobiltelefoner bør ha 5 ganger så lang reklamasjonsrett som gjennomsnittlig levetid, men det er en helt annen diskusjon. I så måte er det sikkert en del dataprodukter hvor 2 års reklamasjonsrett hadde vært mer naturlig. Vi i Norge har et fantastisk bra forbrukervern mot "dårlige"-produkter, men loven er ekstremt gammeldags. En bil bør f.eks ha minst 10 års reklamasjonsrett da en bil er forventet å fungere vesentlig lengre enn 5 år. Et mer naturlig system hadde vært 1, 2, 3, 5 og 10 års reklamasjonsrett. Hvor verdi og varegruppe var avgjørende hvilke varer som hadde hvilken reklamasjonsrett.
×
×
  • Create New...