Gå til innhold

Er kjørefysikken i GTA V dårligere enn i tidligere spill?


Anbefalte innlegg

Nei, jeg tenkte mer på hvor urealistisk skytinga er, og hvor lett det er å løpe etter å ha blitt skutt et par ganger i hvert kne. Ikke særlig realistisk, men det har aldri vært meningen at GTA skal være realistisk.

Men hva har dette med kjøringen å gjøre? Jeg ser bare ikke helt hvorfor du skal sammenligne skytingen med kjøringen? Som jeg sa så er det helt klart at enkelte ting ikke fungerer om det skal være så nærme simulasjon som over hodet mulig, men kjøring syns jeg ikke er en av dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hva har dette med kjøringen å gjøre? Jeg ser bare ikke helt hvorfor du skal sammenligne skytingen med kjøringen? Som jeg sa så er det helt klart at enkelte ting ikke fungerer om det skal være så nærme simulasjon som over hodet mulig, men kjøring syns jeg ikke er en av dem.

 

Begge deler er en vesentlig del av spillet. Hvorfor skal det ene være arkade, mens det andre ikke?

Hvorfor skal kjøringen være simulasjon, men ikke skyting og helse?

Lenke til kommentar

 

Begge deler er en vesentlig del av spillet. Hvorfor skal det ene være arkade, mens det andre ikke?

Hvorfor skal kjøringen være simulasjon, men ikke skyting og helse?

Fordi det skal være gøy å spille spillet? Hvorfor kan ikke kjøringen være simulasjon og skytingen arkade? Hvorfor må du ha det ene eller det andre? Jeg ser liksom ikke helt poenget i spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar

 

Det ser ut til at mange synes bilkjøringen er mer gøy i GTA V enn det var i forgjengeren.

Hvor da? Et par stykker her inne i denne tråden? Har du tatt en kikk på større fora f.eks? Det er jo reaksjoner på dette overalt.

 

De har jo denne koden, så det er litt merkelig at denne ikke er implementert inn i spillet som et alternativ. Det at man mister muligheten for å få achievements når spillet er blitt vanskeligere er jo bare tullete.

Lenke til kommentar

 

Spill GTA IV da om det er så sykt mye bedre! Er det noe problem? *klage klage klage!

 

Jeg forventer ikke noe need for speed kjøring i et GTA..... Hadde GTA 5 hatt samme sirupkjøringen som i GTA IV hadde jeg blitt sykt skuffa. Den var elendig.

 

Som sagt, GTA IV var som å kjøre i et svømmebaseng fyllt med sirup. - Tragisk

 

add: man vet det er noe J****** feil med kjøringen når man kan sladde i svinger med en varebil i ca 60 km/t.... Det kunne man lett gjøre på GTA IV.

 

GTA V er bedre på områdene som omhandler kjøring på veier, og kjekkere på de områdene som lar deg kjøre opp et fjell med en golf-bil om man ønsker!

 

er nøyaktig det som gjør at jeg alltid har beundret GTA, den usansynlige friheten.!

 

du har åpenbart aldri kjørt bil

Lenke til kommentar

likte ikke kjøringen helt til å begynne med, er enda ikke helt fornøyd med hvordan den er men man blir fort vandt til den. det eneste jeg enda har å klage på er grep på diverse overflater med de forskjellige dekkene, det virker ikke som om offroad dekk gjør så mye mer enn å gi dårligere grep på asfalt. vanlige dekk funker jo også litt for bra offroad, når en lavtliggende superbil kommer seg lettere opp et fjell enn en høy offroader med grove dekk så må jo noe være galt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med kjøringen, merker ikke stor forskjell fra GTA IV, og synes det funker bedre enn i de "gamle" spillene (GTA 3, VC osv).

Bruk koden til slippery cars så er det litt mer slik det var i GTA IV. På enkelte biler så blir det litt for "icy", men med andre så er det mye, mye bedre og slik det faktisk burde ha vært.

Lenke til kommentar

Det skal ikke være nødvendig med koder for å få bilene til å "oppføre seg". Til og med gamle biler oppfører seg som om de har ESP og antispinn. I tilfelle noen lurer, donuts utføres ved å holde inne både gass og brems og full sving samtidig. Dessverre funker ikke full sving + flatt jern i revers + brekk på forhjulstrekkere

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjølve kjøyrefysikken under vanlig kjøyring er grei nok. Det er sjølvsagt forenkla veldig mykje, men dette har nok blitt gjort for at spelet skal kunne spelast også av spelarar som ikkje har så mykje spel erfaring.

Det er sjølvsagt ikkje meininga at ferske gamere skal bli ståandes fast heilt i begyndelsen av spelet fordi dei ikkje har sjangs til å kjøyre frå A til B før tidsfristen går ut.

 

Det som eg reagerer på off-road fysikken. Kjøyring opp bratte bakker trenger ikkje å være realistisk, men det må sjå nokenlunde truverdig ut. Eg har fleire gongar opplevd at den steinen som stikker rett opp og som eg er sikker på at eg vil frontkollidere med i staden fungerer som eit hopp. For å komme seg opp dei brattaste bakkane så burde det være eit krav om eit visst minimum av momentum.

 

Det er heilt tydelig at kjøyretøya i GTA 5 omtrent ikkje har tyngde, det er også dette som gjer at dei blir svært ustyrelige under luftige hopp. For å kompansere for dette så har ein lagt til ein muligheit for å styre kjøyretøyet i lufta, samt muligheita til å vippe bilen rundt sidan den stort sett lander på taket.

 

Spelet hadde også blitt meir utfordrande dersom du som speler heile tida måtte ta stilling til kva type bil som det er mest fornuftig å bruke. Ein off-roader skulle vært overlegen i terrenget men med for mjuk fjøyring og lav topp hastigheit til at den er å foretrekke på motorvegen. Og omvendt så skulle ein sportsbil vært fyrstevalget når du skal ut på motorvegen og kjøyre fort, men heilt ubrukelig ute i terrenget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må si meg enig med TS her. Har tilbakelagt mange mil både i IV og V, og førsteinntrykket mitt av V er at kjøringen er ganske arkadepreget. Fysikken minner veldig om Need for speed. Ble litt skuffet, men det er jo åpenbart at Rockstar har valgt å forenkle kjøreegenskapene så det appelerer til et bredere publikum. For min del har det vært en tilvenningssak, og nå nyter jeg kjøringen like fullt som jeg gjorde i IV. Dog savner jeg de nervepirrende svingene med infernusen, der man var millisekunder fra å forsvinne til en sikker sisteplass i MP-races

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...